Izbrani forum: Avto
Izbrana tema: članek Ionity krepko podražil polnjenje električnih avtomobilov. Za polno baterijo tudi 79 evrov
Strani: 1 2
sporočil: 48.253
Zadnja sprememba: bc123a 17.01.2020 13:59
[rename]Vsi ostali verjetno (nevzdrzno) krijejo vecji del teh stroskov iz kapitala, kot nacin privabljanja novih elektro strank. Tudi tesla, ki pac kuri denar vecino cetrtletij. Ko pa bodo v krizi, se pa bo to tako usulo, da bodo iskre letele.
79 eurov za "poln tank"?
Xe, xe, xe :-P
#brezplačno.press
Mislim, jaz imam pozresnega terenca, dvomim da je vec avtov v sloveniji z isto tonazo, ki zrejo vec, ampak res nikoli ever ne placam niti priblizno toliko za poln tank.
sporočil: 30.415
[rename]79 eurov in to danes, ko država še ni pripopala zraven trošarin in kakšen prispevek, kajti kako se bo zmanjševalo polnjenje proračuna od prodaje bencina in dizla, se bodo zviševale dajatve na elektriko.
79 eurov za "poln tank"?
Xe, xe, xe :-P
#brezplačno.press
sporočil: 10.844
[FIN-311684]Biće ludo i nezaboravno....
> [rename]
> 79 eurov za "poln tank"?
> Xe, xe, xe :-P
>
> #brezplačno.press
79 eurov in to danes, ko država še ni pripopala zraven trošarin in kakšen prispevek, kajti kako se bo zmanjševalo polnjenje proračuna od prodaje bencina in dizla, se bodo zviševale dajatve na elektriko.
sporočil: 48.253
Zadnja sprememba: bc123a 17.01.2020 15:02
[0513ANITO]Kmalu se bo splacalo imet dizel agregat za pogon elektricne polnilnice. #priceless
> [FIN-311684]
> > [rename]
> > 79 eurov za "poln tank"?
> > Xe, xe, xe :-P
> >
> > #brezplačno.press
>
> 79 eurov in to danes, ko država še ni pripopala zraven trošarin in kakšen prispevek, kajti kako se bo zmanjševalo polnjenje proračuna od prodaje bencina in dizla, se bodo zviševale dajatve na elektriko.
Biće ludo i nezaboravno....
Namrec, zgodilo se bo to, kar je ze vsakemu inzenirju jasno, pa druzboslovci in politiki se vedno zanikajo: elektrike se ne more skladisciti in prenosne poti so omejene. Ce prodajas bencin ali dizel pac najames/nakupis vec tovornjakov za prevoz, ce se poveca povprasevanje. Kot elektropumpa pa si sitting duck in odvisen od tega, kdaj bo drzava povecala prenosne kapacitete... vse od meddrzavnih daljnovodov, do hrbtenice, pa naprej do trafota v tvoji krajevni skupnosti, kjer imas polnilico. Ce si dovolj velik porabnik bos placeval tako da bos rdec v obraz, ali pa celo, bos moral sprejeti variabilno ceno elektrike. Talum lahko ustavi proizvodnjo, elektropumpas bo pa moral dati "danes zaprto" ko bodo cene elektrike odletele v nebo. In spice pri elektriki so res astronomske, mislim da smo ze videli 100% podrazitev v enem dnevu tudi v evropi, drugje pa tudi 100x skoki cene elektrike niso nic novega.
Halo, gospod Hocevar, kje ste?
PS. Seveda to, kar racuna Ionity ni cena elektrike.To je cena rizika, da ponujas polnjenje elektricnega avta za fiksno ceno, cene elektrike ti pa silovito skacejo, ce imas smolo. Ne vem kako mocni so njihovi polnilci ampak cez palec se da oceniti da ce imas 5 tesla superchargerjev, rabis za to elektricni prikljucek z 0.5-0.75 megavata moci. Dober tek.
sporočil: 1.909
Zadnja sprememba: 0430ABAKU 17.01.2020 14:53
Za napolnitev prazne baterije električnega zoeja, ki ima baterijo z uporabnih 41 kilovatnih ur zmogljivosti, bi odšteli 32,4 evra.Električnega ZOEja ne boste polnili na Ionity. Ionity ponuja samo DC polnjenje na CCS priključek, medtem ko ima ZOE samo AC in type 2.
