Izbrani forum: Avto
Izbrana tema: članek (Intervju) Iztok Seljak, holding Hidria: ''prihodnost je električna, tudi dizelska, kar je tragikomično''
Strani: 1
Dizel je dolgoročno mrtev. Mrtva veja rojena na lažeh "čistega dizla" in posledično izlobiranih nižjih dajatvah. Samo da se izenačijo trošarine goriv, povpraševanje po dizelskem pogonu pade za 70 %.
Nabavne cene pred dajatvami so za dizelsko gorivo že dolgo časa višje kot za običajen neosvinčeni bencin.
Ko damo v perspektivo še prepovedi dizlov v mesta po Evropi in svetu, je itak jasno, da bo to dolgoročno samo nišni trg.
Sicer pa je težko kaj filozofirat, če se VAG grupa usmerja na štrom, je vsem jasno, koliko je ura.
Hidria si je z dobavami za dizelske motorje opomogla, povečala prihodke in dobiček. Delež dizlov pa si je v zadnjem letu tudi opomogel. Srednjeročno torej še zdaleč ni mrtev, dolgoročno morda.
[alek14]Dizel bo težko izumrl. Vsaj za večja vozila v tovornem in potniškem prometu so dizelski motorji skoraj edina alternativa. Gorivne celice so predrage, baterije za tovornjake niso mogoče, morda plin, kdo ve. Verjamem tudi, da bodo za osebna vozila dizli še vedno aktualni, če se bo poraba zares tako znižala, k čemur pripomorejo tudi rešitve Hidrije, bo delež dizlov vsaj ostal na obstoječem nivoju. Z vidika CO2 so že danes dizli precej boljši kot bencinci. Je Seljaku kar za verjeti.
> [ogo]
> Ok, podnapis, stavili smo na napačnega konja in sedaj moramo to predstaviti, kot da nismo.
> Dizel je dolgoročno mrtev. Mrtva veja rojena na lažeh "čistega dizla" in posledično izlobiranih nižjih dajatvah. Samo da se izenačijo trošarine goriv, povpraševanje po dizelskem pogonu pade za 70 %.
> Nabavne cene pred dajatvami so za dizelsko gorivo že dolgo časa višje kot za običajen neosvinčeni bencin.
> Ko damo v perspektivo še prepovedi dizlov v mesta po Evropi in svetu, je itak jasno, da bo to dolgoročno samo nišni trg.
>
> Sicer pa je težko kaj filozofirat, če se VAG grupa usmerja na štrom, je vsem jasno, koliko je ura.
Odvisno kaj je "dolgoročno".
Najprej bodo izumrli čisti bencinarji (ekološki razlogi), nato njihovi hibridi nato šele diesli.
Kaj bo potem si ne upam napovedat. Gotovo bo dobršen del BEV, kaj bo pa ostalo pa težko rečem.
[milos9]ker smo glih na finančnem cajtngu: "na dolgi rok smo vsi mrtvi..." (J.M. Keynes) :-)
Ni čisto tako,
Hidria si je z dobavami za dizelske motorje opomogla, povečala prihodke in dobiček. Delež dizlov pa si je v zadnjem letu tudi opomogel. Srednjeročno torej še zdaleč ni mrtev, dolgoročno morda.
[vrac]Seljak vztrajno laže o 30% znižanju porabe...
> [alek14]
> > [ogo]
> > Ok, podnapis, stavili smo na napačnega konja in sedaj moramo to predstaviti, kot da nismo.
> > Dizel je dolgoročno mrtev. Mrtva veja rojena na lažeh "čistega dizla" in posledično izlobiranih nižjih dajatvah. Samo da se izenačijo trošarine goriv, povpraševanje po dizelskem pogonu pade za 70 %.
> > Nabavne cene pred dajatvami so za dizelsko gorivo že dolgo časa višje kot za običajen neosvinčeni bencin.
> > Ko damo v perspektivo še prepovedi dizlov v mesta po Evropi in svetu, je itak jasno, da bo to dolgoročno samo nišni trg.
> >
> > Sicer pa je težko kaj filozofirat, če se VAG grupa usmerja na štrom, je vsem jasno, koliko je ura.
>
Finance mu pa to laž omogočajo distribuirat...
> Odvisno kaj je "dolgoročno".
> Najprej bodo izumrli čisti bencinarji (ekološki razlogi), nato njihovi hibridi nato šele diesli.
> Kaj bo potem si ne upam napovedat. Gotovo bo dobršen del BEV, kaj bo pa ostalo pa težko rečem.
Dizel bo težko izumrl. Vsaj za večja vozila v tovornem in potniškem prometu so dizelski motorji skoraj edina alternativa. Gorivne celice so predrage, baterije za tovornjake niso mogoče, morda plin, kdo ve. Verjamem tudi, da bodo za osebna vozila dizli še vedno aktualni, če se bo poraba zares tako znižala, k čemur pripomorejo tudi rešitve Hidrije, bo delež dizlov vsaj ostal na obstoječem nivoju. Z vidika CO2 so že danes dizli precej boljši kot bencinci. Je Seljaku kar za verjeti.
