Izbrani forum: Glavni forum
Izbrana tema: članek Slovenske banke združile moči proti fintechu: uvajajo plačila s telefonom s takojšnjo poravnavo
Strani: 1 2
Appli, googli, amazoni bodo enkrat tudi čez Karavanke uspeli pogledat.
Fajn, že zdaj jih imam enih par za bančništvo na telefonu, jih bo pa še malo več.
[Gustl]A se ve, koliko ljudi uporablja N26 cez karavanke? Ker jaz sem kar debelo pogledal, ko mi je razkril kdo vse v telefonskem imeniku ima N26 (potem sem pa seveda hitro blokiral).
Lepo. Se morajo pa podvizat, ker tu bo začetna penetracija trga pomembna.
Appli, googli, amazoni bodo enkrat tudi čez Karavanke uspeli pogledat.
Aja N26 ima to ze od vekomaj. In deluje. In ne rabis nobene **posebne** aplikacije, samo njihovo. Transfer med njihovimi racuni je nekaj sekund in nekaj klikov, transfer izven pa pac odvisno od tega kdaj in kako ga prejemnik sprejme (MoneyBeam).
Tako da ce se dobro lotijo, lahko hitro trg dobijo.
[Gustl]Pomemben bo tudi strošek. Ker slovenske banke lepo dvigajo stroške že kar nekaj let. In na eni točki se potem ljudje vprašajo a je slovenska banka z 150-200 eur višjimi letnimi stroški res toliko boljša.
Ne vem, ampak bi rekel, da vec kot 95% folka uporablja domače banke.
Tako da ce se dobro lotijo, lahko hitro trg dobijo.
Pa če pogledamo ravno zaplet s pokojninskimi varčevanji, ki ga danes omenjajo na siol.net.
Bo šel na eni točki FURS v akcijo, ti bo pogledal račun za 10 let nazaj in zahteval papirje/dokazila za nakazila denarja drugi fizični osebi. In ti bo naložil finančno obveznost za nazaj. Lahko mi rečete, da pretiravam, ampak izkušnje mi pravijo, da je FURS neverjetno kreativen ko gre za pobiranje denarja drzavljanom, tudi z nezakonitimi in spornimi interpretacijami. V državi kot je Slovenija je bolje nekatere zadeve plačevati z gotovino, pa četudi je zaradi tega malo več dela. No, lahko pa, da sem samo jaz malo nazadnjaški.
[sopranos]Stroški so manjši problem tu. Podcenjujes zeljo ljudi po statusu quo. Za to smo pripravljeni placevat.
> [Gustl]
> Ne vem, ampak bi rekel, da vec kot 95% folka uporablja domače banke.
>
> Tako da ce se dobro lotijo, lahko hitro trg dobijo.
Pomemben bo tudi strošek. Ker slovenske banke lepo dvigajo stroške že kar nekaj let. In na eni točki se potem ljudje vprašajo a je slovenska banka z 150-200 eur višjimi letnimi stroški res toliko boljša.
Po mojem ne rabijo tekmovat s stroški, ampak z uporabniško izkušnjo.
Ce bo enostavno, se bo prijelo, se posebej, ce najdejo nacin, da je podaljšek obstoječih bancnih app. Sicer bo preveč enostavno preskočit nekoc na apple/google. Zaenkrat se imajo competitive edge.
Prva zrtev bo lahko Moneta.
Seveda pa nikjer ne piše, da res zmorejo narest dober UX.
Ker je penetracija Apple, Google, Facebook takšna, da je njihova glavna bariera nesodelovanje obstojecega bančnega sistema, ki se seveda upravičeno boji za lasten biznis. Ampak to jih ne bo zadržalo.
Med tem na Kitajskem...
twitter.com/daveg/st...11264?s=09
[]Google, Apple itd. pa bodo omogočili plačevanje po celem svetu. N26 ima tudi že Google in Apple pay.
N26, Revolut omogočajo instant nakazila samo med svojimi strankami. Flik bo omogočil to med komitenti vseh slovenskih bank, torej ne samo znotraj posamezne banke. To je pa kar pomembna razlika.