Sicer je pa cena res pretirana. Ne vem, kdo bo sploh še tu polnil. Ta cena je že blizu dvakratnika v primerjavi z dizlom.
Pozdravljam edino to, da so uvedli polnjenje na količino in ne več pavšalno. Zdaj se ne namreč dogajalo, da si plačal eno sejo polnjenja in ti je po nekaj minutah prekinilo z napako. Če si hotel nadaljevati, si moral plačati novo sejo.
sporočil: 48.253
[0430ABAKU]Nihce. Dokler tudi drugi ne analizirajo dejanskih stroskov poljnjenja in ustrezno prilagodijo cene. Mislim, na avtocesti imas cel kup tesla chargerjev, ki so vecinoma prazni. Ekonomska cena za vsakega, ki se pripelje mimo in dejansko "tanka" bi morala biti ogromna. Seveda sedaj to pozre Tesla, ampak to ne bo slo dolgorocno...
> Za napolnitev prazne baterije električnega zoeja, ki ima baterijo z uporabnih 41 kilovatnih ur zmogljivosti, bi odšteli 32,4 evra.
Električnega ZOEja ne boste polnili na Ionity. Ionity ponuja samo DC polnjenje na CCS priključek, medtem ko ima ZOE samo AC in type 2.
Sicer je pa cena res pretirana. Ne vem, kdo bo sploh še tu polnil.
Pozdravljam edino to, da so uvedli polnjenje na količino in ne več pavšalno. Zdaj se ne namreč dogajalo, da si plačal eno sejo polnjenja in ti je po nekaj minutah prekinilo z napako. Če si hotel nadaljevati, si moral plačati novo sejo.Bodo uvedli pavsal za vsak zacetek polnjenja, bodi ziher...
sporočil: 10.844
[bc123a]Požrejo Investitorji v TESLO. Firma Tesla in Musk se samo muzata.
> [0430ABAKU]
> > Za napolnitev prazne baterije električnega zoeja, ki ima baterijo z uporabnih 41 kilovatnih ur zmogljivosti, bi odšteli 32,4 evra.
>
> Električnega ZOEja ne boste polnili na Ionity. Ionity ponuja samo DC polnjenje na CCS priključek, medtem ko ima ZOE samo AC in type 2.
>
> Sicer je pa cena res pretirana. Ne vem, kdo bo sploh še tu polnil.
Nihce. Dokler tudi drugi ne analizirajo dejanskih stroskov poljnjenja in ustrezno prilagodijo cene. Mislim, na avtocesti imas cel kup tesla chargerjev, ki so vecinoma prazni. Ekonomska cena za vsakega, ki se pripelje mimo in dejansko "tanka" bi morala biti ogromna. Seveda sedaj to pozre Tesla, ampak to ne bo slo dolgorocno...
> Pozdravljam edino to, da so uvedli polnjenje na količino in ne več pavšalno. Zdaj se ne namreč dogajalo, da si plačal eno sejo polnjenja in ti je po nekaj minutah prekinilo z napako. Če si hotel nadaljevati, si moral plačati novo sejo.
Bodo uvedli pavsal za vsak zacetek polnjenja, bodi ziher...
Včeraj sem pogledal en video, ko so testirali skraji domet Elektrovozil.
Poglejte video do konca in poglejte, kaj se zgodi, če se električni avto sprazni do čistega konca.
PS Nekaj vozil so morali z avtovleko prestaviti do polnilnice odaljene par 10 metrov, ker se električni avto (no nekateri) ne more/sme/ne da nikakor potiskati.
insideevs.com/news/3...tery-dead/
sporočil: 11.409
Zadnja sprememba: sopranos 17.01.2020 15:19
No, verjetno lahko velik odjemalec tudi zakupi elektriko po fiksni
ceni. Recimo za eno leto. Samo je pa kleč v tem, da ima tudi to
svojo ceno oz. kot rečejo na kmetih, ni važno kako se obrneš, vedno
imaš rit zadaj. :)
sporočil: 32.238
Zadnja sprememba: najobj 17.01.2020 15:37
[bc123a]
> [rename]
> 79 eurov za "poln tank"?
