Izbrani forum: Glavni forum
Izbrana tema: članek Požar električnega avta v garaži vas lahko zapelje v bankrot
Strani: 1
sporočil: 66
Kupec takšnega avtomobila se mora zavedat takšnih tveganj in da ima
pod ritjo, ne glede na znamko, kitajca.
Za vse te električne nebuloze je treba ukinit subvencije, kupec naj plača normalno cestnino ((za)zdaj so jo bili upravičeni, wtf?!), zavarovalnice pa naj takšne vrste avtov obravnavajo posebej.
Za vse te električne nebuloze je treba ukinit subvencije, kupec naj plača normalno cestnino ((za)zdaj so jo bili upravičeni, wtf?!), zavarovalnice pa naj takšne vrste avtov obravnavajo posebej.
sporočil: 61
Upam, da se počasi zavedamo, da je množična elektromobilnost
levičarska ideološka prevara z namenom omejevanja svobode
posamezniku. Evropska avtoindustrija mora vztrajati na motorjih z
notranjim izgorevanjem - prostora za izboljšanje izkoristka je še
ogromno. Proizvodnjo pralnih strojev na štirih kolesih (električni
avti), pa lahko mirno prepustimo Kitajcem, njihovo uporabo pa
strogo nadzorovano omejimo na večja mestna središča. Velemest z 10
mio ljudi v Evropi na srečo ni. Prej, kot se bomo zbudili, manjša
bo škoda.
sporočil: 1.959
Če bo ta škoda večja, bo breme plačila padlo na ramena zavarovalca oziroma lastnika avtomobila.Meni tale logika ni preveč logična.
Če se avto vžge spontano, brez nekega zunanjega razloga, očitno pomeni, da ima napako v zasnovi. Nenazadnje sem ravno iz tega razloga (okrog 10 mojih modelov je na svetu spontano zagorelo) že imel vpoklic, kjer so mi menjali baterijo.
Ali ni to potem odgovornost proizvajalca???
Kaj lahko lastnik avtomobila sploh naredi, da do tega ne pride, razen seveda, da ne postane lastnik takega avta. Če bi vnaprej vedel!
sporočil: 43
Seveda se hitro pojavi vprašanje napake v baterijskem sklopu,
vendar pa je potem na lastniku avtomobila, da prenese odgovornost
na stran proizvajalca oziroma se na pomoč obrne k Zvezi potrošnikov
Slovenije.
sporočil: 1.331
[FIN-205757]Še dobro, da lahko samo tukaj komentiraš in nam ne vladaš ;)
Upam, da se počasi zavedamo, da je množična elektromobilnost levičarska ideološka prevara z namenom omejevanja svobode posamezniku. Evropska avtoindustrija mora vztrajati na motorjih z notranjim izgorevanjem - prostora za izboljšanje izkoristka je še ogromno. Proizvodnjo pralnih strojev na štirih kolesih (električni avti), pa lahko mirno prepustimo Kitajcem, njihovo uporabo pa strogo nadzorovano omejimo na večja mestna središča. Velemest z 10 mio ljudi v Evropi na srečo ni. Prej, kot se bomo zbudili, manjša bo škoda.
Bojim se, da bi drugače prešli nazaj na kočije..,..
sporočil: 337
Zadnja sprememba: OgnjenAnto 23.08.2024 14:21
[XDONA1]Isto paniko se je zaganjalo ob elektrifikaciji 100-130 let nazaj. Kako bomo vsi pomrli in pocrkali od elektrike.
> [FIN-205757]
> Upam, da se počasi zavedamo, da je množična elektromobilnost levičarska ideološka prevara z namenom omejevanja svobode posamezniku. Evropska avtoindustrija mora vztrajati na motorjih z notranjim izgorevanjem - prostora za izboljšanje izkoristka je še ogromno. Proizvodnjo pralnih strojev na štirih kolesih (električni avti), pa lahko mirno prepustimo Kitajcem, njihovo uporabo pa strogo nadzorovano omejimo na večja mestna središča. Velemest z 10 mio ljudi v Evropi na srečo ni. Prej, kot se bomo zbudili, manjša bo škoda.
Še dobro, da lahko samo tukaj komentiraš in nam ne vladaš ;)
Bojim se, da bi drugače prešli nazaj na kočije..,..
Na koncu si pa danes življenja brez elektrike ne znamo predstavljati.
