Zasebnost

Izbrani forum: Avto

Izbrana tema: članek Mega recept, da se okužiš z elektriko

Strani: 1

FIN-379669 sporočil: 8.244
[#2850035] 09.06.20 08:25
Odgovori   +    5
Nazadnje so dejali, da današnje omrežje prenese polnitev 200.000 e-vozil dnevno (večina verjetno čez noč, doma). Ampak poleti bi pri nas polnilo še 150.000 tujcev dnevno... ampak, če štejemo še priključne hibride, pride še kak več...

OK, sedaj vprašanje, kaj bo čez 5 do 7 let? Imajo ELES, GEN in HSE odgovor? V resnici bo sicer tedaj še zmeraj premalo e-polnilnic, ampak vseeno. Imajo izračune, da bo vse ok?

(Da ne bo podobno kot s protihrupnimi ograjami. Ko je bil cajt, da delajo že posamezne odseke za odstavne podaljšane niše, so raje postavljali nove ograje. Sedaj pa so kakor ugotovili, da imamo lahko tretji pas za tovornjake in hitrost 90 km/h, zraven pa na vsakih recimo 500 m eno odstavno nišo (no, morala bi biti na vsakih 250m do 300m, upam, da bo tako). Pa že 10 let prej smo Dars-u nekateri brundali, naj to že dela, ampak ne: treba je iti step by step, čeprav 100 let.)
comteo sporočil: 664
[#2850045] 09.06.20 09:29 · odgovor na: FIN-379669 (#2850035)
Odgovori   +    0
1 milijon avtomobilov x 40 km dnevno (6 kWh dnevno) je skupaj 6 GWh dnevno ali 20% trenutne porabe. Tolk imamo čez noč preveč.
Energije je dovolj za 1 milijon avtomobilov danes.
Čez noč, če se priključi 1 milijon avtomobilov z 2 kW (1 x 10A), za 3 ure (ker so samo 40km naredili čez dan in porabili povprečno 6 kWh), še vedno nismo dosegli dnevne obremenitve omrežja. Torej, če čez dan deluje, bo tudi čez noč.
Tisti, ki govorijo, da ni dovolj energije in da omrežje ne bo zdražalo so tisti, ki bi radi delali nove elektrarne in tisti, ki bi radi, da država dvigne strošek omrežnine (trenutno je 4 centa za kWh).
anon-520513 sporočil: 4
[#2850047] 09.06.20 09:35
Odgovori   +    2
Fina igračka, samo kaj so si pa s to baterijo mislili? Moraš dvakrat dnevno polniti...
FIN-379669 sporočil: 8.244
[#2850052] 09.06.20 09:44 · odgovor na: comteo (#2850045)
Odgovori   +    2
Ajd, recimo, da tele kWh in GWh šteješ linearno kot kekse. Ampak mene zanima investicija v celotno omrežje, saj dnevno/nočna proizvodnja ni enako poraba na priključku, če vmes nisi še kaj naredil.

Gre za to, da so rekli, da na obstoječem omrežju gre danes normal skozi (verjetno deloma podnevi / deloma ponoči) 200.000 vozil.

En dan bo realnost 0,5 mio vozil v državi in še junija recimo še 300.000 tujcev. Ampak dotlej je potrebno ljudi poučiti, da naj imajo pri hiši enega malega BEV , pa enega hibrida recimo (za daljše relacije) do leta 2032, pote pa bomo videli. Ljudje morajo vedeti, kaj sledi.

Ljudi je treba poučiti, vse državne institucije morajo vse skupaj zložiti v eno brošuro in predstaviti ljudem, kako bo šlo v naslednjih letih. Koliko bo koštalo ali se splača...