> Xe, xe, xe :-P
>
> #brezplačno.press
Vsi ostali verjetno (nevzdrzno) krijejo vecji del teh stroskov iz kapitala, kot nacin privabljanja novih elektro strank. Tudi tesla, ki pac kuri denar vecino cetrtletij. Ko pa bodo v krizi, se pa bo to tako usulo, da bodo iskre letele.... čuj, ko bo kakšna nova Ursula - tota aktualna verjetno še ne bo - prepovedala bencinarje in dizlaše ali pa z "okoljskimi" davki ceno bencina in dizla dvignila v nebo, potem bo - itak bo vsaj duplo več - tudi 79 eurov za poln tank zelo vzdržno, če mene kaj vprašaš ...
Mislim, jaz imam pozresnega terenca, dvomim da je vec avtov v sloveniji z isto tonazo, ki zrejo vec, ampak res nikoli ever ne placam niti priblizno toliko za poln tank.
P.S.: avtomobil se bodo vrnili na svoj začetek, ko so si jih lahko privoščili samo najbogatejši, ostali pa bomo pač hodili peš ... aja, Greta se seveda sama ne bo vozila z avtomobilom, ker bo s svojim aktivizmom zaslužila dovolj, da jo bo vozil osebni šofer ...
sporočil: 1.909
Zadnja sprememba: 0430ABAKU 17.01.2020 15:53
[0513ANITO]Tale je malo bosa. Kako pa potem greš skozi pralnico?
PS Nekaj vozil so morali z avtovleko prestaviti do polnilnice odaljene par 10 metrov, ker se električni avto (no nekateri) ne more/sme/ne da nikakor potiskati.
Saj ne rečem, prvič sem imel problem, ker današnja elektronika za vsak drek zategne ročno bremzo in je treba poznati postopek. Ampak vsekakor na en način je mogoče spraviti avto v leru skozi pralnico.
Aja, pa po mojih izkušnjah je EV pri prazni bateriji nekoliko bolj pohleven kot prazen dizlaš.
EV pri prazni bateriji počakaš 5 minut in ga potem lahko ponovno vklopiš vsaj toliko, da zapelješ dol s ceste. Vsaj 10m gre še vedno.
sporočil: 48.253
[sopranos]Vprasanje je, do kaksne prikljucne moci ti dajo fiksno ceno in kaksna seveda je ta cena, kot pravis.
No, verjetno lahko velik odjemalec tudi zakupi elektriko po fiksni ceni. Recimo za eno leto. Samo je pa kleč v tem, da ima tudi to svojo ceno oz. kot rečejo na kmetih, ni važno kako se obrneš, vedno imaš rit zadaj. :)
Novi superchargerji od tesle imajo 250 KW moci. Stirje taki, pa moras dajati vlogo za 1MW prikljucek. Ze zna biti da to ne bo slo pod "gospodinjski odjem" oziroma fiksno ceno.
sporočil: 1.909
[najobj]Če bi govorili o bencinu, bi se še strinjal, saj tam ni alternative.
... čuj, ko bo kakšna nova Ursula - tota aktualna verjetno še ne bo - prepovedala bencinarje in dizlaše ali pa z "okoljskimi" davki ceno bencina in dizla dvignila v nebo, potem bo - itak bo vsaj duplo več - tudi 79 eurov za poln tank zelo vzdržno, če mene kaj vprašaš ...
Pri takih cenah elektrike bomo pač na polnilnicah polnili edino na dolgih vožnjah. Za lokalne vožnje pa obvezno doma. Gospodinjski štrom ne prenese takih cen.
Potem bodo videli, ali je to vzdržen ekonomski model, če bodo na polnilnicah prodali max 10% elektrike namenjene transportu.
Videl sem pa tudi že en startup nekje v Z. Evropi, ki za dolge vožnje izposoja prikolice z agregatom. Po mojem si že manejo roke.
sporočil: 2.264
V ZDA je kar nekaj komercialnih ponudnikov električnih polnilnic.
Cena je pogosto višja (na miljo/km) kot točenja goriva...
sporočil: 10.844
[0430ABAKU]Najprej poglej video do konca. Niso se vsi avti zablikirali. Eni pač.