Sedaj se na veliko piše o EV požarih, o požarih izpuharjev pa nič. Pa tudi zaradi požara slednjih zagorijo parkirne hiše, in cele stanovanjske hiše. Samo se ne razglablja, ker so izpuharji dejstvo že sto let, EV je pa noviteta o kateri gre pisati. Če zagori Tesla, pa še toliko bolj, ker Tesla in Elon Musk hate, je sedaj in.
In tako kot pri vsaki tehnologiji, začetki so pač težki, mnoge zadeve in rešitve slabo preizkušene.
Ampak tako kot pri ostalih tehnologijah, razvoj teče naprej in problemi se razrešujejo. Prihajajoče nove tehnologije baterij, predvsem s solid state elektroliti, lahko vrtaš, prebadaš in počneš cel kup neumnosti, pa ne zagorijo.
Enako se bodo tudi gasilci in lastniki parkirišč in parkirnih hiš naučili kako ravnati ob takšnih situacijah. Ena navadna proti-požarna "dekca", s katero prekriješ avto v začetni fazi požara, lahko povsem omili požar. Avto sicer zgori, kot do sedaj, ampak požar se ne širi naprej.
Isto se bo folk naučil, da se do prehoda na čiste solid state baterije, nekaterih tehnologij baterij ne pušča v nedogled napolnjenih do 100%. Večina LiXX baterij je celo požarno retardantnih (zavirajo požar), ko so napolnjene pod 40%. To leti na cel kup frštekarije na LiXX baterije, od mobilnih telefonov, računalnikov, do električnih koles.
In ja, ni se treba samo obešati na zavarovanja. Če je požar, naj se nadi raziskavo vzroka požara. In če je odgovornost na proizvajalcu naprave, avta, baterije, naj se ga prime za jajca in ne spusti. Bo motivacija zrastla, da ne bo šalabajzerizma. Tako, kot so nekoč za jajca prijeli Forda za požarno nevarnost na štirih kolesih imenovano Pinto.
sporočil: 32.311
Zadnja sprememba: najobj 23.08.2024 14:58
[jSujica]... čuj, ampak če pomislim na smrt www.rtvslo.si/svet/e...ina/718795 šestčlanske družine zaradi baterije električnega skuterja, potem bankrot zaradi požara v garaži niti ni najhujša stvar, kar se lastniku električnega avtomobila lahko zgodi ...
Seveda se hitro pojavi vprašanje napake v baterijskem sklopu, vendar pa je potem na lastniku avtomobila, da prenese odgovornost na stran proizvajalca oziroma se na pomoč obrne k Zvezi potrošnikov Slovenije.
P.S.: čimvečji dobiček je alfa in omega kapitalizma, zato se sploh ne bom čudil novim požarom zaradi poceni baterij, ki jih zaradi optimizacije stroškov - kljub državnim subvencijam je konkurenca na prostem trgu vedno hujša - proizvajalci kupujejo na prostem trgu in jih vgrajujejo v svoje električne avtomobile ... aja, ker je stručkotov za prosti trg na totem forumu kot listja in trave, bi mi mogoče lahko kdo razložil - meni oboje nikakor ne gre skupaj - kako gredo skupaj državne subvencije za električne avtomobile in prosti trg ...
sporočil: 61
Ne se bat, ne bom vladal. Kočije pa še pridejo. Pa tudi sveče ob
večerih in kurjenje drv (če jih bo še kaj). Ker ta idiotska
energetska politika nas pelje točno tja.
sporočil: 76
2.410€ za zavarovanje....pa tem se je popolnoma skisalo! Stranka je
povsem nora, da je to sprejela. Že 1.700€ je abusrdna vrednost! 5
let nazaj so mi hoteli pri ZT zaračunati 1.800€ za kasko
zavarovanje A4 (takrat 3 leta star). Pred tem sem direktno pri
avtohiši, vendar ZT, dal za pol leta 500€ (pa že to je bilo
absurdno!). Kot odgovor na moje vprašanje od kje so prišli za celo
leto na več kot 3x cene pol leta, mi je agent odgovoril, da to
zaradi tega, ker sem prej imel sklenjeno zavarovanje preko
drugačnega prodajnega kanala(?!?!). Pomemben podatek je tudi, da
sem pri njih imel sklenjeno zavarovanje najbrž 8+let, zvestobo pa
so mi nagradili z absurdno ceno. Seveda sem šel k drugi
zavarovalnici, kjer sem dobil polni kasno za 40% cene Triglava.
Nikoli več me ne vidijo.
sporočil: 10.633
[OgnjenAnto]To je debela laž! Elektrikacija je bila zelo hitra, in nadomeščala je bistveno bolj nevarno reč. Plin. London je imel izjemno razvejano plinsko napeljavo, in požari zaradi puščajočih cevi so bili dnevna zgodba.
