Izbrani forum: Glavni forum
Izbrana tema: članek Poglejte, kako je sredi L. A. gorel tesla
Strani: 1
sporočil: 336
Vsak avto lahko zagori. Tudi Lamborgini se je sam od sebe vžgal oz.
je bila prisotna napaka. Zato imajo v tujini z zakonom urejeno da
mora biti v vsakem avtu manjši gasilni aparat. Čeprav je pri
baterijah drugače. Najbolj pomembno je da je lastnik odnesel brez
poškodb.
sporočil: 293
[republican]Le kaj potem to pomeni v članku:
> [bumag]
> Vsak avto lahko zagori.
Res je... ampak ko se vname baterija električnega avtomobila, je zlepa ne pogasiš.
"...Ogenj so gasilci hitro pogasili,..."
Očitno so novinarji pozabili tebe vprašati za mnenje, preden so zapisali (po tvoje) neumnost.
sporočil: 3.030
[telexdell]Bistvena razlika med baterijo in bencinom je, da baterija vsebuje VSE KOMPONENTE, bencin pa je le pol goriva (brez kisika iz zraka ni nič).
> [republican]
> > [bumag]
> > Vsak avto lahko zagori.
>
> Res je... ampak ko se vname baterija električnega avtomobila, je zlepa ne pogasiš.
"...Ogenj so gasilci hitro pogasili,..."
Zato bencin pogasiš, če mu odvzameš kisik (s peno, deko ).
Baterije pa ne moreš gasit, lahko le hladiš in braniš okolico.
Pred časom je en gasilec zadevo zelo lepo razložil:
TOLE SE O ZADEVI VE PO MOJI GASILSKI LINIJI
Ta posnetek sem že videl, pa podatke tudi.
Par reči, ki jih je dobro vedeti glede električnih vozil, ki imajo za osnovo akumulatorje (vrsta akumulatorja je nepomembna)
1. V akumulatorjih je kar velika zaloga energije, ki ne potrebuje kisika, da se sprosti, ampak le neko okvaro celic ali celice (smatrajte za požar, ki ne potrebuje kisika, torej dušilni efekti odpadejo.)
2. Ker je energija shranjena v obliki elektro kemične energije, znižanje temperature ne ustavi reakcije (kot pri gorenju, kjer lahko zadevo ohladimo pod mejo vnetišča).
3. Za nameček se v akumulatorjih nahajajo še kovine, ki gorijo v stiku s kisikom (gorenje kovin)
Se pravi imamo precej neugodno kombinacijo.
Realno teh požarov, če se lahko tako kliče (boljši izraz bi bil elektro termična reakcija) ne gasimo, ampak s prho ohlajamo (vprašanje prha, goreča kovina !?) in čakamo pač, da se vsa energija,
ki je spravljena v akumulatorjih porabi (pretvori v toplotno).
Problem je, ker s praškom, ki gasi kovine ne naredite nič koristnega, akumulator se bo še naprej pregreval.
Zelo težko si predstavljam kako bo izgledalo posredovanje na takšni zadevi, če so potniki še v vozilu !?!
Na to ni nekega jasnega odgovora.
sporočil: 4.311
Kot je razložil pred menoj Bacis, forum.finance.si/?m=...998&single
gori zadeva sama od sebe, ne potrebuje kisika. Torej vprašanje za
navdušence nad baterijami, zlasti za shrambo, glej
oe.finance.si/893528...ije-Kaksna kako se bo takšna zadeva
pogasila, če se bo vžgala. Končno je recimo v 100 MWh shramba ki se
vžge,shranjene elektrotermične energije za mini atomsko bombo. In
kot pravi Basic se takšne zadeve ne gasi, le hladi..... Bomo videli
v BTC kako bodo hladili ob primeru požara. Vžge se pa očevidno
dokaj rado.
In vprašanji za požarnovarstvenike:
1) Ali že obstaja kakšna boljša taktika gašenja teh požarov?
2) Kako je z varnostjo javnih objektov z velikimi Li ionskimi shrambami električne energije?
In vprašanji za požarnovarstvenike:
1) Ali že obstaja kakšna boljša taktika gašenja teh požarov?
2) Kako je z varnostjo javnih objektov z velikimi Li ionskimi shrambami električne energije?
sporočil: 293
...vzameš kisik (s peno ali deko)...
...če so potniki v vozilu...
Če gori baterija so potniki ogroženi zaradi vročine in seveda dima. Če pa gori bencin pa so potniki ogroženi zaradi vročine, dima in pomanjkanja kisika.