> [0513ANITO]
> PS Nekaj vozil so morali z avtovleko prestaviti do polnilnice odaljene par 10 metrov, ker se električni avto (no nekateri) ne more/sme/ne da nikakor potiskati.
Tale je malo bosa. Kako pa potem greš skozi pralnico?
Saj ne rečem, prvič sem imel problem, ker današnja elektronika za vsak drek zategne ročno bremzo in je treba poznati postopek. Ampak vsekakor na en način je mogoče spraviti avto v leru skozi pralnico.
Aja, pa po mojih izkušnjah je EV pri prazni bateriji nekoliko bolj pohleven kot prazen dizlaš.
EV pri prazni bateriji počakaš 5 minut in ga potem lahko ponovno vklopiš vsaj toliko, da zapelješ dol s ceste. Vsaj 10m gre še vedno.
sporočil: 11.409
[bc123a]Saj to se oni verjetno za celo mrežo menijo. Je pa verjetno spet potem hudič v podrobnostih, kakšna moč na kateri lokaciji itd.
> [sopranos]
> No, verjetno lahko velik odjemalec tudi zakupi elektriko po fiksni ceni. Recimo za eno leto. Samo je pa kleč v tem, da ima tudi to svojo ceno oz. kot rečejo na kmetih, ni važno kako se obrneš, vedno imaš rit zadaj. :)
Vprasanje je, do kaksne prikljucne moci ti dajo fiksno ceno in kaksna seveda je ta cena, kot pravis.
Novi superchargerji od tesle imajo 250 KW moci. Stirje taki, pa moras dajati vlogo za 1MW prikljucek. Ze zna biti da to ne bo slo pod "gospodinjski odjem" oziroma fiksno ceno.
Vem, da so naši enkrat Revoz s temi fiksnimi cenami elektrike nategnili. Pa so Francozi potem račun državi izstavili. Odvisno je kako se potem Tesla dogovarja. Če gledam s strani ponudnika elektrike, bi si jaz en cel kup varovalk v pogodbo dal.
sporočil: 10.844
[rename]Ja EV auto ne rabi menjalnika.
Xe,xe,xe... a EV ne moreš dat v "ler"? :-P
No so tudi že pogruntal, da tudi menjalnik vseeni ni tako napačna reč. Pač 2 brzini je včasih biljš kot ena sama.
Sklopko pač, vsaj prav mu lahko pride.
Hudič je premaknit celo trasmisijo od kolesa do motorja.
sporočil: 30.415
[0513ANITO]...ko bo tank poln elektrike namesto 79 evrov stal 179 evrov...Po pravici ne razumem te histerije z elektriko v času ko dizli porabijo 3-4 litre na 100 km, lahko bi tudi manj.
> [FIN-311684]
> > [rename]
> > 79 eurov za "poln tank"?
> > Xe, xe, xe :-P
> >
> > #brezplačno.press
>
> 79 eurov in to danes, ko država še ni pripopala zraven trošarin in kakšen prispevek, kajti kako se bo zmanjševalo polnjenje proračuna od prodaje bencina in dizla, se bodo zviševale dajatve na elektriko.
Biće ludo i nezaboravno....
sporočil: 3.087
[FIN-311684]No dizli v resnici samo na papirju porabijo 3 do 4 litre na 100 km. V praksi pa marketing cifre plus 50% in oblak dima za njimi.
> [0513ANITO]
> > [FIN-311684]
> > > [rename]
> > > 79 eurov za "poln tank"?
> > > Xe, xe, xe :-P
> > >
> > > #brezplačno.press
> >
> > 79 eurov in to danes, ko država še ni pripopala zraven trošarin in kakšen prispevek, kajti kako se bo zmanjševalo polnjenje proračuna od prodaje bencina in dizla, se bodo zviševale dajatve na elektriko.
>
> Biće ludo i nezaboravno....
...ko bo tank poln elektrike namesto 79 evrov stal 179 evrov...Po pravici ne razumem te histerije z elektriko v času ko dizli porabijo 3-4 litre na 100 km, lahko bi tudi manj.
Sicer pa so komentarji klasično slovenceljski, tako, kot so se nekoč zgražali parnemu vlaku, se sedaj zgražamo nad električnimi vozili.
