Strani: 1

najobj sporočil: 32.981
[#3071743] 03.11.25 19:53
Odgovori   +    6
Zadnja sprememba: najobj 03.11.2025 20:12
... Iz TAM Maribor v kitajski lasti so v svet poslali prve vodikove avtobuse znamke Hyundai ...

... OK, sam sicer ne vem, če je - zakaj ni več - hramba vodika še vedno praktično nerešljiv problem in je zato - zakaj ni več - nemogoča praktična uporaba vodika za pogon motorjev, kot sem od stručkotov na totem forumu bral v preteklih letih ... no, je pa meni Mariborčanu celo bolj zanimivo, da nekdanji mariborski ponos TAM v kitajski lasti za južnokorejski Hyundai dela mestne avtobuse namenjene v južnokorejski Seul in na avstrijski Dunaj in da pisana druščina na totem forumu očitno ne zanima nikogar, ker že tri ure ni nobenega komentarja ... alzo, če skrajšam in si iz članka www.finance.si/dusan.../a/9039753 sposodim izjavo hrvaškega poslovneža slovenskega rodu "Mi smo zadnja komunistična država poleg Severne Koreje in Venezuele" , na totem forumu za Slovenijo res ni pomoči ...

P.S.: sicer sem naročnik na Finance, ampak mi članek www.finance.si/trans.../a/9036973 ni dostopen, ker pa je oba članka napisal Jure Šujica, bi lahko še napisal, kaj se je z vodikom v dobrih treh mesecih spremenilo, da 18.07.2025 praktično ni bilo upanja, da bi imel vodik dejansko možnost za preboj, danes 03.11.2025 pa iz Maribora v Seul in na Dunaj pošiljajo prve vodikove avtobuse ...
odvisnik sporočil: 3.313
[#3071745] 03.11.25 20:39 · odgovor na: najobj (#3071743)
Odgovori   +    0
[najobj]
... Iz TAM Maribor v kitajski lasti so v svet poslali prve vodikove avtobuse znamke Hyundai ...

... OK, sam sicer ne vem, če je - zakaj ni več - hramba vodika še vedno praktično nerešljiv problem in je zato - zakaj ni več - nemogoča praktična uporaba vodika za pogon motorjev, kot sem od stručkotov na totem forumu bral v preteklih letih ... no, je pa meni Mariborčanu celo bolj zanimivo, da nekdanji mariborski ponos TAM v kitajski lasti za južnokorejski Hyundai dela mestne avtobuse namenjene v južnokorejski Seul in na avstrijski Dunaj in da pisana druščina na totem forumu očitno ne zanima nikogar, ker že tri ure ni nobenega komentarja ... alzo, če skrajšam in si iz članka www.finance.si/dusan.../a/9039753 sposodim izjavo hrvaškega poslovneža slovenskega rodu "Mi smo zadnja komunistična država poleg Severne Koreje in Venezuele" , na totem forumu za Slovenijo res ni pomoči ...

P.S.: sicer sem naročnik na Finance, ampak mi članek www.finance.si/trans.../a/9036973 ni dostopen, ker pa je oba članka napisal Jure Šujica, bi lahko še napisal, kaj se je z vodikom v dobrih treh mesecih spremenilo, da 18.07.2025 praktično ni bilo upanja, da bi imel vodik dejansko možnost za preboj, danes 03.11.2025 pa iz Maribora v Seul in na Dunaj pošiljajo prve vodikove avtobuse ...

Gre se za vecjo uporabo vodikola, prav gotovo pa je mozna uporaba v kakih nisah ali za testiranja..in mestni avtobusi so dobra reklama za cisto okolje npr
sliposek sporočil: 116
[#3071747] 03.11.25 20:49 · odgovor na: najobj (#3071743)
Odgovori   +    3
Čudno tudi meni ni dostopen omenjeni članek, verjetno je kontradiktoren. Drugače pa je foter 20 let delal v TAM-i in je danes vseeno zadovoln da ven vozijo električni in vodikovi avtobusi magari s hyundayevimi značkami. Sploh zdaj ko nemški velikani crkujejo, TAM je to že vido in rase :-)
jSujica sporočil: 108
[#3071752] 03.11.25 21:29 · odgovor na: sliposek (#3071747)
Odgovori   +    0
Iz neznanega razloga je bil zaklenjen, poskusite sedaj
sliposek sporočil: 116
[#3071754] 03.11.25 22:05 · odgovor na: jSujica (#3071752)
Odgovori   +    0
Hvala
FIN-379669 sporočil: 8.978
[#3071821] 05.11.25 08:18 · odgovor na: najobj (#3071743)
Odgovori   +    0
O tej tehnologiji se ve že vse.

V avtobuse gre, ker imajo vsi busi v mestu lastno polnilnico. Druga zadeva je, da je tak bus dražji od tistega s konvencionalno motorizacijo. In seveda kje smo še glede polnilnic na "vsakem vogalu".

In priporočljivo je, da se porablja v rezervoar stisnjen vodik sproti, sicer se postavlja vprašanje sprotnega uhajanja vodika; koliko časa bo rezervoar imel tlačnost 700 barov in s tem držal temepraturo tekočega vodika pri - 253 stopinjah. Teoretično ves čas, praktično?

Glede kamionov je tole: www.revija-tranzit.s...-z-vodikom

Imaš pa še zanimivo ekološko spornost vodika: newatlas.com/environ...house-gas/

Povrhu vsega imaš izziv še s ceno utekočinjenega vodika, ki terja tudi dosti električne energije za proizvodnjo, stranski produt pa je CO2, saj se sedaj izplača ga delati le iz metana.

En kup izzivov, mar ne?
najobj sporočil: 32.981
[#3071874] 05.11.25 15:54 · odgovor na: FIN-379669 (#3071821)
Odgovori   +    0
Zadnja sprememba: najobj 05.11.2025 16:06
[]
O tej tehnologiji se ve že vse.

V avtobuse gre, ker imajo vsi busi v mestu lastno polnilnico. Druga zadeva je, da je tak bus dražji od tistega s konvencionalno motorizacijo. In seveda kje smo še glede polnilnic na "vsakem vogalu".

In priporočljivo je, da se porablja v rezervoar stisnjen vodik sproti, sicer se postavlja vprašanje sprotnega uhajanja vodika; koliko časa bo rezervoar imel tlačnost 700 barov in s tem držal temepraturo tekočega vodika pri - 253 stopinjah. Teoretično ves čas, praktično?

Glede kamionov je tole: www.revija-tranzit.s...-z-vodikom

Imaš pa še zanimivo ekološko spornost vodika: newatlas.com/environ...house-gas/

Povrhu vsega imaš izziv še s ceno utekočinjenega vodika, ki terja tudi dosti električne energije za proizvodnjo, stranski produt pa je CO2, saj se sedaj izplača ga delati le iz metana.

En kup izzivov, mar ne?
... OK, seveda cenim tvoj prispevek o (ne)uporabnosti vodika, ampak moja poanta je bolj lokalpatriotska, in sicer da ima - ne bom zdaj o vzrokih propada - na prostoru nekdanjega mariborskega ponosa www.conatezno.si/ vključno z omenjenimi v novi družbi s starim imenom TAM v 212 podjetjih danes delo 3830 delavcev, o katerih tukaj na Financah s Franklom na čelu noben nima pojma, ker jih razen politikantske žabarije drugje v Sloveniji očitno nič ne zanima ...

Strani: 1