Prikaz samo enega sporočila - znotraj teme...

anon-154083 sporočil: 6.570
[MarijanMacek]
> [premza]
> >Torej fizika pravi da je energetsko bolj smotrno voziti v območju motornih vrtljajev (oziroma nekoliko pod njim), kjer dosega motor maksimalni navor in je istočasna poraba goriva na proizvedeno moč minimalna. To je dovolj za laike, ki lahko le izbirajo motorne vrtljaje s prestavami in količino gasa v razumnih mejah. V bistvu se pa vsa stvar zakomplicira še s pritiskom (sorazemrno kako tišimo gas), vendar je ta efekt na porabo že manjši od pravilne izbire vrtljajev. In hibridi lahko delujejo v stanju polnjenja baterije, vedno v optimalnem režimo glede na porabo, za to pač lahko skrbi računalnik. To je vsa poanta.
>
> Bog pomagaj.

Tebi več ne more, je obupal.
Marjan, zakaj pa je potem najmanjša poraba, če voziš z najmanjšimi možnimi vrtljaji, ki jih motor še zmore? Recimo pri bencinskem motorju okoli 2000 vrt/min, čeprav je največji navor npr. pri 4000 vrt/min in pri dizlu 1500 vrt/min, čeprav je največji navor pri npr. 2000 vrt/min?

Neposredni odgovori na sporočilo št. 2558433

Strani: 1

anon-178149 sporočil: 4.311
[jani1974]
> [MarijanMacek]
> > Marjan, zakaj pa je potem najmanjša poraba, če voziš z najmanjšimi možnimi vrtljaji, ki jih motor še zmore? Recimo pri bencinskem motorju okoli 2000 vrt/min, čeprav je največji navor npr. pri 4000 vrt/min in pri dizlu 1500 vrt/min, čeprav je največji navor pri npr. 2000 vrt/min?
Zadeva ni tako preprosta, da bi lahko laik med vožnjo vse kontroliral. Vsak motor ima svoje značilnosti, predvsem je važna odvisnost navora in spec. porabe goriva od vrtljajev in od pritiska v valjih (gasa) in od okoljske temeprature in od vlažnosti in od zračnega pritiska in...... Merilo voziti v območju vrtlajev pod obrati kjer je maksimum je samo splošno vodilo, drugače bi moral zadevo uravnavati glede na trenutne razmere računalnik.
Res je, da se da voziti z nižjimi obrati, sam to redno počenjam, toda le v režimu nepospeševanja. Ampak moje škatle imajo masimum navora pri 2500 rpm in menjalnik tako narejen, da dosežejo te obrate v 5 prestavi pri 90 km/h in prav lepo tečejo tudi pri 60 km/h (1650 rpm). Sem pač bolj skromen in me sploh ne zanima avto, ki se dobro počuti šele pri 4000 vrtljajih. Moji pri tem že pospešeno izgublajo navor. še nekaj, najmanjše število vrtjajev, ki jih zmore navor je kar prosti tek, nekaj pod 1000 rpm. Seveda je takrat navor bolj majhen in posledično tudi moč.
Bom ti pa še povedal, da je pa potrebno voziti 40 let starega hrošča povsem drugače kot dandanašnje, sicer ne več najmodernejše avtomobile. Pri tem starčku, je pa že potrebno voziti na vrtljaje, ima motor vse premalo navora.

Strani: 1