17 min
Delnice Tesle po ustanovitvi Muskove politične stranke v predtrgovanju navzdol
22 min
Kako Roto osvaja trge v Keniji, Iranu, Singapurju, na Novi Zelandiji, Filipinih …
49 min
Za zdaj še brez evropsko-ameriškega trgovinskega dogovora, ZDA so zagrozile denimo s 17-odstotnimi carinami na kmetijske pridelke
1 ura
Ljubljanska borza ob 10.30: SBI TOP +0,25 odstotka
1 ura
Električni je neuspešen, zato je tu za polovico cenejši fiat 500 hybrid 2
1 ura
EY-Parthenon skupaj z ekosistemom Ernst&Young svetuje pri nastanku več kot 80 milijard evrov vrednega podjetja, kar je več kot slovenski BDP (Oglas)
2 uri
Evropske delnice v začetku trgovanja navzgor
3 ure
Pocenitev nafte po novici, da Opec+ povečuje črpanje nafte v avgustu
3 ure
Kmetija Pr’Matevž – lepo je biti kmet v Retečah (Oglas)
3 ure
Tako ameriški Lumentum na Škofljici izdeluje optična vlakna za industrijske laserje 1
3 ure
Višje carine bodo začele veljati avgusta; azijske delnice večinoma navzdol
3 ure
Ko en klik stane milijone: zakaj podjetja gradijo sisteme za zgodnje opozarjanje (Oglas)
4 ure
Trump državam BRICS zagrozil z dodatnimi 10-odstotnimi carinami
4 ure
Kolumna o vinu: Prva razmišljanja o letniku 2025
4 ure
Od trendovskega križanca do retro ikone – e-mobilnost za vsak okus in zahtevo (PRO)
5 ur
Kako je majhen posrednik od tehnoloških velikanov pridobil dostop do dvofaktorskih kod za prijave
8 ur
Koga poleg farmacevtov in kemikov iščejo v Novartisu
9 ur
Nemci 500 milijard evrov za infrastrukturne projekte, bodo gradili tudi Slovenci? 4
9 ur
Polnilni parki: prihodnost polnjenja e-vozil
15 ur
Opazili smo: 12 let star in izredno redek športni BMW z 10 kilometri

Strani: 1 2

comteo sporočil: 671
[#2913122] 15.03.21 10:50 · odgovor na: Nollem (#2913102)
Odgovori   +    0
Ko je zasedena, rezerviraš uro pozneje in štartaš uro pozneje. Gre za upravljanje s časom.
Zdaj je lahko problem, da vsi problem, da vsi rinejo na eno, ki je lokacijsko bolj vidna, a druge v bližini so proste. Na drugo potem mogoče ne greš, ker meniš, da bo tudi zasedena. Z aplikacijo in rezervacijami se lahko z manj polnilnicami napolni veliko več uporabnikov in nobeden ne čaka.
comteo sporočil: 671
[#2913123] 15.03.21 10:53 · odgovor na: Nollem (#2913102)
Odgovori   +    1
Zadnja sprememba: comteo 15.03.2021 10:53

dokler je uporabnikov malo, boš lahko rezerviral. ko jih bo več kot sedaj, boš tudi lahko rezerviral, a boš na vrsto prišel čez teden ali dva.

ali pa boš polnil na polnilnici, ki bo sicer prosta, a nesramno dražja. Ja, tudi to bodo omogočala "pametna" omrežja.

