Izbrani forum: Glavni forum
Izbrana tema: članek Koliko bi stal drugi tir?
Strani: 1
sporočil: 60
Kdo je spet plačal za ta članek?
So dali že kitajci ponudbo za pod 400milEUR. Pa notri ni bilo dovolj marže za naše predrage voditelje in je pristala v košu kot nateg.
So dali že kitajci ponudbo za pod 400milEUR. Pa notri ni bilo dovolj marže za naše predrage voditelje in je pristala v košu kot nateg.
sporočil: 105
Kolko so plačali za študijo? Ker ta študija je čisti nateg. 900
miljonov + DDV, če ne bo nepredvidenih okoliščin pod zemljo. A
predor se bo gradil na kraškem robu. To pomeni, da ta cena ni možna
(kar se je vedelo že prej), samo da so za to mnenje še enkrat
plačali. Ta trasa železnice bo definitivno stala več kot 1.5
miljarde. Naj si to že enkrat dopovejo in to javno povejo tudi
splošno javnosti.
sporočil: 3.757
Vse vas, lastnike Luke Koper, ki je "kao" od nas vseh v vsem
podpiram ampak, a je kakšna varianta, da moj delež in deleže moje
družine nekdo pravzame? Prav tako se odpovedujem vsej ostali
državni lastnini, katere lastnik sem kot državljan.
Edino kar pričakujem v zameno je, da se me lastniki Luke in vsega ostalega "našega premoženja" ne spomnijo več niti v dobrem niti v slabem.
Obljubim, da ne bom koristil nobene bonitete s strani države, da ne bom koristil javnega zdravstva, šolstva, itd. oziroma bom zanj plačal. Čeprav sem od penzije oddaljen cca. 10 let, se v zameno za prenehanje plačevanja prispevkov odpovem penziji in vsemu, kar sem plačal v zadnjih 30tih letih.
Edino kar pričakujem v zameno je, da se me lastniki Luke in vsega ostalega "našega premoženja" ne spomnijo več niti v dobrem niti v slabem.
Obljubim, da ne bom koristil nobene bonitete s strani države, da ne bom koristil javnega zdravstva, šolstva, itd. oziroma bom zanj plačal. Čeprav sem od penzije oddaljen cca. 10 let, se v zameno za prenehanje plačevanja prispevkov odpovem penziji in vsemu, kar sem plačal v zadnjih 30tih letih.
sporočil: 2.599
Luko privatizirati strategu. In mu dati še koncesijo za obstoječo
progo.
Za 100 - 150 mio bo rešil problem pretočnosti na trasi Koper - Divača za naslednjih 30 let.
Vse drugo je rop davkoplačevalcev v imenu klientelističnih partikularnih interesov.
Za 100 - 150 mio bo rešil problem pretočnosti na trasi Koper - Divača za naslednjih 30 let.
Vse drugo je rop davkoplačevalcev v imenu klientelističnih partikularnih interesov.
sporočil: 3.218
[rename]Očitno še nisi imel posla s kitajci. Jaz že večkrat, na žalost.
Ali ni bilo rečeno, da Kitajci to naredijo za 400 ali 500 milijonov?
sporočil: 4.311
[Deviant]Pa ti sploh razumeš prebrano ali komentiraš ne da bi prebral. Oboje je slabo spričevalo za tvojo bodočnost. V članku lepo piše nekje v petem odstavku:
Kolko so plačali za študijo? Ker ta študija je čisti nateg. 900 miljonov + DDV, če ne bo nepredvidenih okoliščin pod zemljo. A predor se bo gradil na kraškem robu. To pomeni, da ta cena ni možna (kar se je vedelo že prej), samo da so za to mnenje še enkrat plačali. Ta trasa železnice bo definitivno stala več kot 1.5 miljarde. Naj si to že enkrat dopovejo in to javno povejo tudi splošno javnosti.
"Da pa gre za še eno v nizu študij, za katere smo doslej odšteli skupaj 6,5 milijona evrov, in da ne prinaša nič novega, lahko preberete v članku:..."
sporočil: 3.523
Ali je res tako težko dodati še en tir vzporedno k obstoječemu?
Ogromno je ravnine, proga gre po neposeljenem področju, narejena so
izogibališča, dva manjša predora... ampak kljub temu nam lapajo da
je potrebna NOVA dvotirna proga s 1001 predorom po drugi trasi za
1500 MIO eur. V redu, ampak naj ga plača nekdo drug in naj ne
pozabimo - Luka Koper ima zgolj 30 MIO eur letnega dobička. Javni
sektor tale znesek pohrusta za malico.
sporočil: 48.253
[blink]Tudi jaz se sprasujem, zakaj je potrebno komplicirati s povsem novo ENOTIRNO progo. Res je, da je na veliko delih ta proga ozka, ampak se jo verjetno lahko precej ceneje razsiri, gotovo za manj kot miljardo evrov. Ja, ima velik naklon ampak tako pac je, ne moremo imeti vsega kar bi si zeleli, sicer pa je naklon obvladljiv z dovolj mocnim omrezjem, ki dovoljuje veliko moc vleke.