> [XDONA1]
> > [FIN-205757]
> > Upam, da se počasi zavedamo, da je množična elektromobilnost levičarska ideološka prevara z namenom omejevanja svobode posamezniku. Evropska avtoindustrija mora vztrajati na motorjih z notranjim izgorevanjem - prostora za izboljšanje izkoristka je še ogromno. Proizvodnjo pralnih strojev na štirih kolesih (električni avti), pa lahko mirno prepustimo Kitajcem, njihovo uporabo pa strogo nadzorovano omejimo na večja mestna središča. Velemest z 10 mio ljudi v Evropi na srečo ni. Prej, kot se bomo zbudili, manjša bo škoda.
>
> Še dobro, da lahko samo tukaj komentiraš in nam ne vladaš ;)
> Bojim se, da bi drugače prešli nazaj na kočije..,..
Isto paniko se je zaganjalo ob elektrifikaciji 100-130 let nazaj. Kako bomo vsi pomrli in pocrkali od elektrike.
Na koncu si pa danes življenja brez elektrike ne znamo predstavljati.
Sedaj se na veliko piše o EV požarih, o požarih izpuharjev pa nič. Pa tudi zaradi požara slednjih zagorijo parkirne hiše, in cele stanovanjske hiše. Samo se ne razglablja, ker so izpuharji dejstvo že sto let, EV je pa noviteta o kateri gre pisati. Če zagori Tesla, pa še toliko bolj, ker Tesla in Elon Musk hate, je sedaj in.Dodaj disclaimer da si ponosni lastnik tesle. Saj tvoje izjave ne bodo nič drugačne. Le bolj pošteno bo vse skupaj izgledalo. Mimogrede, koliko požarov je bilo v zadnjih xy letih od parkiranih, ugasnjenih, MNZ vozil?
In tako kot pri vsaki tehnologiji, začetki so pač težki, mnoge zadeve in rešitve slabo preizkušene.Če imajo EV vozila DANES problem spontanega samovžiga, svetujem, da se jih umakne s ceste dokler tega problema ne bodo več imela. In tehnologija, ki je slabo preizkušena, nima kaj iskati v množični uporabi! Pinto?
Ampak tako kot pri ostalih tehnologijah, razvoj teče naprej in problemi se razrešujejo. Prihajajoče nove tehnologije baterij, predvsem s solid state elektroliti, lahko vrtaš, prebadaš in počneš cel kup neumnosti, pa ne zagorijo.
Enako se bodo tudi gasilci in lastniki parkirišč in parkirnih hiš naučili kako ravnati ob takšnih situacijah. Ena navadna proti-požarna "dekca", s katero prekriješ avto v začetni fazi požara, lahko povsem omili požar. Avto sicer zgori, kot do sedaj, ampak požar se ne širi naprej.Težava ni, da ni rešitev, kako tak požar zamejiti. Problem je v reakcijskem času. V bateriji poteka eksotermična reakcija, ki za svoje poganjanje ne rabi zunanjega vira kisika. In ker poteka pri višjih temperaturah, kot je običajno gorenje ogljikovodikov, jo konvencionalni sistemi, kot je denimo sprinkler sistem v garažnih hišah, ne more ustaviti. In ker je sama reakcija zelo hitra, in verižna, bo v času, da pride nekdo z "dekco", in gorečo Teslo pokrije, zgorelo še 5 avtomobilov naokoli. In ti bodo verižno kurili okolico.
Isto se bo folk naučil, da se do prehoda na čiste solid state baterije, nekaterih tehnologij baterij ne pušča v nedogled napolnjenih do 100%. Večina LiXX baterij je celo požarno retardantnih (zavirajo požar), ko so napolnjene pod 40%. To leti na cel kup frštekarije na LiXX baterije, od mobilnih telefonov, računalnikov, do električnih koles.Če je od tega, do koliko % je napolnjen moj avto, odvisna požarna ogroženost mojega doma, nočem niti razmišljat o njem. Jaz imam doma tablico na adapterju praktično 24/7. Hočeš reči, da sem en korak do Ognjenega Armagedona? Daj no...
