Izbrani forum: Glavni forum

Izbrana tema: članek Bankrot sanj o evropskih baterijah in čipih

Strani: 1

GV-1113 sporočil: 857
[#3048444] 19.09.24 17:49
Odgovori   +    18
Nobenih subvencij!

Evropska avtomobilska industrija pa naj še naprej izpopolnjuje dieselske in bencinske motorje. Lep in klasičen mercedes (na primer) bo vedno našel kupca.
FIN-604575 sporočil: 18
[#3048456] 19.09.24 21:07
Odgovori   +    16
Zadnja sprememba: FIN-604575 19.09.2024 21:21
Gre za labodji spev evropske avtoindustrije. Tole pa je še en članek, ki ga očitno plačujejo interesne skupine. Zakaj VW napoveduje zapiranje tovarn v Nemčiji, če pa EV-jev noben noče? Delajo naj bencinarje in dizle še dalje, Evropejci to hočejo in bodo kupovali dalje. Win-win. Pa je res?

Malo si poglejte svetovne trende - npr. www.iea.org/reports/...ctric-cars Prodaja EV-jev na svetovni ravni raste, ne pada. Pada resda v Evropi zadnjih nekaj mesecev, ker EU po eni strani zavira prihod Kitajcev, "domači" proizvajalci pa ali ne znajo, ali pa nočejo dati na trg EV-je velikosti Clia, ki se največ kupujejo. Kitajce take imajo in to za nizek denar, a kaj ko jih "nočemo".

"Noben noče električnih avtov" je v bistvu "noben noče avtov z motorjem na notranje izgorevanje", ker to je bolj pravilna izjava. VW in ostali tradicionalci namreč hitijo (ali pa so že tam) v bankrot na Kitajskem, kjer njihovih dizlov in bencinarjev noben noče. Kupujejo EV-je (> 55% novih avtomobilov na Kitajskem v 2024 je električnih ali priključnih hibridov). Evropa misli, da bo zaustavila EV-je s carinami, a to je tako kratkovidno kot kura v sosedovem kurniku.

Vodik je mrtev (razvijajo ga 30 let brez omembe vrednega napredka), razen za tisto za kar Toyotine Mirai-e uporabljajo Ukrajinci - za avto-bombe, ki jih pošiljajo Rusom. Ni ne infrastrukture, ne obratov za pridelavo, predvsem pa ni logike, da bi zadeva prevladala nad baterijami, za katere ima vsak "pumpo" doma (vsaj tisti, ki živijo v hišah - v Sloveniji je takih ljudi več kot 50% prebivalstva). Tehnologija in kapacitete baterij pa že danes zadoščajo za vsaj 80% potreb prebivalstva po mobilnosti.

Preberite si še kaj prihaja od baterij. CATL (največji svetovni proizvajalec baterij) daje na trg baterijo z garancijo za 1 milijon kilometrov (garancija da ohrani po tem številu vsaj 85% kapacitete) in gostoto 200 Wh/kg. Ta zadeva je že v testni množični proizvodnji. Mimogrede: današnje Tesle, ki so neke vrste benchmark za učinkovitost, uporabljajo baterije z gostoto 165 Wh/kg. To pomeni realni doseg povečan še za 20-25%. BYD (ki polega avtov dela tudi baterije - pravzaprav je bil to včasih to njihov osnovni posel) pošilja na trg novo baterijo Blade 2 z gostoto 190 Wh/kg. Nove tehnologije, ki bodo to izboljšale, so tudi na poti.

Evropa medtem sanja o vodiku in se tolaži, da EV-jev noben noče. Novinarji in "novinarji" jim pa držite štango, namesto da bi jim nastavili ogledalo.
0531Zavar sporočil: 1.750
[#3048457] 19.09.24 21:46 · odgovor na: FIN-604575 (#3048456)
Odgovori   +    15
[FIN-604575]
Gre za labodji spev evropske avtoindustrije. Tole pa je še en članek, ki ga očitno plačujejo interesne skupine. Zakaj VW napoveduje zapiranje tovarn v Nemčiji, če pa EV-jev noben noče? Delajo naj bencinarje in dizle še dalje, Evropejci to hočejo in bodo kupovali dalje. Win-win. Pa je res?

Malo si poglejte svetovne trende - npr. www.iea.org/reports/...ctric-cars Prodaja EV-jev na svetovni ravni raste, ne pada. Pada resda v Evropi zadnjih nekaj mesecev, ker EU po eni strani zavira prihod Kitajcev, "domači" proizvajalci pa ali ne znajo, ali pa nočejo dati na trg EV-je velikosti Clia, ki se največ kupujejo. Kitajce take imajo in to za nizek denar, a kaj ko jih "nočemo".

