Izbrani forum: Avto
Izbrana tema: članek Obujamo in razbijamo mite: Potrebujem zimske, če vozim 4x4?
Strani: 1 2
sporočil: 48.253
Še danes živi mit, ki ga je pred davnimi leti uglaševal takratni subarujev trgovec, da ob štirikolesnem pogonu ne potrebujete zimskih pnevmatikuglaseval? jesus fuckin' christ...
sporočil: 2.356
Razbijate buče. Imam že 20 let avtomobile 4X4. Nikoli nisem imel
zimskih gum in nikoli nisem imel niti najmanjših problemov kot jih
navajte v članku pa sem doma iz podeželja in se vsak dan vozim v
Ljubljano. Da se z pogonom na vse štiri kolesa pride samo kakšen
metr dlje kot brez je največja bedarija, ki ste jo napisali, mogoče
v travnik kjer je več kot 0,5 m snega, na cesti pa to tudi slučajno
ne drži. Dejansko so zimske gume na 4X4 nepotrebne, če se z avtom
ne spuščaš za zabavo v kakšne ekstremne vožnje po snegu. Slabši
oprijem letnih gum pozimi pa je zanemarljiv.
Kar nekaj pišete.
Kar nekaj pišete.
sporočil: 4.276
[k24]V hrib 4x4 pomaga, pri zaviranju (sploh pri nenadnem zaviranju) pa 4x4 ni nobena prednost.
Da se z pogonom na vse štiri kolesa pride samo kakšen metr dlje kot brez je največja bedarija, ki ste jo napisali
sporočil: 6.972
Zadnja sprememba: anon-251880 20.12.2013 08:06
[premza]
> [k24]
> Da se z pogonom na vse štiri kolesa pride samo kakšen metr dlje kot brez je največja bedarija, ki ste jo napisali
V hrib 4x4 pomaga, pri zaviranju (sploh pri nenadnem zaviranju) pa 4x4 ni nobena prednost.
Imel sem Subaru 4x4 , je še vedno bolje pozimi obuti zimske gume.
Led je hudič,ko te preseneti in tudi klanec navzdol je sila zoprn z letnimi.
Probal sem vse , posebno po polnem snegu na avtocesti in to po prihitevalnem pasu, z letnimi me je v hrbtenici krivilo,skratka beden občutek, z zimskimi sem komot vozil 70 km /h užitek, če imaš avto "v rokah", ostali so komaj 40 vozili po voznem pasu.
Sicer pa lahko pozimi z letnimi po spluženi ali celo suhi cesti, vendar z obilo občutka.
Veliko sem bil na cesti in priporočam dobre gume tako poleti še bolj za zimske snežne dni.
Je pa res,da to košta, če nimaš raje tisti dan ,ko ne splužijo do podna, pusti avto bo najceneje.
sporočil: 44
čas vnosa: 20.12.13 07:46
Govoriš samo del resnice ostalo pa so neumnosti. Pri speljevanju
sigurno oprijem vseh štiri koles (na katere je porazdeljena celotna
teža vozila) veliko pripomore, ko pa se je treba ustaviti in
premagati vztrajnost vozila ali v ovinku ko na vozilo deluje
centrifugalna sila pa štirikolesni pogon nima nobenega učinka oz.
ima zaradi povečanja mase vozila prej nasprotni učinek.
PS: tudi jaz vozim 4x4
PS: tudi jaz vozim 4x4
sporočil: 349
čas vnosa: 20.12.13 08:18
[k24]
Razbijate buče. Imam že 20 let avtomobile 4X4. Nikoli nisem imel zimskih gum in nikoli nisem imel niti najmanjših problemov kot jih navajte v članku pa sem doma iz podeželja in se vsak dan vozim v Ljubljano. Da se z pogonom na vse štiri kolesa pride samo kakšen metr dlje kot brez je največja bedarija, ki ste jo napisali, mogoče v travnik kjer je več kot 0,5 m snega, na cesti pa to tudi slučajno ne drži. Dejansko so zimske gume na 4X4 nepotrebne, če se z avtom ne spuščaš za zabavo v kakšne ekstremne vožnje po snegu. Slabši oprijem letnih gum pozimi pa je zanemarljiv.
Kar nekaj pišete.
