Strani: 1 2

pobalin sporočil: 14.456
[#2832772] 02.04.20 14:47 · odgovor na: philips (#2832752)
Odgovori   +    0
[philips]
tule ti vse lepo piše:
But tyre wear pollution is unregulated and can be 1,000 times worse, finds independent real-world testing experts Emissions Analytics
Increased popularity of SUVs, larger and heavier than standard vehicles, exacerbates this problem – as does growing sales of heavy EVs and widespread use of budget tyres
www.emissionsanalyti...-emissions
Hvala. Naj o tem kaj več povedo tehnično podkovani sokletniki. Jaz bom repliciral samo na tale del teksta:
Using a popular family hatchback running on brand new, correctly inflated tyres, we found that the car emitted 5.8 grams per kilometer of particles.
Compared with regulated exhaust emission limits of 4.5 milligrams per kilometer, the completely unregulated tyre wear emission is higher by a factor of over 1,000.
Navedenih 5,8 grama na km ob približnem evropskem povprečju 15.000 km/leto pomeni 87 kg (5,8 * 15000 / 1000 = 87). Če gre res za obrabo gum in zavor, bi po pobalinskem dojemanju zadeve avto po enem letu ostal praktično brez gum in zavornih oblog. Ena guma za "popular family hatchback" zagotovo tehta manj kot 20 kg, zavorne obloge za štiri kolesa pa manj kot 7 kg.

Sem samo neveden, nor, ali pa je z izjavo teh strokovnjakov res nekaj narobe?

BTW, firma je bila ustanovljena pred 9 leti, v njej so kadri iz medijskega biznisa, pa znajo o svoji zgodovini, dosežkih in referencah skupaj spraviti samo tole make-believe petvrstičnico:
Emissions Analytics has rapidly established itself as a global authority on real-world vehicle emissions. It has done this through vehicle emissions testing using Portable Emissions Measuring Systems (PEMS), resulting in a proprietary EQUA Index test cycle allowing the comparison of real-world performance of vehicles. The resulting database is the world’s largest commercially available real-world emissions database, the EQUA Index.
www.emissionsanalyti...om/history
Prvi sporočili za medije pa sta iz leta 2013: www.emissionsanalyti...?year=2013
sonce1313 sporočil: 376
[#2833198] 03.04.20 11:45 · odgovor na: pobalin (#2832717)
Odgovori   +    0
Zadnja sprememba: sonce1313 03.04.2020 11:49
Glede reciklaže baterij ima velike zasluge tudi naš inštitut, drugače tudi že minimalno redkih in nevarnih snovi. www.rtvslo.si/zabava...tna/487727

