Prikaz samo enega sporočila - znotraj teme...

anon-178149 sporočil: 4.311
[darko32]
.... Če pride večja ladja v LUKO in pripelje 16000 kontejnerjev in na vlak lahko naložijo 50 kontejnerjev dobimo številko, ki bi bila v prid ŽElezniškemu transportu. ŽAl pa očitno lobiji ali tipa MATIĆ,JOVIČIĆ blokirajo transport, da lahko zagotovijo si polnenje lastnih žepov.

Sam zagovarjam, da se omogoči za vsako ceno transport in uvoz večjih ladij, k ipripeljejo do 16000 kontejenrjev in to bi bilo celo dobro za Slovensko gospodarstvo, ker bi padla cena transporta. Žal pa očitno v LUKI delajo vse da naredijo škodo.
Govoriš o staver, ki jih ne poznaš. Koperska luka pretovori letno okoli 750k TEU (standardna kontejnerska enota, 20 čevljev), torej kakšnih 2000 dnevno. Z ladjami s kapaciteto 1600 TEU bi šlo bolj težko. Vidijo se sicer "majhne" ladje, do 3000 TEU se uvrščajo v tip "feeder" in prevažajo tovor bolj v lokalnih razmerah, Sredozemlje in dovoz do velikih terminalov, recimo Goia Tauro (Kalabria, IT) je tipična luka za pretovor na velike ladje. Koper pa obiskujejo tudi velike ladje, na direktni liniji proti Vzhodu. Le te pa imajo kapaciteto preko 3000 TEU in sodijo v "Post-Panamax" in "New Panamax razred. Dolžina največje leta (feb. 2015), Ocean 3 (CMA-CGM) je bila tako 367 m. Kapaciteta takih ladij pa je preko 5000 TEU. Druga stvar je koliko se razloži/naloži, toda te ladje tipično obiščejo več severno jadranskih luk in seveda je temu utrezen tudi pretovor z ladje. Nesporno dejstvo pa je, da je Koper (in tudi nekatera druga SJ pristanišča, seveda v manjši meri) pomemben dejavnik (rast prometa) v transportni verigi in uspešno konkurira severnim lukam (padec prometa!) pri transportu na vzhod!

Pa še to, kapaciteta tovornega vlaka na SŽ iz Kopra je okoli 70-80 TEU in ne 50 kontejnerjev, saj je dolžina omejena na okoli 500 m, kar je precej manj od standardne dolžine po UIC in znaša v Evropi 750 m. Takšno je pač stanje infrastrukture za katero ministri skrbe bolj mačehovsko.

Neposredni odgovori na sporočilo št. 2604848

Strani: 1

anon-128631 sporočil: 2.624
Hvala za dopolnjeno poglobljeno podajo bolj točnih podatkov. Če gledava nekega izvoznika je njemu najcenejše, da dostavi na eno mesto čimveč tovora in to čim bližje osrednjemu trgu. Tako je sedaj paradoks, ki ga ti navajaš, da je trojni problem pri vožnji tovorov na tako veliki ladji, saj morajo že pri nakladanju paziti in soltirati tovor, da ga lahko puščajo po več lukah. Posledično pa takse podražijo prevoz in imamo nerentabilno gospodarstvo. Glede vlakov pa naslednje: Kolikor gremo na net in preštejemo kontejnerje na vlakih po svetu vidimo, da je pri nas omejitev in izredno malo je vlakov v SLO, da pripeljejo več kot 50 kontejnerjev na enkrat. Če gledamo članek, k iso ga objavile FINANCE pred nekaj časa vidimo, da se glavni izvoznik zanima za izgradnjo drugega tira in sočasno bi še povečal dostop večjih ladij v KOPER, kar bi bila korist za vse v verigi. Žal pa klika v KOPRU temu nasprotuje, ker bi potem izgubili del zaslužka barabini za svoj žep.
Zato podpiram odstavitev vseh v Kopru in pošiljanje specialcev v LUKO.

Strani: 1