Strani: 1

murje sporočil: 5.120
[#3016454] 20.02.23 17:59
Odgovori   +    1
Zadnja sprememba: murje 20.02.2023 18:00
DIGITALNI SVET FINANC - III.

Za vstop v digitalni svet financ, predvideva veliko znanja, vnaprejšnjo digitalno opremljenost z najsodobnejšimi orodji, računalniki, tablicami, mobiteli, kar pomeni tudi veliko denarja. Predvsem pa pogojevanje vnaprejšnjih pogojev komitentom, varčevalcem in zavarovancem bančnih, zavarovalniških ter finančnih institucij, da obvezno sprejmejo načine in pogoje poslovanja, ki jih pred njih postavlja finančna industrija. Le-ti so v mnogočem pripravljeni po njihovem vzorcu, po njihovih merilih, zato je potrebno biti zelo previden pri njihovem sprejemanju in predvsem potrditvi, saj lahko pride do zlorabe osebnih podatkov, kraji gesel, itd...vsekakor je banka tudi v tem primeru v močnejša stranka...

DOSTOP DO SPLETNE BANKE

Dostop do spletne banke - z ali brez pametnega telefona?

Zaradi zahtev po močni avtentikaciji banke uvajajo nove načine vstopa v spletne banke. Pa je za to potrebna uporaba pametnega telefona? Kaj preostane potrošnikom, ki pametnega telefona nimajo? Če je to edina možnost, ki jo banka ponuja, ne morejo uporabljati spletne banke.

Edina banka, ki omogoča le prijavo s pametnim telefonom, je NLB. V njihovo spletno banko potrošniki vstopajo z enkratnim geslom OPT, ki se generira v mobilni aplikaciji na pametnem telefonu.

Ker gre za največjo banko pri nas, se je na ZPS s pritožbami obrnilo večje število njihovih komitentov. Banka pa svojo odločitev utemeljuje z zahtevo po »močni avtentikaciji in najvišjimi varnostnimi smernicami«.

Na ZPS se zavzemamo, naj imajo vsi potrošniki možnost izbire, da lahko spletno banko (še naprej) uporabljajo tudi brez pametnega telefona.

Banke ponujajo različne rešitve, večina svojim uporabnikom ponuja dve ali celo tri možnosti.

Za tiste, ki nimajo (ali ne želijo imeti) pametnega telefona, so na voljo:
* strojni/fizični generatorji gesel, prenosni čitalci kartic,
* kvalificirana digitalna potrdila,
* kombinacija uporabniškega imena, gesla in SMS kode
* uporabniški račun Rekono.

Vse to lahko torej uporabite za vstop v spletno banko brez pametnega telefona.

V preglednici so zbrani odgovori bank, kjer si lahko ogledate, katere načine vstopa v spletno banko omogočajo posamezne banke ter ali je za to potreben pametni telefon.
www.zps.si/osebne-fi...a-telefona

NOVO DIGITALNO BANČNIŠTVO

V zadnjih dveh letih smo pospešeno razvijali novo spletno in mobilno banko ter ji dodajali nove, napredne funkcionalnosti. Večina naših strank, ki uporabljajo digitalne storitve, je že prepoznala njene prednosti in se odločila za prehod.

Od predvidoma konca marca bo digitalno bančno poslovanje možno le še v novi spletni in mobilni banki, zato vas vabimo, da si jo čim prej zagotovite in spoznate širok nabor funkcionalnosti za urejanje bančnih opravkov.
Da je priročna, preprosta in uporabnikom prijazna, so potrdile tudi odlične ocene v raziskavi digitalnega bančništva slovenskih bank.

PREPROSTA NAMESTITEV. TAKOJ NA VOLJO ZA UPORABO!

Postopek prehoda na novo spletno in mobilno banko je zelo preprost in ne predstavlja dodatnih stroškov. Uredite ga lahko kar v spletni Banki IN le s pomočjo vašega pametnega telefona.

Prehod na novo spletno in mobilno banko vam lahko uredijo tudi naši svetovalci v poslovalnici in vam obenem predstavijo tudi njeno delovanje.

Sledite spodnjim korakom ali si oglejte kratka video navodila.

V spletni Banki IN aktivirajte novo mobilno banko.
Iz trgovine aplikacij prenesite aplikacijo Intesa Sanpaolo Bank Mobile in se registrirajte. Skenirajte QR aktivacijsko kodo, ki se je izpisala v spletni Banki IN, ter prepišite drugi del kode, ki jo prejmete v SMS sporočilu.
Nastavite PIN kodo, ki jo boste potrebovali v spletni in mobilni banki.
Aktivirajte elektronski podpis #withSIGN.
Nastavite obnovitveno kodo aplikacije.

