Izbrani forum: Avto

Izbrana tema: članek Avtomobilska industrija je pasé, kdo bo novi krivec?

Strani: 1

sopranos sporočil: 11.409
[#2803807] 19.11.19 18:30
Odgovori   +    8
Jaz pa mislim, da je največji problem avtoindustirje v tem, da avto postaja orodje, računalnik in da so ključ podatki, avtonomna vožnja, popolnoma drugačen način uporabe vozila. EV je zgodba bolj tako, za zraven. Googlov Waymo rabi na vsakih 18.000 km posredovanje človeka. BMW in Mercedes so tam nekje pod 10 km!!!! Realna nevarnost je, da bodo Nemci in ostali klasiki samo še dobavitelji. Da bodo Američani in Kitajci pobirali smetano in profite, Nemci bodo pa samo še črnci, ki bodo delali.

Nemci in ostali avtomobilisti so pač zadeve delali preko majhnih sprememb. In če pogledaš pri VW so spremembe med samimi generacijami avtov res majhne. To moraš 2 generaciji in 2 facelifta preskočiti, da takoj opaziš da je to drug avto, kdaj še več.

Tesla recimo je postavila že 14.000 polnilnic po svetu. Nemci pa sploh še niso resnega EV sproducirali. Kaj šele infrastukture. Tesla je kljub napakam in težavam uspela neverjetno robotizirati proizvodnjo. Celo Nemci se čudijo. Tesla izvaja posodobitve kar po zraku. Ne zgolj kozmetične posodobitve, ampak tudi take pri lahko precej spremenijo način vožnje vozila.

EV bodo udarila najmočneje po dobaviteljih, ker bodo potrebovala bistveno manj sestavnih delov.

Nemci so delali nekaj na car sharingih, pa so bili vsi po vrsti velik flop. Celo združevali so nekaj, pa uspehov ni.

Proizvodnje baterij tudi nimamo v Evropi.

Google tudi lepo mapira svet s svojimi zemljevidi. Mislim, da so Nemci tudi tukaj zaspali. Skratka, Nemci in co. pač niso v stanju, da bi kaj spremenili in vzeli kontrolo v svoje roke.

Razvoj narekujejo Waymo (ki je po nekaterih ocenah vreden več kot 200 milijard EUR), Tesla, Kitajci itd. Evropa je tukaj povsem zaspala. In to se za evropsko avto industrijo ne bo dobro končalo.
FIN-454644 sporočil: 11.128
[#2803808] 19.11.19 18:50 · odgovor na: sopranos (#2803807)
Odgovori   +    13
Razlika med Kitajsko in ZDA: Obe sta inovativni in ciljno usmerjeni v napredne tehnologije, Kitajska ima doslej najbolj sofisticirano diktaturo, kar jih sodobna tehnologija omogoca. Clovekove pravice? Japajade.
Razlika med EU in prvima dvema: EU je diktatura norih krav, ki dusi inovativnost. Z macolo in s kolom po glavi stare hudobne nesrecne babe, ki imajo oblast unicujejo svoje, ZDA in Kitajska jih zaenkrat se obvladata. Svet se pa vrti naprej. Ne morejo ga ustaviti.
anon-317971 sporočil: 768
[#2803810] 19.11.19 19:33 · odgovor na: sopranos (#2803807)
Odgovori   +    4
To sporočilo je izbrisal avtor (30.08.2020 23:29)
sopranos sporočil: 11.409
[#2803819] 19.11.19 20:20 · odgovor na: anon-317971 (#2803810)
Odgovori   +    3
[FIN-209516]
> [sopranos]
> Razvoj narekujejo Waymo (ki je po nekaterih ocenah vreden več kot 200 milijard EUR), Tesla, Kitajci itd. Evropa je tukaj povsem zaspala. In to se za evropsko avto industrijo ne bo dobro končalo.

Če si pre-revenue si enkrat vreden 200 miljard, enkrat 100, kakor baba vanga reče.

www.bloomberg.com/ne...ech-delays

Tako da, brez panike.