Bogat je vsakdo, ki daje samo za gorivo za jakodimiče npr. 100 do 500€ mesečno, pustimo drage servise, sploh velike, vzdrževanje. Decembra si lahko dobil Eup, citygo ali mii za 12t € ali e golfa za 20t €, e corsa in 208 za dobrih 20t €, 2008 za 28t € in še veliko drugih BEV, celega na 10 let kredit R+1,3% in seveda mesečni obrok za BEV veliko manjši kot je samo razlika stroška za gorivo, celo sedaj ob manjši ceni goriva, pustimo ostale prednosti BEV.
Baterija gre za hranilnik elektrike, ko pade na 70%, kar bi za večina BEV bilo po prevoženih 1 MIO km ali za tiste, ki delajo manj km po kakšnih 15 do 20 let uporabe oz. BEV praktično ne preživi baterije, tudi garancije na baterije so med 160 in 200t km in med 8 in 10 let.
Seveda so pri vseh novostih grozne kritike in odpor, tako je bilo pri prvih avtomobilih (kočije in konji so ja boljše), GSM, MSE, BEV, so pa ti največji kritiki, seveda ko cena z masovno proizvodnjo pade, največji zagovorniki in uporabniki. Kot sem napisal sem ob prvi priložnosti zaključil s kurilcem za ogrevanje, nabavil MSE in BEV in bingo, vsakdo v SLO bi lahko storil isto in imel za dobo kredita isti ali bistveno manjši mesečni obrok kot daje doživljensko za kurilca, drve, elektriko doma in bencin ali diesel, po kreditu pa takorekoč zastonj, veliko več pa so vredne ostale prednosti.
300km dnevno oz. 100t km letno dela kolega, ki podobno kot jaz s 50 t km letno delava terenske oglede in montaže po celi SLO, sploh nisva redka posameznika. Najbolj masovno je, ko vsak dan pol slovenije iz cele SLO potuje v LJ in nazaj po 100, 200 in več km dnevno. A ni 1,1 MIO osebnih in še pol MIO tovornih ter še tranzitni promet preveč za to našo lepo SLO, a še nisi doživel ko pozimi takorekoč ne moreš ven, zaradi prečistega zraka iz jakodimičev in PM delcev oz. dima iz kurišč z mokrimi drvami, ker je baje najceneje, veliko tudi industrija.
BEV ni toliko težji, baterija sicer težja, odpade pa veliko delov npr. menjalnik, izpušni sistem, zaganjač, ni olja in filtrov, razen kabinskega, pump, svečk, turbo
polnilnikov, elektromotor je veliko manjši in lažji. Iz prve roke, obraba gum ni večja ali mogoče minimalno, velika prednost pa zavore, ki se zaradi velike regeneracija ne obrabijo skoraj nič, po 2 letih in 100t km je obraba diskov in oblog komaj vidna oz. kakšen mm in bodo zamenjane pri ene 500t km ali mogoče prej, zaradi starosti in ne obrabe
sonce1313 sporočil: 376
[#2833226] 03.04.20 12:18 · odgovor na: (#2832605)
Odgovori   +    0
Zadnja sprememba: sonce1313 03.04.2020 12:19
"Ali ni bolj uporaben priključni hibrid? Sam gledam kakšno Toyoto ali Hondo; sicer bolj tako od daleč, ker bi raje Mazdo CX5, ki menda pride ven prihodnje leto. Pa računam, da bo doseg kakšnih 100km, ne le 50 (ker je teh 50 potem najbrž v zimskih razmerah samo še 40...). Golf in Kona me ne zanimata, sta prenizka zame, že 20 let vozim suve."
Nemogoče je reči kaj je bolj uporabno, odvisno od okoliščin posameznika. Jaz sem bil pred slabimi 2 leti na tej dilemi oz. jo niti nisem imel, ker sem dobil BEV SUV s 64 kWh baterijo. Hibrid je super, je pa neka vmesna stopnja, ki ni več potrebna, ima namreč vse dvojno s tem pa tudi cena tu nekje in veliki stroški, električni del ni uporaben oz. malo ob veliko dnevnih km in če je veliko avtocest.
V glavnem ob današnji in ponudbi v roku 1 leta BEV, ni kaj razmišljati, toliko prednosti ima, dobiš prav za vse potrebe, od malih mestnih do srednjih in velikih (BEV in baterij), za dnevno res veliko km in tudi kam dlje v tujino mogoče v prednosti Tesla, zaradi lastne mreže ultra hitrih polnilnic (tudi sicer so daleč spredaj po vsem, op. nimam Tesle). SUV poleg H kone, ki je dokaj mala, so tu ali bodo kmalu P 2008, Tesla Y, VW ID4, Volvo...
pobalin sporočil: 14.456
[#2833505] 03.04.20 22:03 · odgovor na: sonce1313 (#2833198)
Odgovori   +    1
[sonce1313]
Glede reciklaže baterij ima velike zasluge tudi naš inštitut, drugače tudi že minimalno redkih in nevarnih snovi. www.rtvslo.si/zabava...tna/487727
Noben inštitut iz Moje Dežele ni omenjen v tem lanskem piarovskem VW člančiču.
Z novimi generacijami vse pogostejših električnih vozil se bo močno povečala tudi količina odpadnih električnih baterij, kar pa v bistvu ni težava, saj gre, kot pravijo pri Volkswagnu, za enega izmed produktov z največjo možnostjo reciklaže.
Če komu, gre verjeti VW. Imajo ogromno izkušenj z BEV in svetovno znan track record na področju eko-oko resnicoljubnosti in poštenja.
Če se bodo izpolnile napovedi o milijonskih količinah električnih avtomobilov, bi reciklaža električnih baterij lahko postala cenejša od pridobivanja svežih materialov v rudnikih.
Če bo... bi lahko... ko bo... na začetku... dolgoročno... računajo da... Piarovština o golobu na strehi, vrabca pa nikjer. Pa čestitam, ker si našel tak strokoven, izčrpen, poglobljen vir, ki iz prve roke daje odgovore na vse, kar sem vprašal. Za krono pa niti ni objavljen v rubriki Okolje ampak pod Zabava. Res zabavno!

