6 min
Ali naj dam denar v delnice ali nepremičine? 25
55 min
Najbolj atraktiven audi zapeljal v Slovenijo z nižjo ceno kot v Nemčiji
1 ura
Top službe – EK, Corwin, NLB, Generali, BS, Comtrade, Cinkarna, Telekom ...
2 uri
Premier bo za ministrico za digitalno preobrazbo predlagal Ksenijo Klampfer
2 uri
Raiffeisen Capital Management v regiji pričakuje veliko rast sredstev v upravljanju
3 ure
Kostićev projekt v ljubljanski Sibiriji: zraslo bo skoraj 600 stanovanj 7
3 ure
Računsko sodišče: SPIRIT je bil pri pridobivanju podatkov za energetske subvencije neučinkovit
3 ure
Milanska banka zavrača Unicreditovo prevzemno ponudbo
4 ure
ThyssenKrupp v prestrukturiranje, do leta 2030 bo odpustil pet tisoč zaposlenih, več programov bo prodal
4 ure
Obnove nogometnega igrišča Stožice še ne bo? Obe ponudbi nedopustni.
4 ure
Na ZZZS opozarjajo: sistem dolgotrajne oskrbe je še daleč od pripravljenega 2
4 ure
Nemčija bi potrebovala najmanj 288 tisoč migrantov letno 2
4 ure
Biden predlaga, da bi državni zdravstveni program sofinanciral zdravila proti debelosti 2
5 ur
Bankrotirani Northvolt bo plačal bonuse zaposlenim
5 ur
Borza in davki: sekretarka Prahova predstavila individualne naložbene račune. Kaj prinašajo? 3
5 ur
ZZZS noče biti delničar Vzajemne, želi izplačilo deleža 2
6 ur
Prevozniška panoga stagnira, cene prevozov pa se bodo še višale 1
6 ur
Kako nas bodo požrle Trumpove carine: ali se sprijaznimo ali pa ZDA več ne bodo branile Evrope 6
6 ur
Mineralna gnojila kmalu spet dražja? Kaj lahko naredijo kmetje?
6 ur
Ustavno sodišče: omejitve umetne oploditve so neustavne 3

Izbrani forum: Borza

Izbrana tema: PETG

Strani: 1 ... 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26

ljsefan sporočil: 803
[#2869468] 25.09.20 08:25 · odgovor na: Rokc5 (#2869350)
Odgovori   +    1
Nope.

Sem na nakupni strani, a v zvezi s preuranjenim dvigom cene glede na trenutno situacijo v okolju delim tvoje mnenje :)
IgorBinder sporočil: 235
[#2869479] 25.09.20 09:30 · odgovor na: tilenrexi (#2869236)
Odgovori   +    1
Verjetno Vizjak res ni vedel, da bo prišlo do liberizacije cen naftnih derivatov, ampak je prebral napovedi borznih analitikov kakšna cena Petrola naj bila v prihodnosti. Kar pa se tiče cen Krke. Krka uspešno posluje, tako je da je na enem njegovih največjih trgov v tretjem kvartalu že dosegla celoletni plan.

forum.finance.si/?m=...657&single
Rokc5 sporočil: 2.857
[#2869518] 25.09.20 12:02 · odgovor na: ljsefan (#2869468)
Odgovori   +    0
ljsefan, kimi, IgorBinder in ostali, mogoče bi tu pridodal še eno alternativno razmišljanje Tomaža Štiha aka Libertarca:
“Za podjetje Petrol je to najbrž labodji spev. Z dvigom marž bo na kratki rok olepšalo svoje bilance, vendar bo ravno zaradi privlačnih marž dolgoročno izgubljalo tržni delež in nikoli več ne bo doseglo današnjega,”