Ali je res tako težko dodati še en tir vzporedno k obstoječemu? Ogromno je ravnine, proga gre po neposeljenem področju, narejena so izogibališča, dva manjša predora... ampak kljub temu nam lapajo da je potrebna NOVA dvotirna proga s 1001 predorom po drugi trasi za 1500 MIO eur. V redu, ampak naj ga plača nekdo drug in naj ne pozabimo - Luka Koper ima zgolj 30 MIO eur letnega dobička. Javni sektor tale znesek pohrusta za malico.
Ce bo drugi tir bomo za miljardo evrov dobili dva tira, kjer se bodo vlaki cakali. Na enem tovorni, na drugem potniski. Bizarno.
sporočil: 4.311
[bc123a]Naklon nikakor NI obvladljiv z močnim električnim omrežjem! Močno električno omrežje omogoči večjo hitrost, sama sposobnost premagovanja vzpona, se pravi masa vlaka, ki ga vleče(jo) lokomotiva(e) pa je pogojena z adhezijsko maso lokomotiv(v). Prosto kot pasulj če poznaš fiziko za srednjo šolo. In problem je v tem, da dve lokomotivi zmoreta komaj 1600 ton bruto v klanec. Več se jih pa ne sme dopreči ali pripreči kot rečejo ajzenponarji zaradi omejitve vlečnih naprav. In še nekaj, stara proga gre iz Divače najprej gor proti Rodiku in nato se strmo spušča, nova pa premaga višinsko razliko v enakomernem vzponu/padcu. In v dolžini je občutna razlika. Ali je pa potrebno 900M (+nepredvideni in še ne vračunani stroški, neke 7% ocene so namreč že vštete v ceni 900M) je pa stvar debate.
>
Tudi jaz se sprasujem, zakaj je potrebno komplicirati s povsem novo ENOTIRNO progo. Res je, da je na veliko delih ta proga ozka, ampak se jo verjetno lahko precej ceneje razsiri, gotovo za manj kot miljardo evrov. Ja, ima velik naklon ampak tako pac je, ne moremo imeti vsega kar bi si zeleli, sicer pa je naklon obvladljiv z dovolj mocnim omrezjem, ki dovoljuje veliko moc vleke.
Ce bo drugi tir bomo za miljardo evrov dobili dva tira, kjer se bodo vlaki cakali. Na enem tovorni, na drugem potniski. Bizarno.
Skrajno moteče pa je vračunavanje DDV v državno investicijo. V primeru državne investicije se DDV samo prelaga iz desnega v levi žep pri čemer država pobira obresti za dva meseca. Izvajalec mora odvesti DDV v roku 1 meseca po izstavitvi računa, račune pa mu država običajno plačuje s 3 mesečnim ali celo daljšim zamikom.
Pa še enemo forumašu, ki vztrajno goni o minimalnem 30M dobičku Luke in nesmiselnosti gradnje proge zaradi teh 30M€ dobička. Končno pa 30M€ dobička skorajda pokrijejo investicijo v 30 letih pri sedanjih obrestih, pa še proga ostane. Daj pomisli, koliko je še špediterjev, prevoznikov (samo SŽ (tovorni promet) ustvarijo 22 M€ dobička, pa so še drugi prevozniki, ADRIA Transport, RCC SI,..... In v Luki delajo številna druga podjetja......
sporočil: 1.779
[blink]Na obeh koncih proge bi se dalo zlahka položiti vzporeden tir, vmes pa imaš praktično navpičen Kraški rob. Lahko greš za nedeljski izlet npr. v Podpeč ali Hrastovlje, si ogledaš situacijo in si poskusiš predstavljati, kam bi vtaknil še en tir.
Ali je res tako težko dodati še en tir vzporedno k obstoječemu? Ogromno je ravnine, proga gre po neposeljenem področju, narejena so izogibališča, dva manjša predora... ampak kljub temu nam lapajo da je potrebna NOVA dvotirna proga s 1001 predorom po drugi trasi za 1500 MIO eur. V redu, ampak naj ga plača nekdo drug in naj ne pozabimo - Luka Koper ima zgolj 30 MIO eur letnega dobička. Javni sektor tale znesek pohrusta za malico.
Poleg tega je problematično, da mora proga poleg višinske razlike med Koprom in Divačo premagati še dodatnih 100 višinskih metrov (ocenjeno čez palec) za "prelaz" pri Rodiku. Nadalje imaš pri Zanigradu ovinek za 180 stopinj. Ne le, da gre tam počasi, tudi tirnice se kar veselo brusijo. Potem je ta na proga na nekaterih odsekih strma tudi čez 30 promilov, kar je za železniške razmere kar precej. Ne gre samo za to, koliko energije gre za zagotavljanje adhezijske sile in morebiti še speljevanje iz izogibališč v klanec, nenazadnje dopustna obremenitev spenjač omejuje težo vlakov, ki gredo navzgor.
