Izbrani forum: Avto
Izbrana tema: članek Novi davek bo dražil ljudske avte in staral vozni park
Strani: 1
sporočil: 506
"...negativne posledice, med njimi nadaljnje staranje voznega
parka..."
A se vozni park dejansko stara in v tem odstopamo od ostalih ali gre le za marketinško na pamet nabijanje?
A se vozni park dejansko stara in v tem odstopamo od ostalih ali gre le za marketinško na pamet nabijanje?
sporočil: 482
Nisem za dodatno obdavčitev, ampak 100€ več pri cliotu pa tud ne bo
nobenga vrag vzel. Kaj pa, ko se modelno leto zamenja in se podraži
za par sto evrov pa noben ne skoči v luft.
sporočil: 30.415
[FIN-542579]Kakorkoli, država bo s predlaganimi davki izplenila večji delež BDP.
"...negativne posledice, med njimi nadaljnje staranje voznega parka..."
A se vozni park dejansko stara in v tem odstopamo od ostalih ali gre le za marketinško na pamet nabijanje?
sporočil: 1.227
Sinoči sem na 24ur pri Slaku spremljal pogovor z osebo iz FU, ki je
pojasnjevala 4 kriterije za novo obdavčitev. Gre za tipično osebo,
ki se po mojem orepričanju na avte sploh ne spozna, kaj šele da bi
ji prepustili neko kreativno vlogo za razumno obdavčitev davkov.
Kakšna je sploh korelacija med temi kriteriji? Zakaj vsi štirje
hkrati? Ti cepci bodo še kakšnega dodali, morda še navor, ne le
kW!!?? Medtem ko je najbolj zanemarjen kriterij VARNOSTI!
Zato še enkrat moj komentar:
Izračun davčnih obveznosti je prekompliciran. Res je, da ga bodo izračunali računalniki, na podlagi predpripravljenih podlag (VIN št. In v njej razpoznavnih podatkih o vozilu, vendar ga je mogoče še dodatno bistveno poenostaviti, zmanjšati število razredov ter samih kriterijev.
Povsem je zanemarjen kriterij "VARNOST VOZIL" in posledično varnost potnikov. Če po oceni Sveta EU smrt potnika v prometni nesreči pusti za 1 milijon neposrednih in posrednih stroškov, potem je smiselno davčno razbremeniti vozila z več in boljšimi varnostnimi sistemi, ker bistveno zmanjšajo število smrti v cestnem prometu. Podatki o teh sistemih so na razpolago enako kot škodljivi izpusti, saj je iz VIN številke razvidna celotna specifikacija vozila.
Predlagatelj naj opravi primerjavo med škodo z izpusti (ki jih je seveda potrebno zmanjšati) in posledice nesreč (ocena) in bržkone se bo pokazalo, da je bistveno večji prihranek v proračunu, če Matildi preprečimo zavihteti koso npr. 100 x letno, kar je 100 miljonov. Medtem ko predlog navaja zgolj dobit proračuna cca 15 miljonov (?), če. Torej izgube iz proračuna je potrebno pokrivati z manjšimi izplačili škod zaradi bistveno večje varnosti vozil. Tako ne razmišlja nihče, a bi bilo prav.
(Te iste osebe na FU podobno ne razumejo ptreproste matematike, za katero si vseskozi prizadevajo v združenju avtoprevoznikov: da naj bo cena goriv pri nas malenkost nižja, kot v sosednjih državah, ker pa ni, vsi tovornjakarji Slovenijo prevozijo brez tankanja tu, ni niti trošarin, niti ddv, samo škoda zaradi obrabe vozišča. Ampak te osebe na FU tega ne dojamejo, zato so vsi poskusi do sedaj propadli, Za takšne odločitve potrebujel le znanje osnovnih matematičnih operacij ter svinčnik in papir! Pa zdravo pamet, ki je pri naši upravi očitno NI! še manj sposobnosti celovitega pogleda in celovite presoje problematike.
Bomo še vedno plačevali davek od davka? Če gre za dva davka, ddv in DMV, potem naj se pač izračunata in seštejeta, in NIKAKOR, da se najprej iuzračuna DMV (ki je že po svojem imenu DAVEK), potem pa všteje v osnovo za izračun ddv. Samo bedaki to počno in se norčujejo iz svojih so-državljanov, ter hkrati pljuvajo v svojo skledo (mislim na predlagatelje in poslance, ki morajo prav tako plačevati te davke, sicer lažje z visokimi osebnimi prejemki, pa vendar.