Čeprav sam Petrola ne vidim striktno samo kot naftnega trgovca in operaterja pump, ker je že sedaj dodatno prisoten v energetiki, nekaj dela tudi na tem, da bi se diverzificiral na področje električnih polnilnih postaj. Težko pa ga primerjam z tem kar dela hrvaška Ina, poljski Orlen, madžarski Mol, da ne govorim o Total-u (fr), Eni-ju (it),......
tilenrexi sporočil: 6.775
[#2871079] 03.10.20 11:22 · odgovor na: (#2869542)
Odgovori   +    3
Zadnja sprememba: tilenrexi 03.10.2020 11:24
OMV ima tudi precej črpalk pri nas.

www.boerse.de/aktien...0000743059

Samo v vednost in primerjavo z lokalnim dogajanjem.
anon-518732 sporočil: 934
[#2871091] 03.10.20 12:34 · odgovor na: tilenrexi (#2871079)
Odgovori   +    0
[tilenrexi]
OMV ima tudi precej črpalk pri nas.

www.boerse.de/aktien...0000743059

Samo v vednost in primerjavo z lokalnim dogajanjem.
a misliš da bi lahko bila delnica omv priložnost za nakup?
Rokc5 sporočil: 2.857
[#2871093] 03.10.20 12:43 · odgovor na: anon-518732 (#2871091)
Odgovori   +    1
milos6 sporočil: 196
[#2871131] 03.10.20 15:25 · odgovor na: Rokc5 (#2871093)
Odgovori   +    2
Hvala za link.
tilenrexi sporočil: 6.775
[#2873500] 13.10.20 19:05 · odgovor na: tilenrexi (#2869220)
Odgovori   +    2
24.09.20 11:30
[tilenrexi]
Vseeno previdno s Petrolom. Poglejte konkurente in zadnje kvartalno poročilo. Glavna je potrošnja, katera še zelo dolgo ne bo tam, kot je bila.
Normalizacija potrošnje se z današnjim dnem še precej bolj oddaljuje. Kdor je na Vizjaku zaslužil, naj vsaj kratkoročno proda.

OMV izgublja zadnji mesec 20% vrednosti.
anon-34928 sporočil: 972
[#2873504] 13.10.20 19:19 · odgovor na: tilenrexi (#2873500)
Odgovori   +    3
[tilenrexi]
> 24.09.20 11:30
> [tilenrexi]
> Vseeno previdno s Petrolom. Poglejte konkurente in zadnje kvartalno poročilo. Glavna je potrošnja, katera še zelo dolgo ne bo tam, kot je bila.

Normalizacija potrošnje se z današnjim dnem še precej bolj oddaljuje. Kdor je na Vizjaku zaslužil, naj vsaj kratkoročno proda.

OMV izgublja zadnji mesec 20% vrednosti.
ker Petrol in OMV sta si podobna v kakšnem % njunega biznis modela že? Kako podobna si bosta v prihodnosti, če gledamo skozi investicijo OMVja v Borealis, kar OMV še dodatno oddaljuje od downstream playerja, ki je napovedal dezinvestiranje (recimo prodaja 290 črpalk v Nemčiji).

Definitivno pa vsak naslednji lockdown, omejevanje gibanja/transporta in podobno ne gredo v prid kateremukoli downstreamerju.
tilenrexi sporočil: 6.775
[#2873530] 13.10.20 21:37 · odgovor na: (#2873526)
Odgovori   +    1
To vse drži, vendar gre pri nedeljskem zaprtju za kratkoročni ukrep, ki bo dolgoročno izgubil na vrednosti, med tem, ko gre pri sproščanju cen derivatov za dolgoročni ukrep, ki vpliva pozitivno dolgoročno in se z ukrepi, kot je omejitev gibanja pozitiven učinek bistveno zmanjša. Zaprte so tudi Petrolove HOP-IN prodajalne, ki ne poslujejo ob nedeljah.

Se strinjam, da je sprememba - sprostitev cen izredno pozitivna novica za Petrol, vendar trenutek žetve še pomoje ni tukaj in Vizjak je tukaj samo imel več sreče kot pameti, kar se pa lahko zelo hitro obrne.