V bistvu znajo slovenske banke uporabnike pripraviti na to, da bodo še hitreje migrirali na tuje aplikacije. Ker sedaj je to še bav bav, potem bo pa to nekaj normalnega. In bodo potem šteli uporabniška izkušnja in cena.
Je pa vseeno nujno, da vlagajo banke v to. Ker brez tega bi bile še bolj pod udarom. Bo pa treba še naprej zmanjševati število poslovalnic in tudi bank.
[Gustl]Dokler je N26 zastonj, ni nic treba zapirati pri domaci banki. Saj jaz imam racune na dveh slovenskih in na N26.
Ne vem, ampak bi rekel, da vec kot 95% folka uporablja domače banke.
Tako da ce se dobro lotijo, lahko hitro trg dobijo.
[bc123a]Kaj je to N26?
> [Gustl]
> Ne vem, ampak bi rekel, da vec kot 95% folka uporablja domače banke.
>
> Tako da ce se dobro lotijo, lahko hitro trg dobijo.
Dokler je N26 zastonj, ni nic treba zapirati pri domaci banki. Saj jaz imam racune na dveh slovenskih in na N26.
[Gustl]Me zajebavas? :) Poskusas kaj demonstrirati? Daj direktno povej, jaz innuendotov ne razpoznavam. :)
> [bc123a]
> > [Gustl]
> > Ne vem, ampak bi rekel, da vec kot 95% folka uporablja domače banke.
> >
> > Tako da ce se dobro lotijo, lahko hitro trg dobijo.
>
> Dokler je N26 zastonj, ni nic treba zapirati pri domaci banki. Saj jaz imam racune na dveh slovenskih in na N26.
Kaj je to N26?
[sopranos]Ne v sloveniji, v sloveniji ne podpira ApplePay.
> []
N26 ima tudi že Google in Apple pay.
[bc123a]Postavljam se v vlogo 95% populacije, do katerih imajo slovenske banke vzpostavljene kanale, da jim povedo za novo rešitev, ki jim bo olajšala življenje.
> [Gustl]
> > [bc123a]
> > > [Gustl]
> > > Ne vem, ampak bi rekel, da vec kot 95% folka uporablja domače banke.
> > >
> > > Tako da ce se dobro lotijo, lahko hitro trg dobijo.
> >
> > Dokler je N26 zastonj, ni nic treba zapirati pri domaci banki. Saj jaz imam racune na dveh slovenskih in na N26.
>
> Kaj je to N26?
Me zajebavas? :) Poskusas kaj demonstrirati? Daj direktno povej, jaz innuendotov ne razpoznavam. :)
Ni važno, ali so na trgu že obstoječe, boljše in cenejše. Tu je igra penetracije. Zmagal bo tisti, ki se bo prvi namontiral na userjev telefon in bo njegov brand naliman na terminalu za fasngo plačat.
Zato pa pravim, da končni playerji so apple, google, facebook, amazon. Zato se mudi.
Torej ni pomembno, kaj je že na trgu, ampak kaj uspe pri "crossing the chasm".
Švedska: www.getswish.se/
Norveška: www.vipps.no/ (delno v lasti Danske bank)
Danska: www.mobilepay.dk/about (tale je od Danske Bank, ne od vseh, ampak s hudo penetracijo)
Vse imajo zelo močno penetracijo v svojih državah. Vem, ker sprejemamo plačila prek tega (predvsem na Švedskem je sicer zelo močna Klarna: www.klarna.com/international/ , ni čist isto)
Tole pri nas, če prav razumem (vem samo to, kar sem danes prebral), je podobna zgodba. Torej dejansko se to hitreje naredi lokalno, še psoebej v vukojebinah, kamor še Google in Apple pay nista prišla in morajo startupi v London kaslc it narest, da lahko uporabljajo Google Wallet in podobno.
Tako da vsekakor ima tale FLIK al kaj že lepo možnost uspet. Kar seveda ne pomeni, da tudi bo.