In ja, ni se treba samo obešati na zavarovanja. Če je požar, naj se nadi raziskavo vzroka požara. In če je odgovornost na proizvajalcu naprave, avta, baterije, naj se ga prime za jajca in ne spusti. Bo motivacija zrastla, da ne bo šalabajzerizma. Tako, kot so nekoč za jajca prijeli Forda za požarno nevarnost na štirih kolesih imenovano Pinto.Pri Pintu ni bil kriv šalabajzerizem. Krivo je bilo dejstvo, da je management Forda VEDEL da lahko gredo ti avtki. v plamena ob rear-endu, a se je zavestno odločil tvegati odškodninske tožbe. Po njihovo bilo ceneje, kot pa redizajnirat vozilo, ki je tik pred pričetkom prodaje. Ni šlo za napako materiala, ni šlo za šlampast inženiring. Šlo je za corporate negligence. FFW 50 ali 60 let naprej, pa se je enako zgodilo Boeingu.
Seveda je bilo 120 let nazaj ob pojavi prvih avtomobilov ravno tako nekaj nesmislov. Na primer angleški red flag law. All in all pa ne.
sporočil: 6.161
[OgnjenAnto]
Sedaj se na veliko piše o EV požarih, o požarih izpuharjev pa nič. Pa tudi zaradi požara slednjih zagorijo parkirne hiše, in cele stanovanjske hiše. Samo se ne razglablja, ker so izpuharji dejstvo že sto let, EV je pa noviteta o kateri gre pisati. Če zagori Tesla, pa še toliko bolj, ker Tesla in Elon Musk hate, je sedaj in.
In tako kot pri vsaki tehnologiji, začetki so pač težki, mnoge zadeve in rešitve slabo preizkušene.
Ampak tako kot pri ostalih tehnologijah, razvoj teče naprej in problemi se razrešujejo. Prihajajoče nove tehnologije baterij, predvsem s solid state elektroliti, lahko vrtaš, prebadaš in počneš cel kup neumnosti, pa ne zagorijo.
Enako se bodo tudi gasilci in lastniki parkirišč in parkirnih hiš naučili kako ravnati ob takšnih situacijah. Ena navadna proti-požarna "dekca", s katero prekriješ avto v začetni fazi požara, lahko povsem omili požar. Avto sicer zgori, kot do sedaj, ampak požar se ne širi naprej.
Isto se bo folk naučil, da se do prehoda na čiste solid state baterije, nekaterih tehnologij baterij ne pušča v nedogled napolnjenih do 100%. Večina LiXX baterij je celo požarno retardantnih (zavirajo požar), ko so napolnjene pod 40%. To leti na cel kup frštekarije na LiXX baterije, od mobilnih telefonov, računalnikov, do električnih koles.
In ja, ni se treba samo obešati na zavarovanja. Če je požar, naj se nadi raziskavo vzroka požara. In če je odgovornost na proizvajalcu naprave, avta, baterije, naj se ga prime za jajca in ne spusti. Bo motivacija zrastla, da ne bo šalabajzerizma. Tako, kot so nekoč za jajca prijeli Forda za požarno nevarnost na štirih kolesih imenovano Pinto.
Ognjen. Lep pozdrav iz ognjenega Novega Sada.
sporočil: 1.400
Zadnjič sem poslušal enga zavarovalničarja in če ti avto zagori v
avto hiši, ti zavarovanje ne krije škode na drugih avtih.
Po moje bojo v takih prostorih prepovedali vstop elektricarjem, kot ponekod že velja za vozila na plin.
Po moje bojo v takih prostorih prepovedali vstop elektricarjem, kot ponekod že velja za vozila na plin.
sporočil: 6.161
Zadnja sprememba: mimoidoci 23.08.2024 19:42
[najobj]
P.S.: čimvečji dobiček je alfa in omega kapitalizma, zato se sploh ne bom čudil novim požarom zaradi poceni baterij, ki jih zaradi optimizacije stroškov - kljub državnim subvencijam je konkurenca na prostem trgu vedno hujša - proizvajalci kupujejo na prostem trgu in jih vgrajujejo v svoje električne avtomobile ... aja, ker je stručkotov za prosti trg na totem forumu kot listja in trave, bi mi mogoče lahko kdo razložil - meni oboje nikakor ne gre skupaj - kako gredo skupaj državne subvencije za električne avtomobile in prosti trg ...
Evo ker tako milo prosiš, ti kot stručko za prosti trg ponujam odgovor. Z matematično prispodobo iz osnovnošolske matematike. Da boš lažje razumel, ker si imel v osnovni šoli same petke.
