Izbrani forum: Avto
Izbrana tema: članek (mnenje) Samo teslo kupi teslo!?
Prikaz samo enega sporočila - znotraj teme...
[NemirniTujec]Tako. S tem da ze s preprostim trikom v dizajnu elektromotorja lahko dosezes velikanski razpon obmocij delovanja. Ta trik recimo uporabljajo dieselsko elektricne lokomotive, ki zacnejo vleko tezkega vlaka v vezavi navitij motorja, ki ima teoreticno neskoncen navor (ob teoreticno nicelnem pomiku), ko dosezejo neko majhno hitrost, pa preklopijo navitja motorja v rezim, ki zagotavlja veliko hitrost. Popolnoma mehansko.
Če prav razumem - prednost električnega motorja je, da ga brez menjalnikov lahko pripneš direktno na pogon, in zagotavlja (približno) isto moč pri vseh vtljajih, in zato ne potrebuješ menjalnika?
V zadnjem desetletju pa je ravno zarade elektroavtov naredil elektromotor se velikanski napredek, z mikroprocesorskim krmiljenjem imas se cel kup drugih moznosti, skratka elektromotor je totalno fleksibilna zverina.
Vmes imamo še baterijo, ki služi za hranjenje ob morebitnih kratkih vožnjah, tako da takrat sploh ne bi vžigali generatorja?Tako, s tem da recimo tudi omogoci da 120 KW elektromotor razvije 120 KW tudi ce ima samo 60KW bencinar za pogon generatorja.
odpade menjalnik, doda se generator in elektromotor. Nekdaj je bilanca ziher bila minus, sedaj pa v dobi neodimium magnetov pa je po moje teza taksne kombinacije manjsa.
Koliko to poveča težo vozila, so kaki prototipi, in kako to da ni splošno razširjeno?
Zakaj ne ... ne vem, morda odpor do tega da stojis pred semaforjem in dizelski motor lepo deluje z 2000 obrati ter fila baterije? :)
Neposredni odgovori na sporočilo št. 2577127
Strani: 1
Da lahko elektromotor zaradi vmesne baterije občasno daje 120KW, čeprav je agregat samo 60 KW, še ne pomeni šparanja. Kadar z običajnim motorjem zgolj vzdržuješ enakomerno hitrost, porablja le nekaj KW, in temu primerno manj goriva.
Nekako mi je kontraintuitivno, da na motor dodamo baterijo in drug - čeprav zelo učinkovit - motor, in tako nekaj pridobimo.
Pridobimo kvečjemu uporabo bremzanja?? Kar je v mestu veliko, izven pa zelo malo..?
A) sodoben stop&go dizel z dobrim avtomatskim menjalnikom in 120KW,
B)kominacijo majhen dizel agregat + elektromotor s 120 (ali zaradi večje teže 140)KW, uporaba bremzanja itd...
Bi električni porabil manj pri vožnji od logatca ali kamnika v center ljubljane (brez električnih vtičnic mislim - ker če upoštevamo fantazijski svet vtičnic z dvanajst krškimi nuklearkami, je to čisto drugi svet)?
[bc123a]Možno, da imamo tudi po zaslugi elektroavtov tišje, bolj učinkovite in bolj vzdržljive invertne motorje v gospodinjskih aparatih (pralni, pomivalni stroji), ki imajo namesto krtačk magnete.
V zadnjem desetletju pa je ravno zarade elektroavtov naredil elektromotor se velikanski napredek ...
Strani: 1