da si bom dopust uničeval še z eno ne tako majhno skrbjo, mi pa res ne pride na pamet.
Že vsaj 5 let vsi znanci, družina in prijatelji gredo na dopust z električnimi avti. Novejši avti (z večjimi baterijami) praviloma dosežejo brez vmesnega polnejnja do destinacije (dalmacija in podobno)....
Na lokaciji ga vklopim na vtičnico kot mobilni telefon in je rpaviloma že jutri spet poln do konca.
Probleme z elektriko in dopusti imajo predvsem uporabniki naftnih avtomobilov. Vozniki električnih teh težav zaenkrat na lastnih izkušnjah niso zaznali niti par % od tega kaj vidijo tisti, ki niso probali :-)
Nollem sporočil: 1.061
[#2913124] 15.03.21 10:57 · odgovor na: comteo (#2913122)
Odgovori   +    0
Zadnja sprememba: Nollem 15.03.2021 10:59
[comteo]
Ko je zasedena, rezerviraš uro pozneje in štartaš uro pozneje. Gre za upravljanje s časom.
Z aplikacijo in rezervacijami se lahko z manj polnilnicami napolni veliko več uporabnikov in nobeden ne čaka.
seveda si čakal - doma. eno uro. lahko boš štartal med tednom ponoči. takrat bo še manj težav z rezervacijo. kot praviš, gre samo za upravljane s časom.
anon-485444 sporočil: 1.924
[#2913128] 15.03.21 11:06 · odgovor na: Nollem (#2913124)
Odgovori   +    1
Hibridni avtomobili imajo več prednosti, kot popolnoma električni avtomobili. Na Quora Digest so pisali o hibridnih avtomobilih (kot so nekateri modeli Toyote) in tudi o avtomobilih Tesla.

"Do you think Toyota is correct and EVs are just a "bit player"?
Yes. Toyota is correct right now and for about another 5–20 years. Why the massive range? Because for the past 20 years everybody has been desperately trying to predict the singularly and one of its heralds is fully autonomous electric vehicles. Since Tesla became a household name, everybody has been asking “when” not “if” Tesla investing is about getting rich (which comes with a huge risk). Toyota will weather the storm. Saying that they think that EVs are niche misses the point he was making. They are niche TODAY because we haven’t reached that cost-benefit exchange tips in favor of the economics of EVs. He’s saying that the time isn’t right and that legislation on banning combustion vehicles is foolish and mostly superficial as EVs are causing a lot of pollution and at costs most people cannot yet afford."

Popolnoma električni avtomobili se bodo vedno težje prodajali, ker bo premalo kupcev.
BorutHocevar sporočil: 1.534
[#2913129] 15.03.21 11:06 · odgovor na: comteo (#2913123)
Odgovori   +    0
[comteo]
Probleme z elektriko in dopusti imajo predvsem uporabniki naftnih avtomobilov. Vozniki električnih teh težav zaenkrat na lastnih izkušnjah niso zaznali niti par % od tega kaj vidijo tisti, ki niso probali :-)
Tole zelo drži. Ko prebram kritike vožnje z e-avti, ugotavljam, da jih pišejo predvsem (ali morda izključno) taki, ki na elektriko še niso veliko vozili. Ker, ja, nerodneži imamo težave z e-mobilnostjo, ampak so povsem drugačne od težav, ki jih naštevajo neuporabniki.
BorutHocevar sporočil: 1.534
[#2913140] 15.03.21 11:39 · odgovor na: (#2913138)
Odgovori   +    0
[abohte]
Aha, torej uporabniki so pa že živeli v svetu, kjer e-avtov ni le peščica, ampak 50-krat več?
:)
To je pa druga sorta kritikov. To so tisti, ki ne kritizirajo aktualnih voženj (o čemer sem napisal zgoraj), ampak copy-pastajo obstoječe ICE stanje na elektriko in napovedujejo kolaps.

Pri tem pa zanemarijo razvoj, počasno vstopanje e-mobilnosti, razliko med tankanjem bencina in polnjenjem elektrike, sprotne spremembe...
comteo sporočil: 671
[#2913141] 15.03.21 11:41 · odgovor na: (#2913138)
Odgovori   +    0
Zadnja sprememba: comteo 15.03.2021 11:45
[abohte]
> [BorutHocevar]
> > [comteo]
> > Probleme z elektriko in dopusti imajo predvsem uporabniki naftnih avtomobilov. Vozniki električnih teh težav zaenkrat na lastnih izkušnjah niso zaznali niti par % od tega kaj vidijo tisti, ki niso probali :-)
>
> Tole zelo drži. Ko prebram kritike vožnje z e-avti, ugotavljam, da jih pišejo predvsem (ali morda izključno) taki, ki na elektriko še niso veliko vozili. Ker, ja, nerodneži imamo težave z e-mobilnostjo, ampak so povsem drugačne od težav, ki jih naštevajo neuporabniki.