[Gustl]Ja, se strinjam s tabo. Ampak kaj pa drugi korak? Folk je gor, pozna zadevo, jo uporablja. Uporablja pa tudi gmail, facebook itd. In potem počasi migrira na to zadevo. Ok, če ta slovenska zadeva ne bo draga, potem ne bo problema. Ampak saj vidiš kako to gre v Sloveniji - vodenje računa, vodenje spletne banke (čeprav je to eno in isto, in za banko cenejše) in nato še vodenje te dodatne zadeve? Potem ti pa še pakete ala Neomejeno, Mladi, Dinamični itd. kot pri telefonih ponujajo (v bistvu vsiljujejo), in kot bi mignil boš imel letni strošek 150-200 EUR. Potem bo pa prišla prva kriza in boš začel razmišljati, a res potrebujem to. In boš od znanca, kolega itd. slišal, da isto naredi tudi spletna banka, ki je zastonj, in se bo marsikdo za to odločil.
Malo podobnih zadev s severa:
Švedska: www.getswish.se/
Norveška: www.vipps.no/ (delno v lasti Danske bank)
Danska: www.mobilepay.dk/about (tale je od Danske Bank, ne od vseh, ampak s hudo penetracijo)
Vse imajo zelo močno penetracijo v svojih državah. Vem, ker sprejemamo plačila prek tega (predvsem na Švedskem je sicer zelo močna Klarna: www.klarna.com/international/ , ni čist isto)
Tole pri nas, če prav razumem (vem samo to, kar sem danes prebral), je podobna zgodba. Torej dejansko se to hitreje naredi lokalno, še psoebej v vukojebinah, kamor še Google in Apple pay nista prišla in morajo startupi v London kaslc it narest, da lahko uporabljajo Google Wallet in podobno.
Tako da vsekakor ima tale FLIK al kaj že lepo možnost uspet. Kar seveda ne pomeni, da tudi bo.
Danes je N26 že zadeva za katero je slišalo kar nekaj ljudi. Jutri zna biti to že povsem mainstream zadeva. In več kot boš imel znancev, prijateljev, ki bodo to imeli, več kot se bo o tem govorilo, prej jo boš hotel imeti tudi sam. Bodo pa slovenske banke ta trend migriranja na tuje rešitve vseeno zelo upočasnile, vsaj pri širši populaciji. Kar je pa po svoje tudi uspeh.
[sopranos]Obstaja se cist lepo isti efekt kot vedno, ko so se delali monopoli (IBM, microsoft, Google). Kompatibilnost. Jaz sem v.d. zene zrihtal N26 zato, da med nama transferji tecejo v sekundah, imava skupaj 10 zastonj dvigov na bankomatih, skratka ful bolj je ce imava oba N26 kot da se bom zajebaval kako in kdaj poslati iz N26 na NLB in njeno (posrano) aplikacijo. Ker res je taksna... bogpomagaj.
Danes je N26 že zadeva za katero je slišalo kar nekaj ljudi. Jutri zna biti to že povsem mainstream zadeva. In več kot boš imel znancev, prijateljev, ki bodo to imeli, več kot se bo o tem govorilo, prej jo boš hotel imeti tudi sam. Bodo pa slovenske banke ta trend migriranja na tuje rešitve vseeno zelo upočasnile, vsaj pri širši populaciji. Kar je pa po svoje tudi uspeh.
In dokler je zastonj, je itak no-brainer, in ce bi bil 1 EUR bi bila se vedno no-brainer, no pri 5 EUR/mesec in sedanji uporabi (vse poskusam peljati cez N26) bi zacel razmisljati ali me nategujejo.
[sopranos]Predvsem to je uspeh. Ce se del populacije, ki noče bit strižen (manjšina), premakne drugam, ker tam "skoraj nic ne plača", to za lokalne ponudnike ni neka katastrofa.
Bodo pa slovenske banke ta trend migriranja na tuje rešitve vseeno zelo upočasnile, vsaj pri širši populaciji. Kar je pa po svoje tudi uspeh.
Biznis model "skoraj nic" ne deluje lokalno, deluje samo na maso, na long tail.
Ko enkrat "skoraj nic" globalna ponudba nadomesti lokalno, je za lokalce game over.
Zato sem zacel s "podvizajte se".
[Gustl]Jah, to je bilo tako. Jaz sem moji ze zdavnaj pomagal registrirati se, ampak ni naredila avtentikacije dokler ni dobila od NLB dopisa "pozdravljeni, vas smo uvrstili v PREMIUM paket" in jo je v luft vrglo, ker tistih storitev sploh ne rabi. Sedaj bo sla na najbolj cheap paket in N26 za ostalo.