In če začnejo tovornjaki in traktorji blokirati ceste po Evropi, bo štala. Tako, da se bo te močne, delovne stroje zagotovo potrebovalo še nekaj časa. In če prav razumem je energijska vrednost dizla cca. 10% višja od bencina. Tako da je logično, da ima težja mehanizacija dizel. In če se potem uporablja te nove filtre, je z ekološkega vidika bolj smiselno uporabljati dizel.
Čeprav, danes me že težko kaj preseneti, tako da me tudi to, da bili oboji tiho, ne bi presenetilo.
Dejstvo je, da je Hidria vlagala v produkt, ki se mu trg korenito krči. To je glavni problem.
Če bi pisali, da so naredili litijevo baterijo brez kobalta ali pa super duper magnete popolnoma brez redkih zemelj, bi šlo za skokovito rastoče trge. Ko pa govorimo o dizi za dizel, je pa samo še strma pot navzdol.
Vprašnje, ki bo močno vplivalo na EV pa bo proizvodnja in cena elektrike. Tukaj vidim kar nekaj izzivov, ki lahko vplivajo na vse skupaj.
Kak lahko napiše, da bencinarji bolj onesnažuejo okolje kot dizeli ????
Onesnaženje so delci, NOx, O3, svinjarija.... CO2 ni onesnaženje. CO2 vpliva na klimatske spremembe, ampak ga ne moremo šteti v onesnaženje, ker to ni!
Zakaj dizel ne sme v mesto? Zaradi CO2? Ne se hecat no.
Na Japonskem je dizel prepovedan, ker je bolj "čist"?
JE možno, da FInance nekaj takega objavijo brez komentarja novinarja?
[FIN-209516]Če izjavi, da bencinarji bolj onesnažujejo od dizlov sta možna dva zaključka. Ali ne ve kaj govori, ali namenoma navija za svoj produkt in zavaja? A ali B?
> [comteo]
> Seljak je nek strokovnjak?
Glede na to da se s tem poklicno ukvarja, menim da je.
Onesnaževanje?
> Kak lahko napiše, da bencinarji bolj onesnažuejo okolje kot dizeli ????
> Onesnaženje so delci, NOx, O3, svinjarija.... CO2 ni onesnaženje. CO2 vpliva na klimatske spremembe, ampak ga ne moremo šteti v onesnaženje, ker to ni!
Mnenja o tem so deljena. Kot vemo iz primera ocean orchids je tudi topla voda lahko onesnaženje. V okolje pač vnašamo nekaj, česar brez "onesnaževalca" ne bi bilo, in s tem spremenimo okolje.
onesnaževánje -a s (ȃ) glagolnik od onesnaževati: onesnaževanje rek, zraka
Očitno ste pod vplivom PR naftne in avto industrije?
> Zakaj dizel ne sme v mesto? Zaradi CO2? Ne se hecat no.
> Na Japonskem je dizel prepovedan, ker je bolj "čist"?
> JE možno, da FInance nekaj takega objavijo brez komentarja novinarja?
Novi dizli z EUR6d so dejansko veliko čistejši kot stari, in po določenih karakteristikah celo manj onesnažujejo od bencinskih motorjev. Odvisno od tega kateri kriteri si izberete za primerjavo. NOx je kot kaže tehnično rešljiv problem, in nekateri proizvajalci dizlov so ga uspeli znišati na zanemarljive vrednosti.
www.adac.de/verkehr/...cf-faktor/
Onesnaževanj z delci je z novimi EURO6 večje ih bolj nevarno. Delci v EU ubijejo letno 430.000 ljudi. Nateg je v tem, da katalizatorji razbijejo velike delce (PM10) na male PM1 in nanodelce, ki se uradno ne merijo (nimate jih v nobenih karakteristikah vozil), a po zdravje so veliko bolj škodljivi. Pozanimajte se na NIJZ in ne v rumenem tisku in v PR medijih.
Davek katalizatorjev po zdrevje prihaja v naslednjih letih :-( .
Kar ne vidiš - ne obstaja. To je maksima proizvajalcev - pometanje pod preprogo.
Dizel se ne more rešiti delcev nikak.
Japanci so zelo urbanizirani in jih živi ogoromno na majhnem prostoru. Nimajo svoje nafte in so se predvsem iz zdravstvenih razlogov odločili, da ne bodo imeli dizela.
Je pa dejstvo, da vsak navija za obliko motorja, ki ga njegova lokalna industrija proizvaja.
Japonci pač nimajo dobrih dizlov, avti so majhni, vozijo se na krajše razdalje, v prenaseljenih mestih pač ne potrebujejo dizlov. Američani pa zganjajo vojne po svetu da si še naprej zagotavljajo nizke cene goriva, in jim zaradi tega varčni dizli niso zanimivi, saj je prihranek zanemarljiv.
Vaš argument ne razlaga, zakaj veliko večji davki na dizel na Japonskem. Če je razlog samo to, da se ne vozijo na dolge relacije bi sama ekonomija poskrbela za to, da se ne kupujejo dizli in ne bi potrebovali višje odbavčitve?
Strani: 1