Razredov pozna predlagatelj le do 170kW moči. Kakšen vpliv imajo kW??? Ugotovite posledice, potem pa presodite, če je to primeren kriterij. Najsodobnejši Yaris ima 3 cilindre, 1,6 l, konjev pa okoli 270?? Halo! Poztrebno je lestvico “podaljšati” in spremljati trende v avto industriji. Predlogi silijo svoje ljudstvo v še večje razslojevanje. Morda kw le v primeru popolnima el, vozil, ker je pač treba kompenzirati izgube iz naslova potrošnje tekočih goriv. Nekatere države v ZDA že uvajajo pristojbino ob registraciji takega avta za kompenzacijo tej izgub. Če slovencelji mislijo, da z nakupom el. avta ne bodo plačevali trošarin, se motijo. Ta FURS-ova kosa jih bo doletela, s tem pa bodo spet izbledeli morebitni + učinki el. avtov.
Uvoz rabljenih oporečnih avtov se lahko preprosto limitira: da se ne sme uvažati avtov z nižjim standardom kot je npr EUR 5. Novi tako ne smejo na trg, če niso EUR6d!! Cela vrsta preračunov bi odpadla, prisilila pa kupce za nakup boljših, varnejših in okoljsko boljših avtov.
Predlog je slab, nedorečen, pripravljen brez sodelovanja uradnih zastopnikov in AMZS, zgolj s ciljem čimbolj obdavčiti državljane.
Res pa je, da imajo naši trgovci čudno cenovno politiko: kaj pa če bi ceno proizvajalca avta uporabili za aosnovo za obvdavčenje, svojo provizijo bi si pa obračunali kot pripravo vozila npr., ki ne bi šla v davčno osnovo? Nekaj podobnega počno na Danskem.
Zato še enkrat moj komentar:
Izračun davčnih obveznosti je prekompliciran. Res je, da ga bodo izračunali računalniki, na podlagi predpripravljenih podlag (VIN št. In v njej razpoznavnih podatkih o vozilu, vendar ga je mogoče še dodatno bistveno poenostaviti, zmanjšati število razredov ter samih kriterijev.
Povsem je zanemarjen kriterij "VARNOST VOZIL" in posledično varnost potnikov. Če po oceni Sveta EU smrt potnika v prometni nesreči pusti za 1 milijon neposrednih in posrednih stroškov, potem je smiselno davčno razbremeniti vozila z več in boljšimi varnostnimi sistemi, ker bistveno zmanjšajo število smrti v cestnem prometu. Podatki o teh sistemih so na razpolago enako kot škodljivi izpusti, saj je iz VIN številke razvidna celotna specifikacija vozila.
Predlagatelj naj opravi primerjavo med škodo z izpusti (ki jih je seveda potrebno zmanjšati) in posledice nesreč (ocena) in bržkone se bo pokazalo, da je bistveno večji prihranek v proračunu, če Matildi preprečimo zavihteti koso npr. 100 x letno, kar je 100 miljonov. Medtem ko predlog navaja zgolj dobit proračuna cca 15 miljonov (?), če. Torej izgube iz proračuna je potrebno pokrivati z manjšimi izplačili škod zaradi bistveno večje varnosti vozil. Tako ne razmišlja nihče, a bi bilo prav.
(Te iste osebe na FU podobno ne razumejo ptreproste matematike, za katero si vseskozi prizadevajo v združenju avtoprevoznikov: da naj bo cena goriv pri nas malenkost nižja, kot v sosednjih državah, ker pa ni, vsi tovornjakarji Slovenijo prevozijo brez tankanja tu, ni niti trošarin, niti ddv, samo škoda zaradi obrabe vozišča. Ampak te osebe na FU tega ne dojamejo, zato so vsi poskusi do sedaj propadli, Za takšne odločitve potrebujel le znanje osnovnih matematičnih operacij ter svinčnik in papir! Pa zdravo pamet, ki je pri naši upravi očitno NI! še manj sposobnosti celovitega pogleda in celovite presoje problematike.
Bomo še vedno plačevali davek od davka? Če gre za dva davka, ddv in DMV, potem naj se pač izračunata in seštejeta, in NIKAKOR, da se najprej iuzračuna DMV (ki je že po svojem imenu DAVEK), potem pa všteje v osnovo za izračun ddv. Samo bedaki to počno in se norčujejo iz svojih so-državljanov, ter hkrati pljuvajo v svojo skledo (mislim na predlagatelje in poslance, ki morajo prav tako plačevati te davke, sicer lažje z visokimi osebnimi prejemki, pa vendar.