Postavljam se v vlogo 95% populacije, do katerih imajo slovenske banke vzpostavljene kanale, da jim povedo za novo rešitev, ki jim bo olajšala življenje.
[bc123a]Uos, not so fast. Google "Mental Transaction Costs".
>
In dokler je zastonj, je itak no-brainer, in ce bi bil 1 EUR bi bila se vedno no-brainer.
[Gustl]Jaz ne trpim za tem sindromom. Po tem sem pretty famous tudi doma, ko v.d. zene ilustriram case zakaj nekaj outsourcati ali ne outsourcati.
> [bc123a]
> >
> In dokler je zastonj, je itak no-brainer, in ce bi bil 1 EUR bi bila se vedno no-brainer.
Uos, not so fast. Google "Mental Transaction Costs".
[bc123a]No, sedaj pa poglej, kaj vse je bilo potrebno:
> [Gustl]
> Postavljam se v vlogo 95% populacije, do katerih imajo slovenske banke vzpostavljene kanale, da jim povedo za novo rešitev, ki jim bo olajšala življenje.
Jah, to je bilo tako. Jaz sem moji ze zdavnaj pomagal registrirati se, ampak ni naredila avtentikacije dokler ni dobila od NLB dopisa "pozdravljeni, vas smo uvrstili v PREMIUM paket" in jo je v luft vrglo, ker tistih storitev sploh ne rabi. Sedaj bo sla na najbolj cheap paket in N26 za ostalo.
- osebni referral od bližnje osebe
- privatni onboarding od bližnje osebe
- močan trigger od lokalne banke, ki je sprožil afekt.
Ze ce bi bil vrstni red zamenjan, najprej trigger in potem referral in onboarding, morda ne bi delovalo, ker bi afekt spustil. Tako je bila rešitev ze pripravljena.
Ni ravno enostavno scalable :)
Zato pa toliko povsem dobrih produktov in storitev ne uspe in se adopterji čudijo, zakaj ne.
Ker ljudje smo super lena bitja.
[bc123a]Ti si tudi early adopter. Ti si čuden, ne drugi :)
> [IGustl]
> > [bc123a]
> > >
> > In dokler je zastonj, je itak no-brainer, in ce bi bil 1 EUR bi bila se vedno no-brainer.
>
> Uos, not so fast. Google "Mental Transaction Costs".
Jaz ne trpim za tem sindromom. Po tem sem pretty famous tudi doma, ko v.d. zene ilustriram case zakaj nekaj outsourcati ali ne outsourcati.
[Gustl]v.d. zene si je vedno zelela roomba sesalec. sedaj ga imamo na pokusini. sem rekel, da pricakujem da ne zgublja casa vec z lovljenjem drobtin na mizi v kuhinji in pultu, ker ce jih enostavno na tla ne flikne, nimamo business kejsa za sesalec in ga bomo vrnili nazaj. ker prahu nismo ze prej sesali vsak dan in ga tudi zdaj ne rabimo, rabimo pa nekaj kar bo pospesilo pospravljanje in pripravljanje kuhinje in pripravo hrane (ker te boli djoka ali ti kaj po tleh leti in si lahko ful hitrejsi in z manj stresa)
> Jaz ne trpim za tem sindromom. Po tem sem pretty famous tudi doma, ko v.d. zene ilustriram case zakaj nekaj outsourcati ali ne outsourcati.
Ti si tudi early adopter. Ti si čuden, ne drugi :)
[Gustl]mi jo tudi imamo, ker jo je moja pac hotela imeti. zdaj pa sameva tam v kotu. kot si napisal moras najprej vse pospraviti, potem pa se vse stole odmakniti (pri nas 12 kom), da lahko zacne sesat. ne najbolj prakticno, pa se vec casa vzame kot sesanje z obicajnim sesalcem.
Da, roomba je super, moja je ravno končala. Mene je presenetil še en nenadejan benefit - ker mu pripravim vse, da lažje pospravi (umaknem stvari, ki so mu v napoto), je na splošno vse bolj pospravljeno.
