Strani: 1

sopranos sporočil: 11.404
[#2794652] 19.09.19 20:23
Odgovori   +    5
Zanimivo bo obiskati prodajni salon in potem videti kaj bodo forsirali prodajalci.
FIN-379669 sporočil: 7.967
[#2794654] 19.09.19 20:33
Odgovori   +    9
Hmm, nedvomno napredek pri Merču. Avto je lep, zdi se v mnogih pogledih boljši od Tesle (kakovost izdelave), vendar kapaciteta baterije je še (napram Tesli) prešvoh, avto pa pretežek: 2,4 t.

Torej, ajd vsaj: Merčo : Tesla = 1 /1 (tudi če primerjamo po ceni) ... čeprav je Merčo, Merčo.

Plus Tesle je gotovo za vsaj 150 km realno večja avtonomija vozila (Merčo 320, Tesla 470 ali še malček več).

Seveda se Pyotr s tem ne bo strinjal, ampak takole čez prst, je Merčo s tem vozilom ujel zadnji vlak.

Vendar, hudirja, če gremo mnogi masovno na e-vozila, kdo pa nam bo elektriko zagotovil? Pismo, 100 Kwh tu, 80 kwh tam... na 400.000 vozil, ki se polni hkrati samo v Slo naenkrat? Pretežno na hitrih polnilnicah? In da nam OVE tle daje elektriko? A smo mal čez les? Vsaj pozimi bo tle vse stalo...
PyotrNovak sporočil: 5.775
[#2794672] 19.09.19 22:33 · odgovor na: FIN-379669 (#2794654)
Odgovori   +    5
Jaz se čisto strinjam, samo dejstva se bolj slabo:

- KJE bodo dobil baterije? Gigafactory?

- Kje bodo polnili? As of May 2019, there are about 1500 stations with 13 thousand chargers. The average number of Tesla cars per Supercharger stall was 34 in 2016.

Pa še manjša lokalna nemška posebnost. Z zaprtjem vseh atomskih bod šlo tudi 21,000MWh ZANESLJIVE elektrike. Že sedaj pa so kritčno odvisni od uvoza.

Drgać pa VSE špila, a ne?

Na zaenkrat neuradnem poskusu na Norschlefe ja Tesla S pojedel "TURBO" Taycana.

Modded Tesla Model S Beats Porsche Taycan by 20 Seconds ...
www.roadandtrack.com › new-cars › car-technology › modified-tes...
1 day ago - It appears Tesla's visit to the Nurburgring is bearing some fruit: Today, eyewitnesses have timed a heavily-modified Model S lapping the famous ...

10 let podcenjevanja in zaostanka v tehniki bo strahovito dragih.
anon-116402 sporočil: 4.340
[#2794675] 19.09.19 23:07 · odgovor na: FIN-379669 (#2794654)
Odgovori   +    9

Vendar, hudirja, če gremo mnogi masovno na e-vozila, kdo pa nam bo elektriko zagotovil? Pismo, 100 Kwh tu, 80 kwh tam... na 400.000 vozil, ki se polni hkrati samo v Slo naenkrat? Pretežno na hitrih polnilnicah? In da nam OVE tle daje elektriko? A smo mal čez les? Vsaj pozimi bo tle vse stalo...
Ne, nismo čez les, čez premog smo. Vsi ti avti bodo šli na premog. In tu je zelo zanimiva bilanca CO2:
- pri gorenju 1 kg premoga dobimo 4 kWh toplotne energije in 3.7 kg CO2
- premogovne elektrarne imajo recimo 45% izkoristek (raje manj)
- omrežje ima mogoče 90% izkoristek
- usmerjanje električnega toka in polnjenje baterije ima mogoče 95% izkoristek
- torej iz 1 kg premoga dobimo 1,5 kWh električne energije v baterijo električega avta

Ker električni avti za 1 km tipično porabijo 200Wh, to pomeni 130 g premoga in 500 g CO2 na prevožen kilometer. Koliko že spustijo umazani ICE avti?
anon-116402 sporočil: 4.340
[#2794677] 19.09.19 23:26 · odgovor na: PyotrNovak (#2794672)
Odgovori   +    6
[PyotrNovak]
Jaz se čisto strinjam, samo dejstva se bolj slabo:

- KJE bodo dobil baterije? Gigafactory?
Kje pa jih dobi Tesla? Zgradil je halo za proizvodnjo baterij in najel tehnologijo pri Panasonicu. Zakaj etablirani proizvajalci avtomobilov tega ne bi mogli narediti?

- Kje bodo polnili? As of May 2019, there are about 1500 stations with 13 thousand chargers. The average number of Tesla cars per Supercharger stall was 34 in 2016.
Meni je dosti ceneje narediti doma polnilnico, kot nabaviti električni avto. Predvidevam, da je še dosti takih. Če bodo uspeli proizvesti dovolj električnih avtov, bodo tudi polnilnice naredili in inštalirali.

Mimogrede, domača električna polnilnica na izmenični tok je super enostavna zadeva: dvo ali štiripolni FID tipa A ali še raje B, dvo ali štiripolni kontaktor, en butast kontroler in škatla z napajalnim kablom. Vse to lahko začnemo danes proizvajati masovno za ceno pod 100€ na kos.

Seveda je lahko problem zmogljivost elektrodistribucijskega omrežja, ampak ta problem je enako pereč za Teslo in za vse ostale, ker se vsi priklopijo na isto omrežje.

