Izbrani forum: Avto
Izbrana tema: članek (Miloš živi trajnostno, 4. del): renault zoe – prvih 6.800 kilometrov me je stalo 90 evrov elektrike
Strani: 1 2
sporočil: 10.844
[simondemsar]
> [alek14]
> > [sonce1313]
> > V zda je tudi tesla na zadnjem mestu po eni od anket. Mi ni bilo jasno, pa piše da niso zadovoljni z dometom, to so verjetno oni, ki v BEV še vedno tankajo bencin.
> > V Sloveniji poznam ogromno lastnikov BEV osebno, pa tudi v društvih, skupinah in forumih ter nobeden niti v sanjah nazaj na fosilca, če je še ostal fosilc pri hiši, ga tedensko peljejo k maši, da ne zarjavi, nobeden ga več noče voziti, zelo kmalu tudi 2. in naslednje nabavimo BEV, je že tudi rabljenih kar nekaj na trgu, tudi skeptiki navdušeni
>
> Lahko, da bo konec, ko bodo morali dejansko pokriti vse stroške iz žepa. Sedaj je ogromno prikritih in odkritih subvencij - pa je luštno.
Ne bo še konec, dokler ne bo BEV mass adoption, kar pa bo pri Slovencih trajalo še kar precej časa glede na predhodne komentarje.
sporočil: 1.044
[simondemsar]BEV ima samo dva problema - ceno in domet.
> [alek14]
> > [sonce1313]
> > V zda je tudi tesla na zadnjem mestu po eni od anket. Mi ni bilo jasno, pa piše da niso zadovoljni z dometom, to so verjetno oni, ki v BEV še vedno tankajo bencin.
> > V Sloveniji poznam ogromno lastnikov BEV osebno, pa tudi v društvih, skupinah in forumih ter nobeden niti v sanjah nazaj na fosilca, če je še ostal fosilc pri hiši, ga tedensko peljejo k maši, da ne zarjavi, nobeden ga več noče voziti, zelo kmalu tudi 2. in naslednje nabavimo BEV, je že tudi rabljenih kar nekaj na trgu, tudi skeptiki navdušeni
>
> Lahko, da bo konec, ko bodo morali dejansko pokriti vse stroške iz žepa. Sedaj je ogromno prikritih in odkritih subvencij - pa je luštno.
Ne bo še konec, dokler ne bo BEV mass adoption, kar pa bo pri Slovencih trajalo še kar precej časa glede na predhodne komentarje.
sporočil: 45
[Nollem]Cena kot začetna investicija je samo ena spremenljivka v celotni enačbi. Domet povsem zadostuje za dnevne potrebe, občasni daljši skoki z DC polnjenjem niso nikakršen problem.
> [simondemsar]
> > [alek14]
> > > [sonce1313]
> > > V zda je tudi tesla na zadnjem mestu po eni od anket. Mi ni bilo jasno, pa piše da niso zadovoljni z dometom, to so verjetno oni, ki v BEV še vedno tankajo bencin.
> > > V Sloveniji poznam ogromno lastnikov BEV osebno, pa tudi v društvih, skupinah in forumih ter nobeden niti v sanjah nazaj na fosilca, če je še ostal fosilc pri hiši, ga tedensko peljejo k maši, da ne zarjavi, nobeden ga več noče voziti, zelo kmalu tudi 2. in naslednje nabavimo BEV, je že tudi rabljenih kar nekaj na trgu, tudi skeptiki navdušeni
> >
> > Lahko, da bo konec, ko bodo morali dejansko pokriti vse stroške iz žepa. Sedaj je ogromno prikritih in odkritih subvencij - pa je luštno.
>
> Ne bo še konec, dokler ne bo BEV mass adoption, kar pa bo pri Slovencih trajalo še kar precej časa glede na predhodne komentarje.
BEV ima samo dva problema - ceno in domet.
Odkrito povedano, meni je ql tako kot je, ker boljše s stroškovnega vidika za BEV voznike v prihodnosti sigurno ne bo...
sporočil: 45
Glej ne da se mi odgovarjat na te zadržke, ker so bili že
velikokrat predebatirani, vsak naj si naredi svojo kalkulacijo in
se odloči kar mu najbolj paše. Meni je ql, da je še vedno toliko
ICE vozil in da polnijo proračun pri tankanju, prazna vreča ne
stoji pokonci... :)
sporočil: 5
čas vnosa: 03.07.20 11:58
Kradejo drzavi in davkoplacevalem najmanj 5-10e davkov na 100km,
plus subvencije za nakup in cestna taksa. Mrs lopovi.
sporočil: 4.080
Zadnja sprememba: anon-180464 03.07.2020 15:10
[rename]Mene je prepričala ravno bilanca.