Lepo prosim ne pametovat, da vas ne bo kdo resno vzel.
Obstaja kar nekaj primerov (vkljucno s primerom mojega strica) ko so pozimi vozila s pogonom 4x4 (najveckrat ona s stirimi krogi) ob zaviranju veselo poljubula zadnjico vozila pred sabo.
Obcasno vsemogoci 4x4 res omogoca boljso trakcijo za speljevanje in voznjo, ne smemo pa pozabit, da ima zaradi vse tehnika priblizno 100 kil vec speha na rebrih.
Posledicno je zaradi letnih gum s slabim oprijemom, laznega prepricanja, da v kolikor avto potegne in kontrolirano zvozi ovinke tudi enako dobro zavira in odvecnega speha vecine 4x4 vozil zavorna pot enaka polnemu tankerju olja.
Prosil bi vas, da ob naslednjem snegu ali poledici razmislite o tem in preden koga drugega ali sebe resno poskodujete zaradi napacnega prepricanja, vzamete taksi ali grete raje pes.
Vsekakor pa komplet zimskih gum stane manj kakor plocevina, ravnanje, delo in lakiranje.
sporočil: 187
[m1j]Pozimi morajo bit tudi na 4x4 dobre zimske gume. Moje izkušnje. Potem je res užitek. Sicer pa v hrib z uporabo reduktorja ni noben problem tudi nesplužena cesta. Sploh previdno, če ni zapore zadnjega diferenciala. Takrat malo več gasa začne zanimive stvari, ki jih mnogi niso vajeni. Ne vidim tudi nobenega razloga, da ne bi imel za vsak slučaj v prtljažniku tudi verige. Ampak le za pravi teren. Škoda skurit sklopko kar tako. Z verigami pa ni, da ni. Ratrak:-).
> [premza]
> > [k24]
> > Da se z pogonom na vse štiri kolesa pride samo kakšen metr dlje kot brez je največja bedarija, ki ste jo napisali
>
> V hrib 4x4 pomaga, pri zaviranju (sploh pri nenadnem zaviranju) pa 4x4 ni nobena prednost.
Imel sem Subaru 4x4 , je še vedno bolje pozimi obuti zimske gume.
Led je hudič,ko te preseneti in tudi klanec navzdol je sila zoprn z letnimi.
Probal sem vse , posebno po polnem snegu na avtocesti in to po prihitevalnem pasu, z letnimi me je v hrbtenici krivilo,skratka beden občutek, z zimskimi sem komot vozil 70 km /h užitek, če imaš avto "v rokah", ostali so komaj 40 vozili po voznem pasu.
Sicer pa lahko pozimi z letnimi po spluženi ali celo suhi cesti, vendar z obilo občutka.
Veliko sem bil na cesti in priporočam dobre gume tako poleti še bolj za zimske snežne dni.
Je pa res,da to košta, če nimaš raje tisti dan ,ko ne splužijo do podna, pusti avto bo najceneje.
sporočil: 2.986
Pozimi morajo bit tudi na 4x4 dobre zimske gume.Se strinjam, pred slabim mesecem se je nek diplomat dodobra spotil, ko je približno 10 minut počasi rinil v zadnji klanec na avstrijski strani Ljubelja. Santa fe mu je plesal od enega roba do drugega, ves čas noga dodobra na gasu, ker bi sicer začel drseti nazaj. Najprej je sicer mislil obrnit, vendar bi najbrž pokljuval prvo ograjo na ovinku.
Ko je sneg, ga ni za srat, še tako si prevečkrat presenečen, kako nebogljen si lahko kljub 4x4. Veliko tukaj sicer igra teža, kakšen suhcen terenček (jimny, willis) bo sigurno kos zametom in še čemu, kjer dvotonski terenec obstane na mestu. Splužene in očiščene ceste so panekaj drugega. :)
sporočil: 295
čas vnosa: 20.12.13 08:33
z verigami je ratrag vsako vozilo, neglede na maso in tip pogona
sporočil: 271
A je bil kdo že na tečaju terenske vožnje od Kuzmiča v Ljubečni ali
AMZS na Vranskem ali BB v Kranju? Vaše izkušnje, a se splača iti,
kateri program je boljši?
sporočil: 211
[chef]Uf, mene je Ljubelj pošteno našvical ko je bil zadnji sneg (mislim da tudi kakšen mesec nazaj). Sploh na onem klančku kjer sta 2 špuri za gor, je vse počez letelo ko smo se spuščali, noben seveda kakšnega 4x4...