Poglejte katerega koli ponudnika v istem segmentu in lahko vidite, da je tukaj Petrol resnično izjema, ki izstopa, po mojem preveč in se bo popravil navzdol.
tilenrexi sporočil: 6.775
[#2873538] 13.10.20 22:11 · odgovor na: (#2873537)
Odgovori   +    0
Zadnja sprememba: tilenrexi 13.10.2020 22:24
Tako, kot so se ob nedeljah zaprle, se lahko spet odprejo. Z višjo verjetnostjo, kot da se spet zaklenejo marže na goriva.

Trgovine v nedeljo so se vsaj že dvakrat zaprle in odprle.

Plus, niti približno ni vse zaprto.

Ob nedeljah bodo še vedno lahko odprte:
- trgovine s prodajno površino do 200 kvadratnih metrov na bencinskih servisih, mejnih prehodih, pristaniščih, letališčih, železniških in avtobusnih postajah ter v bolnišnicah,

- manjše prodajalne s površino do 200 kvadratnih metrov, če bodo delo v njih opravljali nosilci trgovinske dejavnosti oziroma njihovi zastopniki, v njih pa bodo lahko delali tudi dijaki, študentje in upokojenci.

To je tako majhen procent, da se pomoje ni vredno pogovarjati. Če bodo ljudje doma, bodo tudi v nedeljo na poti trošili manj. Seveda nedeljsko zaprtje vpliva pozitivno, vendar je to malenkost proti luknji iz porabe v prometu.

Glavno je torej, da se dvigne poraba na poti - prevoženi kilometri (promet). Osebni avtomobilski prevozi, službena potovanja, avtobusni prevozi, mehanizacija, ... Vse to je v takem krču, da si niti ne predstavljamo.

Z zaprtjem vsega, razen odprtih bencinskih servisov v nedeljo, je to bolj slaba tolažba. Sicer bomo pa videli.
tilenrexi sporočil: 6.775
[#2873540] 13.10.20 22:31 · odgovor na: (#2873537)
Odgovori   +    0
Zadnja sprememba: tilenrexi 13.10.2020 22:35
Vidim v službi pri nas. Vse normalno poteka preko Teams / Zoom. Težko bomo se spet dnevno vozili z avtomobili in gledali v drugem večjem mestu na uro kdaj gremo nazaj. To je trenutno znanstvena fantastika, tudi če virus čez noč izpuhti in se vse sprosti. Enostavno je to bilo predrago in nepotrebno in tega zelo verjetno nikoli več ne bo, ker tega nihče normalen ne bo želel več plačati v takšnem obsegu, kot smo ga poznali.
Nikec3 sporočil: 1.203
[#2873546] 13.10.20 22:51 · odgovor na: tilenrexi (#2873500)
Odgovori   +    2
Tilen sej bi lahko napisal tudi "nimam delnic PETG" in bi nam bilo jasno.

Kdor meni, da delo od doma v 100% nadomesti delo "na firmi" verjetno dela v kaki manjši firmi. Sej se da, ampak da bi cel čas delal to ni v nikogaršnjem interesu. Razvojni oddelki so tak tipičen primer, kjer so največje prednosti v tem, da je 15 razvojnikov blizu en drugemu in takoj vedo kakšen problem ima kdo.

Se pa strinjam, da se bo "commuting" zmanjšal, ne bi pa dramatiziral.
tilenrexi sporočil: 6.775
[#2873548] 13.10.20 22:54 · odgovor na: (#2873537)
Odgovori   +    1
Zadnja sprememba: tilenrexi 13.10.2020 23:02
Trenutno so tole najbolj "aktualni" podatki o prometu:

podatki.gov.si/datas...8karta.pdf

2019 podatkov še ni, DARS je pa itak v posmeh vsem, saj ima podatke samo za 2016.

www.dars.si/Prometne...bremenitev

V kolikor bi želel izredno štetje prometa pa dobiš obvestilo, da ti želijo veliko sreče.

www.gov.si/drzavni-o...-podatkov/

Tako je tole pri nas. :)
Kdor meni, da delo od doma v 100% nadomesti delo "na firmi" verjetno dela v kaki manjši firmi.
Ne drži.
Microsoft will let employees work from home half the time
blogs.microsoft.com/...workplace/

Microsoft ima precej zaposlenih, prav tako podjetje v katerem delam po kategoriji spada v veliko družbo oziroma veliko podjetje.