Preuči torej naslednji enačbi in ugotovi, kje se v tvojem tekstu skriva napaka, ki v nadaljevanju zakrivi napačen sklep in zgrešeno dilemo:
kapitalizem = prosti trg = trg brez subvencij
socializem = vplivanje države na tržne procese (cena, ponudba, povpraševanje) = subvencije, regulacija cen itd
V pomoč pri razmišljanju pa še pojasnilo: Če se ti besedica socializem v zgornjih enačbah zdi premočna, se spomni na social demokracijo, na zelene, pa tudi na evropske liberalce, ki v zadnjem desetletju ali dveh moderne evropske politike stremijo k urejanju in regulaciji nekaterih tržnih principov. Za primer: reševanja planeta in uvedbo vključujočega in trajnostnega zelenega prehoda si dotični ne predstavljajo brez vmešavanja politike s top-down pristopom. Temu top-down pristopu (centralno planskega) urejevanja tržnih mehanizmov bi midva lahko rekla tudi kvazi kapitalizem (ker koeksistira tudi z drugimi prostotržnimi menjavami drugega blaga), ampak se socializem precej lepše sliši, več pove in skrajša zapis zgornje enačbe.
sporočil: 1.331
[slovenecnb1]Ja, nekaj takega kot konec sveta leta 1.1.2000.
Smo na dobri poti do kočij brez konjev....
Ali pa bankrot usa....??
sporočil: 1.400
Sam sem bolj mmenja, da obstajajo le bolj ali manj regulirani trgi.
Prosti trg pa je neko stanje, kjer je te regulacije manj, oz je v
skladu s pričakovanji ljudi.
Čisti prosti trg je kjer veljajo le zakoni narave in to ne gre z življenjem v skupnostih, če nisi ravno čebela ali mravlja
Čeprav tudi narava s svojimi zakoni regulira trg, ptice ne plavajo in ribe ne letajo :).
Čisti prosti trg je kjer veljajo le zakoni narave in to ne gre z življenjem v skupnostih, če nisi ravno čebela ali mravlja
Čeprav tudi narava s svojimi zakoni regulira trg, ptice ne plavajo in ribe ne letajo :).
sporočil: 337
Zadnja sprememba: OgnjenAnto 24.08.2024 08:08
[odvisnik]In ko bo električarjev 40%, bodo počasi lahko dali ključ v vrata.
Zadnjič sem poslušal enga zavarovalničarja in če ti avto zagori v avto hiši, ti zavarovanje ne krije škode na drugih avtih.
Po moje bojo v takih prostorih prepovedali vstop elektricarjem, kot ponekod že velja za vozila na plin.
Zavarovalničarji so pa itak svoja mafija. Sam jok o rekordnih škodah, na koncu pa rekordni dobički.
Požarna nevarnost zaradi EV vozil bi zvišala premijo požarnega zavarovanja za 2%.
sporočil: 6.023
Kr delajte se norca .....sploh ne mislim na bankrot ampak
strategijo kibernetskih napadov na elektrarne ....pade vse banke v
7 dneh črpalke vode k ups naprave več ne zdržijo smo delal analizo
odklp elektrike bi bil hujš ko vojna ....
sporočil: 337
[Endimion]
Če imajo EV vozila DANES problem spontanega samovžiga, svetujem, da se jih umakne s ceste dokler tega problema ne bodo več imela. In tehnologija, ki je slabo preizkušena, nima kaj iskati v množični uporabi! Pinto?
Za moje pojme tehnično gledano spontani samovžig ali požar ne obstaja. Vsak ima svoj razlog in potem posledice.
Spontano izgleda samo na zunaj in za laike.
Skratka, če menimo, da gre za resne rizike, je pač potrebno požare na vozilih resno raziskovati. Zajemati vse podatke, proizvajalec, model, vin številka, tip vozila, tip pogona, gorivo, pri električarjih in hibridih kemijo in tip baterije, proizvajalca baterije, je vozilo bilo udeleženo v prometni nesreči ob požaru ali kdaj poprej, ipd ...
Idealno bi bilo, če bi te podatke zbirali enovito na nivoju celotne EU in bi jih obvezni zajemali in oddajali v centralni sistem.
In potem bi lahko iz podatkov vidimo razne trende in se kaj iz tega naučimo. Morda bo potrebno sprejeti neke ukrepe in regulatorne spremembe, zapovedati minimalne tehnične standarde ali pa loviti korporativne šalabajzerje, kot Forda za Pinto.
Tudi elektrifikacija je bila na začetku smrtonosna, potem so se pa sprejeli minimalni standardi, zakonodaja, ljudi se je pričeli izobraževati ter sprejemati ukrepe.
sporočil: 1.331
[slovenecnb1]Poglej, raznih doom&gloom scenarijev je malo morje. Od atomske bombe, kometa, hekerskih napadov, vojn do bolj obskurnih teorij, recimo vesoljcev, ki nas podjarmijo :)
Kr delajte se norca .....sploh ne mislim na bankrot ampak strategijo kibernetskih napadov na elektrarne ....pade vse banke v 7 dneh črpalke vode k ups naprave več ne zdržijo smo delal analizo odklp elektrike bi bil hujš ko vojna ....