> Pozimi morajo bit tudi na 4x4 dobre zimske gume.
Se strinjam, pred slabim mesecem se je nek diplomat dodobra spotil, ko je približno 10 minut počasi rinil v zadnji klanec na avstrijski strani Ljubelja. Santa fe mu je plesal od enega roba do drugega, ves čas noga dodobra na gasu, ker bi sicer začel drseti nazaj. Najprej je sicer mislil obrnit, vendar bi najbrž pokljuval prvo ograjo na ovinku.
Ko je sneg, ga ni za srat, še tako si prevečkrat presenečen, kako nebogljen si lahko kljub 4x4. Veliko tukaj sicer igra teža, kakšen suhcen terenček (jimny, willis) bo sigurno kos zametom in še čemu, kjer dvotonski terenec obstane na mestu. Splužene in očiščene ceste so panekaj drugega. :)
sporočil: 14.456
Še danes živi mit, ki ga je pred davnimi leti uglaševal takratni subarujev trgovec, da ob štirikolesnem pogonu ne potrebujete zimskih pnevmatikJa, res dobro je uglasil topoglavost šenflorjanskih potrošnikov marginalni prodajalec marginalne avtomobilske znamke v naglo privatizirani podružnici črnogorskega podjetja. S pomočjo medijev in potem konkurentov, ki so tudi začeli ponujati 4x4, je trajalo četrt stoletja, da ste se lotili mita, ki je čisto skregan z osnovami fizike. In to v deželi, ki ima redno spodobno dozo snega, solidno tovarno dobrih pnevmatik in menda precej izobraženo populacijo!?!
Za dodatek bi bilo dobro povedati še, da je ta trgovec, ki je z oglasi in prijaznimi mediji tako uspešno spinal avtomobilsko Slovenijo, pozneje narod naspinal tudi z nepremičninskim projektom Zbiljski gaj, iz istega gnezda pa je tudi zanemarjen betonski skelet na dvorišču med Čopovo in Knafljevim prehodom, ki naj bi bil strašno luksuzna gradnja za izbrfane deželne parvenije s 4x4 plehom.
sporočil: 1.374
Zadnja sprememba: anon-202357 20.12.2013 11:15
Dejansko so zimske gume na 4X4 nepotrebne, če se z avtom ne spuščaš za zabavo v kakšne ekstremne vožnje po snegu. Slabši oprijem letnih gum pozimi pa je zanemarljiv.Obup!Ni pomoči...
Kar nekaj pišete.
sporočil: 2.356
[grekom1]Glejte vsi, ki mislite drugače ali imate v praksi drugačne izkušnje tudi prav. Sam kupujem letno zimski profil Michelinke. Imam Toyoto RAV 4 dizel 177 KM. Gume vozim dve leti (50-60.000 km) potem menjam. Meni to ustreza, napisal sem samo svoje izkušnje na podlagi 20 letne vožnje 4X4. Prej sem imel osebne avtomobile. Ko so zasnežene ceste ali slabo splužene traja 2-3 dni parkrat na zimo in nimam nobenih problemov. Poznam pa veliko ljudi, ki mislijo, če kupijo zimske gume, da za njih ni ovir in bo šlo z lahkoto, pa ni tako. Sicer pa denar je vaš in zakaj ga boste porabili je vaša odločitev. LP
> [k24]
> Razbijate buče. Imam že 20 let avtomobile 4X4. Nikoli nisem imel zimskih gum in nikoli nisem imel niti najmanjših problemov kot jih navajte v članku pa sem doma iz podeželja in se vsak dan vozim v Ljubljano. Da se z pogonom na vse štiri kolesa pride samo kakšen metr dlje kot brez je največja bedarija, ki ste jo napisali, mogoče v travnik kjer je več kot 0,5 m snega, na cesti pa to tudi slučajno ne drži. Dejansko so zimske gume na 4X4 nepotrebne, če se z avtom ne spuščaš za zabavo v kakšne ekstremne vožnje po snegu. Slabši oprijem letnih gum pozimi pa je zanemarljiv.