Razredov pozna predlagatelj le do 170kW moči. Kakšen vpliv imajo kW??? Ugotovite posledice, potem pa presodite, če je to primeren kriterij. Najsodobnejši Yaris ima 3 cilindre, 1,6 l, konjev pa okoli 270?? Halo! Poztrebno je lestvico “podaljšati” in spremljati trende v avto industriji. Predlogi silijo svoje ljudstvo v še večje razslojevanje. Morda kw le v primeru popolnima el, vozil, ker je pač treba kompenzirati izgube iz naslova potrošnje tekočih goriv. Nekatere države v ZDA že uvajajo pristojbino ob registraciji takega avta za kompenzacijo tej izgub. Če slovencelji mislijo, da z nakupom el. avta ne bodo plačevali trošarin, se motijo. Ta FURS-ova kosa jih bo doletela, s tem pa bodo spet izbledeli morebitni + učinki el. avtov.
Uvoz rabljenih oporečnih avtov se lahko preprosto limitira: da se ne sme uvažati avtov z nižjim standardom kot je npr EUR 5. Novi tako ne smejo na trg, če niso EUR6d!! Cela vrsta preračunov bi odpadla, prisilila pa kupce za nakup boljših, varnejših in okoljsko boljših avtov.
Predlog je slab, nedorečen, pripravljen brez sodelovanja uradnih zastopnikov in AMZS, zgolj s ciljem čimbolj obdavčiti državljane.
Res pa je, da imajo naši trgovci čudno cenovno politiko: kaj pa če bi ceno proizvajalca avta uporabili za aosnovo za obvdavčenje, svojo provizijo bi si pa obračunali kot pripravo vozila npr., ki ne bi šla v davčno osnovo? Nekaj podobnega počno na Danskem.
sporočil: 336
Namesto da se Dmv odmera manjša ker so avti vse čistejši se ta
viša. To je možno samo v Sloveniji.
sporočil: 124
Ne razumem vsega tega "jamranja"... govorimo o DMV. DAVEK NA
MOTORNA VOZILA. Torej gre za davek na avte. NE za davek na umazana
vozila. Cesar pač maksimizira izplen DAVKA na neko kategorijo.
Čistoča ali umazanija je pri tem drugotnega pomena. In še iz časov
Franca Jožefa in marije Terezije smo se naučili, da sen noben davek
ni zniža... le reinkarnira se v nečem višjem. Maksimizacija DMV je
s tem razumljiva. Potrebe so velike, prirast mase plač v javnem
sektorju prehiteva rast gospodarstva. Uradniki pač počnejo kar
znajo. Vzeti več. Da s tem, kar poberejo, ne znajo upravljati tako
kot v Nemčiji ali Skandinaviji, pa tudi vemo že dolgo.
sporočil: 1.214
če za 100 eur dražji klijo pomeni, da bo nekdo raje uvozil rabljen
smrdi traktor je samo posledica mislenosti, ki je noben zakon ne bo
spremenil do trenutka, ko Janezek s svojim najljubšim traktorjem ne
bo mogel več priropotat kamorkoli si zaželi.
naslednji korak je, da se na tehničnih pregledih končno začne uvajat resno merjenje izpuhov. vozila s prekoračitvami naj se kontrolira na 6 mesecev. pa naj pol ćipirajo, frizirajo, de-dpfjajo svoje sajovčke, če jih upajo.
naslednji korak je, da se na tehničnih pregledih končno začne uvajat resno merjenje izpuhov. vozila s prekoračitvami naj se kontrolira na 6 mesecev. pa naj pol ćipirajo, frizirajo, de-dpfjajo svoje sajovčke, če jih upajo.
sporočil: 5.120
Zadnja sprememba: murje 15.01.2020 11:33
DMV & Co.Zmeda s tabelami, elektrika pa bo lahko celo bolj obdavčena od bencina
Novi predlog o davku na motorna vozila že dviga obrvi pri uvoznikih. Ministrstvo storilo napako pri tabelah.
Ministrstvo za finance je včeraj popoldan sporočilo, da so se pri tabelah za obračunavanje davka na motorna vozila (DMV), ki jih vsebuje predlog novega zakona, zmotili. V prvotnem besedilu zakona so vpisali napačne tabele, ki so jih včeraj nadomestili z novimi. Obračun davka je po predlogu zakona po novem sestavljen iz vsote prispevkov iz naslova emisijskega standarda, vrste goriva, lestvice glede na izpust CO2 in obveznosti glede na moč motorja. Doslej je bil DMV vezan predvsem na nabavno ceno avtomobila.