Aha, torej uporabniki so pa že živeli v svetu, kjer e-avtov ni le peščica, ampak 50-krat več?

Nobena težava. Poraba energije in obremenjenost omrežja čez noč, če vklopimo VSE trenutne avtomobile (upoštevajoč 40 km povprečne dnevne vožnje vozila) se le približa dnevni obremenitvi omrežja. Torej - nobena težava, če zadeva deluje čez dan. Energije za 1.000.000 vozil in vožnjo 40 km dnevno je le 20% trenutne porabe, kar pa imamo občasno (predvsem čez noč) preveč. Torej tudi tukaj ni nobenih težav videti.
Morebitne PIKE ("vsi naenkrat") se rešuje s ceno (nočna energija je cenejša, ampak to se bo še diferenciralo v prhodnosti) in s pametno infrastrukturo . To že zdaj deluje v SLoveniji.
Uporabnik da avto polniti in NE KLIKNE NA APLIKACIJI DA SE MU MUDI. Polnilnica uporablja le presežke energije v omrežju in se vozilo napolni CENEJE in v nekoliko daljšem času. Kar pa spet ni težava, ker če greš v službo 50 km, se bo ta energia nodomestila v 1 uri (cca 7-8 kWh). Ostalih 7 ur bo polnilnica in vozilo čakalo, da bo energija cenejša (da bo presežek v omrežju).
Ne rabite skrbeti - vse je že rešeno. Le, malo ste neinformirani.
LAhko bi vprašali in ne takoj kazali svoje neznanje na javnem forumu ;-)
Nollem sporočil: 1.061
[#2913149] 15.03.21 11:58 · odgovor na: BorutHocevar (#2913129)
Odgovori   +    2
[BorutHocevar]
> [comteo]
> Probleme z elektriko in dopusti imajo predvsem uporabniki naftnih avtomobilov. Vozniki električnih teh težav zaenkrat na lastnih izkušnjah niso zaznali niti par % od tega kaj vidijo tisti, ki niso probali :-)

Tole zelo drži. Ko prebram kritike vožnje z e-avti, ugotavljam, da jih pišejo predvsem (ali morda izključno) taki, ki na elektriko še niso veliko vozili. Ker, ja, nerodneži imamo težave z e-mobilnostjo, ampak so povsem drugačne od težav, ki jih naštevajo neuporabniki.
Ok Borut. Razloži meni kot neuporabniku BEV, nevednem uporabniku ICE, kako bi potekalo moje potovanje do Opuzena (oz. Blace v Dalmaciji) z BEV v začetku julija. Kje bi polnil, a moram polnilnico že zdaj rezervirati, kaj v primeru, da bo gneča na meji in bom na polnilnici prepozno,... A bom v "apartmanu" štrom čez balkon vlekel?

Namerno te nisem vprašal za itinerar poti v Grčijo prek Srbije in Makedonije ali do Sicilije oz. precej bližje Sardinije.
BorutHocevar sporočil: 1.534
[#2913164] 15.03.21 12:28 · odgovor na: Nollem (#2913149)
Odgovori   +    1
[Nollem]
Ok Borut. Razloži meni kot neuporabniku BEV, nevednem uporabniku ICE, kako bi potekalo moje potovanje do Opuzena (oz. Blace v Dalmaciji) z BEV v začetku julija. Kje bi polnil, a moram polnilnico že zdaj rezervirati, kaj v primeru, da bo gneča na meji in bom na polnilnici prepozno,... A bom v "apartmanu" štrom čez balkon vlekel?
Sorry, ker bom sestavil itinerarja, nimam namreč časa pregledat razmer v Dalmaciji. :)