//////

Saj izračun je enostaven. Predstavljaj si, koliko ljudi se vozi v Ljubljano na sestanke. 1-2 uri v eno smer in potem še nazaj. V kolikor te sestanke opraviš preko Teamsov, si prihranil ogromno časa, denarja in imaš ogromno prostora za dvig produktivnosti.
tilenrexi sporočil: 6.775
[#2873555] 13.10.20 23:16 · odgovor na: (#2873549)
Odgovori   +    2
Ja, poleti se je vse spet sprostilo, ampak podjetja se sedaj v mesecu digitalizirajo s takšno hitrostjo, kot se prej niso v petih ali desetih letih. Še malo korone, spodbud in tak trend bo samo še dobival pospešek.

Si morda v času korone slišal, da bi kdo jamral, da nima denarja? :) Jaz ne... Denarja prek glave in še vedno se ne troši v prometu. Se pa troši na Netflixu, recimo. V kolikor se ti pogoji zaostrijo, se bo denar stekal še vedno tja, kot se sedaj in še manj v promet. Težko bo tule obrniti voz, sem skeptičen.

EV mi pa sploh še ne diši. Cene so enormne.

Sicer se pa rad peljem s skirojem v službo dva dni na 14 dni. Toliko, da izpolnim "kvoto" dela iz pisarne za katero upam, da se kmalu ukine.
tilenrexi sporočil: 6.775
[#2873556] 13.10.20 23:37 · odgovor na: (#2873549)
Odgovori   +    0
Zadnja sprememba: tilenrexi 13.10.2020 23:50
Moraš razumeti, da se je večino dnevnih migracij ustavilo zaradi zaprtja šol, vrtcev (ljudje enostavno niso šli v službe, ker niso imeli varstva).
Izobraževanje se zaradi megakapitala zelo verjetno nikoli več ne bo izvajalo na način, kot se je. Danes en predavatelj lahko predava za ves svet. Veš kakšen prihranek je to? :)

Zakaj bi moral v vsaki ekonomski fakulteti vsak profesor svojim študentom posebej razlagati snov, če lahko en profesor enako snov razloži vsem na svetu, ki komunicirajo enako in po enakem protokolu?

Bo prej en profesor za vse fakultete enake smeri predaval preko Teams, kot da bo vse dolgoročno spet po starem. Pri nas imamo "srečo", ker govorimo slovensko in nas bodo mašine v izobraževalnem sistemu malo kasneje zamenjale. Za te stvari ni velikih ovir.

Duh je šel iz svetilke.

Imel boš samo še neke vrste administracijo, ki ti bo pacienta potisnila v mašino in potem bo en specialist iz indije opravil operativni poseg preko 5G omrežja. Brezstično. V to smer gredo stvari.

