Izbrani forum: Glavni forum
Izbrana tema: članek Narobe svet: digitalizacija na pohodu, na ljubljanski fakulteti za računalništvo pa zmanjšujejo število vpisnih mest.
Strani: 1
[FIN-209516]Ja, ampak selekcijo je treba delati tam, kjer je to relevantno. Denimo ne pri matematiki, ker ni matematični faks.
Za tiste bolj ambiciozne pa je gotovo treba odpreti univerzo. Naj se jih vpiše čim več, vendar naj potem profesorji opravijo svoje delo z resno selekcijo v prvem in drugem letniku. Tudi v naših časih je kakšen droput naredil večji biznis kot kakšen diplomiranec.
[Vinci]A je mogoče družbosloven?
> [FIN-209516]
> Za tiste bolj ambiciozne pa je gotovo treba odpreti univerzo. Naj se jih vpiše čim več, vendar naj potem profesorji opravijo svoje delo z resno selekcijo v prvem in drugem letniku. Tudi v naših časih je kakšen droput naredil večji biznis kot kakšen diplomiranec.
Ja, ampak selekcijo je treba delati tam, kjer je to relevantno. Denimo ne pri matematiki, ker ni matematični faks.
V 80 letih je bil zelo matematično in computer science orientiran.
Potem je v devetdesetih prišel pritisk industrije za koderje in se je FRI malo pomaknil stran od tega.
Ker se je videlo, da je za razvoj zahtevnejših zadev treba imeti veliko več matematike, se je nato ustavnovil IŠRM skupaj s fakulteto za matematiko, da je zopet pokrita usmeritev computer science.
[vickibedi]Njegov sin je študiral računalništvo
Kje je dežurni komentator o šolstvu, a je zaspal :)) ?
[Vinci]Res? Si bral kakšnega od člankov ki se ukvarjajo s tako super modernim strojnim in globokim učenjem sedaj? Kako ti bo nekdo naprogramiral rešitev če ne razume matematične notacije, teorije optimizacije in kar je še tega?
> [FIN-209516]
> Za tiste bolj ambiciozne pa je gotovo treba odpreti univerzo. Naj se jih vpiše čim več, vendar naj potem profesorji opravijo svoje delo z resno selekcijo v prvem in drugem letniku. Tudi v naših časih je kakšen droput naredil večji biznis kot kakšen diplomiranec.
Ja, ampak selekcijo je treba delati tam, kjer je to relevantno. Denimo ne pri matematiki, ker ni matematični faks.
Je že prav da zmanjšujejo vtis - za programerje (coderje) faks ni potreben in itak ga ne končajo. Faks je potreben za softverske inženirje, ti pa morajo obvladati marsikaj, česar programerju ni nikoli treba.
Enako velja za marsikateri tehnični faks - bi bilo bolje, če bi manj ljudi izobraževali bolj kvalitetno, imeli višje standarde in naredili resno selekcijo. Za to da v plavi halji v Gorenju nadziraš mujote ki klepajo pralne stroje, ne rabiš biti inženir strojništva ali elektrotehnike.
Potem tudi ne bo neumnosti z zaposlitvami za 900 EUR neto za inženirja začetnika...
[bc123a]Selekcija pri matematiki se dela zato, ker je tako najlažje. Lahko bi se delala tudi pri strojnem in globokem učenjem, pa se ne. Zakaj ne?
> [Vinci]
> > [FIN-209516]
> > Za tiste bolj ambiciozne pa je gotovo treba odpreti univerzo. Naj se jih vpiše čim več, vendar naj potem profesorji opravijo svoje delo z resno selekcijo v prvem in drugem letniku. Tudi v naših časih je kakšen droput naredil večji biznis kot kakšen diplomiranec.
>
> Ja, ampak selekcijo je treba delati tam, kjer je to relevantno. Denimo ne pri matematiki, ker ni matematični faks.
Res? Si bral kakšnega od člankov ki se ukvarjajo s tako super modernim strojnim in globokim učenjem sedaj? Kako ti bo nekdo naprogramiral rešitev če ne razume matematične notacije, teorije optimizacije in kar je še tega?
Je že prav da zmanjšujejo vtis - za programerje (coderje) faks ni potreben in itak ga ne končajo. Faks je potreben za softverske inženirje, ti pa morajo obvladati marsikaj, česar programerju ni nikoli treba.Za veliko večino poklicev velja, da faks ni potreben.