Čisto resno pa takole: jasno je, da e-avti niso enako uporabni kot bencinarji, vendar se njihova uporabnost hitro povečuje. Pred tremi leti si lahko z njimi vozil le po mestu, danes pa bi si jaz kot tehnično nerodna oseba upal s povprečnim e-avtom na moj klasični dopust na Krk v zasebni apartma ali pa v kemp. Zelo verjetno pa si bom čez dve leti upal tudi v Opuzen.

Ja, kritika, da z e-avtom ne moreš v Grčijo, je na mestu. Razen, verjetno, če nimaš Tesle
comteo sporočil: 671
[#2913167] 15.03.21 12:34 · odgovor na: BorutHocevar (#2913164)
Odgovori   +    1
[BorutHocevar]
> [Nollem]
> Ok Borut. Razloži meni kot neuporabniku BEV, nevednem uporabniku ICE, kako bi potekalo moje potovanje do Opuzena (oz. Blace v Dalmaciji) z BEV v začetku julija. Kje bi polnil, a moram polnilnico že zdaj rezervirati, kaj v primeru, da bo gneča na meji in bom na polnilnici prepozno,... A bom v "apartmanu" štrom čez balkon vlekel?

Sorry, ker bom sestavil itinerarja, nimam namreč časa pregledat razmer v Dalmaciji. :)

Čisto resno pa takole: jasno je, da e-avti niso enako uporabni kot bencinarji, vendar se njihova uporabnost hitro povečuje. Pred tremi leti si lahko z njimi vozil le po mestu, danes pa bi si jaz kot tehnično nerodna oseba upal s povprečnim e-avtom na moj klasični dopust na Krk v zasebni apartma ali pa v kemp. Zelo verjetno pa si bom čez dve leti upal tudi v Opuzen.

Ja, kritika, da z e-avtom ne moreš v Grčijo, je na mestu. Razen, verjetno, če nimaš Tesle

Večje vprašanje je kolko ljudi danes gre iz SLovenije v Grčijo z avtomobilom poganjanim na nafto. V času nizkocenovnih letal je to en sam mazohizem. V Dalmacijo se že leta peljem brez polnjenja. Kam gre največ SLovencev? Slovenko primorje, IStra, otoki... ZA to ne rabimo neke infrastrukture. Prav pa pride, da se mi ob kosilu, na poti nazaj, vozilo malo dopolni.
BorutHocevar sporočil: 1.534
[#2913173] 15.03.21 12:41 · odgovor na: comteo (#2913167)
Odgovori   +    0
[comteo]

Lahko, pls, ti sestaviš za Nollema itinerar poti do Opuzena? :)
Nollem sporočil: 1.061
[#2913179] 15.03.21 12:48 · odgovor na: BorutHocevar (#2913173)
Odgovori   +    2
[BorutHocevar]
> [comteo]
V Dalmacijo se že leta peljem brez polnjenja.