Nadalje imamo ekologijo. Proga vodi po dolini Rižane, od koder se z vodo napaja celotna slovenska Istra, menda so tokovi iz lokomotiv tudi že spajtlali cevi Rižanskega vodovoda, na Kraškem robu menda gnezdijo neki ogroženi ptiči, zaradi katerih so del leta (gnezdilna sezona) tudi zaprte tamkajšnje planinske poti oz. je prepovedano plezanje.
Nekaj sem že slišal, da tresljaji uničujejo spomeniško zaščiteno cerkev v Podpeči in verjetno tudi druge zgradbe. Kaj podobnega bi znalo biti tudi v Prešnici. Da nenazadnje ne omenjamo kar pogostih požarov ob progi, ki se jih da samo delno preprečiti z boljšim čiščenjem in betoniranjem obprogovnega pasu. V glavnem, težko si predstavljam, da bi se dalo pridobiti vsa potrebna soglasja za gradbeno dovoljenje za morebitni vzporedni tir.
Nenazadnje, tudi če bi progo še hoteli ohraniti, je že blizu dotrajanosti. Že sedaj jo neprestano flikajo malo tu, malo tam. Počasi bi bil že čas, da jo za najmanj pol leta zaprejo, poberejo tirnice ven in temeljito obnovijo spodnji ustroj. Še kaj bi se dalo pridobiti s prehodom na višjo napajalno napetost, ampak to je že drug in mnogo širši problem...
Poz: nisem pri železnici ali kakorkoli povezan z njo, namen tega zapisa je izključno podati nekaj dejstev o sedanji progi in ga nikakor ne gre razumeti kot drukanje za predlagano izvedbo 2. tira.
sporočil: 6.775
Poleg tega, da dobiček sploh ni merilo za odplačevanje kredita.
Letos bi lahko bil dobiček 0 EUR, če bi predčasno odplačali nekaj
dolga, pa to še vedno ne bi pomenilo, da so kreditno nesposobni.
sporočil: 11.068
Nekaj povezav, ki ravno ne ploskajo izračunu in reviziji Itaijanov.
Progo je možno graditi za bistveno manj denarja.
damijan.org/2016/11/...-revizija/
damijanweblog.files....erzija.pdf
damijan.org/2016/11/...gega-tira/
damijan.org/2016/11/...-revizija/
damijanweblog.files....erzija.pdf
damijan.org/2016/11/...gega-tira/
sporočil: 3.523
Posnetek vožnje vlaka Divača-Koper 57 minut, vsak naj si pogleda če
želi.
www.youtube.com/watc...WdBX4Gr6j0
Brez problema bi se dodalo še en tir, za Luko Koper pa bi bila zmagovalna kombinacija, tale dodaten tir + dvojni tir do Trsta. WIN-WIN kombinacija, medtem ko bi popravljali tole progo, bi se uporabljala tista proti Trstu itd. Tudi z vidika risk managementa, odprti sta dvoje vrat v svet.
www.youtube.com/watc...WdBX4Gr6j0
Brez problema bi se dodalo še en tir, za Luko Koper pa bi bila zmagovalna kombinacija, tale dodaten tir + dvojni tir do Trsta. WIN-WIN kombinacija, medtem ko bi popravljali tole progo, bi se uporabljala tista proti Trstu itd. Tudi z vidika risk managementa, odprti sta dvoje vrat v svet.
sporočil: 48.253
[MarijanMacek]Seveda to razumem. Ampak sedaj se vlaki v tisti klanec plazijo. In ker je proga enotirna, potem cakajo. Ze ce bi ta proga bila dvotirna, bi se lahko vozili v eno smer ob istem casu kot gredo v drugo smer, vecja hitrost pa bi pomenila da bi vlak prej sprostil progo (tudi ce ima isto max maso).
Naklon nikakor NI obvladljiv z močnim električnim omrežjem! Močno električno omrežje omogoči večjo hitrost, sama sposobnost premagovanja vzpona, se pravi masa vlaka, ki ga vleče(jo) lokomotiva(e) pa je pogojena z adhezijsko maso lokomotiv(v). Prosto kot pasulj če poznaš fiziko za srednjo šolo. In problem je v tem, da dve lokomotivi zmoreta komaj 1600 ton bruto v klanec. Več se jih pa ne sme dopreči ali pripreči kot rečejo ajzenponarji zaradi omejitve vlečnih naprav.
sporočil: 1.393
[Inside]Poglej na zemljevid: s progo do Žavelj nisi še nič naredil. Rabil bi še zmogljiv predor pod mestom Trst oziroma priključek na sedanjega. Ker se vlaki ne morejo cijaziti skozi pristanišče. Še naprej imaš potem precej zasedeno progo med Trstom in Nabrežino .
Bral sem tudi pismo v katerem je en pisal da je dovolj 6km do meje pol Italjani do Trsta Opčine Sežana. Ker to je bolj optimalna naložba res pa bi podražila prevoz čez Italijo. Po moje se čaka kaj bo z EU ali bo obstala ali sla k vragu.
Strani: 1