Za primerjavo je tu en novejši PR o baterijah, Daimlerjev:
media.daimler.com/ma...=46096658&
Kot sem napisal sem ob prvi priložnosti zaključil s kurilcem za ogrevanje, nabavil MSE in BEV in bingo, vsakdo v SLO bi lahko storil isto
Šur, hvala za nasvet gospod z Inštituta. Prodajalke v našem Mercatorju me vedno sprašujejo, kam naj vložijo svoje minimalne plače, da bodo kaj prišparale in imele kaj donosa in bodo še eko-oko. Pa snažilka in vratar v službi, pa natakar v kafiču... Po tvojem muštru jim bom zdaj svetoval, naj si za prvih 250-300 minimalcev kupijo hišo z garažo vrtom, za naslednjih 30-50 minimalcev MSE, za še naslednjih 60-80 minimalcev en dober BEV pa za še ene 20-30 minimalcev baterijo za v garažo. Ko bodo vse to nabavili, bodo že skoraj v penziji, če pa ne, lahko v potok vtaknejo še MHE... Sunčece ti presvetlo!
Najbolj masovno je, ko vsak dan pol slovenije iz cele SLO potuje v LJ in nazaj po 100, 200 in več km dnevno.
Ja, prav o tem sem pisal. To bi bilo treba prepovedat ali pa dodatno obdavčit.
a še nisi doživel ko pozimi takorekoč ne moreš ven, zaradi prečistega zraka iz jakodimičev in PM delcev oz. dima iz kurišč z mokrimi drvami
Prometa ne voham toliko kot kurišča. Od Rakovnika proti Rudniku je pozimi tak smrad, kot bi kurili lakiran, plastificiran les in še kakšne smeti zraven. Eden od forumašev je v tem kevdru napisal, da je tudi okrog Lavrice enako. Ob toplih dneh tega ni, čeprav se v špici po Dolenjki, Jurčkovi in z obvoznice na Rudnik valijo mase avtomobilov.
BEV ni toliko težji, baterija sicer težja, odpade pa veliko delov npr. menjalnik, izpušni sistem, zaganjač, ni olja in filtrov, razen kabinskega, pump, svečk, turbo polnilnikov, elektromotor je veliko manjši in lažji.
Si tudi ta podatek dobil s kljunastim merilom in iz big data izluščil s superračunalnikom?
Masa zoeja je zajetnih 1.480 kilogramov, 400 več od clia. Zmogljiva baterija namreč tehta kar 305 kilogramov, zato moč motorja 68 kilovatov v teoriji ne obeta prav veliko.
avto.finance.si/8859...a-energijo
To zgoraj ni z mojega zelnika, je citat iz članka o Milačevi vožnji na Cres in nazaj z Renaultovim Zoejem. Mislim, da je Zoe od takrat dobil še nekaj močnejšo baterijo.
Iz prve roke, obraba gum ni večja ali mogoče minimalno, velika prednost pa zavore, ki se zaradi velike regeneracija ne obrabijo skoraj nič, po 2 letih in 100t km je obraba diskov in oblog komaj vidna oz. kakšen mm in bodo zamenjane pri ene 500t km ali mogoče prej, zaradi starosti in ne obrabe
Iz prve roke: obraba gum in zavor je praviloma v obratnem sorazmerju s starostjo voznika (starci vozimo bolj umirjeno). Iz poldruge roke: disk+ploščice ≠ disk+ploščice, ker ene firme in modeli imajo vgrajeno bolj trpežno robo, drugi pa manj. Tudi gume ≠ gume, ker ene se bolj obrabljajo kot druge, imajo pa morda zato boljši oprijem, bolje odrivajo vodo ali so pa samo cenejše.
sonce1313 sporočil: 376
[#2833627] 04.04.20 12:47 · odgovor na: pobalin (#2833505)
Odgovori   +    0
Z vsakim stavkom samo dokazuješ, da se ti ne sanja o BEV, navajaš podatke izpred veliko let o prejšnjem ZOE, reciklaži, karakteristikah... In zakaj bi ti jaz sedaj lepil 100 virov, kaj ti pomagam če ne poznaš in ne spremljaš zadev, za inštitut JŠ še nisi slišal. Ko boš imel BEV lahko nadaljujeva.
Meni ne govorit o minimalnih plačah, sem jo imel, ko sem pred 20 leti nabavil toplotno, res nisem imel denarja za 3500 litrov kurilca letno. Ja, veliko je energijske revščine, tudi z minimalno plačo je potrebno plačati položnice za ogrevanje, elektriko in gorivo. Se pa tebi podobni bojite da bi jim kaj ostalo ko bi imeli 10 let manjši obrok za vse našteto, saj lahko postopno, kot sem jaz, najprej kar je največji strošek.
pobalin sporočil: 14.456
[#2834143] 06.04.20 00:53 · odgovor na: sonce1313 (#2833627)
Odgovori   +    1
[sonce1313]
Z vsakim stavkom samo dokazuješ, da se ti ne sanja o BEV, navajaš podatke izpred veliko let o prejšnjem ZOE, reciklaži, karakteristikah...
Novi Clio, prazen: 1137 kg
www.renault.fr/vehic...nique.html
Novi ZOE, prazen: 1502 kg
www.renault.fr/vehic...nique.html
In zakaj bi ti jaz sedaj lepil 100 virov, kaj ti pomagam če ne poznaš in ne spremljaš zadev, za inštitut JŠ še nisi slišal.
Ni ti treba, ker si se z dosedaj razkritimi podatki in argumentacijo čisto dovolj razgalil. Ne, za inštitut JŠ še nisem slišal. Domnevam, da mora biti od vraga. Vem pa za nek Institut Jožef Stefan aka IJS.
ijs.si/ijsw
Ko boš imel BEV lahko nadaljujeva.
Tudi če ga bom kdaj imel, midva že ne bova nadaljevala.

Strani: 1 2