Tudi Nemci delajo na avtonomni vožnji, imam level 3 in deluje. Pač gredo korak za korakom, izboljšujejo podsisteme; najprej je bilo samo opozorilo za menjavo pasu, v naslednji generaciji že zna držat in menjati vozni pas, zavirati, upoštevati varnostno razdaljo, sunkovito zavreti če na cesto skoči pešec. Je pač treba imeti roke na volanu, saj tako predpisuje tudi zakon.
Google nima svojega avta in ima top-down pristop, Nemci pa jih imajo in delajo bottom-up. Kompleksne sisteme se dela evolucijsko, tako da ni nič narobe ne z enim in ne z drugim pristopom.

Tukaj ima samo BMW odprtih 220 služb, in verjamem da tam tudi kakšen inženir že dela. Tako da tudi oni resno investirajo.

www.bmwgroup.jobs/de...f,DE/OTHER

Kar se tiče avtonomne vožnje BMW in Mercedes sodelujeta.
autovistagroup.com/n...s-vehicles
No, lepo da imaš tako zaupanje v Nemce, ker Nemci ga namreč nimajo vase. :)
www.spiegel.de/inter...93415.html

Pri BMW jim je prva ekipa za EV razpadla. No, vsaj nekaj ključnih ljudi je odšlo.

V članku, ki sem ti ga poslal, tudi piše, da Nemci nimajo dovolj denarja, da bi kupili delež v Waymu. :)

Saj morda se bo ta car sharing zadeva sfižila, je kar nekaj znakov, ki kažejo na to. S to avtonomno vožnjo pa po mojem nimajo kaj praskati. Kar poglej, 5 oz. 4 avte imajo na cesti, ki praktično nič ne vozijo. Na drugi strani imajo konkurenti bistveno večje flote, bistveno bolj izpopolnjen pristop, konec koncev se s tem ukvarjajo že vrsto let. Zaspali so Nemci zaspali. No, saj je logično. Pri Nemcih se država vmešava, pa sindikati itd., ne morejo se oni hitro obrniti. Tudi težko verjetno inženirje tako dobro plačajo kot jih lahko nek Google.

Če ti podatki v članku držijo, imajo Nemci resne, resne težave.
sopranos sporočil: 11.409
[#2803823] 19.11.19 20:44 · odgovor na: anon-317971 (#2803810)
Odgovori   +    6
Še link iz sosednjega članka: avto.finance.si/8955...a?src=live

400 polnilnic bodo postavili po celi Evropi do konca prihodnjega leta. Lahko rečeš uau iz 169 na 400, neverjetno. Pa lahko tudi rečeš, da so boljše od Teslinih. Ampak Tesla jih ima cca. 14.000 oz. cca. 82x več. Ko jih bo pa 400, jih bo imela pa Tesla samo 35x več.

Aja, še to, na tisoče prodanih Tesl pošiljajo podatke v centralo in na ta način Tesli omogočajo pridobivanje neverjetne količine podatkov o vožnjah v realnem času.

Pa nisem nek oboževalec Tesl in EV, da se razumemo. Tudi nisem nasprotnik Nemcev in jim tega scenarija Nokie ne želim. Ampak vseeno imam vedno bolj očutek, da se je tukaj zgodil iPhone moment in da so se Nemci odzvali podobno kot Nokia. Samo, da bo tukaj malo dlje časa trajala ta krivulja zatona. Kar pa po drugi strani pomeni, da imajo Nemci vseeno malo več šans, da se rešijo. Samo bodo morali pa zagrabiti na polno. In kot prvo tudi doma začeti red delati, ne samo v kolonijah.
FIN-379669 sporočil: 8.285
[#2803828] 19.11.19 23:27 · odgovor na: sopranos (#2803823)
Odgovori   +    3
Poglej, kaj pravi Amerigo o e-Porču:

www.youtube.com/watc...KUBuH1JBEQ

Zdi se, da vsaj Porč ni zaspal. Porč ni VW, je pa del koncerna, je špicenhaus koncerna.

