Izbrani forum: Avto
Izbrana tema: članek Mega recept, da se okužiš z elektriko
Strani: 1
sporočil: 8.244
Nazadnje so dejali, da današnje omrežje prenese polnitev 200.000
e-vozil dnevno (večina verjetno čez noč, doma). Ampak poleti bi pri
nas polnilo še 150.000 tujcev dnevno... ampak, če štejemo še
priključne hibride, pride še kak več...
OK, sedaj vprašanje, kaj bo čez 5 do 7 let? Imajo ELES, GEN in HSE odgovor? V resnici bo sicer tedaj še zmeraj premalo e-polnilnic, ampak vseeno. Imajo izračune, da bo vse ok?
(Da ne bo podobno kot s protihrupnimi ograjami. Ko je bil cajt, da delajo že posamezne odseke za odstavne podaljšane niše, so raje postavljali nove ograje. Sedaj pa so kakor ugotovili, da imamo lahko tretji pas za tovornjake in hitrost 90 km/h, zraven pa na vsakih recimo 500 m eno odstavno nišo (no, morala bi biti na vsakih 250m do 300m, upam, da bo tako). Pa že 10 let prej smo Dars-u nekateri brundali, naj to že dela, ampak ne: treba je iti step by step, čeprav 100 let.)
OK, sedaj vprašanje, kaj bo čez 5 do 7 let? Imajo ELES, GEN in HSE odgovor? V resnici bo sicer tedaj še zmeraj premalo e-polnilnic, ampak vseeno. Imajo izračune, da bo vse ok?
(Da ne bo podobno kot s protihrupnimi ograjami. Ko je bil cajt, da delajo že posamezne odseke za odstavne podaljšane niše, so raje postavljali nove ograje. Sedaj pa so kakor ugotovili, da imamo lahko tretji pas za tovornjake in hitrost 90 km/h, zraven pa na vsakih recimo 500 m eno odstavno nišo (no, morala bi biti na vsakih 250m do 300m, upam, da bo tako). Pa že 10 let prej smo Dars-u nekateri brundali, naj to že dela, ampak ne: treba je iti step by step, čeprav 100 let.)
sporočil: 664
1 milijon avtomobilov x 40 km dnevno (6 kWh dnevno) je skupaj 6 GWh
dnevno ali 20% trenutne porabe. Tolk imamo čez noč preveč.
Energije je dovolj za 1 milijon avtomobilov danes.
Čez noč, če se priključi 1 milijon avtomobilov z 2 kW (1 x 10A), za 3 ure (ker so samo 40km naredili čez dan in porabili povprečno 6 kWh), še vedno nismo dosegli dnevne obremenitve omrežja. Torej, če čez dan deluje, bo tudi čez noč.
Tisti, ki govorijo, da ni dovolj energije in da omrežje ne bo zdražalo so tisti, ki bi radi delali nove elektrarne in tisti, ki bi radi, da država dvigne strošek omrežnine (trenutno je 4 centa za kWh).
Energije je dovolj za 1 milijon avtomobilov danes.
Čez noč, če se priključi 1 milijon avtomobilov z 2 kW (1 x 10A), za 3 ure (ker so samo 40km naredili čez dan in porabili povprečno 6 kWh), še vedno nismo dosegli dnevne obremenitve omrežja. Torej, če čez dan deluje, bo tudi čez noč.
Tisti, ki govorijo, da ni dovolj energije in da omrežje ne bo zdražalo so tisti, ki bi radi delali nove elektrarne in tisti, ki bi radi, da država dvigne strošek omrežnine (trenutno je 4 centa za kWh).
sporočil: 8.244
Ajd, recimo, da tele kWh in GWh šteješ linearno kot kekse. Ampak
mene zanima investicija v celotno omrežje, saj dnevno/nočna
proizvodnja ni enako poraba na priključku, če vmes nisi še kaj
naredil.
Gre za to, da so rekli, da na obstoječem omrežju gre danes normal skozi (verjetno deloma podnevi / deloma ponoči) 200.000 vozil.
En dan bo realnost 0,5 mio vozil v državi in še junija recimo še 300.000 tujcev. Ampak dotlej je potrebno ljudi poučiti, da naj imajo pri hiši enega malega BEV , pa enega hibrida recimo (za daljše relacije) do leta 2032, pote pa bomo videli. Ljudje morajo vedeti, kaj sledi.
Ljudi je treba poučiti, vse državne institucije morajo vse skupaj zložiti v eno brošuro in predstaviti ljudem, kako bo šlo v naslednjih letih. Koliko bo koštalo ali se splača...
Brez veze, da mi dva tle modrujeva.
Gre za to, da so rekli, da na obstoječem omrežju gre danes normal skozi (verjetno deloma podnevi / deloma ponoči) 200.000 vozil.