VIDEO PRIKAZ PREHODA >

Spoznajte širok nabor funkcionalnosti nove spletne in mobilne banke, za še preprostejše bančno poslovanje. Uredite si prehod – le v nekaj minutah.

Za pomoč in dodatna vprašanja nas lahko pokličite na brezplačno telefonsko številko 080 13 18, vsak delovnik, od 7.00 do 18.00, in soboto, od 8.00 do 12.00, ali nam pišite na info@intesasanpaolobank.si
Lep pozdrav

ENA APLIKACIJA

Novi spletna in mobilna banka temeljita na isti aplikaciji in vam omogočata opravljanje enakih storitev. Odločate se zgolj med tem, ali vam bolj ustreza dostop prek računalnika, mobilnega telefona ali tablice.

Za prehod in uporabo nove spletne in mobilne banke boste potrebovali le vaš pametni telefon. V spletno banko se namreč prijavite z geslom #withKEY, ki si ga vsakokrat ustvarite na prijavni strani mobilne aplikacije. Hitro, preprosto, varno!

NOVOSTI APLIKACIJE

* Hitri potrošniški kredit lahko sklenete le v nekaj minutah, povsem brez obiska poslovalnice.
* Ustvarite si virtualno kartico in tako zaščitite svojo fizično kartico pri spletnem nakupovanju!
* Svoja sredstva lahko plemenitite v varčevalnem načrtu ali izberete enkratno vplačilo v sklad ter samostojno pregledujete, kupujete ali prodajate vzajemne sklade.
www.intesasanpaoloba...ritve.html
www.inte sasanpaoloba...ja-2022-02

PRAVIČEN IN PROSTI TRG DIGITALNIH FINANČNIH STORITEV

www.zps.si/osebne-fi...h-storitev

ENOST RANSKA DIGITALNA TRANSFORMACIJA

Pritožba:
Spoštovani, pišem vam kot vaš dolgoletni komitent, saj sem od vsega začetka poslovanja leta 1982 s transakcijskim računom pri Banki Koper in sedaj pri Intesa San Paolo Bank, kjer do sedaj uspešno opravljam e-storitve storitve preko i-neta prenosnega čitalca, ki mi ga je dodelila banka. V zadnjem času pa dobivam razna sporočila, da kolikor ne bomo pristopili k novemu načinu potrjevanja identitete, in to samo preko pametnega telefona, spletne banke i-net ne bomo mogli več uporabljati, seveda odpira veliko vprašanj.
Omejitev dosedanje uporabe banke i-net predstavlja grobo kršitev zakonskih določil in še posebej obvestilo, da i-net banko ne bomo mogli več uporabljati od polovice aprila 2022.
To, da moram sedaj na vrat na nos kupovati nov pametni telefon, da bi zadostil pravici za uporabo i-net banke, pri tem pa NE PONUDITI DRUGIH MOŽNOSTI, se mi zdi, kršenje pravic uporabnika storitev, do katerih smo imeli pravico kot uporabniki vse do sedaj, saj smo za uporabo te storitve plačevali nadomestilo uporabe spletne banke i-net v višini 1,07€ mesečno.

INTESA SANPAOLO BANK - I.

Spoštovani,
zaradi varnostnih zahtev Banke Slovenije in pogojev ISP d.d. se ukinja stara verzija aplikacije. Za nemoteno poslovanje potrebujete za aktivacijo nove pametno mobilno napravo.
Hvala za razumevanje in lepo pozdravljeni,
Tena Manc

INTESA SANPAOLO BANK - II.

Spoštovani,
dne 25.3.2022 smo na Banko Intesa Sanpaolo d.d. (v nadaljevanju: banka) prejeli vašo pritožbo, v kateri izražate nezadovoljstvo z novim načinom uporabe spletnega in mobilnega bančnega poslovanja.
Najprej se vam zahvaljujemo za posredovano sporočilo, ki ste nam ga zaupali kot naš dolgoletni komitent.