Zdaj, lahko se vsak dan sekiramo in jamramo, da nam ni pomoči, lahko pa živimo naprej in se z neumnostmi ne obremenjujemo. Človeštvo je pač samo drobec prahu v univerzumu, s tega stališča smo skoraj tako pomembni kot nič.
sporočil: 1.400
Vsekakor se bojo prilagodili.
Mogoče poseben del parkirišč za ev.
Ravno prej sem nekaj gledal allianz imajo posebno zavarovanja za EV npr.
Mogoče poseben del parkirišč za ev.
Ravno prej sem nekaj gledal allianz imajo posebno zavarovanja za EV npr.
sporočil: 1.400
avdio.ognjisce.si/sh...2024_08_09
25 minuta, zavarovalničar pravi, da v primeru požara na parkirišču krije škodo le lastni kasko.
25 minuta, zavarovalničar pravi, da v primeru požara na parkirišču krije škodo le lastni kasko.
sporočil: 10.633
Tehnično gledano pojem samovžiga še kako obstaja. In prav v
motoroznanstvu se dogaja v milijonih vozil vsak dan. Dizelsko
zgorevanje.
Obstajajo namreč pogoji, v katerih se ravno pravšnja zmes zraka ter uparjenega goriva vžge sama od sebe.
Za razliko od bencinskega motorja, kjer predpripravljeno zmes dejansko vžge iskra iz svečke.
Če se zmes bencina in zraka v bencinskem motorju vžge sama od sebe, še pred iskro iz svečke, je to detonacija ali po domače klenkanje. Ki motor uničuje. Jaz vem, da se o tem ni več potrebno pogovarjati že zadnjih 30 let, a kot koncept pa vendarle obstaja. S tem so povezana tudi oktanska števila pri gorivih.
A tu je vsaj govora o nadzorovanem samovžigu (dizel zgorevanje). Ko pa ti avto stoji v garaži ugasnjen 2 dni, in se začne baterija najprej smoditi, nakar je v 2 minutah v plamenih kompleten avto, brez da bi kdorkoli šibico vrgel nanj... kako bi temu rekel? Vzorčni vžig?
In razlika med tankom goriva in baterijo je v tem, da je baterija nevarna ko je polna, tank goriva pa ko je prazen. Ker polna baterija ima energijski potencial. Prazen tank pa nima energetskega potenciala, ima pa znotraj nevarno zmes bencinskih par in zraka. V poln bencinski tank lahko prižgano šibico vržeš pa bo ugasnila. Prazen tank, neočiščen, pa bo eksplodiral.
Tako se je razletel Boeing 747. Na tričetrt prazen osrednji tank kerozina, in kratek stik na električni napeljavi. Kabuuum.
Veš ko takole razmišljam ob sobotnem kofeti... kaj vas EV ljubce pravzaprav boli? Moje mnenje najprej to, da se zavedate, da bo vašega zastonjkarskega kosila na skupen denar (kaj pa so subvencije drugega) počasi, a zanesljivo konec. In drugo. Tehnologija, such as it is now, je daleč od tega, da bi bila primerna za splošno uporabo. In taka kot je, ne rešuje nobenega problema. Ne emisij, ne mobilnosti, ne ničesar.
Ima to potencial? Ima. Ampak od prvega modela T do zastave 750 je moralo miniti 40 let. In ena vojna vmes. Ev "revolucija" je na 1/4 tega časa. Pa je že model T bil ogromen napredek v smislu dosegljivosti, napram prejšnjim vozilom.
Jaz sem inženir. Res da pomorsko strojni inženir, a so mi energetske pretvorbe in izkoristki le-teh zelo jasni. Slovenija in z njo Evropa kot celota... bo bodisi imela velik delež obnovljivih virov električne energije. Ali pa bo imela velik delež EV vozil. Nikakor pa ne obojega.
In EU birokrati z Von Der Laynovo na čelu imajo sedaj problem. Če jim ne uspe udejanjiti ideje "Le EV vozila po letu 2030", so dejansko neopravili svojega dela, in zaveze. Če pa jim uspe, pa bomo zavedno in zavestno v Evropi naredili ekonomski samomor.