En dan bo realnost 0,5 mio vozil v državi in še junija recimo še 300.000 tujcev. Ampak dotlej je potrebno ljudi poučiti, da naj imajo pri hiši enega malega BEV , pa enega hibrida recimo (za daljše relacije) do leta 2032, pote pa bomo videli. Ljudje morajo vedeti, kaj sledi.
Ljudi je treba poučiti, vse državne institucije morajo vse skupaj zložiti v eno brošuro in predstaviti ljudem, kako bo šlo v naslednjih letih. Koliko bo koštalo ali se splača...
Brez veze, da mi dva tle modrujeva.
sporočil: 2.117
Problem je omrežje, ki je načrtovano za porabo bistveno nižjih
moči. Tako boš avto na navadni vtičnici polnil 40 ur. Ob polnjenju
z večjimi močmi, pa niti sam ne boš dosegel maksimalne moči, pa še
ostalim v omrežju jo boš znižal. Pa se ni za bati, toliko raklame
kot jo delamo za recimo 10% nekoč bodočega voznega parka, bi lahko
precej bolje izkoristili z usmerjanjem v druge hibridne vrste
pogona in goriv. Ti bodo predstavljali večino parka in nam lajšali
vsakdanjo uporabo še precej let, ne EV.
sporočil: 342
Zadnja sprememba: samen 09.06.2020 10:20
[comteo]Poraba ni problem. Če bo problem pri polnjenju, bo to problem pri moči. Pri polnjenu večinoma ni upoštevana poraba na omrežju; ker vsi prikazujejo porabo energije v avtu - če ima avto baterijo 40kWh, govorimo da tak avto porabi 40 kWh, medtem ko je precejšnja razlika koliko porabimo elektrike iz omrežja za polnjenje, zaradi izgub polnjenja - te so za slabe polnilce tudi preko 20%.
1 milijon avtomobilov x 40 km dnevno (6 kWh dnevno) je skupaj 6 GWh dnevno ali 20% trenutne porabe. Tolk imamo čez noč preveč.
Energije je dovolj za 1 milijon avtomobilov danes.
Čez noč, če se priključi 1 milijon avtomobilov z 2 kW (1 x 10A), za 3 ure (ker so samo 40km naredili čez dan in porabili povprečno 6 kWh), še vedno nismo dosegli dnevne obremenitve omrežja. Torej, če čez dan deluje, bo tudi čez noč.
Tisti, ki govorijo, da ni dovolj energije in da omrežje ne bo zdražalo so tisti, ki bi radi delali nove elektrarne in tisti, ki bi radi, da država dvigne strošek omrežnine (trenutno je 4 centa za kWh).
Torej, če bi želel zagotoviti teh 6GWh (v avtu, bi to pomenilo, cca 6,6 GWh v omrežju, če imaš kvalitetne polnilce), kar pomeni, če bi želel te avtomobile napolnili v 8 urah, bi rabil povprečno moč 825MW - oziroma več kot cela jedrska elektrarna! Ob tem seveda ni upoštevano, da polnjenje na začetku potrebuje večji tok, torej večjo moč; cca 20% glede na povprečni polnilni tok - torej bi bila špica lahko tudi 1000MW.
Slovenski maksimalni odjem je cca 2400MW, nočni cca 1100MW, moč vseh elektrarn pa cca 3500 MW.
V porabi elektrike teh 6 GWh predstavlja samo 20%, glede na špico porabe kar kar 50% moči.
Torej tako ne gre... razen če bomo po novem imeli špico odjema ponoči. Ponoči gremo dol s premogovno in hidro. Ponoči tudi naših 250 MW iz sončnih elektrarn ne pomeni nič :)
sporočil: 376
ful problemov ja, čez 8 let bom imel z BEV 500t km, ko boste eni še
kar razpredali koliko problemov je s tem
sporočil: 342
Super, take zanesenjake rabimo, da bo enkrat to dostopno
vsem.
Je pa potrebno še marsikaj urediti, da bo dostopno za množično uporabo in da bo še vedno učinkovito, cenovno ugodno in da ne bo okolje pokleknilo pod našimi odpadki.
Je pa potrebno še marsikaj urediti, da bo dostopno za množično uporabo in da bo še vedno učinkovito, cenovno ugodno in da ne bo okolje pokleknilo pod našimi odpadki.
sporočil: 6.570
Mislim da bo bolj kot tisti citat Einsteina, ki je rekel, da na ve,
s kakšnim orožjem se bomo vojskovali v tretji svetovni vojni, ampak
da pa ve, da se bomo v četrti svetovni vojni spet z
gorjačami.
Tako da ne vem, s čim se bomo vozili leta 2030, ampak leta 2050 bomo pa vsi spet lepo nazaj na biciklih.
Tako da ne vem, s čim se bomo vozili leta 2030, ampak leta 2050 bomo pa vsi spet lepo nazaj na biciklih.
Strani: 1