Prikaz samo enega sporočila - znotraj teme...

bc123a sporočil: 48.253
Iz tega clanka pa mi marsikaj ni jasno (okrog tega da je treba voziti z navorom, ne z mocjo).

Kako prepricam avto, da vozi z navorom, ne z mocjo? Nekako se mi to zdi rahlo fizikalno problematicno (pustimo enote ki niso iz istega sveta, navor je rocica krat sila, moc pa sila krat opravljena razdalja deljeno s casom).

Tako da ce ze pisete take (zna biti koristno, proti temu nic ne pravim), dajte zadeve malo bolj pojasnit, ne s terminologijo mehanikarskega vajenca...

Pa se nekaj pripomb.

Ne razumem logike, zakaj po mestu manjsi motor, po avtocesti pa vecji. Tudi manjsi motorji na avtocesti razvijejo dostojne hitrosti (cez splosno omejitev), samo vec casa rabijo, ki je naceloma na avtocesti, kjer so razdalje dolge, klanci pa blagi, nepomemben.

Ce hoces manjso porabo, bos vzel manjsi motor - pri tem se bos moral odpovedati poskocnosti (moci), kar pomeni da bo na avtocesti pospesevanje bolj leno, v mestu pa speljevanje in vkljucevanje v promet.

Neposredni odgovori na sporočilo št. 2558401

Strani: 1

premza sporočil: 4.276
[bc123a]
Iz tega clanka pa mi marsikaj ni jasno (okrog tega da je treba voziti z navorom, ne z mocjo).
Tole z navorm in močjo je res pravo mučenje fizike.
Voziš vedno z močjo, ker le z močjo lahko opraviš neko delo. Z navorom pa privijaš vijake. Navor ne opravlja dela. Lahko cel dan tiščiš 100Nm na že privit vijak, pa nisi nič naredil.
Ce hoces manjso porabo, bos vzel manjsi motor - pri tem se bos moral odpovedati poskocnosti (moci), kar pomeni da bo na avtocesti pospesevanje bolj leno, v mestu pa speljevanje in vkljucevanje v promet.
Tako je. Če hočeš manjšo porabo boš vzel manjši motor, če se voziš po mestu in veliko pospešuješ pa predvsem tudi manjši (lažji) avto.

Glede moči pa...
Tudi za vključevanje v promet in speljevanje v križiščih imajo šibkejši avti navadno dovolj moči. Kdo pa tišči plin do konca in do rdečih vrtljajev pri speljevanju?
Večjo moč rabiš na kaki regionalni cesti, da lahko na krajših ravninah prehitiš kakega počasneža, višja moč tudi pri nižjih vrtlajih (opevani "navor") pa pride prav, ko greš v hribe smučat ali pa ko se pelješ čez Vršič, da ti ni treba na vsakem ovinku prestavljati.
anon-178149 sporočil: 4.311
Zadnja sprememba: anon-178149 23.10.2015 08:32
[bc123a]
Iz tega clanka pa mi marsikaj ni jasno (okrog tega da je treba voziti z navorom, ne z mocjo).

Kako prepricam avto, da vozi z navorom, ne z mocjo? Nekako se mi to zdi rahlo fizikalno problematicno (pustimo enote ki niso iz istega sveta, navor je rocica krat sila, moc pa sila krat opravljena razdalja deljeno s casom).
Avtor ni hotel napisati nič drugega, da je za doseganje potrebne moči, (moč P je namreč sorazmerna produktu navora M in števila vrtlajev, frekvence f, natančneje pravi srednješolska fizika, ki ste jo vsi prešpricali, P=M.2pi.f. Torej fizika pravi da je energetsko bolj smotrno voziti v območju motornih vrtljajev (oziroma nekoliko pod njim), kjer dosega motor maksimalni navor in je istočasna poraba goriva na proizvedeno moč minimalna. To je dovolj za laike, ki lahko le izbirajo motorne vrtljaje s prestavami in količino gasa v razumnih mejah. V bistvu se pa vsa stvar zakomplicira še s pritiskom (sorazemrno kako tišimo gas), vendar je ta efekt na porabo že manjši od pravilne izbire vrtljajev. In hibridi lahko delujejo v stanju polnjenja baterije, vedno v optimalnem režimo glede na porabo, za to pač lahko skrbi računalnik. To je vsa poanta.
V časih fičkov etc. je bilo pač potrebno dobiti moč s pritiskanjem na gas in siljenjem v obrate, vse dokler se krivulja P(f) ~ M(f).f ni začela sesedati zaradi hitrega padca navora pri visokih obratih f.
milos9 sporočil: 1.046
Zadnja sprememba: milos9 23.10.2015 08:28
Manjši motor in višje hitrosti - avtocesta, pomeni višjo porabo.

Zelo dobro je to razloženo na primeru toyote prius 3. generacije:

Bencinski motor je kljub večji prostornini (predhodni je bil 1,5-litrski) varčnejši, trdijo inženirji. Ta se pri 120 kilometrih na uro vrti s 300 vrtljaji manj kot prejšnji motor in tako porabi 12 odstotkov manj goriva.

avto.finance.si/2515...C4%8Dustva

Za mesto in majhne motorje je pa menda jasno
anon-20668 sporočil: 3.976
[bc123a]
Ne razumem logike, zakaj po mestu manjsi motor, po avtocesti pa vecji. Tudi manjsi motorji na avtocesti razvijejo dostojne hitrosti (cez splosno omejitev), samo vec casa rabijo, ki je naceloma na avtocesti, kjer so razdalje dolge, klanci pa blagi, nepomemben.

Ce hoces manjso porabo, bos vzel manjsi motor - pri tem se bos moral odpovedati poskocnosti (moci), kar pomeni da bo na avtocesti pospesevanje bolj leno, v mestu pa speljevanje in vkljucevanje v promet.
Razlog je bolj posredne narave.

Tudi pri manjšem motorju kupci vseeno želijo vsaj malo poskočnosti. To proizvajalec doseže tako, da tak motorček kombinira z menjalnikom, ki ima 'kratke prestave', da se motor bolj zavrti.
Posledica je, da so tudi v najvišji prestavi precej visoki obrati, ko voziš pri avtocestnih hitrostih. Recimo 3000+ obratov pri 100 kmh ali celo 4000+ obratov pri 130 kmh - motor moteče tuli, pa tudi poraba je višja.

Pri avtu z večjim/močnejšim motorjem pa ima lahko menjalnik drugačna prestavna razmerja, recimo pri 100 kmh se motor vrti z le 2000 obratov ali celo manj...

Strani: 1