Lahko, pls, ti sestaviš za Nollema itinerar poti do Opuzena? :)
tebi je smešno. ko boš na poti iskal polnilnico pa ti ne bo. in ko jo boš našel in boš recimo zgolj 5 v čakalni vrsti se boš pa zjokal, tvoji sopotniki te bodo pa nekam nataknili ;-)
Nollem sporočil: 1.061
[#2913181] 15.03.21 12:51 · odgovor na: comteo (#2913167)
Odgovori   +    0
Zadnja sprememba: Nollem 15.03.2021 12:56
[comteo]
> [BorutHocevar]
> > [Nollem]
> > Ok Borut. Razloži meni kot neuporabniku BEV, nevednem uporabniku ICE, kako bi potekalo moje potovanje do Opuzena (oz. Blace v Dalmaciji) z BEV v začetku julija. Kje bi polnil, a moram polnilnico že zdaj rezervirati, kaj v primeru, da bo gneča na meji in bom na polnilnici prepozno,... A bom v "apartmanu" štrom čez balkon vlekel?
>
> Sorry, ker bom sestavil itinerarja, nimam namreč časa pregledat razmer v Dalmaciji. :)
>
> Čisto resno pa takole: jasno je, da e-avti niso enako uporabni kot bencinarji, vendar se njihova uporabnost hitro povečuje. Pred tremi leti si lahko z njimi vozil le po mestu, danes pa bi si jaz kot tehnično nerodna oseba upal s povprečnim e-avtom na moj klasični dopust na Krk v zasebni apartma ali pa v kemp. Zelo verjetno pa si bom čez dve leti upal tudi v Opuzen.
>
> Ja, kritika, da z e-avtom ne moreš v Grčijo, je na mestu. Razen, verjetno, če nimaš Tesle


Večje vprašanje je kolko ljudi danes gre iz SLovenije v Grčijo z avtomobilom poganjanim na nafto. V času nizkocenovnih letal je to en sam mazohizem. V Dalmacijo se že leta peljem brez polnjenja. Kam gre največ SLovencev? Slovenko primorje, IStra, otoki... ZA to ne rabimo neke infrastrukture. Prav pa pride, da se mi ob kosilu, na poti nazaj, vozilo malo dopolni.
zato pa sem dal za primer priprave poti do Opuzena v Dalmaciji - lahko sem tudi malo bolj nesramen pa lahko pripraviš do Vignja ali Lovišta na Pelješcu, kamor zahaja veliko Slovencev.
lea1 sporočil: 834
[#2913183] 15.03.21 12:53 · odgovor na: BorutHocevar (#2913140)
Odgovori   +    0
Domnevam, da si eni predstavljajo, da bodo v kampu čisto enostavno priklopili vozilo. Domnevam, da temu ne bo tako. Verjetno bo isto veljalo za vse najemnike nepremičnin na dopustu.
Ker je večina komentirala dopust na Hrvaškem, bi morda bil zanimiv kakšen članek na to temo. Mogoce tudi primerjava z Italijo. Se pravi kako se Hrvati pripravljajo na prihod večjega števila turistov z e vozili. Ker Slovenija je verjetno bistveno manjši problem, kar se tice razdalj, pa tudi številka turistov.
BorutHocevar sporočil: 1.534
[#2913184] 15.03.21 12:53 · odgovor na: (#2913152)
Odgovori   +    1
[abohte]
OK, da bo še bolj jasno, za tiste, ki jim iz prve ni: govorim o praktičnosti uporabe e-avtomobila ob predpostavki, da je v SLO na cesti 800.000 električnih avtomobilov.
Ob 40 KWh bateriji povprečnemu SLO vozniku zadošča, da dvakrat ali trikrat na teden pusti avto na šuko vtičnici čez noč (vožnja na vikend v Poreč je vključena), kar je pogosto bolj praktično kot ustaviti se na pumpi - če se ti mudi in je dan tako ali drugače vroč.
Razumeš? Pa recimo iščem še odgovor še na to, kako zgleda, če v sezoni vsako soboto vsaj 20.000 e-avtomobilov migrira na jug (zgolj iz SLO!).
Nič posebnega, večina bi imela na štartu polno baterijo. Za zdaj govorimo o razdalji do npr Pule, s krepitvijo baterij pa se razdalja povečuje
comteo sporočil: 671
[#2913187] 15.03.21 13:02 · odgovor na: BorutHocevar (#2913173)
Odgovori   +    1
Na poti od Maribora do Opuzena je 14 hitrih polninic v smeri Opuzena. Moč polnilnic je za našo Kono cca 45 kW.
Avtonomija Kone pri 110 km/h cca 450 km. Povprečna hitrost ni 130 - to je maksimlana, ker moraš upoštevati dela na cesti, tunele, omejitve....