"Noben noče električnih avtov" je v bistvu "noben noče avtov z motorjem na notranje izgorevanje", ker to je bolj pravilna izjava. VW in ostali tradicionalci namreč hitijo (ali pa so že tam) v bankrot na Kitajskem, kjer njihovih dizlov in bencinarjev noben noče. Kupujejo EV-je (> 55% novih avtomobilov na Kitajskem v 2024 je električnih ali priključnih hibridov). Evropa misli, da bo zaustavila EV-je s carinami, a to je tako kratkovidno kot kura v sosedovem kurniku.

Vodik je mrtev (razvijajo ga 30 let brez omembe vrednega napredka), razen za tisto za kar Toyotine Mirai-e uporabljajo Ukrajinci - za avto-bombe, ki jih pošiljajo Rusom. Ni ne infrastrukture, ne obratov za pridelavo, predvsem pa ni logike, da bi zadeva prevladala nad baterijami, za katere ima vsak "pumpo" doma (vsaj tisti, ki živijo v hišah - v Sloveniji je takih ljudi več kot 50% prebivalstva). Tehnologija in kapacitete baterij pa že danes zadoščajo za vsaj 80% potreb prebivalstva po mobilnosti.

Preberite si še kaj prihaja od baterij. CATL (največji svetovni proizvajalec baterij) daje na trg baterijo z garancijo za 1 milijon kilometrov (garancija da ohrani po tem številu vsaj 85% kapacitete) in gostoto 200 Wh/kg. Ta zadeva je že v testni množični proizvodnji. Mimogrede: današnje Tesle, ki so neke vrste benchmark za učinkovitost, uporabljajo baterije z gostoto 165 Wh/kg. To pomeni realni doseg povečan še za 20-25%. BYD (ki polega avtov dela tudi baterije - pravzaprav je bil to včasih to njihov osnovni posel) pošilja na trg novo baterijo Blade 2 z gostoto 190 Wh/kg. Nove tehnologije, ki bodo to izboljšale, so tudi na poti.

Evropa medtem sanja o vodiku in se tolaži, da EV-jev noben noče. Novinarji in "novinarji" jim pa držite štango, namesto da bi jim nastavili ogledalo.
Ni problema, naj kupuje kdor hoče, ampak brez subvencij.
Običajno se vsaka nova tehnologija uveljavi šele ko stara ne dohaja več (ni več ekonomsko upravičena, tehnološko zaostaja in ni več v modi (tudi slednje seveda vpliva)). Pri EV avtih razen zadnjega pogoja, ostalo še ni izpolnjeno. Celo ekologija (kot četrti adut) EV se je izkazala bolj kot ne za lase privlečena.
odvisnik sporočil: 1.613
[#3048459] 19.09.24 22:03 · odgovor na: 0531Zavar (#3048457)
Odgovori   +    0
Sam sem prvič slišal za byd, ko je vanj vložil buffet, to je bilo cca 10 let nazaj...
odvisnik sporočil: 1.613
[#3048460] 19.09.24 22:13 · odgovor na: 0531Zavar (#3048457)
Odgovori   +    0
Če je carina več kot subvencija, smo že tam.
FIN-205757 sporočil: 69
[#3048463] 20.09.24 07:26 · odgovor na: 0531Zavar (#3048457)
Odgovori   +    12
Marsikaj drži. Problem je pa samo en. Prisile in prepovedi. Kot, da se vračamo v srednji vek. Pustimo proizvajalcem, da se odločijo kaj bodo delali in potrošnikom svobodno možnost nakupa. Politika pa naj da prste stran. Potem se bo razvila točno tista tehnična rešitev, ki bo vsestransko najboljša. Mimogrede: ogljični odtis EV-jev od izkopa rudnin za baterije, proivodnje, uporabe (elektrika iz premoga) in razgradnje je večji, kot od enega navdnega diesel golfa.
XDONA1 sporočil: 1.376
[#3048477] 20.09.24 09:26 · odgovor na: FIN-205757 (#3048463)
Odgovori   +    2
Zadnja sprememba: XDONA1 20.09.2024 09:28
[FIN-205757]
Marsikaj drži. Problem je pa samo en. Prisile in prepovedi. Kot, da se vračamo v srednji vek. Pustimo proizvajalcem, da se odločijo kaj bodo delali in potrošnikom svobodno možnost nakupa. Politika pa naj da prste stran. Potem se bo razvila točno tista tehnična rešitev, ki bo vsestransko najboljša. Mimogrede: ogljični odtis EV-jev od izkopa rudnin za baterije, proivodnje, uporabe (elektrika iz premoga) in razgradnje je večji, kot od enega navdnega diesel golfa.
www.euronews.com/nex...-or-diesel