Elektrifikacija voznega parka pa neminovno prihaja. Morda ne bo naslednje leto, vendar v roku naslednji dveh desetletij bo prelom, kjer bo električar preprosto dolgoročno cenejši.
Tako kot na vseh trgih, pač monopoli in obsegi trgov delajo svoje. Ionity je poleg Tesle zaenkrate edini z veliko mrežo polnilnic.
Njegov problem je pa še ekonomija obsega, ki je trenutno v riti. Imajo namreč več polnilnic, kot je pa električnih avtov na cestah.
Že fiksni stroški na polnilnico so visoki (npr najemnina).
Zadeve se torej začno obračati na bolje šele, ko začneš imeti visoke stopnje zasedenosti polnilnih mest. Do tega je pa še daleč, ker so Ionity-evi ustanovitelji do sedaj delali predvsem na "čistih" dizlih, na električarje se pa šele premikajo po tem, ko so dobili po riti s strani Tesle, ki jim je pobrala smetano kupcev najdražjih premijskih vozil.
In nič dvomit, da bo dolgoročno Ionity, tako kot vsa druga podjetja, sklepal pogodbe za dobavo električne energije predvsem z najcenejšim ponudnikom. In da bo nabavna cena kWh neprimerno nižja, kot jo ima gospodinjski odjem.
Pa še to, večina električarjev se polni doma. Lastnik e-trona, če je lahko pogrešal 75 jurjev za nakup slednjega, bo tudi pogrešil 200 EUR za polnjenje svoje električne kante ko se bo vozil iz Bavarske do Hrvaške in nazaj. Za v službo bo pa polnil doma v svoji garaži.
sporočil: 30.415
[ogo]Moj dizel porabi v povprečju 5,4 litre, vsaj tako kaže računalnik, nekateri pravijo, da njihov porabi še manj.
> [FIN-311684]
> > [0513ANITO]
> > > [FIN-311684]
> > > > [rename]
> > > >
> > Biće ludo i nezaboravno....
>
> ...ko bo tank poln elektrike namesto 79 evrov stal 179 evrov...Po pravici ne razumem te histerije z elektriko v času ko dizli porabijo 3-4 litre na 100 km, lahko bi tudi manj.
No dizli v resnici samo na papirju porabijo 3 do 4 litre na 100 km. V praksi pa marketing cifre plus 50% in oblak dima za njimi.
sporočil: 1.534
[bc123a]Evo me. Se opravičujem, ker sem vas zanemarjal, mi pa imponira, ker me pogrešate :)
Halo, gospod Hocevar, kje ste?
Pravzaprav ne štekam forumašev. Uroš je jasno zapisal:
Lastnikov vozil družb, ki postavljajo polnilnice, to so znamke Audi, BMW, Ford, Mercedes-Benz, Porsche, Smart in Volkswagen, podražitev ne bo prizadela.Lastniki Ionitya so se odločili: če se hočeš voziti poceni na dolge relacije po EU, kupi naš avto. Logično. Ultrahitre polnilnice je preveč drago postaviti, da bi z njimi podpirali konkurenco.
Je to napoved takšnih cen v bodoče? Ne vem. Napovedi laikov so samo ugibanje.
sporočil: 404
Pri takih cenah je tukaj ogromno prostora za konkurenco. Vraga, še
navaden državljan, ki ima hišo ob primerni cesti bi lahko nudil to
storitev. Problem pa bo kot vedno regulator - država.
sporočil: 10.844
[FIN-303511]Seveda....energije ne smeš prodajat, če nimaš dovoljenja (s.p. ali d.o.o.) v bisvu ni dovolj.
Pri takih cenah je tukaj ogromno prostora za konkurenco. Vraga, še navaden državljan, ki ima hišo ob primerni cesti bi lahko nudil to storitev. Problem pa bo kot vedno regulator - država.
sporočil: 4.311
[0513ANITO]Avto ima reda 100 kW, vlak pa (recimo TGV Duplex) skoraj 200x več, 18.000 kW pa nima nobene sklopke in lahko spelje in pelje poljubno počasi. Sodobno krmiljenje asihronskih elektromotorjev lahko regulira obrate motorjev zvezno od 0-maks. štev, vrtljajev, regulira se nasmreč frekvenco štroma.
