Prikaz samo enega sporočila - znotraj teme...

Gustl sporočil: 13.629
[Glavni forum] Tema: Alenka Bratušek zvoni po toči
[#2795035] 22.09.19 08:27 · odgovor na: (#2795022)
Odgovori   +    4
[rename]
Poslovni model?
Vsi, ki jih omenjas prevazajo potnike. Imajo letala (verjetno celo vsi na lizing), placujejo letaliske takse, kerozin,posadke, mehanikarje....imajo administracijo.....skratka, prihodke in odhodke. In Ryan mora prepeljati veliko vec potnikov...a se vedno delajo plus, kljub nizkim cenam; ob ne tako veliki razliki zasedenosti letala.
Kaj delajo drugace ne vem; ne kupim pa fraze o ‘drugacnem poslovnem modelu’....kar mi pade napamet, je samo to, da imajo pa vecja letala od Adrie....

Ce damo na stran stroskovno učinkovitejšo organiziranost, floto, marketing,...


Glavna razlika je ta, da Ryanair & Co. povsem prosto streljajo po trgu, kam bodo leteli. Niso del recimo Star Alliance, kjer imajo zaveze in so regijski prevoznik znotraj sistema, torej morajo opravljati določene povezave, tudi ce so le 70% polne.

Ce bi Adria prevzela Ryanair model, se ne bi sedaj o njen pogovarjali, ker ne bi letela vec iz Ljubljane. Tako kot Ryanair ne.

Nizkocenovci, ki jih poznas, uporabljajo vecja letala (Ryanair 737-800, Transavia 737, Easyjet A319-21, Wizz A319).

Edini nizkocenovc, ki ga poznam in uporabljam ter leti na manjsih letalih, krajsih destinacijah in je profitabilen je Air Baltic.

Ampak tu je treba najprej malo detajlov poznat...

Na Baltiku je vse crknilo:

Litva: FlyLAL & Air Lituanica
Estonia: Estonian Air (danes Nordica, operated by LOT)

...tudi zaradi pohoda Air Baltic (začeli kot joint venture med SAS in Latvijo).

Tako da ce bi to logiko k nam prenesel, pridemo do...JAT...torej neka zdruzitev Adrie, Croatian in AirSerbia

Pa se to ne. Nasa tako poudarjana prednost "centralno evropska lega" je tu prej ovira kot korist.

Mariborcanu se ze splaca peljat na Dunaj.

Koprcanu v Benetke.

Izven time sensitive biznis potovanj tudi Ljubljančanu, kar vecinoma delamo.

Iz Tallinna se ne moreš nikamor zapeljat. Iz Rige tudi ne. Iz Vilniusa tudi ne.

Pa se ena posebnost Air Baltic - predvsem Latvijo in Litvo je od vstopa v EU zapustilo ogromno ljudi, Latvijo kar petina. Ti se vracajo na obisk iz Nemcije, Uk, Irske...


Torej...ni tako enoznačno samo "prevzeti poslovni model nizkocenovca" - ne more biti vsak Ryanair.

Pravzaprav skoraj nihče ne more biti Ryanair, EasyJet, Wizzair, Air Baltic....zato jih pa lahko naštejemo, ker jih je tako malo.