Torej s polnim avtom štartam, se ustavim v Zagreb Plitvice (2 ABB polnilnice 50 kW - HEP) za 20 minut. Sendvič, WC, otroci).... NAslednja pavzica cca 15 minut nekje v Dalmaciji ..cca ZAdar, Šibenik na primerni DC polnilnic....
PRihod v Opuzen s 25% napolnjenosti baterije.

Grem danes po službi, če kdo gre stavit (s stavo si plačam stroške hrane, spanja in časa...).

Z dizli, pred 10 leti sem na takšni relaciji vsaj enkrat ali dvakrat delal pavzo. Ker ni varno voziti 600 km brez pavze. NIti za profesionalne voznike.
comteo sporočil: 671
[#2913188] 15.03.21 13:04 · odgovor na: lea1 (#2913183)
Odgovori   +    1
Zadnja sprememba: comteo 15.03.2021 13:05
[lea1]
Domnevam, da si eni predstavljajo, da bodo v kampu čisto enostavno priklopili vozilo. Domnevam, da temu ne bo tako. Verjetno bo isto veljalo za vse najemnike nepremičnin na dopustu.
Ker je večina komentirala dopust na Hrvaškem, bi morda bil zanimiv kakšen članek na to temo. Mogoce tudi primerjava z Italijo. Se pravi kako se Hrvati pripravljajo na prihod večjega števila turistov z e vozili. Ker Slovenija je verjetno bistveno manjši problem, kar se tice razdalj, pa tudi številka turistov.

Šuko vtičnica v kampu ali privatnem apartmaju zadostuje. NAjboljše je imet kak 25 ali 50 metrski podaljšek. Na drugi strani pričakujem, da kampi, hoteli, apartmaji namestijo prave polnilnice 8Cenovni rang 500€) in tako omogočijo hitrejše polnjenje večjemu številu uporabnikov.
BorutHocevar sporočil: 1.534
[#2913191] 15.03.21 13:04 · odgovor na: Nollem (#2913179)
Odgovori   +    1
[Nollem]
tebi je smešno. ko boš na poti iskal polnilnico pa ti ne bo. in ko jo boš našel in boš recimo zgolj 5 v čakalni vrsti se boš pa zjokal, tvoji sopotniki te bodo pa nekam nataknili ;-)
Ma, ne gre za to... zdaj kupujejo e-avte tehnično bolj spretni, ki se znajdejo v vsaki situaciji. Zato pa je e-avtov tako malo. Nerode, kot sem jaz, bomo šibali na štrom, ko bo infrastruktura urejena in se ne bomo bali, da bi nas kdo nataknil.

Zadeve se spreminjajo, malce poetično rečeno, vsaka nova polnilnica in vsak nov avto s kakšno KWh več približujeta trenutek, ko si bom omislil e-avto.
BorutHocevar sporočil: 1.534
[#2913198] 15.03.21 13:10 · odgovor na: Nollem (#2913179)
Odgovori   +    2
[Nollem]
tebi je smešno. ko boš na poti iskal polnilnico pa ti ne bo. in ko jo boš našel in boš recimo zgolj 5 v čakalni vrsti se boš pa zjokal, tvoji sopotniki te bodo pa nekam nataknili ;-)
Še nekaj mi je padlo na pamet... pravzaprav je fascinantno, da danes tu diskutiramo o e-avtu kot o prvem družinskem avtu. Še pred kakšnim letom je bila večina prepričana, da je primeren le za drugi družinski avto.