In Milošev korekten izračun "skupnih stroškov lastništva" je dokaz več... ne le, da so EV predragi (subvencijam navkljub), ampak tudi stroškovno neprimerljivi z auspuharji.
Da ne govorim o tem, da je Zoe premajhen za družino... da bi morali delati cenovno primerjavo z nekim povprečnim karavanom ali celo SUV. In potem je bilančna razlika še večja (v prid auspuharja).
Če pa je mišljen EV kot drugi avto, da gre mama po fasungo in pelje otroke h klavirju ali na fuzbal... potem - well, potem pa je to treba primerjati s cliotom za 10k in je bilanca tudi že v naprej znana.
Prej sem imel Hyundai Tuscon, za katerega sem zmetal 25k€ za nakup in 30 k€ za gorivo. Stroškov registracije, servisov, popravil sploh nisem računal.
Zdaj imam Hyundai Kona. Avto primerljive velikosti. Ko bo odplačan, bo stal 39k€. Zaenkrat ni stroškov goriva. Zaenkrat tudi ni stroškov cestnine pri registraciji, servisi so skoraj zastonj. Trenutno še računam, da se mi bo primerjalni izračun izšel v prid BEV.
Realni doseg po AC je 300km, če voziš normalno brez EKO načina. Brez vmesnega polnjenja komot pridem v Maribor in nazaj, ali v Koper in nazaj. Deklariran doseg je več kot 400km.
Na DC se napolni zadovoljivo hitro. Ponavadi grem na kofe in se že peljemo. AC je druga zgodba. Tukaj bi lahko bilo dosti boljše (delam na tem). ZOE je tukaj boljši.
Poleg tega dobiš še kup bombončkov:
* Skoraj povsod skoraj brezplačen parking (v centru LJ so parkingi zasedeni, tukaj ga zapelješ na polnilnico - so na vsakem koraku, priključiš kabel in plačuješ 1 cent/min).
* Vozi se res super. Navor odličen, pospeški da ne govorim, mirno in tiho, tudi administrativno omejena končna hitrost je dovolj nad dovoljenimi (180 km/h), do katere vleče na polno.
* Pozimi samo pritisneš gumb za gretje in že toplo piha. Ima varčno toplotno črpalko in zato nisem opazil, da bi klimatizacija požrla več kot 10%.
* Prtljažnik je zadaj in tudi spredaj (tole sem si dodatno omislil).
* Elektriko lahko delaš doma (tole je še v planu), nafte ne boš mogel nikoli.
Edina slabost, ki malo spremeni navade, da moraš vnaprej vsaj malo planirati daljše vožnje, da ni treba na kofe že takoj pri sosedu (ali pa skrbeti, da je stalno poln, kar morda ni najbolje za trajnost baterije). Ne moreš se samo kadarkoli usesti v avto in odpeljati.
Ko bo avto odslužil, računam, da bom baterije lahko uporabil pri hiši.
sporočil: 6.570
[rename]Če bi eno leto nazaj kupil Tesline delnice, bi potem vozil za isti denar tako rekoč svoj avto.
No, če BTC pride do 50k, potem seveda kupim Teslo in v bilanco poknjižim: nakup Tesle za 5000 eurov :-)))
Noro, kako se vrti svet, jaz pa tačas hodim v čisto navadno službo :-)
sporočil: 6.570
[rename]TSLA iz 233 na 1208 dolarjev.
> [jani1974]
> Če bi eno leto nazaj kupil Tesline delnice, bi potem vozil za isti denar tako rekoč svoj avto.
>
> Noro, kako se vrti svet, jaz pa tačas hodim v čisto navadno službo :-)
Ne bo drzalo.
Prve Btc sem kupil po 2500....tesla ne vem, ce je v zadnjem letu zrasla toliko.
Ce bi jaz ujel vrh btc pri 20k, bi rabil 5 btcjev za nakup avta....toliko pa ne dam za avto. 2 ali maximalno 3 bi pa dal.
sporočil: 6.570
[rename]Nisem vedel, da si za Bitcoin skombiniral preteklost in prihodnost in sem mislil, da govoriva iz sedanjih 9 na 50.
Ja, vem...to ie 6x....pa ce odstejes davek, slabih 5x.
Btc iz 2500 na 50k bi pomenilo pa 20x, na 20k je bil pa 8x.
sporočil: 752
Vprašanje: kateri avto je primerljiv zoe ZE50 135 (po velikosti,
zmogljivosti) in koliko stane?
Strani: 1 2