Pa koliko se še spomnim, pod pojmom gorenje smatramo oksidacijo (npr. spajanje ogljika in kisika ali žvepla in kisika). Elektrika pa ne gori ampak preko obloka sprošča toploto. Torej imamo pri baterijah dva možna vira toplote- eno je oblok, kateri natane v primeru kratkega stika in traja dokler se baterija ne izprazni in imamo gorenje, kjer se litij spaja s kisikom. Oblok ne moremo gasiti z odvzemom kisika, ostalo pa lahko.
...če so potniki v vozilu...
Če gori baterija so potniki ogroženi zaradi vročine in seveda dima. Če pa gori bencin pa so potniki ogroženi zaradi vročine, dima in pomanjkanja kisika.
Pa koliko se še spomnim, pod pojmom gorenje smatramo oksidacijo (npr. spajanje ogljika in kisika ali žvepla in kisika). Elektrika pa ne gori ampak preko obloka sprošča toploto. Torej imamo pri baterijah dva možna vira toplote- eno je oblok, kateri natane v primeru kratkega stika in traja dokler se baterija ne izprazni in imamo gorenje, kjer se litij spaja s kisikom. Oblok ne moremo gasiti z odvzemom kisika, ostalo pa lahko.
sporočil: 498
Nima veze s temo, a vedno znova me preseneča, kako ljudje
avtomatsko zadeve snemajo z navpičnim telefonom, čeprav je v večini
primerov ustrezen položaj horizontalen.
sporočil: 603
no, dajmo malo bolj po domače: kaj lažje saniraš in kaj je manj
nevarno: Goreči avto na notranje izgorevanje ali "nenadzorovano
sproščanje energije shranjenje v bateriji" v avtomobilu na
el.pogon?
hvala
hvala
sporočil: 2.624
LI-ON celica ima kratkostični tok pri 4,00V več kot 25A. Če jih je
več ima kratkostični tok toliko večji. Ko celica enkrat se zagreje
se kovina začne topiti ni možnosti, da se bi hitro pogasilo.
sporočil: 585
[FIN-542579]Z jezika si mi vzel. :)
Nima veze s temo, a vedno znova me preseneča, kako ljudje avtomatsko zadeve snemajo z navpičnim telefonom, čeprav je v večini primerov ustrezen položaj horizontalen.
Mene izredno motijo taki posnetki.
Mogoče je to povezano z anatomijo roke in enoročnim držanjem telefona in pa s selfie manijo.
encrypted-tbn0.gstat...kQ_9vj9Ibw
sporočil: 31.920
Zadnja sprememba: najobj 18.06.2018 11:52
[MarijanMacek]... čuj, jaz sicer nimam pojma, kaj je vzrok in kako pogosto pride do samovžiga električnega avtomobila, ampak že en goreči avto v garažni hiši bi bila precej neugodna zadeva za gasilce, če zdaj pozabim na žalujoče ostale, ki bi svoje jeklene lepotce parkirali preblizu ali etažo nižje ...
Kot je razložil pred menoj Bacis, forum.finance.si/?m=...998&single gori zadeva sama od sebe, ne potrebuje kisika. Torej vprašanje za navdušence nad baterijami, zlasti za shrambo, glej oe.finance.si/893528...ije-Kaksna kako se bo takšna zadeva pogasila, če se bo vžgala. Končno je recimo v 100 MWh shramba ki se vžge,shranjene elektrotermične energije za mini atomsko bombo. In kot pravi Basic se takšne zadeve ne gasi, le hladi..... Bomo videli v BTC kako bodo hladili ob primeru požara. Vžge se pa očevidno dokaj rado.
In vprašanji za požarnovarstvenike:
1) Ali že obstaja kakšna boljša taktika gašenja teh požarov?
2) Kako je z varnostjo javnih objektov z velikimi Li ionskimi shrambami električne energije?
sporočil: 31.920
[telexdell]... OK, potem ko so zaradi vročine zgoreli, je potnikom verjetno vseeno, če je v avtu dim ali pa primanjkuje kisika ...
...vzameš kisik (s peno ali deko)...
...če so potniki v vozilu...
Če gori baterija so potniki ogroženi zaradi vročine in seveda dima. Če pa gori bencin pa so potniki ogroženi zaradi vročine, dima in pomanjkanja kisika.
Pa koliko se še spomnim, pod pojmom gorenje smatramo oksidacijo (npr. spajanje ogljika in kisika ali žvepla in kisika). Elektrika pa ne gori ampak preko obloka sprošča toploto. Torej imamo pri baterijah dva možna vira toplote- eno je oblok, kateri natane v primeru kratkega stika in traja dokler se baterija ne izprazni in imamo gorenje, kjer se litij spaja s kisikom. Oblok ne moremo gasiti z odvzemom kisika, ostalo pa lahko.
Strani: 1