>
> Kar nekaj pišete.
Lepo prosim ne pametovat, da vas ne bo kdo resno vzel.
Obstaja kar nekaj primerov (vkljucno s primerom mojega strica) ko so pozimi vozila s pogonom 4x4 (najveckrat ona s stirimi krogi) ob zaviranju veselo poljubula zadnjico vozila pred sabo.
Obcasno vsemogoci 4x4 res omogoca boljso trakcijo za speljevanje in voznjo, ne smemo pa pozabit, da ima zaradi vse tehnika priblizno 100 kil vec speha na rebrih.
Posledicno je zaradi letnih gum s slabim oprijemom, laznega prepricanja, da v kolikor avto potegne in kontrolirano zvozi ovinke tudi enako dobro zavira in odvecnega speha vecine 4x4 vozil zavorna pot enaka polnemu tankerju olja.
Prosil bi vas, da ob naslednjem snegu ali poledici razmislite o tem in preden koga drugega ali sebe resno poskodujete zaradi napacnega prepricanja, vzamete taksi ali grete raje pes.
Vsekakor pa komplet zimskih gum stane manj kakor plocevina, ravnanje, delo in lakiranje.
sporočil: 1.628
Zgolj pomanjkanje osnovnega razumevanja fizike ter želja po
prigodah in problemih lahko rezultira uporabo zimskih gum v zimskih
razmerah, neglede na vrsto pogona vozila.
Pa še to, navadna kleparija presega ceno zimskega kompleta pnevmatik, če pa se zgodi kaj hujšega, pa bog pomagaj!
Pa še to, navadna kleparija presega ceno zimskega kompleta pnevmatik, če pa se zgodi kaj hujšega, pa bog pomagaj!
sporočil: 10
Glavna stvar (to bi morali napisati) je ustavljanje avta (zavorna
pot) ter stabilnost in ne kako se bo avto premaknil iz mesta. Torej
pri zaviranju veljajo enaki pogoji ne glede na število koles, ki
avta poganjajo. Zaradi običajno večje teže teh avtomobilov je že v
osnovi zavorna pot daljša.
Lp
Lp
sporočil: 349
čas vnosa: 20.12.13 12:55
[k24]
> [grekom1]
> > [k24]
> > Razbijate buče. Imam že 20 let avtomobile 4X4. Nikoli nisem imel zimskih gum in nikoli nisem imel niti najmanjših problemov kot jih navajte v članku pa sem doma iz podeželja in se vsak dan vozim v Ljubljano. Da se z pogonom na vse štiri kolesa pride samo kakšen metr dlje kot brez je največja bedarija, ki ste jo napisali, mogoče v travnik kjer je več kot 0,5 m snega, na cesti pa to tudi slučajno ne drži. Dejansko so zimske gume na 4X4 nepotrebne, če se z avtom ne spuščaš za zabavo v kakšne ekstremne vožnje po snegu. Slabši oprijem letnih gum pozimi pa je zanemarljiv.
> >
> > Kar nekaj pišete.
>
>
> Lepo prosim ne pametovat, da vas ne bo kdo resno vzel.
>
> Obstaja kar nekaj primerov (vkljucno s primerom mojega strica) ko so pozimi vozila s pogonom 4x4 (najveckrat ona s stirimi krogi) ob zaviranju veselo poljubula zadnjico vozila pred sabo.
>
> Obcasno vsemogoci 4x4 res omogoca boljso trakcijo za speljevanje in voznjo, ne smemo pa pozabit, da ima zaradi vse tehnika priblizno 100 kil vec speha na rebrih.
>
> Posledicno je zaradi letnih gum s slabim oprijemom, laznega prepricanja, da v kolikor avto potegne in kontrolirano zvozi ovinke tudi enako dobro zavira in odvecnega speha vecine 4x4 vozil zavorna pot enaka polnemu tankerju olja.
>
> Prosil bi vas, da ob naslednjem snegu ali poledici razmislite o tem in preden koga drugega ali sebe resno poskodujete zaradi napacnega prepricanja, vzamete taksi ali grete raje pes.
>
> Vsekakor pa komplet zimskih gum stane manj kakor plocevina, ravnanje, delo in lakiranje.