In za konec, nekoliko hudomušno. Vojska je segment, ki ne sprašuje za ceno. Koliko e-jeep ov ima ameriška vojska? Koliko e-tankov ima bundeswehr? Vojske so bile zgodovinsko gledano early adopter vsake tehnologije. A da nimajo? Le zakaj?
Obstajajo namreč pogoji, v katerih se ravno pravšnja zmes zraka ter uparjenega goriva vžge sama od sebe.
Za razliko od bencinskega motorja, kjer predpripravljeno zmes dejansko vžge iskra iz svečke.
Če se zmes bencina in zraka v bencinskem motorju vžge sama od sebe, še pred iskro iz svečke, je to detonacija ali po domače klenkanje. Ki motor uničuje. Jaz vem, da se o tem ni več potrebno pogovarjati že zadnjih 30 let, a kot koncept pa vendarle obstaja. S tem so povezana tudi oktanska števila pri gorivih.
A tu je vsaj govora o nadzorovanem samovžigu (dizel zgorevanje). Ko pa ti avto stoji v garaži ugasnjen 2 dni, in se začne baterija najprej smoditi, nakar je v 2 minutah v plamenih kompleten avto, brez da bi kdorkoli šibico vrgel nanj... kako bi temu rekel? Vzorčni vžig?
In razlika med tankom goriva in baterijo je v tem, da je baterija nevarna ko je polna, tank goriva pa ko je prazen. Ker polna baterija ima energijski potencial. Prazen tank pa nima energetskega potenciala, ima pa znotraj nevarno zmes bencinskih par in zraka. V poln bencinski tank lahko prižgano šibico vržeš pa bo ugasnila. Prazen tank, neočiščen, pa bo eksplodiral.
Tako se je razletel Boeing 747. Na tričetrt prazen osrednji tank kerozina, in kratek stik na električni napeljavi. Kabuuum.
Veš ko takole razmišljam ob sobotnem kofeti... kaj vas EV ljubce pravzaprav boli? Moje mnenje najprej to, da se zavedate, da bo vašega zastonjkarskega kosila na skupen denar (kaj pa so subvencije drugega) počasi, a zanesljivo konec. In drugo. Tehnologija, such as it is now, je daleč od tega, da bi bila primerna za splošno uporabo. In taka kot je, ne rešuje nobenega problema. Ne emisij, ne mobilnosti, ne ničesar.
Ima to potencial? Ima. Ampak od prvega modela T do zastave 750 je moralo miniti 40 let. In ena vojna vmes. Ev "revolucija" je na 1/4 tega časa. Pa je že model T bil ogromen napredek v smislu dosegljivosti, napram prejšnjim vozilom.
Jaz sem inženir. Res da pomorsko strojni inženir, a so mi energetske pretvorbe in izkoristki le-teh zelo jasni. Slovenija in z njo Evropa kot celota... bo bodisi imela velik delež obnovljivih virov električne energije. Ali pa bo imela velik delež EV vozil. Nikakor pa ne obojega.
In EU birokrati z Von Der Laynovo na čelu imajo sedaj problem. Če jim ne uspe udejanjiti ideje "Le EV vozila po letu 2030", so dejansko neopravili svojega dela, in zaveze. Če pa jim uspe, pa bomo zavedno in zavestno v Evropi naredili ekonomski samomor.
In za konec, nekoliko hudomušno. Vojska je segment, ki ne sprašuje za ceno. Koliko e-jeep ov ima ameriška vojska? Koliko e-tankov ima bundeswehr? Vojske so bile zgodovinsko gledano early adopter vsake tehnologije. A da nimajo? Le zakaj?
sporočil: 32.311
Zadnja sprememba: najobj 24.08.2024 12:58
[mimoidoci]
> [najobj]
>
> P.S.: čimvečji dobiček je alfa in omega kapitalizma, zato se sploh ne bom čudil novim požarom zaradi poceni baterij, ki jih zaradi optimizacije stroškov - kljub državnim subvencijam je konkurenca na prostem trgu vedno hujša - proizvajalci kupujejo na prostem trgu in jih vgrajujejo v svoje električne avtomobile ... aja, ker je stručkotov za prosti trg na totem forumu kot listja in trave, bi mi mogoče lahko kdo razložil - meni oboje nikakor ne gre skupaj - kako gredo skupaj državne subvencije za električne avtomobile in prosti trg ...