Brez veze, da mi dva tle modrujeva.
anon-93129 sporočil: 2.117
[#2850053] 09.06.20 09:46 · odgovor na: comteo (#2850045)
Odgovori   +    4
Problem je omrežje, ki je načrtovano za porabo bistveno nižjih moči. Tako boš avto na navadni vtičnici polnil 40 ur. Ob polnjenju z večjimi močmi, pa niti sam ne boš dosegel maksimalne moči, pa še ostalim v omrežju jo boš znižal. Pa se ni za bati, toliko raklame kot jo delamo za recimo 10% nekoč bodočega voznega parka, bi lahko precej bolje izkoristili z usmerjanjem v druge hibridne vrste pogona in goriv. Ti bodo predstavljali večino parka in nam lajšali vsakdanjo uporabo še precej let, ne EV.
samen sporočil: 342
[#2850066] 09.06.20 10:16 · odgovor na: comteo (#2850045)
Odgovori   +    1
Zadnja sprememba: samen 09.06.2020 10:20
[comteo]
1 milijon avtomobilov x 40 km dnevno (6 kWh dnevno) je skupaj 6 GWh dnevno ali 20% trenutne porabe. Tolk imamo čez noč preveč.
Energije je dovolj za 1 milijon avtomobilov danes.
Čez noč, če se priključi 1 milijon avtomobilov z 2 kW (1 x 10A), za 3 ure (ker so samo 40km naredili čez dan in porabili povprečno 6 kWh), še vedno nismo dosegli dnevne obremenitve omrežja. Torej, če čez dan deluje, bo tudi čez noč.
Tisti, ki govorijo, da ni dovolj energije in da omrežje ne bo zdražalo so tisti, ki bi radi delali nove elektrarne in tisti, ki bi radi, da država dvigne strošek omrežnine (trenutno je 4 centa za kWh).
Poraba ni problem. Če bo problem pri polnjenju, bo to problem pri moči. Pri polnjenu večinoma ni upoštevana poraba na omrežju; ker vsi prikazujejo porabo energije v avtu - če ima avto baterijo 40kWh, govorimo da tak avto porabi 40 kWh, medtem ko je precejšnja razlika koliko porabimo elektrike iz omrežja za polnjenje, zaradi izgub polnjenja - te so za slabe polnilce tudi preko 20%.
Torej, če bi želel zagotoviti teh 6GWh (v avtu, bi to pomenilo, cca 6,6 GWh v omrežju, če imaš kvalitetne polnilce), kar pomeni, če bi želel te avtomobile napolnili v 8 urah, bi rabil povprečno moč 825MW - oziroma več kot cela jedrska elektrarna! Ob tem seveda ni upoštevano, da polnjenje na začetku potrebuje večji tok, torej večjo moč; cca 20% glede na povprečni polnilni tok - torej bi bila špica lahko tudi 1000MW.
Slovenski maksimalni odjem je cca 2400MW, nočni cca 1100MW, moč vseh elektrarn pa cca 3500 MW.
V porabi elektrike teh 6 GWh predstavlja samo 20%, glede na špico porabe kar kar 50% moči.
Torej tako ne gre... razen če bomo po novem imeli špico odjema ponoči. Ponoči gremo dol s premogovno in hidro. Ponoči tudi naših 250 MW iz sončnih elektrarn ne pomeni nič :)
sonce1313 sporočil: 376
[#2850068] 09.06.20 10:23
Odgovori   +    1
ful problemov ja, čez 8 let bom imel z BEV 500t km, ko boste eni še kar razpredali koliko problemov je s tem
samen sporočil: 342
[#2850075] 09.06.20 10:56 · odgovor na: sonce1313 (#2850068)
Odgovori   +    2
Super, take zanesenjake rabimo, da bo enkrat to dostopno vsem.
Je pa potrebno še marsikaj urediti, da bo dostopno za množično uporabo in da bo še vedno učinkovito, cenovno ugodno in da ne bo okolje pokleknilo pod našimi odpadki.
anon-154083 sporočil: 6.570
[#2850234] 10.06.20 07:30 · odgovor na: samen (#2850066)
Odgovori   +    2
Mislim da bo bolj kot tisti citat Einsteina, ki je rekel, da na ve, s kakšnim orožjem se bomo vojskovali v tretji svetovni vojni, ampak da pa ve, da se bomo v četrti svetovni vojni spet z gorjačami.

Tako da ne vem, s čim se bomo vozili leta 2030, ampak leta 2050 bomo pa vsi spet lepo nazaj na biciklih.
anon-93129 sporočil: 2.117
[#2850251] 10.06.20 09:29 · odgovor na: anon-154083 (#2850234)
Odgovori   +    1
Nekateri so že.

Strani: 1