Glejte vsi, ki mislite drugače ali imate v praksi drugačne izkušnje tudi prav. Sam kupujem letno zimski profil Michelinke. Imam Toyoto RAV 4 dizel 177 KM. Gume vozim dve leti (50-60.000 km) potem menjam. Meni to ustreza, napisal sem samo svoje izkušnje na podlagi 20 letne vožnje 4X4. Prej sem imel osebne avtomobile. Ko so zasnežene ceste ali slabo splužene traja 2-3 dni parkrat na zimo in nimam nobenih problemov. Poznam pa veliko ljudi, ki mislijo, če kupijo zimske gume, da za njih ni ovir in bo šlo z lahkoto, pa ni tako. Sicer pa denar je vaš in zakaj ga boste porabili je vaša odločitev. LP
OK, hvala za dodatno informacijo ki je pac zal prej manjkala in je bila povod za moje pisanje.
Vsekakor so letno zimske (celosezonske) gume v kombinaciji s 4x4 pogonom boljsa izbira kot 4x4 z letnimi gumami (se posebej na 4x4 saloncih z nizkoprofilnimi valjarji).
Dajmo se strinjat, da je v vsakem primeru potrebna doza zdrave pameti, potrpljenja, izkusenj in kancek srece, pa se vsaka pot konca srecno in zadovoljno.
Pa veliko srece v novem letu in vesel bozic.
sporočil: 14.456
Res je. Po mojem spominu je uvoznik Subaruja že v 80. letih začel
gojiti famo 4x4. Nekaj časa tudi s pomočjo smučarije. Mislim, da so
bili nekaj časa pokrovitelji radijskih prenosov ali pa so med
prenosi tekem imeli veliko oglasov, ki so bili precej
zavajajoči.
Tudi oni drugi gospod se v svojih polastninjenih poslih dolgoročno ni ravno izkazal.
www.finance.si/18745...oslav-Odar
www.finance.si/84467...Krasopreme
podjetnistvo.finance...lzna-krava
Tudi oni drugi gospod se v svojih polastninjenih poslih dolgoročno ni ravno izkazal.
www.finance.si/18745...oslav-Odar
www.finance.si/84467...Krasopreme
podjetnistvo.finance...lzna-krava
sporočil: 100
Ker delam v podjetju, ki se ukvarja s popravili poškodovanih vozil
nimam nič proti, če divjate z letnimi gumami po snegu.
sporočil: 3.218
[bc123a]Ma, lahko da so takrat ob oglasu igrali na kitaro, pa so jo še malo uglaševali... :)
> Še danes živi mit, ki ga je pred davnimi leti uglaševal takratni subarujev trgovec, da ob štirikolesnem pogonu ne potrebujete zimskih pnevmatik
uglaseval? jesus fuckin' christ...
sporočil: 4.080
Oprijem gum je pomemben predvsem pri zaviranju in ne pri
poganjanju.
Kolikor vem, itak vsa vozila zavirajo 4x4 :-)
Malo bolj bi bilo smiselno razglabljati, ali 4x4 vozila potrebujejo verige.
In te pridejo v poštev res veliko redkeje kot pri običajnih vozilih. Včasih pa vseeno tudi, ampak tisto so potem res že ekstremne razmere.
Kolikor vem, itak vsa vozila zavirajo 4x4 :-)
Malo bolj bi bilo smiselno razglabljati, ali 4x4 vozila potrebujejo verige.
In te pridejo v poštev res veliko redkeje kot pri običajnih vozilih. Včasih pa vseeno tudi, ampak tisto so potem res že ekstremne razmere.
sporočil: 862
Zadnja sprememba: hansi 23.12.2013 09:07
[k24]To lahko napiše le nekdo, ki še ni kupil dobrih zimskih gum!
Razbijate buče. Imam že 20 let avtomobile 4X4. Nikoli nisem imel zimskih gum in nikoli nisem imel niti najmanjših problemov kot jih navajte v članku pa sem doma iz podeželja in se vsak dan vozim v Ljubljano. Da se z pogonom na vse štiri kolesa pride samo kakšen metr dlje kot brez je največja bedarija, ki ste jo napisali, mogoče v travnik kjer je več kot 0,5 m snega, na cesti pa to tudi slučajno ne drži. Dejansko so zimske gume na 4X4 nepotrebne, če se z avtom ne spuščaš za zabavo v kakšne ekstremne vožnje po snegu. Slabši oprijem letnih gum pozimi pa je zanemarljiv.