Evo ker tako milo prosiš, ti kot stručko za prosti trg ponujam odgovor. Z matematično prispodobo iz osnovnošolske matematike. Da boš lažje razumel, ker si imel v osnovni šoli same petke.... alzo, če jaz zdaj boldano prav razumem - moja osnovna šola je res že daleč nazaj - je kvazi kapitalizem z imaginarnim prostim trgom brez subvencij na "demokratičnem" zahodu - o tem namreč govoriš v svojem pojasnilu - še najbolj podoben temu sl.wikipedia.org/wik...socializem , kar je - če citiram prvi stavek linka - skupna oznaka za idealistični družbeni nazor filozofov, družbenih kritikov in reformatorjev, ki jim je skupno predpostavljanje imaginarne družbene stvarnosti (utopije) kot idealne rešitve na družbene in ekonomske probleme, ki so bili posledica modernizacijskih procesov v družbi in odpravljanja zastarelih družbenih struktur ...
Preuči torej naslednji enačbi in ugotovi, kje se v tvojem tekstu skriva napaka, ki v nadaljevanju zakrivi napačen sklep in zgrešeno dilemo:
kapitalizem = prosti trg = trg brez subvencij
socializem = vplivanje države na tržne procese (cena, ponudba, povpraševanje) = subvencije, regulacija cen itd
V pomoč pri razmišljanju pa še pojasnilo: Če se ti besedica socializem v zgornjih enačbah zdi premočna, se spomni na social demokracijo, na zelene, pa tudi na evropske liberalce, ki v zadnjem desetletju ali dveh moderne evropske politike stremijo k urejanju in regulaciji nekaterih tržnih principov. Za primer: reševanja planeta in uvedbo vključujočega in trajnostnega zelenega prehoda si dotični ne predstavljajo brez vmešavanja politike s top-down pristopom. Temu top-down pristopu (centralno planskega) urejevanja tržnih mehanizmov bi midva lahko rekla tudi kvazi kapitalizem (ker koeksistira tudi z drugimi prostotržnimi menjavami drugega blaga), ampak se socializem precej lepše sliši, več pove in skrajša zapis zgornje enačbe.
P.S.: v svojem postu tukaj zgoraj sicer nisem nič sklepal, pa vendar hvala za tvojo razlago kvazi kapitalizma, ki je z imaginarnim prostim trgom kot utopijo pravzaprav potrditev moje dileme ...
sporočil: 6.023
[XDONA1]Ne vem če EU je velika najbližja tarča
> [slovenecnb1]
> Kr delajte se norca .....sploh ne mislim na bankrot ampak strategijo kibernetskih napadov na elektrarne ....pade vse banke v 7 dneh črpalke vode k ups naprave več ne zdržijo smo delal analizo odklp elektrike bi bil hujš ko vojna ....
Poglej, raznih doom&gloom scenarijev je malo morje. Od atomske bombe, kometa, hekerskih napadov, vojn do bolj obskurnih teorij, recimo vesoljcev, ki nas podjarmijo :)
Zdaj, lahko se vsak dan sekiramo in jamramo, da nam ni pomoči, lahko pa živimo naprej in se z neumnostmi ne obremenjujemo. Človeštvo je pač samo drobec prahu v univerzumu, s tega stališča smo skoraj tako pomembni kot nič.
sporočil: 238
Prisila in prepoved vedno pri ljudeh ustvarja revolt. Razvoj mora
diktirati inženirska stroka in ne politika. Kjerkoli poseže
politika , nastane štala. Zadnjih deset let poslušamo samo vse na
elektriko. Sedaj je plošča obrnjena, na elektriko ne velja nič. In
kdo so pisuni teh zgodbic? Razni tehnično oziroma naravoslovno
nepismeni, ki so se prerinili v vrh politike. Odgovorni itak niso
za nič, kar povzročijo. Je kdo odgovarjal za miljarde vložene v
elektrifikacijo, če je to tako zgrešeno?Isti kadri bodo sedaj
zagovarjali nasprotno stališče. Kdor pozna stvari si tega ne more
privoščiti in vse bolj očitno postaja, da strokovnjaki ne želijo v
politiko, ker je to navadna greznica. Posledično tam pristanejo
tisti, ki na odprtem trgu znanja in kapitala ne preživijo.
sporočil: 61
Sem bil vedno zmerno optimističen glede EV za določene namene in se
mi zdijo super za vozit (najemam), ampak vse, kar zdaj čitam o
požarih, pokopališčih, poplavah neprodanih EVjev, visokih
zavarovalninah itd itd mi je prav do konca izbilo iz glave vsako
željo po nakupu. Pa saj mora biti človek popolnoma nor, da se
spusti v to!
Boljše kupit bitcoin, čisti luft se vsaj vžgat ne more..
Boljše kupit bitcoin, čisti luft se vsaj vžgat ne more..
Strani: 1