Vidite, kako hitro se stvari razvijajo? :)
BorutHocevar sporočil: 1.534
[#2913203] 15.03.21 13:20 · odgovor na: lea1 (#2913183)
Odgovori   +    0
[lea1]

Poslovna priložnost za Petrol...
Nollem sporočil: 1.061
[#2913205] 15.03.21 13:21 · odgovor na: comteo (#2913187)
Odgovori   +    0
[comteo]
Na poti od Maribora do Opuzena je 14 hitrih polninic v smeri Opuzena. Moč polnilnic je za našo Kono cca 45 kW.
Avtonomija Kone pri 110 km/h cca 450 km. Povprečna hitrost ni 130 - to je maksimlana, ker moraš upoštevati dela na cesti, tunele, omejitve....

Torej s polnim avtom štartam, se ustavim v Zagreb Plitvice (2 ABB polnilnice 50 kW - HEP) za 20 minut. Sendvič, WC, otroci).... NAslednja pavzica cca 15 minut nekje v Dalmaciji ..cca ZAdar, Šibenik na primerni DC polnilnic....
PRihod v Opuzen s 25% napolnjenosti baterije.

Grem danes po službi, če kdo gre stavit (s stavo si plačam stroške hrane, spanja in časa...).

Z dizli, pred 10 leti sem na takšni relaciji vsaj enkrat ali dvakrat delal pavzo. Ker ni varno voziti 600 km brez pavze. NIti za profesionalne voznike.
polnilnica na jugu Dalmacije je še v "višini" Šibenika - Prokljan (2x) in pri Splitu Kozjak (1x). Torej celih 5 kablov na poti do Dalmacije in ko boš ti imel pavzico, bo ravno tebe čakala prosta polnilnica. ali jo vnaprej rezerviraš? kaj pa ko greste ti in vsi tvoji električni prijatelji skupaj na dopust? pol je pa pavzica mal daljša. Kako gre v tem primeru "upravljanje s časom".

a moram za potovanje 25.6. že zdaj rezervirati polnilnico? kaj pa če pride do spremembe in grem na pot 26.6.? resno te vprašam
comteo sporočil: 671
[#2913206] 15.03.21 13:25 · odgovor na: (#2913204)
Odgovori   +    1
Zadnja sprememba: comteo 15.03.2021 13:27
Seveda...
Mesec dni pred odhodom, ko rezerviram apartma, si rezerviram polnilnico (ki mi je ključna) ob določeni uri.... Če je že zasedena prestavim odhod na malo prej ali malo pozneje...
Mogoče si ogledam kak stari grad vmes... Ko pa pridem na polnilnico bo prosta...

Ko bo 80% električnih vozil, bo standardna baterija 120 kWh in Albanija v enem polnjenju ;-)



Ob predpostavki, da je 90% avtomobilov na cesti električnih?

NAslednja pavzica cca 15 minut nekje v Dalmaciji ..cca ZAdar, Šibenik na primerni DC polnilnic....
Najboljše je diskutirati z osebami, ki danes vidijo težave, ki se bodo pojavile čez 5 do 10 let (ko bo avtomobilov na elektriko 80%) in predpostavljajo da vmes ne bo razvoja ;_)
Zopet: ob predpostavki, da je 90% avtomobilov na cesti električnih?

Razumeš o čem debatiramo?
BorutHocevar sporočil: 1.534
[#2913207] 15.03.21 13:25 · odgovor na: (#2913204)
Odgovori   +    1
[abohte]
Ob predpostavki, da je 90% avtomobilov na cesti električnih?
NAslednja pavzica cca 15 minut nekje v Dalmaciji ..cca ZAdar, Šibenik na primerni DC polnilnic....
Zopet: ob predpostavki, da je 90% avtomobilov na cesti električnih?
Razumeš o čem debatiramo?
To je copy-pastanje, o katerem sem govoril zgoraj... 90% avtov bo električnih, recimo, leta 2030 in takrat bo kapaciteta povprečne baterije vsaj 100 KWh, kar pomeni vožnjo do Opuzena brez vmesnega polnjenja.
comteo sporočil: 671
[#2913209] 15.03.21 13:30 · odgovor na: BorutHocevar (#2913207)
Odgovori   +    3
[BorutHocevar]
> [abohte]
> Ob predpostavki, da je 90% avtomobilov na cesti električnih?
> NAslednja pavzica cca 15 minut nekje v Dalmaciji ..cca ZAdar, Šibenik na primerni DC polnilnic....
> Zopet: ob predpostavki, da je 90% avtomobilov na cesti električnih?
> Razumeš o čem debatiramo?