S spremembami, ki jih uvajamo v digitalnem bančništvu, sledimo novim potrebam naših strank, katerih pričakovanja po sodobnih bančnih storitvah so v skladu z razvojem potrošne elektronike in načini njihove uporabe. Po zadnjih podatkih Statističnega urada RS uporablja pametni telefon že več kot 80% vseh uporabnikov mobilnih telefonov, kar 93% gospodinjstev pa ima dostop do interneta. Tudi zato verjamemo, da je dostopnost vsakodnevnih bančnih storitev dobro pokrita in jih lahko njihovi uporabniki izvajajo v katerem koli delu dneva, ne glede na to, kje se nahajajo. Menimo, da so komitenti naše banke, ki so do sedaj redno uporabljali spletno Banko IN, vendarle dobro pripravljeni na prehod na novo spletno in mobilno banko. Tudi v prihodnje bodo komitenti lahko nemoteno uporabljali obe opciji (spletno in mobilno), vendar bodo za vstop v spletno banko potrebovali mobilno aplikacijo naloženo na pametnem telefonu namesto klasičnega generatorja enkratnega gesla (čitalca). Ta način preverjanja identitete uporabnika je tudi bolj varen in priročen.

Zavedamo se, da uvajanje novosti in sprememb v bančnem poslovanju lahko na začetku pri strankah povzroči negodovanje, vendar pa vemo tudi, da se sčasoma stranke privadijo na novosti in jih s pridom uporabljajo. Zagotavljamo vam, da želi naša banka biti med vodilnimi po kakovosti digitalnega bančništva. Slednje nam že priznavajo mnogi, med drugimi nas je neodvisna institucija E-laborat lani uvrstila v sam vrh med slovenskimi bankami po uporabniški izkušnji. Zato bomo veseli, če nam boste tudi v prihodnje dali priložnost, da se dokažemo pri izpolnjevanju vaših pričakovanj.

V zvezi z vašimi navedbami glede zaračunavanja storitve uporabe digitalnega bančništva, naj poudarimo, da se le-ta zaračunava v višini 1,07 EUR/mesečno. V primeru, da storitve zaradi kakršnihkoli razlogov ne boste želeli uporabljati več, boste svojo odločitev sporočili vaši skrbnici.

V upanju, da boste novosti, ki jih uvajamo, vendarle sprejeli z zanimanjem, vas lepo pozdravljamo.

Branka Tomić
Sektor za marketing in korporativno komuniciranje
Članica skupine Intesa Sanpaolo | Pristaniška ulica 14, 6502 Koper, Slovenija
intesasanpaolobank.si

BANKA SLOVENIJE

Spoštovani,
v zvezi z vašo pritožbo glede uporabe pametnega telefona za dostop do spletne banke s strani Intesa Sanpaolo banke (oziroma ostalih bank in hranilnic v Sloveniji) uvodoma pojasnjujemo, da so varnostne zahteve na področju opravljanja plačilnih storitev in avtentikacije strank, ki jih morajo izpolnjevati ponudniki plačilnih storitev (med katere sodijo tudi banke), opredeljene v Zakonu o plačilnih storitvah, storitvah izdajanja elektronskega denarja in plačilnih sistemih (ZPlaSSIED), s katerim je bila v slovenski pravni red prenesena Direktiva (EU) 2015/2366 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 25. novembra 2015 o plačilnih storitvah na notranjem trgu (Direktiva PSD2) in niso zahteve Banke Slovenije. Ponudniki plačilnih storitev so za zagotavljanje varnosti podatkov komitentov in varovanje njihovega premoženja dolžni upoštevati tudi določila v Sloveniji neposredno veljavne Delegirane uredbe Komisije (EU) 2018/389 o dopolnitvi Direktive (EU) 2015/2366 Evropskega parlamenta in Sveta glede regulativnih tehničnih standardov za močno avtentikacijo strank ter skupnih in varnih odprtih standardov komunikacije.

V skladu s 153. členom ZPlaSSIED mora ponudnik plačilnih storitev opraviti močno avtentikacijo stranke, kadar plačnik dostopa do svojega plačilnega računa prek interneta, odredi elektronsko plačilno transakcijo, ali opravi drugo dejavnost prek kanala na daljavo, ki lahko pomeni tveganje plačilne prevare ali goljufije ali druge zlorabe. Močno avtentikacijo strank pa v skladu s 16. točko 4. člena ZPlaSSIED predstavlja avtentikacija z uporabo dveh ali več elementov, ki spadajo v kategorijo znanja uporabnika (nekaj, kar ve samo uporabnik), lastništva uporabnika (nekaj, kar je v izključni lasti uporabnika) in neločljive povezanosti z uporabnikom (nekaj, kar uporabnik je), ki so med seboj neodvisni, kar pomeni, da kršitev enega elementa ne zmanjšuje zanesljivosti drugih, in so zasnovani tako, da varujejo zaupnost podatkov, ki se preverjajo.

Zgoraj navedeni pravni okvir od ponudnikov plačilnih storitev torej zahteva, da se o identiteti plačnika ob izvedbi plačila prek spleta obvezno prepričajo na vsaj dva od treh obstoječih načinov za overjanje identitete, kot so navedeni zgoraj: i. nekaj, kar veš (geslo, koda PIN, odgovor na varnostno vprašanje), ii. nekaj, kar imaš (pametni telefon ali druga mobilna naprava), iii. nekaj, kar si (biometrični podatki, kot so prstni odtis, roženica, obraz, glas).