Update:
pa še za tovornjake:
www.scania.com/group...lectricity
FIN-604575 sporočil: 18
[#3048485] 20.09.24 10:29 · odgovor na: FIN-205757 (#3048463)
Odgovori   +    2
[FIN-205757]
Marsikaj drži. Problem je pa samo en. Prisile in prepovedi. Kot, da se vračamo v srednji vek. Pustimo proizvajalcem, da se odločijo kaj bodo delali in potrošnikom svobodno možnost nakupa. Politika pa naj da prste stran. Potem se bo razvila točno tista tehnična rešitev, ki bo vsestransko najboljša. Mimogrede: ogljični odtis EV-jev od izkopa rudnin za baterije, proivodnje, uporabe (elektrika iz premoga) in razgradnje je večji, kot od enega navdnega diesel golfa.
Nabijanje brez osnove. Še za tiste, ki se jim po članku, ki ga je prilepil moj predhodnik ne da iskati:

According to research by Transport & Environment (T&E), the umbrella body for European NGOs promoting sustainability, an average EU electric car is close to three times better, in terms of carbon emissions, than an equivalent petrol or diesel car - and that gap continues to widen.
Nollem sporočil: 1.019
[#3048496] 20.09.24 12:00 · odgovor na: FIN-604575 (#3048456)
Odgovori   +    1
ja, v praksi je pa tako, da v garaži bloka polnilnice ne moreš postaviti, ker je za kakršenkoli poseg na skupnih delih garaže potrebno soglasje etažnih lastnikov v 100% deležu. Etažnih lastnikov pa je pri nas ca. 140...

p.s.: jaz sem sicer balkanec ;-)
FIN-604575 sporočil: 18
[#3048504] 20.09.24 13:02 · odgovor na: Nollem (#3048496)
Odgovori   +    1
[Nollem]
ja, v praksi je pa tako, da v garaži bloka polnilnice ne moreš postaviti, ker je za kakršenkoli poseg na skupnih delih garaže potrebno soglasje etažnih lastnikov v 100% deležu. Etažnih lastnikov pa je pri nas ca. 140...

p.s.: jaz sem sicer balkanec ;-)
Glej, noben ne pravi, da ni izzivov. Ampak če so proizvajalci našli rešitve kako te z baterijo peljati 500+ km v kosu, bomo menda našli tudi rešitve za polnjenje v večstanovanjskih objektih. Ampak mora biti volja, ki je trenutno pri odločevalcih in piscih zakonodaje očitno še ni... Najbrž pa se strinjaš, da tehnično gledano postavitev AC polnilnice v garaži bloka ni nek bavbav.
Nollem sporočil: 1.019
[#3048508] 20.09.24 13:29 · odgovor na: FIN-604575 (#3048504)
Odgovori   +    2
[FIN-604575]
> [Nollem]
> ja, v praksi je pa tako, da v garaži bloka polnilnice ne moreš postaviti, ker je za kakršenkoli poseg na skupnih delih garaže potrebno soglasje etažnih lastnikov v 100% deležu. Etažnih lastnikov pa je pri nas ca. 140...
>
> p.s.: jaz sem sicer balkanec ;-)

Glej, noben ne pravi, da ni izzivov. Ampak če so proizvajalci našli rešitve kako te z baterijo peljati 500+ km v kosu, bomo menda našli tudi rešitve za polnjenje v večstanovanjskih objektih. Ampak mora biti volja, ki je trenutno pri odločevalcih in piscih zakonodaje očitno še ni... Najbrž pa se strinjaš, da tehnično gledano postavitev AC polnilnice v garaži bloka ni nek bavbav.
pri nas montaža ni predstavljala težave, ker je bilo treba potegniti le dobrih 10m kabla, saj so števci v kleti na drugi strani stene garaže, pa tudi preboja ni bilo treba narediti. zaradi dobrososedskih odnosov sem pridobil soglasje 8ih sosedov v našem bloku, dejansko pa bi moral za poseg na skupnih prostorih zbrati podpise VSEH 140 solastnikov garaže.