[Nollem]Tako. Benefit je v tem, da zeno in otroke prevzgojis da ne puscajo stvari na tleh (drugace se jim ne da dopovedati) in da lahko orenk smetis, pa se to ne pozna.
> [Gustl]
> Da, roomba je super, moja je ravno končala. Mene je presenetil še en nenadejan benefit - ker mu pripravim vse, da lažje pospravi (umaknem stvari, ki so mu v napoto), je na splošno vse bolj pospravljeno.
mi jo tudi imamo, ker jo je moja pac hotela imeti. zdaj pa sameva tam v kotu. kot si napisal moras najprej vse pospraviti, potem pa se vse stole odmakniti (pri nas 12 kom), da lahko zacne sesat. ne najbolj prakticno, pa se vec casa vzame kot sesanje z obicajnim sesalcem.
Mislim, nima smisla imeti sesalca za par sto evrov, ce mu potem ne das dela... samo se je potrebno potem navaditi... se ti razsuje cukr? Nic metle, fuk na tla iz pulta, pa knof na sesalcu pritisnes.
Se najbolj je podobno pomivalnemu stroju, marsikje sameva "ker zena rajsi sproti opere". Ja pa jebat ga, pa peri ce rajsi drgnes posodo kot delas kaj drugega... jaz sem mojo z velikim trudom vzgojil da nabirava umazano posodo dokler ni za en stroj napolnit.
[bc123a]pranje posode je super meditativna dejavnost, ko cakas, da se ti nakapljajo mozgani za whatever problem, ki ni sel iz prve. just saying :)
Se najbolj je podobno pomivalnemu stroju, marsikje sameva "ker zena rajsi sproti opere". Ja pa jebat ga, pa peri ce rajsi drgnes posodo kot delas kaj drugega... jaz sem mojo z velikim trudom vzgojil da nabirava umazano posodo dokler ni za en stroj napolnit.
(ni pa edina, seveda & fala q)
[Gustl]Ja, imaš prav.
> [bc123a]
> > [Gustl]
> > Postavljam se v vlogo 95% populacije, do katerih imajo slovenske banke vzpostavljene kanale, da jim povedo za novo rešitev, ki jim bo olajšala življenje.
>
> Jah, to je bilo tako. Jaz sem moji ze zdavnaj pomagal registrirati se, ampak ni naredila avtentikacije dokler ni dobila od NLB dopisa "pozdravljeni, vas smo uvrstili v PREMIUM paket" in jo je v luft vrglo, ker tistih storitev sploh ne rabi. Sedaj bo sla na najbolj cheap paket in N26 za ostalo.
No, sedaj pa poglej, kaj vse je bilo potrebno:
- osebni referral od bližnje osebe
- privatni onboarding od bližnje osebe
- močan trigger od lokalne banke, ki je sprožil afekt.
Ze ce bi bil vrstni red zamenjan, najprej trigger in potem referral in onboarding, morda ne bi delovalo, ker bi afekt spustil. Tako je bila rešitev ze pripravljena.
Ni ravno enostavno scalable :)
Zato pa toliko povsem dobrih produktov in storitev ne uspe in se adopterji čudijo, zakaj ne.
Ker ljudje smo super lena bitja.
Imajo pa ti globalni igralci tudi na to odgovor. Prvi je, da dobijo čim več kapitala s katerim potem izvedejo globalni prodor (drugi odgovor). In je globalnih early adopterjev vedno več, kot pa mainstreama v kateri koli državi, morda z izjemo Kitajske. Pa še tam se država poslužuje vseh trikov, ki so mogoči, da jih zaustavi.
Tako, da mislim, da ima tukaj N26 pravo strategijo.
[crt]Dokler peres ti in ne silis zene da meditira zate :)
> [bc123a]
> Se najbolj je podobno pomivalnemu stroju, marsikje sameva "ker zena rajsi sproti opere". Ja pa jebat ga, pa peri ce rajsi drgnes posodo kot delas kaj drugega... jaz sem mojo z velikim trudom vzgojil da nabirava umazano posodo dokler ni za en stroj napolnit.
pranje posode je super meditativna dejavnost, ko cakas, da se ti nakapljajo mozgani za whatever problem, ki ni sel iz prve. just saying :)
Strani: 1 2