Izbrani forum: Glavni forum
Izbrana tema: članek Slovenija na električni avtocesti od Norveške do Hrvaške
Strani: 1
sporočil: 10.825
Čez weekend nisem bil pozoren in sem pozabil dat polnit moj
telefon. V ponedeljek zjutraj je ta kazal napolnenost 22%.
Sem pa komercialist in telefon je moje prvo orodje (100% dosegljivost).
Sedaj pa namesto telefon vstavi avto in namesto 100% dosegljivost vpiši relacija LJ-Muenchen.
Sem pa komercialist in telefon je moje prvo orodje (100% dosegljivost).
Sedaj pa namesto telefon vstavi avto in namesto 100% dosegljivost vpiši relacija LJ-Muenchen.
sporočil: 2.264
A energija za EV vozila se pa pridobiva iz elta, ali kaj? Vse resne
raziskave jasno kažejo, da je dejanski ogljični odpis EV vozil
precej blizu bencinsko gnanim sorodnikom. Upošteva se proizvodnja
elektrike v elektrarnah (kar je največja variabilai, odvisno kaj je
primarni vir energije), izgube v omrežju, izgube pri polnjenju
baterije (cca 10-15% gre v toploto), praznenje baterij ko avto
miruje ter proizvodnja samih baterij.
Dejanski ogljični odtis Telse S v ZDA je npr. med 175 g/km do 210 g/km, odvisno od tega koliko izgub v mirovanju se prizna. Če vzamemo sredino, je to 192 g/km, kar ni ravno zanemarljivo. To so optimistične številke, ki temeljijo na izračunih privržencev EV. Njihov nasprotniki imajo kalkulacijo, ki pokaže porabo ogljični odtis 300 do 330 g/km.
Za primejravo: Mercedes S500 4matic ima deklariran CO izpust 225–211, kar je seveda BS, realno je verjetno okoli 300 g/km. oziroma v realnosti kakih 30% več kot Tesla.
Dejanski ogljični odtis Telse S v ZDA je npr. med 175 g/km do 210 g/km, odvisno od tega koliko izgub v mirovanju se prizna. Če vzamemo sredino, je to 192 g/km, kar ni ravno zanemarljivo. To so optimistične številke, ki temeljijo na izračunih privržencev EV. Njihov nasprotniki imajo kalkulacijo, ki pokaže porabo ogljični odtis 300 do 330 g/km.
Za primejravo: Mercedes S500 4matic ima deklariran CO izpust 225–211, kar je seveda BS, realno je verjetno okoli 300 g/km. oziroma v realnosti kakih 30% več kot Tesla.
sporočil: 234
Odvisno od tega kakšno elektriko uporablja država (kakšen % je
premogovne elektrike, plinske jedrske, hidro, vetrne,...). V EU so
si države zelo zelo različne od skandinavcev kjer imajo veliko
hidro energije do Poljakov, ki so večinoma na premogu, do
Francozov, kjer prevladuje jederska. Slovenija je dolgoletno bolj
na 1/3 premoga, 1/3 jedrske in 1/3 hidro. Zadnjih nekaj let je
poskočila hidro in jedrska tako da je recimo zaradi vodnatega leta
2014 prišla hidro proti 40% in zaradi tega termo krepko proti
20%.
Videl sem kalkulacije kjer so predstavili da če bi povprečen Slo avto vozil samo na elektriko iz TEŠ da bi imel izpust cca 5% manjši. Če pa vzameš mešanico pa trikrat manjši izpust.
Potrebno je vedeti, da tudi pri proizvodnji bencija iz nafte in njegovem transportu nastajajo precejšni izpusti na liter goriva in v številkah proizvajlcev niso vključeni, ker bi dramatično povečali številke.
Videl sem kalkulacije kjer so predstavili da če bi povprečen Slo avto vozil samo na elektriko iz TEŠ da bi imel izpust cca 5% manjši. Če pa vzameš mešanico pa trikrat manjši izpust.
Potrebno je vedeti, da tudi pri proizvodnji bencija iz nafte in njegovem transportu nastajajo precejšni izpusti na liter goriva in v številkah proizvajlcev niso vključeni, ker bi dramatično povečali številke.
sporočil: 420
Če bi električna vozila vso energijo za vožnjo dobila iz termo
elektrarne, potem je električno vozilo ca. 10% bolj učinkovito in
posledično manj onesnažuje okolje za toliko. To je seveda neko
povprečje, odvisno je od več parametrov.
Nihče pa ne upošteva, da:
- je potrebno tudi gorivo za ICE vozila pripeljati v Evropo. Ocena je, da za vsak liter goriva, gredo 3 litri za črpanje, prevoz in rafinerijo. Torej tvoj Mercedes dejansko naredi 4x toliko izpusta.
- e-vozila lahko uporabijo energijo iz čistih virov, ki ne izpuščajo CO2. Prej kot bomo nadgradili proizvodnjo, boljše bo. Nihče tudi ne pomisli, da so EV odličen hranilnik energije in vsa moderna EV podpirajo V2G (vehicle to grid) tehnologijo. Avto ponavadi stoji 23 ur/dan in če postane del omrežja, potrebujemo 20% manjšo proizvodno kapaciteto, ker se špice pokrijejo iz akumulacije.
- ne gre samo za izkoristke, ampak energetsko neodvisnost celotne države. Uvozimo za ca. 2 mlrd EUR letno naftnih derivatov. Če uspemo to proizvesti sami v jedrskih ali sončnih elektrarnah, imamo 2 mlrd EUR, ki jih lahko namenimo za druge namene.
Nihče pa ne upošteva, da:
- je potrebno tudi gorivo za ICE vozila pripeljati v Evropo. Ocena je, da za vsak liter goriva, gredo 3 litri za črpanje, prevoz in rafinerijo. Torej tvoj Mercedes dejansko naredi 4x toliko izpusta.
- e-vozila lahko uporabijo energijo iz čistih virov, ki ne izpuščajo CO2. Prej kot bomo nadgradili proizvodnjo, boljše bo. Nihče tudi ne pomisli, da so EV odličen hranilnik energije in vsa moderna EV podpirajo V2G (vehicle to grid) tehnologijo. Avto ponavadi stoji 23 ur/dan in če postane del omrežja, potrebujemo 20% manjšo proizvodno kapaciteto, ker se špice pokrijejo iz akumulacije.
- ne gre samo za izkoristke, ampak energetsko neodvisnost celotne države. Uvozimo za ca. 2 mlrd EUR letno naftnih derivatov. Če uspemo to proizvesti sami v jedrskih ali sončnih elektrarnah, imamo 2 mlrd EUR, ki jih lahko namenimo za druge namene.
sporočil: 1
čas vnosa: 31.10.16 06:58
ali smo kot člani EU izenačini pri nakupu vozil na EL,POGON ali pa
smo samo reklamno izenačeni da se naši prodajalci samo trkajo po
prsih VSE JE ENAKO AMPAK ZA KOGA!!!
Strani: 1