Tako direktiva kot delegirana uredba govorita o napravah, ki so na eni strani naprave, ki enkratno (varnostno) geslo ustvarijo, na drugi strani pa gre za naprave, ki enkratno (varnostno) geslo prejemajo. V slednjem primeru gre lahko za tablico ali mobilni telefon, kar je v tem smislu tudi izrecno navedeno v točki (6) recitala delegirane uredbe, kjer sta obe napravi navedeni kot napravi, ki se lahko uporabljata za dajanje navodil za izvedbo plačila in v postopku avtentikacije, seveda pa so ponudnikom plačilnih storitev na voljo tudi druge rešitve. Na kakšen način bodo ponudniki plačilnih storitev zagotavljali stroge varnostne pogoje glede avtentikacije, pa je odvisno od poslovne odločitve posameznega ponudnika plačilnih storitev. V kolikor ne bi spoštovali navedenih zahtev, bi ponudniki kršili veljavno zakonodajo, nadzor nad izvajanjem katere je izvaja Banka Slovenije.

Pri tem Združenje bank Slovenije (ZBS) poudarja, da večina bank in hranilnic ponuja uporabnikom, ki nimajo ali ne želijo mobilnih naprav, potrjevanje identitete tudi na druge načine, ki so bodisi vezani na uporabo dodatnih naprav (čitalcev) ali spletnih rešitev (posebne aplikacije, dostopne prek spleta) bodisi so dostopni prek drugih rešitev, za katere se odloči vsaka banka ali hranilnica glede na svojo poslovno politiko. Banka Slovenije tudi ne razpolaga z informacijami, da bi v bližnji prihodnosti vse banke oziroma hranilnice za potrjevanje identitete zahtevale izključno mobilne naprave ali da bi za dostop do plačilnih računov oz. opravljanje bančnih storitev na daljavo zagotavljale zgolj aplikacije na mobilnih napravah.

Uporabnik plačilnih storitev (komitent) sicer lahko v skladu s prvim odstavkom 98. člena ZPlaSSIED kadarkoli odpove okvirno pogodbo s takojšnjim učinkom, razen če je v okvirni pogodbi določen odpovedni rok za odstop uporabnika od pogodbe, ki pa ne sme biti daljši od enega meseca. Določbe okvirne pogodbe, ki bi v nasprotju s tem zakonom omejevale pravico uporabnika, da odpove okvirno pogodbo, so nične. Menjavo ponudnika plačilnih storitev potrošnikom olajšuje postopek zamenjave plačilnega računa, ki je urejen v 175. členu ZPlaSSIED. Ta namreč omogoča, da vse potrebne postopke za zamenjavo računa s pooblastilom potrošnika uredi nov ponudnik plačilnih storitev.

Za konec pojasnjujemo, da je Banka Slovenije pristojna za sistemski nadzor nad delovanjem bank in v tem okviru tudi prekrškovni organ, medtem ko je reševanje konkretnih sporov med banko in komitenti v pristojnosti sodišč. Kljub navedenemu pa imate možnost, da vložite pritožbo na Združenje bank Slovenije kot izvajalca izvensodnega reševanja potrošnikih sporov. Več o tem in druge osnovne informacije, si lahko preberete na spletni strani IRPS | Združenje bank Slovenije - GIZ (zbs-giz.si).
Lep pozdrav
BANKA SLOVENIJE Evrosistem | Odnosi z javnostmi | E: pr@bsi.si
www.bsi.si | LinkedIn | Twitter | Facebook | YouTube

EVROPSKA DIREKTIVA (PSD2)

Spoštovani,
s 3. majem 2022 se v skladu z evropsko direktivo (PSD2) uvaja doslednejše potrjevanje kartičnih plačil pri spletnih trgovcih. To pomeni, da od tega datuma dalje ne bo več mogoče opravljati spletnih nakupov brez močne avtentikacije. Podrobnejše informacije najdete na naši spletni strani.

Pravila plačevanja pri opravljanju spletnih nakupov so se z direktivo EU o plačilnih storitvah (PSD2) spremenila in od 3. maja 2022 dalje spletnih nakupov brez močne avtentikacije ne boste mogli opraviti. V Intesi Sanpaolo Bank smo se zahtevam direktive že prilagodili, prav tako pa se morajo zahtevam po močnejši avtentikaciji prilagoditi vsi, ki so vključeni v prodajno-nakupni proces - torej tudi trgovci in kupci oziroma plačniki.