> [rename]
> Xe,xe,xe... a EV ne moreš dat v "ler"? :-P
Sklopko pač, vsaj prav mu lahko pride.
Hudič je premaknit celo trasmisijo od kolesa do motorja.
Druga stvar pa je, kaj je ceneje, kaj je stvar inercije v avtomobilski industriji, in seveda pregrevanje motorjev pri nizkih obratih in veliki moči. Ampak z dvema prestavama se tudi tu ne reši kaj dosti.
Načelno torej prestave niso potrebne.
sporočil: 10.844
[MarijanMacek]Prestave so dodajajo ker se na ta način izvleče še kakih 5% na učinkovitosti.
> [0513ANITO]
> > [rename]
> > Xe,xe,xe... a EV ne moreš dat v "ler"? :-P
>
> Sklopko pač, vsaj prav mu lahko pride.
>
> Hudič je premaknit celo trasmisijo od kolesa do motorja.
Avto ima reda 100 kW, vlak pa (recimo TGV Duplex) skoraj 200x več, 18.000 kW pa nima nobene sklopke in lahko spelje in pelje poljubno počasi. Sodobno krmiljenje asihronskih elektromotorjev lahko regulira obrate motorjev zvezno od 0-maks. štev, vrtljajev, regulira se nasmreč frekvenco štroma.
Druga stvar pa je, kaj je ceneje, kaj je stvar inercije v avtomobilski industriji, in seveda pregrevanje motorjev pri nizkih obratih in veliki moči. Ampak z dvema prestavama se tudi tu ne reši kaj dosti.
Načelno torej prestave niso potrebne.
Vsaj pri Porsheju oz ZF-u mislijo tako.
Pe tudi tuljenje pri visokih vrtljajih zna biti nadležno.
To da se pa da 3F asinhronce furat od 0....XXXX obratov pa res ni problem, odkar so izzumili frekvenčne pretvornike. Morajo pa biti motorji seveda ustrezne konstrukcije za take razpone vrtljajev (hlajenje (prisilno), ležaji, reže med statorjem in rotorjem.....)
sporočil: 48.253
[hocevarb]Torej mislite da je ves ta denar profit Ionitya? Jaz gledam obratno: to so realisticni stroski ob pricakovanju profita. Avto tovarne, katerih stranke ta podrazitev ne bo prizadela, imajo gotovo podobne stroske, le da bodo tam stroske morali pozreti delnicarji. Vkljucno s teslo, ki ima po sloveniji fast chargerje ki so povecini prazni.
> [bc123a]
> Halo, gospod Hocevar, kje ste?
>
Evo me. Se opravičujem, ker sem vas zanemarjal, mi pa imponira, ker me pogrešate :)
Pravzaprav ne štekam forumašev. Uroš je jasno zapisal:
> Lastnikov vozil družb, ki postavljajo polnilnice, to so znamke Audi, BMW, Ford, Mercedes-Benz, Porsche, Smart in Volkswagen, podražitev ne bo prizadela.
Lastniki Ionitya so se odločili: če se hočeš voziti poceni na dolge relacije po EU, kupi naš avto. Logično. Ultrahitre polnilnice je preveč drago postaviti, da bi z njimi podpirali konkurenco.
Torej: vi sklepate, da ker drugi niso podrazili za tako visok znesek, da so stroski nizji. Jaz pa pravim, da so stroski verjetno realni, samo drugi sedaj to subvencionirajo, kar pa je ze na srednji rok nevzdrzno (oziroma eno recesijo dalec).
sporočil: 10.844
[bc123a]Dodal sem en izvleček iz cenika SODO.
> [hocevarb]
> > [bc123a]
> > Halo, gospod Hocevar, kje ste?
> >
>
> Evo me. Se opravičujem, ker sem vas zanemarjal, mi pa imponira, ker me pogrešate :)
>
> Pravzaprav ne štekam forumašev. Uroš je jasno zapisal:
>
> > Lastnikov vozil družb, ki postavljajo polnilnice, to so znamke Audi, BMW, Ford, Mercedes-Benz, Porsche, Smart in Volkswagen, podražitev ne bo prizadela.