Enako velja za marsikateri tehnični faks - bi bilo bolje, če bi manj ljudi izobraževali bolj kvalitetno, imeli višje standarde in naredili resno selekcijo. Za to da v plavi halji v Gorenju nadziraš mujote ki klepajo pralne stroje, ne rabiš biti inženir strojništva ali elektrotehnike.Saj delajo precej resno selekcijo pri matematiki. Naj potlej namesto programiranja na računalniškem faksu uvedejo še več matematike, pa bo še bolj resna selekcija in izobraževanje kvalitetnejše.
Potem tudi ne bo neumnosti z zaposlitvami za 900 EUR neto za inženirja začetnika...
Status danes: magisterij iz matematike, asistent na Stanfordu, služba pri D9 in Amazon, trenutno pri veliki investicijski hiši. Seveda živi v tujini, zaslužki pa stratosferski.
Glede matematike. Na Strojni je Božanstvo Klinc zjebal generacije inženirjev, od katerih verjetno precej odličnih, sem bil tam. Sem odličen produkcijski inženir, izračunava - zelo redko to rabim, pa mi prijatelj z doktoratom iz matematike. NAJPREJ je kreativnost, NATO je matematika. Ta je sigurno uporabna v visoki znanosti, v razvoju izdelkov pa ne toliko.
Japonci so razvili svoj proizvodni sistem tako, da so bili inženirji v proizvodnji in GLEDALI proces, nato pa razvijali. Shigeo Shingo je sedel pole stiskalnice in opazoval. Po nekaj letih so spravili čas menjave orodja iz 8 ur na DEVET minut in SMED je bil rojen.
Uporabljam že 20 let in rešitve so poceni in delujoče, prihranek na izdelovalnem času je trenutno 75%, pa še izjemno poceni je vse.
Tole bi moralo bit obvezno na fakultetah. Sedaj so to v US primenovali v Lean Manufacturing. Origalno so to razvili US statistiki za proizvodnjo med 2sv vojno.
www.amazon.com/s?k=S...nb_sb_noss
[lea1]Ne, ker bi bilo oboje predrago, ampak preprosto nimajo interesa. PC uporabljajo samo še za (obvezne) šolske aktivnosti, ki jih ni mogoče narediti s smartfonom.
Problem se začne že v osnovni šoli. Vsi uporabljajo računalnik za igrice, fb in druga socialna omrežja, pa word jih naučijo v šoli. Pri nas čiste osnove, pisanje v različnih barvah, ustavljanje slik in kazalo. In potem se je učiteljem ustavilo. Na šolah, kjer je kak ambiciozen učitelj računalništva še naučijo kaj, sicer le to, kar jih naučijo starši. In potem imajo starši seveda veliko pripomb, ki jih pa ucitelji/ce ne razumejo. Pravzaprav se zdaj dogaja, da imajo nekateri otroci samo še telefon. Ker je oboje predrago..
Sicer pa, vsi ti računalniški inženirji, ki jih je polno vsepovsod, tako po javni upravi kot v firmah, kot suport zaposlenim recimo, ne rabijo nobenega znanja programiranja, samo čisto osnovne stvari, kjer se uporabnikom zalomi. Kar pa so v glavnem čisto banalne zadeve. Mislim, res banalne. Kar je žalostno sicer ampak gre v štric z ugotovitvami o pismenosti Slovencev, ki je tudi katastrofalno.
[kanusko]Ne dvomim. Izobraževanj in informacij je danes na voljo kolikor hočeš, celo veliko tega je zastojn ali vsaj za razumno ceno. Problem pa je v tem, da ni pravega povpraševanja.
Pa vendar so na tem področju izobraževanja tudi svetle izjeme, zaradi reklame ne bom navajal zavoda, kjer izobraževanje programiranja postavijo na osnovo reševanja matematično logičnih nalog, ki so predpogoj za ustrezen računalniški algoritem.
Mladi danes v trpljenju razvijanja kode pač ne vidijo več svoje prihodnosti..
Starcev, pa ponudniki rešitev, ne marajo preveč, ker so predragi in tudi zahtevajo neko avtonomijo pri razvoju.. Skratka kodo bodo razvijali otroci v Indiji (Kitajska je že predraga, če mene vprašaš) :))
Strani: 1