Direktiva EU o plačilnih storitvah je med drugim prinesla dodatne zahteve za potrjevanje spletnih plačil in s tem izboljšala njihovo varnost ter poskrbela za dodatno zaščito potrošnika pred goljufijami, predvsem z zahtevo po uvedbi močne avtentikacije imetnikov kartic v postopku plačil na daljavo.

Če poenostavimo – kupec mora pri plačilu blaga ali storitve, na primer pri spletnemu trgovcu na nek način potrditi, da to plačilo res opravlja prav on. To bo potrdil z vsaj dvema od treh spodaj navedenih načinov za potrditev istovetnosti kupca:

* z nečim, kar ve (geslo, koda PIN, odgovor na varnostno vprašanje),
* z nečim, kar ima (pametni telefon ali druga mobilna naprava),
* z nečim, kar je (biometrični podatki, kot so prstni odtis, oči oz. roženica, obraz, glas).

Kako do hitrih in varnih spletnih nakupov?

Pri izvajanju spletnih plačil strankam priporočamo, da v kolikor še nimate, si naložite aplikacijo nove mobilne banke, saj vam poleg varnosti in priročnosti prinaša še to prednost, da vam ni več potrebno uporabljati čitalca.

Stranke, ki ste uporabniki nove mobilne banke, lahko spletna plačila potrjujete na varen in priročen način z uporabo funkcionalnosti #withKEY, s pomočjo katere si ustvarite enkratno geslo za nakup.
Kako potrjevanje plačila poteka v praksi, si lahko ogledate v našem video priročniku.

Za avtentikacijo spletnega nakupa pri plačilu s kartico Mastercard ali Visa pa lahko še naprej uporabljate tudi čitalec plačilnih kartic ali mobilni telefon z mobilno denarnico Wave2Pay, kjer ustvarite enkratno osebno številko.

Opozoriti velja, da takšno potrjevanje spletnih plačil ne bo v uporabi vedno in pri vseh spletnih trgovcih. Spletni trgovci se namreč lahko odločijo za uporabo izjem (npr. za nižje zneske nakupa), kjer dodatna potrditev v mobilni aplikaciji oziroma drugi rešitvi za potrjevanje plačil ne bo potrebna (t. i. izjema). Prav tako direktiva velja le za plačila znotraj Evropskega gospodarskega prostora, kar pomeni, da se plačila za nakupe pri trgovcih izven EEA regije praviloma izvajajo brez dodatnega potrjevanja.

Strankam obenem svetujemo, da pri opravljanju plačil s kartico, mobilnim telefonom, tablico in z gesli ravnate skrbno ter odgovorno, saj boste le-tako preprečili morebitno nepooblaščeno uporabo tretjim osebam.

Preberite in upoštevajte tudi sedem priporočil za varno spletno nakupovanje.
www.intesasanpaoloba...akupi.html

OS EBNE FINANCE V SLOVENIJI

* Depoziti v bankah - 39,8% = 26.900 €
* Gotovina - 8,2% = 5.700 €
* Življenjska in pokojninska zavarovanja - 14% = 9.700 €
* Lastniški kapital - 30% = 20.600 €
* Drugo - 8% = 5.500 €

www.zps.si/index.php...ne-finance
bb.si/f/doc s/diploms...enka_1.pdf
vsebovredu.triglav.s...ate- narobe
www.delavska-hraniln...ne-finance
dk.um.si/ IzpisGradiv...9584203:d3
www.nlb.si/5-korakov...ni h-financ
www.nlb.si/ocena-poz...nih-financ
www.fin ance.si/89649...nih-financ
svetkapitala.delo.si... a-razgali/
www.academia.si/wp-c...gorsek.pdf
www.m ojaobcina.si/gr...lubej.html
www.financna-sola.si. ..amo-lubej/
www.financna-sola.si/
mojefinance.fin ance....z-denarjem
www.cresus.si/wp-con...7-2014.p df
www.zivljenje55plus....financami/
www.zlus.si/w p-conte...inance.pdf
www.mestomladih.si/s...ljiv-c ilj/
si.linkedin.com/in/s...c-2b9890ab
www.vezovis ek.si/wp-...inance.pdf
www.dnevnik.si/1042769482
w ww.zurnal24.si/slov...inah-33047
www.individa-part ner...kcij_2.pdf
www.cek.ef.uni-lj.si...ric720.pdf
consult.vzajemci.com...gKthvD_BwE
core.ac.uk/down load/...526041.pdf
www.prirocnikporoka....ih-finan c/

Strani: 1