Kar nekaj pišete.
Dobre zimske gume so bistveno cenejša rešitev, kot pogon 4x4. Predvsem, če živiš v Vukojebini, kamor se lahko pozimi pripelješ z letnimi gumami.
Kakršnakoli beseda več je odveč!
sporočil: 24
Če si v slovenskem podnebju (z izjemo Obale) nekdo ne more
privoščiti menjave gum dvakrat letno, bo v manjši nevarnosti, če se
odloči za vožnjo z zimskimi gumami skozi vse leto.
sporočil: 1.049
Točno tako. Vsak vulkanizer bo pomagal napraviti kalkulacijo, ki
govori o tem, da če se guma prej postara kot pa obrabi, kar pri
mojem drugem ali tretjem avtu pomeni do 8.000 km na leto, je
smiselno imeti kar celo sezono zimsko gumo. V mokrem je super,
pozimi itak, ko pa je ful vroče pa morda ni najbolj pametno
pretirano čez ovinke, saj je premehka in jo hitro pobira. Skratka,
kogar ne moti, da je malenkost glasnejša in da ne zgleda ravno šik,
je to optimalna rešitev za menjavo na 5 let.
sporočil: 27
Popolnoma pravilno.Sam imam terenca in v malo daljši in strmejši
klanec do doma z letnimi gumami ne pridem daleč. Z dobrimi zimskimi
največkrat ob suhem snegu prav do vrha. Ob mokrem snegu pa je treba
natakniti verige.Saj ko enkrat avto začne leteti nazaj navzdol ne
pomaga nič in samo čakaš , kam bo butnil.
Če pa natikate verige,priporočam ob primarnem prvem pogonu,namestitev na prvo os.Čeprav nekateri strokovnjaki pravijo drugače.Preverjeno.Vozilo pri tem drži smer,kar je odločilno, da te ne zanese.
Če pa natikate verige,priporočam ob primarnem prvem pogonu,namestitev na prvo os.Čeprav nekateri strokovnjaki pravijo drugače.Preverjeno.Vozilo pri tem drži smer,kar je odločilno, da te ne zanese.
sporočil: 14.456
Ni ravno okusno štiri leta stara dva odstavka objaviti kot nov
članek z novim datumom, ampak to so počeli tudi nekoč, a se na
papirju ni toliko opazilo. Si pa zaslužite plus za takšno
odkritost, da ste obdržali vse stare komentarje. Opozoril bi vas
samo na to, da bi bilo zelo nerodno, če bi se ob takem početju
izkazalo, da je v članku citirana oseba že nekaj časa upokojena ali
celo pokojna.
sporočil: 92
[k24]Bučke pišeš ti, razen če si na primorskem podeželju, kjer nikoli ne zamrzne. Led je še večji problem. Pelji se s svojim terencom z letnimi gumami po zaledeneli snežni klančini navzdol. 4x4 ne pomaga prav nič, pa še terenci so ponavadi večja in težja vozila kar poslabša situacijo. Enako velja za ostale terene - pnevmatika mora bit izbrana slednjemu ustrezno (za 4x4 nikoli ne bo isto ali je blato, puščavska mivka, kamenje, sneg).
Razbijate buče. Imam že 20 let avtomobile 4X4. Nikoli nisem imel zimskih gum in nikoli nisem imel niti najmanjših problemov kot jih navajte v članku pa sem doma iz podeželja in se vsak dan vozim v Ljubljano. Da se z pogonom na vse štiri kolesa pride samo kakšen metr dlje kot brez je največja bedarija, ki ste jo napisali, mogoče v travnik kjer je več kot 0,5 m snega, na cesti pa to tudi slučajno ne drži. Dejansko so zimske gume na 4X4 nepotrebne, če se z avtom ne spuščaš za zabavo v kakšne ekstremne vožnje po snegu. Slabši oprijem letnih gum pozimi pa je zanemarljiv.
Kar nekaj pišete.
Strani: 1 2