Že sedaj obstajajo kontrolne sobe za upravljanje sodobne gradbene mehanizacije na daljavo. Mobilna gradbišča. Samo "bager" bo na platformi in nekdo ti ga bo iz Indije upravljal preko 5G glede na načrte, ki jih bo imel na ekranu.
ljsefan sporočil: 803
[#2873581] 14.10.20 08:23 · odgovor na: (#2873557)
Odgovori   +    6
[abohte]
Če dam primer. Reciva, da imaš starša in njegovega otroka. Reciva, da je staršu ime npr. Zoran, otroku pa Jurček. Zoran ne uporablja računalnika in je računalniško nepismen. Kako naj bi potem Zoran opravil svojo zakonsko obvezo in omogočil šolanje svojemu sinu Jurčku, če bi npr. šola potekala na daljavo? Tega ne bi mogel. In kako naj Jurček v takšni situaciji doseže v šoli kakšen uspeh (npr. naredi maturo)? Ne bi ga mogel... To so tragične zgodbe...
:D Sicer off topic PETG, ampak si me nasmejal :D
Rokc5 sporočil: 2.857
[#2873587] 14.10.20 08:42 · odgovor na: anon-34928 (#2873504)
Odgovori   +    2
Vprašanje kako se gleda na PETG. Tipičnen downstream trgovec z gorivom in pumpami, ali trgovec/energetska družba s širšim potencialom. PETG ima potencial za diverzifikacijo in se jo delno že gre, tako da dolgoročen potencial tukaj po mojem je. Ali se pa motim.....
shevchenko sporočil: 21.898
[#2873588] 14.10.20 08:45 · odgovor na: Rokc5 (#2873587)
Odgovori   +    0
Ali se pa motim.....
delnica je sla gor 10%, ko se je vlada odlocila, da bo lahko petrol uveljavljal svojo skoraj monopolno vlogo na trgu. zdaj pa se sam odloci, kaj o zadevi mislijo delnicarji
tilenrexi sporočil: 6.775
[#2873608] 14.10.20 09:15 · odgovor na: (#2873557)
Odgovori   +    2
[abohte]
Kaj pa vem. Po mojem je ima kolektivni študijski duh vseeno nezanemarljiv vpliv. Jaz sem se vedno najbolj naučil v knjižnicah. Koliko ljudi poznaš, ki so se sami naučili tujega jezika? Da so kupili kasete, priročnike in se ga naučili? To je možno že vsaj 30 let. Jaz nobenega.
To je prihodnost :

grow.google/certificates/

Imel boš industrijski certifikat, ki bo vreden enako kot diploma iz univerze in to je to. Nekakšna privatizacija šolskega sistema na dolgi rok. Podjetja z veliko denarja bodo imela svoje zelo specifične - sebi prilagodljive šolske sisteme, ostali sistemi na državni ravni bodo večinoma samo administracija.

siol.net/digisvet/no...ome-532607

Sicer se tudi jaz opravičujem, da sva malo skrenila z debate. :)
anon-34928 sporočil: 972
[#2873628] 14.10.20 10:57 · odgovor na: Rokc5 (#2873587)
Odgovori   +    2
[Rokc5]
Vprašanje kako se gleda na PETG. Tipičnen downstream trgovec z gorivom in pumpami, ali trgovec/energetska družba s širšim potencialom. PETG ima potencial za diverzifikacijo in se jo delno že gre, tako da dolgoročen potencial tukaj po mojem je. Ali se pa motim.....
20 let fiksiranja marž je družbo prisililo v preobrazbo, kar ni nujno bilo slabo. Drugo vprašanje je, ali je bil capex namenjen izven core biznisa optimalno investiran in ali prinaša nad ROE core biznisa. Sama sprostitev marž ne bo nujno zgolj in samo pozitivna, do sedaj je bila marža na avtopilotu, od tu naprej pa bo precej več tveganj na strani distributerja.

Ob zadnjih cenovnih premikih je pomembno tudi spremljati, da se iz lastništva umikajo nekateri finančni investitorji, krepijo pa se tisti, ki so že med večjimi lastniki in niso zgolj pasivni vlagatelj. In tudi na tem mediju je že bilo omenjeno, da vsaj en obstoječi lastnik namerava pozicijo ob njemu ustrezni ceni povečevati, denarja je iz dividend dobil dovolj, da tečaj vzdržuje, če se tako odloči.
janez09 sporočil: 16
[#2873871] 15.10.20 09:09 · odgovor na: anon-34928 (#2873628)
Odgovori   +    0
kaj pa, ce vizy ve se kaj vec kot samo to, da so se sprostile cene?*
je z enim vecjim nakupom ubil dve muhi na en mah?