Nemci niso glupi. Step by step bodo prišli na svoje, vendar je tu velika razlika:
Porč dela takoj mio/mlrd eur dobička s prodajo
Tesla pa je najprej ustvaril enormno izgubo, sedaj pa nekaj mrda malo nad nulo.

Tako da je še časa za omasovljenje, Tesla zgolj pobira prostor, ki mu je naravno odmerjen, ko pa se bo začelo omasovljati (tega se že bojim, ker energetski sistem ni ready za to) proizvodnjo, bo VW pripravljen. Believe me. In ljudje, ki prisegajo na te znamke, tudi.

Počasi, imajo še 5 let na voljo... najprej tisti z globokimi žepi in pogledi, potem raja.
sopranos sporočil: 11.409
[#2803831] 20.11.19 00:04 · odgovor na: FIN-379669 (#2803828)
Odgovori   +    2
Saj pravim, da po mojem je ta elektrika samo stranski problem. Da je prava zgodba pri avtonomni vožnji, povezljivosti itd. Problem je, da stari proizvajalci niso kul, niso in. Saj vidiš kako kul je Tesla, podizajalec, ki izgublja posel na račun preusmeritve v EV, si za drugi avto kupi Teslo. Tesla bo zgradila tovarno v Nemčiji, Nemčija pa ravnokar dviguje subvencije za EV. Da bo ja čim več Nemcev Teslo kupilo.

Ampak se mi zdi, da je dolgoročno bolj nevaren Google. Že sedaj sta Apple in Google prišla v avte. Google pa zraven razvija še Waymo, zemljevide itd. Ima denar, ogromno denarja in ogromno podatkov. In še več jih bo imel.

Sestaviti avto zna biti tako kot Foxconn sestavlja telefone za Apple itd. Bo recimo Google prevzel upravljanje javnega prevoza za celo mesto. In bo nato izbral dobavitelje, ki mu bodo to proizvedli.

No saj, lahko pa da iz tega tudi ne bo nič. Ampak pri gmailu so po toliko letih zadevo le monetizirali. Morda jim jo bo uspelo tudi z Waymo.

Saj če bodo ljudje avte uporabljali tako kot do sedaj potem Nemci ne bodo imeli problemov. A če se zadeva spremeni, potem bodo lahko v velikih težavah.
FIN-379669 sporočil: 8.285
[#2803833] 20.11.19 01:35 · odgovor na: sopranos (#2803831)
Odgovori   +    1
Ne beli si glave s tem. Tale Waymo bo option ali ga ne bo. Bodo morali pri Google prilagoditi cene na realo, sicer kupec vozila ga ne bo imel. Kot en kup drugih dodatkov.
je tudi v interesu Googla, da prodaja za dostopno ceno (bilo kateremu proucajalcu vozil), saj Google živi od predelave osebnih podatkov. Bo imel večji interes, da pride v vozilo.

Tako da ne bo nič pretresljivega,... vse bo kot danes, volkovi bodo le dlako menjali.

(Edino za Teslo še ne vem, če bo v rokah Muska ali nekoga drugega... po moje bo Elon zadovoljen, če si bo obdržal 10% Tesle, vodijo pa naj drugi...)

Sam osebno za naslednjih 10 let bolj navijam za hibride, ampak problem je, da so še predragi za maso ljudi...

... bodo pa tudi sčasoma nove tehnologije prišle in potem jovo na novo...
sopranos sporočil: 11.409
[#2803877] 20.11.19 09:21 · odgovor na: FIN-379669 (#2803833)
Odgovori   +    3
Saj si jih ne. :) To je problem proizvajalcev.