>
> Lastniki Ionitya so se odločili: če se hočeš voziti poceni na dolge relacije po EU, kupi naš avto. Logično. Ultrahitre polnilnice je preveč drago postaviti, da bi z njimi podpirali konkurenco.
Torej mislite da je ves ta denar profit Ionitya? Jaz gledam obratno: to so realisticni stroski ob pricakovanju profita. Avto tovarne, katerih stranke ta podrazitev ne bo prizadela, imajo gotovo podobne stroske, le da bodo tam stroske morali pozreti delnicarji. Vkljucno s teslo, ki ima po sloveniji fast chargerje ki so povecini prazni.
Torej: vi sklepate, da ker drugi niso podrazili za tako visok znesek, da so stroski nizji. Jaz pa pravim, da so stroski verjetno realni, samo drugi sedaj to subvencionirajo, kar pa je ze na srednji rok nevzdrzno (oziroma eno recesijo dalec).
Toliko plačate za KW priključne moči. Nije Đabe.
www.sodo.si/_files/5...202020.pdf
sporočil: 48.253
Zadnja sprememba: bc123a 19.01.2020 03:36
[0513ANITO]Tako. Na 0.4 KV (navaden trofazni) lahko teoreticno imas kvecjemu 1 supercharger ki dela na max 100 KW. In za to placas 15.000 EUR. Na leto verjetno :)
Toliko plačate za KW priključne moči. Nije Đabe.
www.sodo.si/_files/5...202020.pdf
Za vse vec pa rabis visjenapetostni prikljucek. In verjetno placas se vec.
Seveda si do prihoda avtopolnilnic ni nihce privoscil tecimo 130 KW prikljucka zato da bi mu sameval. Kar je tocno to, kar pocnejo polnilnice vecino casa. Nizek load factor in je treba omreznino prinesti z divjo ceno elektrike. Kje je se amortizacija.
Tale cenik je v praksi ilustracija tega, kar inzenirji stroma ze dolgo govorijo politikom pa so ti prebutasti, da bi razumeli. Strom "za vsak primer" je najdrazji strom.
sporočil: 10.844
[bc123a]Tole kolikor vem je enkratni nakup priljučne moči (v to sem kakih 99% prepričan, 1 % a ne).
> [0513ANITO]
> Toliko plačate za KW priključne moči. Nije Đabe.
>
> www.sodo.si/_files/5...202020.pdf
Tako. Na 0.4 KV (navaden trofazni) lahko teoreticno imas kvecjemu 1 supercharger ki dela na max 100 KW. In za to placas 15.000 EUR. Na leto verjetno :)
Za vse vec pa rabis visjenapetostni prikljucek. In verjetno placas se vec.
Seveda si do prihoda avtopolnilnic ni nihce privoscil tecimo 130 KW prikljucka zato da bi mu sameval. Kar je tocno to, kar pocnejo polnilnice vecino casa. Nizek load factor in je treba omreznino prinesti z divjo ceno elektrike. Kje je se amortizacija.
Tale cenik je v praksi ilustracija tega, kar inzenirji stroma ze dolgo govorijo politikom pa so ti prebutasti, da bi razumeli. Strom "za vsak primer" je najdrazji strom.
Ker imam v podjetju, ko sem kupoval nepremičnino na podjetje v pogodbi napisan kakih 10% od 1,3MW priključne moči transformatorja v coni (številke so na pamet, brez pogleda v mojo pogodbo). Jaz imam moči preveč, ker imam tako dejavnost, da mi je par kW moči še prveč. Sosed je pa tiskar jo ima pa premalo (količina spet izvira iz nakupa nepremičnine). Sosed fura 100A valovalke zaenkrat, bo pa ob priliki, ko se bo urejel razvod po posameznem odjemalcu moral colat kakih 5000€ za dodatno priključno moč.
Posebej priključne moči kolikor vem se ne plačuje, razen preko moči varovalk (tako kot vsi).
Moj primer je tak, da imam kot sem že napisal kakih 120kW priključne moči, varvalke bodo pa komot 3x25A.
Torej, kolikor vem, je ta priključna moč 1x ni strošek, in jo lahko celo prenašaš med lokacijami....Ampak poceni pa ni, sploh, če je ne koristiš v zadostni meri je hud strošek.
Strani: 1 2