*ugibanje, prodaja petrola za paprikaš?
tilenrexi sporočil: 6.775
[#2874065] 15.10.20 14:02 · odgovor na: janez09 (#2873871)
Odgovori   +    2
Zadnja sprememba: tilenrexi 15.10.2020 14:05
Vizjak je tukaj imel več sreče, kot pameti in še to ga bo hitro zapustilo, če ne bo ukrepal. Predvidevam, da ima kakšno okno, ki gleda tudi na cesto.

Seveda sedaj ne sme prodati, ker potem ga bodo pa res medijsko raztrgali, češ, kako se je okoristil. Od njega se pričakuje, da proda z izgubo. Dokler bo takšna miselnost, napredka ne bo.
Rokc5 sporočil: 2.857
[#2874109] 15.10.20 14:48 · odgovor na: tilenrexi (#2874065)
Odgovori   +    3
Zadnja sprememba: Rokc5 15.10.2020 14:48
Nenapisano pravilo je, da v Sloveniji ne kupuješ delnic ko si na izpostavljenem položaju. Kot poslanec še gre, kot minister pa po mojem ne.
PETG bo po mojem šel dol, tako da bo lahko s svojo izgubo zapolnil apetite slovenskega 'pravičniškega' plebsa :)
tilenrexi sporočil: 6.775
[#2874350] 16.10.20 10:55 · odgovor na: Rokc5 (#2874109)
Odgovori   +    1
Avtobusi v mestnem javnem linijskem prevozu so avgusta prepeljali malo manj kot 1,8 milijona potnikov, kar je 37 odstotkov manj kot v istem mesecu lani. Avtobusi v medkrajevnem in mednarodnem prometu pa so prepeljali približno 734.300 potnikov, kar je petino manj kot v avgustu 2019. Opravili so tudi za 45 odstotkov manj prevoženih kilometrov kot v istem obdobju lani.
ljsefan sporočil: 803
[#2874375] 16.10.20 11:42 · odgovor na: tilenrexi (#2874350)
Odgovori   +    3
Ah, primerjaj si padec tujega tranzita. Recimo proxy postavka ŠTEVILO MOTORNIH VOZIL NA MEJNIH PREHODIH/EU & Tretje države

Julij 2019: 2.614.861 www.policija.si/baza...s0719.html
Julij 2020: 1.546.294 www.policija.si/baza...s0720.html

Avgust 2019: 2.940.912 www.policija.si/baza...s0819.html
Avgust 2020: 1.545.982 www.policija.si/baza...s0820.html

Upam, da sem prav naklofal :)
tilenrexi sporočil: 6.775
[#2874377] 16.10.20 11:48 · odgovor na: ljsefan (#2874375)
Odgovori   +    1
Dobro si tole našel.
ljsefan sporočil: 803
[#2874382] 16.10.20 11:51 · odgovor na: tilenrexi (#2874377)
Odgovori   +    2
Ko bojo na razpolago brojke za letošnji september, nas spomni :)

www.policija.si/o-sl...h-prehodih
anon-385907 sporočil: 18
[#2875679] 20.10.20 12:17 · odgovor na: Rokc5 (#2874109)
Odgovori   +    1
Kaj je sploh razlog, da je Petrol tako zelo zabredel v drugem četrtletju in posloval z izgubo? Da niti sebe niso mogli pokriti? Saj vse vendar ni bilo zaprto ves čas. Je kdo raziskoval kje so ga polomili?
tilenrexi sporočil: 6.775
[#2876107] 21.10.20 15:40 · odgovor na: anon-385907 (#2875679)
Odgovori   +    0
Zadnja sprememba: tilenrexi 21.10.2020 15:40
Vse javno se bo spet zaprlo. Vse.

Strani: 1 ... 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26