Je pa nekaj res, v ZDA je ogromno denarja, ki išče možnosti za vlaganje. Preizkušajo vse živo in slej kot prej jim uspe. Mislim, da dolgo ne bo šlo več to, da bodo dali nove luči in bo že marketing lahko prodajal zgodbo o novem avtu. Pa vedno bolj varčni so avti, kao, na koncu je pa poraba približno tam kjer je bila 70 let nazaj. Pa razne grete bodo tudi svoje naredile.
FIN-366556 sporočil: 182
[#2803912] 20.11.19 10:22
Odgovori   +    7
Medtem, ko se vi gankate, kdo ima večjega, ste falili poanto članka. Avto industrija poganja svet, politike, brezvezna birokratska delovna mesta, kar Ljubljana je. Storitvena in proizvodna delovna mesta v Ljubljani pa so rezervirana za dnevne migrante.
Lepo da navijate za Teslo, ampak od Tesle povprečen Slovenec nima popolnoma nič.
Od Švabov pa skoraj popolnoma vse. Če klecnejo, klecne Slovenija. Brez veze se slepite, da ni tako.

Kaj torej bomo Slovenci, če/ko se poslovi švabska avto industrija? Ali pa kar cela Evropa?
Bo javni sektor sam sebi dvignil davke in si hkrati večal plače?
FIN-454644 sporočil: 11.128
[#2803922] 20.11.19 10:47 · odgovor na: sopranos (#2803877)
Odgovori   +    5
Samo cakam, da bo greta nagnala kralja iz njegovega dvora in se tam naselila.
kzupanc sporočil: 10.552
[#2803950] 20.11.19 13:34
Odgovori   +    2
Da.
Zakaj se premalo govori o varčevanju. Povsem zadostujejo majhni okretni avtomobili, največje hitrosti prek 130 km/h so nesmiselne. Za mesta je smiselno zahtevati skoraj nič lokalnih izpustov, za večje razdalje pa čim manjša poraba in okoljska škoda na prevožen km/osebo. Itd.
FIN-454644 sporočil: 11.128
[#2803960] 20.11.19 13:57 · odgovor na: kzupanc (#2803950)
Odgovori   +    4
Eni tako razmisljamo ze celo zivljenje. In imamo taksne avtomobile. Ker se ne preseravamo in nam sopirjenje nic ne pomeni. In se gremo celo zivljenje tudi krozno gospodarstvo. Ne rabimo velikih politik za to, da nerazumno ne trosimo. Kdor sam zasluzi prekleto obrne vsak cent.
sopranos sporočil: 11.409
[#2803962] 20.11.19 14:24 · odgovor na: FIN-366556 (#2803912)
Odgovori   +    2
[FIN-366556]
Medtem, ko se vi gankate, kdo ima večjega, ste falili poanto članka. Avto industrija poganja svet, politike, brezvezna birokratska delovna mesta, kar Ljubljana je. Storitvena in proizvodna delovna mesta v Ljubljani pa so rezervirana za dnevne migrante.
Lepo da navijate za Teslo, ampak od Tesle povprečen Slovenec nima popolnoma nič.
Od Švabov pa skoraj popolnoma vse. Če klecnejo, klecne Slovenija. Brez veze se slepite, da ni tako.

Kaj torej bomo Slovenci, če/ko se poslovi švabska avto industrija? Ali pa kar cela Evropa?
Bo javni sektor sam sebi dvignil davke in si hkrati večal plače?
Saj Nemcem nihče tega ne privošči. In se popolnoma strinjam s tabo, da če bodo imeli težave, bo to slabo za Slovenijo. Zelo slabo. Ampak Tesla prihaja v Nemčijo. Nemci bodo za EV dali spodbude. In kdo misliš, da bo od teh spodbud najbolj profitiral? Zaenkrat kaže, da Tesla. Ker imajo EV bistveno manj sestavnih delov, bo manj dela za vse. Zato bodo dobavitelji v vsakem primeru najebali. Misliš, da bodo nemški sindikati pristali na to, da se ukini večje število delovnih mest v Nemčiji? Ne, rekli bodo naj se odjebe dobavitelje iz novih kolonij. In bodo rezali v Sloveniji, na Češkem, Slovaškem, Poljskem itd. A bo spet problem, ker delovna sila v teh državah je pa vseeno 2-3x cenejša kot v Nemčiji.
Več bi morali v robotizacijo vlagati. Ampak so recimo Kuko prodali Kitajcem. Nemški problemi se kopičijo. Podobno kot slovenski. S tem, da je seveda v Sloveniji še malo slabše.

Strani: 1