Popravek: večji odpustek za najbolj umazane, a večji davek za najbolj priljubljene Iz popravkov je razvidno, da želi biti Slovenija prijaznejša do vozil iz najvišje kategorije izpustov (nad 230 g CO2/km) tako pri bencinskih kot dizelskih avtomobilih, saj se je minimalni znesek v kategoriji nad 230 gramov CO2 na prevožen kilometer zmanjšal za dva tisoč evrov v primeru bencinskih motorjev in 2.800 evrov v primeru dizelskih motorjev.
Pri moči motorja pa nova tabela kaže, da bo država močneje udarila po žepu avtomobile z močjo med 110 in 170 kilovatov (150 do 231 KM). Gre za kategorijo, v kateri se nahaja velika večina srednje velikih in večjih križancev, limuzin in karavanov. Če je pri kategoriji 110-150 kilovatov pribitek najmanj 25 evrov, pa v kategoriji 150-170 kilovatov država v primerjavi s prvotnimi izračuni zahteva dodatnih 335 evrov pri vsakem novem prodanem avtu.
Neuradno je predlog zakona pri nekaterih uvoznikih avtomobilih že dvignil obrvi, saj da se delajo ne ravno utemeljene razlike med pogoni. Država naj bi izhajala iz želje, da se DMV obračunava predvsem na podlagi okoljskega odtisa, ki ga pušča v naravi nek avto. A po trenutno predlaganem modelu ni nikjer všteto, da je baterijski avto s stališča potrebnih izpustov za proizvodnjo in razgradnjo, pa tudi polnjenje - torej v celotni življenjski dobi avta, lahko precej bolj obremenjujoč kot pa je avto z motorjem na notranje zgorevanje.
Prav tako se je država postavila na stališče, da je vsak, tudi najnovejši in najčistejši dizelski pogon "umazan", ker izpušča v zrak NOx delce. Po drugi strani dizelski avtomobili spustijo v zrak manj CO2 kot pa bencinski, prav tako bodo zaradi pomanjkanja boljših tehnologij (čistejši) dizli še kar nekaj časa ostali osnovna izbira pri večjih vozilih, pri lahkih gospodarskih vozilih ...
Povprečen električni avto bo občutno višje obdavčen Pri tabelah za baterijska vozila (električni avti) ostaja lestvica nespremenjena. Pri električnih avtih je v primerjavi s trenutno veljavnim zakonom o DMV velika novost to, da ni več enotne minimalne obdavčitve, temveč se tudi pri tej kategoriji vozil uvaja lestvica glede na moč pogona. V kategoriji 50 do 100 kilovatov je minimalna obveznost 120 evrov plus tirje dodatni evri za vsak kilovat nad spodnjo mejo (50 kilovatov). Nad 100 kilovati (136 KM) pa bo predvidena minimalna obveznost že 270 evrov plus 4 evre za vsak dodatni kilovat. Že povprečen srednje velik električni avto bo torej spadal v najvišji obdavčitveni razred. Volkswagen ID 3, ki naj bi bil "tipični električni avto" prihodnjih let, bo imel s 150 kilovati moči obračunanih za 470 evrov davka DMV.
Izračun treh avtov: klasični clio, električni zoe, športni porsche
Kakšna bo obdavčitev po novem.
* Renault clio 1,0 je eden najbolj tipičnih prodajanih avtov pri nas. Ima 116 g CO2 izpusta na kilometer, moč motorja je 74 kW, ustreza standardu euro 6d temp. Seštevek kaže, da bo skupaj DMV za tak avto nanesel 101 evro.
* Renault zoe je tipični električni avto, po dimenzijah spada med manjše, po prodajni ceni med ugodnejše. Med vožnjo ima ničelne emisije. Na voljo je v dveh različicah moči. Pri močnejši različici ima motor natančno 100 kW. V skladu s tabelo, ki velja za električne avte, bo obdavčitev renaulta zoeja znašala 270 evrov.