zakonodaja postavitve polnilnice sicer še ne opredeljuje, prav tako jih ne zajema noben pravilnik o požarni varnosti. mogoče bi država več postorila s tem, da ustvari pogoje, da si nekdo omisli BEv, kot pa s talanjem subvencij...
0531Zavar sporočil: 1.750
[#3048548] 21.09.24 15:48 · odgovor na: FIN-604575 (#3048485)
Odgovori   +    4
[FIN-604575]
> [FIN-205757]
> Marsikaj drži. Problem je pa samo en. Prisile in prepovedi. Kot, da se vračamo v srednji vek. Pustimo proizvajalcem, da se odločijo kaj bodo delali in potrošnikom svobodno možnost nakupa. Politika pa naj da prste stran. Potem se bo razvila točno tista tehnična rešitev, ki bo vsestransko najboljša. Mimogrede: ogljični odtis EV-jev od izkopa rudnin za baterije, proivodnje, uporabe (elektrika iz premoga) in razgradnje je večji, kot od enega navdnega diesel golfa.

Nabijanje brez osnove. Še za tiste, ki se jim po članku, ki ga je prilepil moj predhodnik ne da iskati:

According to research by Transport & Environment (T&E), the umbrella body for European NGOs promoting sustainability, an average EU electric car is close to three times better, in terms of carbon emissions, than an equivalent petrol or diesel car - and that gap continues to widen.
Lahko je s tujim po koprivah :)

Proizvodnja litij-ion baterij je ekološko gledano ZELO umazan posel.
Najprwj je problematično rudarjenje litija, to so predvsem dnevni kopi (ni rudnika pod zemljo) in zato pri tem degradirajo veliko ozemlja, drugo je da v tem procesu ekstrakcije litija porabijo enormne količine sladke vode.
Podobno velja za proizvodnjo grafita, ki je tudi pomemben del takšnih baterij, s tem da grafit onesnažuje še zrak, kjer ga kopljejo. Oboje počnejo večinoma na Kitajskem in v Afriki.

Tudi seastava takšnih baterij je energetsko precej zahtevna
www.instituteforener...batteries/

Zgolj dejstvo, da se večina te svinjarije dogaja na Kitajskem in v Afriki, pa res ne moreš proglasit za nek ekološki preboj.
0531Zavar sporočil: 1.750
[#3048549] 21.09.24 15:59 · odgovor na: FIN-604575 (#3048504)
Odgovori   +    2
[FIN-604575]
> [Nollem]
> ja, v praksi je pa tako, da v garaži bloka polnilnice ne moreš postaviti, ker je za kakršenkoli poseg na skupnih delih garaže potrebno soglasje etažnih lastnikov v 100% deležu. Etažnih lastnikov pa je pri nas ca. 140...
>
> p.s.: jaz sem sicer balkanec ;-)

Glej, noben ne pravi, da ni izzivov. Ampak če so proizvajalci našli rešitve kako te z baterijo peljati 500+ km v kosu, bomo menda našli tudi rešitve za polnjenje v večstanovanjskih objektih. Ampak mora biti volja, ki je trenutno pri odločevalcih in piscih zakonodaje očitno še ni... Najbrž pa se strinjaš, da tehnično gledano postavitev AC polnilnice v garaži bloka ni nek bavbav.
Pa je kar bav-bav .)
Poglejva eno moderno ljubljansko blokvsko naselje (top šit po današnjih standardih), v katerih koridorjijih se skriva 100 EV.
Recimo da s povprečnim EV narediš 300 km (podatek od enega mojega znanca, ki fura Teslo).
Drug podatek je da povprečni voznik naredi 15.000 km letno (to je podatek ki sem ga zasledil pred leti v medijih, lahko da se motim..)
Torej to pomeni povprečno 50 polnjen letno, oziroma cca 4 polnjenja mesečno, oziroma cca vsak avto se polne 1xna teden.
Torej v enem naselju, ki sem ga omenil, se mora na polnilnici razvrstit cca 100/7 = 14 avtov na dan.
Potrebuješ torej stalnih 14% dodatnih parkirnih polnilnih mest v že tako natrpanih kletnih koridorjih
(+ dodatna požarna zaščita, senzorji, gasilne naprave ipd.)

Skratka ta zgodba ni poceni, da ne govorim o zunajih parkiriščih, ki so javna, tam pa je še bolj vse skupaj zapleteno:)

Strani: 1