To je copy-pastanje, o katerem sem govoril zgoraj... 90% avtov bo električnih, recimo, leta 2030 in takrat bo kapaciteta povprečne baterije vsaj 100 KWh, kar pomeni vožnjo do Opuzena brez vmesnega polnjenja.
Takrat bi tehnično lahko bila (za manjši denar, kot danes 60 kWh) 300 kWh baterij (Pot do Egipta).
Ampak to itak nobeden ne bo rabil. Ker, če enkrat letno rabim veliko baterijo, zakaj bi jo s sabo vozil vsak preostali dan v letu?
Mobilne aplikacije, informacijske tehnologije in pametna omrežja vse izzive na tem področju rešujejo z lahkoto.
BorutHocevar sporočil: 1.534
[#2913213] 15.03.21 13:39 · odgovor na: (#2913210)
Odgovori   +    0
[abohte]
Vem, o čem si govoril zgoraj. Torej je sedaj, kot sem že napisal, zgoraj, električni avto je za 90% ljudi nepraktičen (posledično nimajo izkušnje vožnje z njim).
Od kod 90%? Nepraktičen je za večino tistih, ki živimo v blokih in za tiste, ki imajo zelo dolge vožnje. Druga ovira se kar hitro znižuje, prva žal še ne.
comteo sporočil: 671
[#2913227] 15.03.21 14:48 · odgovor na: (#2913220)
Odgovori   +    0
69% slovencev živi v enostavanjskih in dovstanovanjkih hišah. Njim je zadeva izjemno praktična in ugodna.
Sam živim v bloku in imam polnilnico na fasadi. Sploh ni bilo zahevno. Torej ostalih 31% prebivelcev lahko uredi polnjenje če se potrudi.

300 kilometrov je za veliko večino uproabnikov, glede na dnevne potrebe overkill.
ZA na morje je 300 kilometrov z eno pavzo dovolj do Dalmacije. Celo leto se voziti 5 krat ceneje (glede goriva) ne pretehta ena pol urna pavza enkrat na leto, ko gremo na morje? Temu rečem razvajenost.

NAftni avto, ki me sili it na neke črpalke - celo leto se meni zdi izjemno nepraktična (in draga) alternativa. Mi polnimo tako, da doma vsakih nekaj dni vklopimo avto na vtičnico - 15 sekund in 5 krat nižja cena od nafte.

Torej bolj praktično in ceneje. Da ne omenjam kvalitete in občutka vožnje.
comteo sporočil: 671
[#2913384] 16.03.21 08:44 · odgovor na: (#2913230)
Odgovori   +    0

No glede ceneje je diskutabilno. Odvisno koliko km delaš.
Saj ne rečem, ne dvomim, da se tebi splača. Ampak splača se ti (danes) verjetno tudi zato ker 95% vozil ni na štrom.

Potrebujem avto z vsaj 6 sedeži. Kaj priporočaš, da bo imelo vsaj 300 km dosega? Nissan e-NV200 ga ima 200km. Takšno dnevno pot naredim vsaj enkrat na mesec. Novi avtomobili so od 35.000€ dalje, rabljenega pod 15.000€ ne najdem niti na mobile.de.

Ti povem, za koliko kupim rabljenega enoprostorca z ICE?

Pozabil sem pripisati, da avto uporabljam tudi pozimi, pa da mi s 4 froci ni prijetno stati na soncu, da se mi nafila avto.

Ljudi, ki tedensko rabio več kot 300 km in za to potrebujejo 7 sedežev je mogoče 0,1% od vseh vozil v Sloveniji.

Strani: 1 2