* Porsche macan turbo je mišičasti športni terenec. Ima 324 kW moči, poganja ga bencin, izpust CO2 je 260 g/km. Visoki izpusti avtu naložijo dobrih sedem, visoka moč pa dobrih 11 tisoč evrov obdavčitve. Skupaj z upoštevanjem okoljskega standarda (15 evrov za euro 6d temp) znaša skupna obdavčitev DMV 18.095 evrov.
www.zurnal24.si/avto...cun-340204
www.mladina.si/19532...rijaznost/
sporočil: 184
Zadnja sprememba: anon-293306 15.01.2020 12:08
Celo "grdi kapitalisti" v ameriki imajo za normalne avte zmerni
davek, za športne in luksuzne pa visok.Najbolj debilno pa je, kot piše v zakonu ( verjetno preveden iz EU ), da so avtomobili od političnih strank oproščeni DMV.
sporočil: 85
Točno to je bil moj prvi komentar. Halo.. Greš kupovat novi avto,
Clio stane 13.000 EUR in rečeš vzamem. Potem pa država spremeni
davek, stane 13.100 EUR in rečeš ah jebi ga, bom pa še 6 let
starega vozil ali kaj... Kr neki no.. Saj ne rečem, vsak novi davek
je jeba, ampak s 50 EUR pri capturju ki stanes 15k pa verjetno
nihče ne bo obubožal. Spremeniš barvo pa je 400 EUR doplačila...
sporočil: 1.214
da o personalizacijski šari in feltnah ne govoriva. pol pa jok, k
je treba kupit nov komplet gum.
sporočil: 7.095
Ta zgodba je navaden bull shit prodajalcev avtomobilov. Vozni park
se stara predvsem zaradi boljše kvalitete ker enostavno zdržijo
dlje časa. Drugi razlog je pa v tem da se na splošno vsako leto
vozimo vse manj, predvsem na srednje in dolge razdalje. Ko vse to
sešteješ dobiš rezultat da da se je povprečna starost avtomobila v
zadnjih 5 letih dvignila za cca dve leti.
DMV se pa samo prilagaja novim trendom na avtomobilskem tegu in ničesar drugega.
DMV se pa samo prilagaja novim trendom na avtomobilskem tegu in ničesar drugega.
sporočil: 11.068
Zadnja sprememba: anon-182066 17.01.2020 10:39
[igor1976]Ko sem prebral naslov, sem mislil, da se je Clio podražil vsaj za tisočaka. Trgovci nekaj nabijajo brez veze, da se pojavljajo v medijih, dejansko pa gre za nespremenjeno obdavčitev. Če sem pravilno razumel bistvo novega zakona o obdavčitvi avtomobilov, so z novimi stopnjami preprečili še mnogo večji dvig cen, ki bi po starem zakonu zaradi spremenjenih meritev izpustov čisto zares podražili ta vozila. O tem pa modeli previdno molčijo.
Nisem za dodatno obdavčitev, ampak 100€ več pri cliotu pa tud ne bo nobenga vrag vzel. Kaj pa, ko se modelno leto zamenja in se podraži za par sto evrov pa noben ne skoči v luft.
sporočil: 11.420
Novi avti se na splošno dražijo. In ker je temu tako, pač cveti trg
rabljenih vozil. Predlagani dvig ni tako visok, da bi bil sam po
sebi problem. Je pa še en kamenček v mozaiku, ki draži vozila. Ne
pozabimo, da bodo morali proizvajalci že tako in tako zaradi
onasneževanja plačevati pribite pri ICE vozilih. Tudi v višini
nekaj 1.000 EUR.
Problematično je sporočilo, da država pri vseh spremembah vedno zasleduje cilj, kako čim več denarja iztisniti iz ljudi. In da uradniki na splošno lažejo. Oni so obljubili davčno nevtralno sprepembo, hkrati pa pričakujejo dodatnih 18 milijonov EUR prihodkov. Sporočilo, ki ga država daje, torej je, da ne zaupaj državi. Država te bo vedno skušala nategniti, zato jo skušaj nategniti nazaj. To pa povzroča številne anomalije. Kulturo laži, goljufanja itd.
V
Problematično je sporočilo, da država pri vseh spremembah vedno zasleduje cilj, kako čim več denarja iztisniti iz ljudi. In da uradniki na splošno lažejo. Oni so obljubili davčno nevtralno sprepembo, hkrati pa pričakujejo dodatnih 18 milijonov EUR prihodkov. Sporočilo, ki ga država daje, torej je, da ne zaupaj državi. Država te bo vedno skušala nategniti, zato jo skušaj nategniti nazaj. To pa povzroča številne anomalije. Kulturo laži, goljufanja itd.
V
sporočil: 1.079
Spet je na pohodu ALAN FORT ,vzemi revežu daj bogatemu.Država ni
sposobna narediti zakon kot imajo druge evropske države.V Italiji
za goljufijo pri registraciji automobila kazen tudi do 4 tisoč
evrov.Pri nas pa če nisi našel lukno v zakonu in či nisi ogoljufal
državo nisi đek.
Strani: 1