Izbrani forum: Glavni forum
Izbrana tema: članek Razkrite bilance: kako poslujejo podjetja slovenskih gradbenih mogotcev
Strani: 1
sporočil: 4.408
Hmmmmm, in potem Južina jamra za gorivo.
Kaj še vedno nima dovolj ?
Ajajaj, POHLEP je korenina vsega zla.
Kaj še vedno nima dovolj ?
Ajajaj, POHLEP je korenina vsega zla.
sporočil: 8.623
Zadnja sprememba: FIN-379669 10.06.2025 06:51
In zakonca Južna jadrata proti novi oceni premoženja v 2025: 410
ali več mio eur?
sporočil: 75
Samo sprašujem?
Kakšen je delež prihodka teh družb - prihodki iz javnih sredstev in prihodki iz trga? (Prepostavljam, da gre pri večini preko 90% za javna sredstva.)
Ali kakšno razmerje je nasploh v gradbeništvu - trg in javno.
Kako država gleda na te dobičke - ustvarjeni iz previsokih cen ali??
Zakaj se pri gradnji financirani z javnimi sredstvi dovoljuje, da posel prevzame podjetje brez operative ali da dela opravljajo potem druga podjetja? Kaj to ne zvišuje stroška - provizije?
In potem pravimo, da se javna poraba povečuje?
Kakšen je delež prihodka teh družb - prihodki iz javnih sredstev in prihodki iz trga? (Prepostavljam, da gre pri večini preko 90% za javna sredstva.)
Ali kakšno razmerje je nasploh v gradbeništvu - trg in javno.
Kako država gleda na te dobičke - ustvarjeni iz previsokih cen ali??
Zakaj se pri gradnji financirani z javnimi sredstvi dovoljuje, da posel prevzame podjetje brez operative ali da dela opravljajo potem druga podjetja? Kaj to ne zvišuje stroška - provizije?
In potem pravimo, da se javna poraba povečuje?
sporočil: 428
Potrebno bi bilo ločti prave gradbene firme, z lastno operativo, od
inžiniring firm! Na ta način bi lahko primerjali jabolka z jabolki.
Koliko operative ima npr GH Holding ali Riko?
sporočil: 325
[JankoSteharnik]
Zakaj se pri gradnji financirani z javnimi sredstvi dovoljuje, da posel prevzame podjetje brez operative ali da dela opravljajo potem druga podjetja? Kaj to ne zvišuje stroška - provizije?
Ker imamo zelo "zanimiv" in proti korupciji "zelo odporen" sistem referenc. Javni naročnik bojda ne vodi evidence komu da reference in kakšne, a jih pri javnih naročilih zelo specifično postavlja za pridobitev novega posla (npr. višina zidu, dolžina premostitvenega objekta, dolžina tirov na odprti progi, št. kretnic ipd.).
Pri naročniku (javnem) malce na pamet preverijo koliko podjetij ima takšno novo zahtevano referenco, in če se oglasi nekdo da je število teh 2, so vsi srečni in karavana gre dalje.
Nihče se ne sprašuje preveč kako rešiti zagonetko, kjer kader (ki ima reference zahtevane v JN) mora biti zaposlen pri delodajalcu ki dobi posel (in ima referenco zahtevano v JN), pa četudi ni nikoli na objektu ki se ga gradi (zakaj potem omejuje javni naročnik krog ponudnikov z referenco kadra, če ne vztraja da ta kader tudi vodi objekt?).
Mladi/ne tako mladi, ki pa so na objektu, pa reference ne dobijo ali od javnega naročnika ali od delodajalca, ker bi potem lahko šli h konkurentu/ali bi jih delodajalec moral konkurenčno plačat. In ko bo ta kader, ki sedaj ima reference, šel npr. v penzijo, se bodo med seboj zmenili (naročnik in izvajalec), komu od zaposlenih bodo pa vseeno dali referenco, saj je priden in ubogljiv.
FYI, true story, predmet vprašanj ponudnikov na večih JN, in ne revizijska komisija ne KPK na nobenega od njih nista odreagirala.
Strani: 1