Pa še manjša lokalna nemška posebnost. Z zaprtjem vseh atomskih bod šlo tudi 21,000MWh ZANESLJIVE elektrike. Že sedaj pa so kritčno odvisni od uvoza.
Ja, na premog bodo šli. Mogoče tudi na plin, ki je s stališča CO2 vendarle precej ugodnejši od premoga. Je pa rahlo smešno, ker tehnologija avtov na plin obstaja že desetletja, pa plinovodna omrežja so tudi zgrajena, predvsem pa je energetsko učinkovitejše kuriti plin v ICE avtih, kot pa v plinskih turbinah in z njimi proizvajati elektriko za električne avte. Anyway, Nemci že vedo...

Drgać pa VSE špila, a ne?

Na zaenkrat neuradnem poskusu na Norschlefe ja Tesla S pojedel "TURBO" Taycana.

Modded Tesla Model S Beats Porsche Taycan by 20 Seconds ...
www.roadandtrack.com › new-cars › car-technology › modified-tes...
1 day ago - It appears Tesla's visit to the Nurburgring is bearing some fruit: Today, eyewitnesses have timed a heavily-modified Model S lapping the famous ...

10 let podcenjevanja in zaostanka v tehniki bo strahovito dragih.
Po mojem bodo dosti prej Nemci imeli baterije in pogonski sklop na nivoju Tesle, kot pa Tesla vse ostalo (npr. kakovost izdelave, varnost, ...) na nivoju uveljavljenih avtomobilskih proizvajalcev.
FIN-379669 sporočil: 7.967
[#2794680] 19.09.19 23:41 · odgovor na: anon-116402 (#2794675)
Odgovori   +    4
Za sedaj bi pravila termodinamike morda govorila še najbolj v prid pogonu vozila na utekočinjeni zemeljski plin. Po ceveh je plin pripeljan do postaje, nato se ga stisne in hrani, natoči v avto, precej manjši ogljični odtis, morda celo manjše obremenitve agregata, who knows?

Da pa ne gremo na LNG, pa ne vem čisto točno zakaj. Avtoindustrija zdaj hiti z razvojem pri e-vozilih...

Tudi plinske elektrarne so po tej logiki ok.

A se bojimo ruskega plina? Je političen problem to?

Bo pa po zadnjih novicah Merklova izplunila 100 mlrd eur za uvedbo e-vozil... prikrita pomoč države njihovi avtoindustriji, ki zaostaja za konkurenco. Elektrika pa so bo mende sama ustvarila...
shevchenko sporočil: 21.898
[#2794683] 20.09.19 05:21 · odgovor na: FIN-379669 (#2794680)
Odgovori   +    11
Za pet odstotkov elite, ki se bo furala z električnimi avtomobili, bo elektrike povsem dovolj. Za ostale pa bodo na voljo avtobusi, za individualni prevoz pa konji...
anon-93129 sporočil: 2.117
[#2794694] 20.09.19 07:36
Odgovori   +    2
Gre za tipičen primer modela z nalogo zmanjšati povprečje CO2 onesnaževanja celotne znamke. Prodajne količine bodo v nivoju 1% do 5% nasproti ostalim običajnim onesnaževalcem te znamke. Običajna nujna poteza v katero so prisiljeni zaradi prenosa odgovornosti za CO2 odtis s proizvajalca na državo- Ostali proizvajalci na enak način rešujejo ta problem, nekateri pri tem še zaostajajo. Ne bo pa pomenil silnih številk in dobička, te bodo še naprej zagotavljali modeli z običajnimi motorji in onesnaževanjem.
Miricamb sporočil: 129
[#2794696] 20.09.19 07:47 · odgovor na: PyotrNovak (#2794672)
Odgovori   +    4
Tesla model S je "pojedel" Porscheja z dodatnim tretjim elektromotorjem,popolnoma spremenjenim in prilagojenim podvozjem,neserijskimi gumami, odstranjeno odvečno notranjostjo...Zanima ne rezultat, ko (in če) bo Porsche naredil isto.Sicer pa ne dvomim o zmagovalcu kar se kvalitete izdelave in uporabljenih materialov tiče, saj je oboje težko slabše kot je pri Tesli (in nasploh pri ameriških avtomobilih).
FIN-379669 sporočil: 7.967
[#2794707] 20.09.19 08:14 · odgovor na: Miricamb (#2794696)
Odgovori   +    1
Porsche ima sedaj svoj avantgard razvoj še v Rimcu. Ta pa ni brezveznjakovič, kar se performansov tiče.

Ampak tole je sedaj tekma prestiža, mi se pa moramo vprašati, kje smo in kam gremo. Še Nemcem ni čisto jasno, kaj bo... le da morajo bezljati proti baterijam, pa kar bo, pa bo.
PyotrNovak sporočil: 5.775
[#2794708] 20.09.19 08:15 · odgovor na: Miricamb (#2794696)
Odgovori   +    2
ZA CCA 80.000$ VIŠJO ceno verjetno TUdi tesla svakega naredi na roke?
PyotrNovak sporočil: 5.775
[#2794713] 20.09.19 08:33 · odgovor na: anon-116402 (#2794677)
Odgovori   +    1
Zgradil je halo za proizvodnjo baterij in najel tehnologijo pri Panasonicu.
- TAKA Tovarna je narejena v enem mesecu ali malo več? Ima tudi velik del svoje tehnologije, ki jo nemci BODO imeli NEKOČ. Nemci BODO investiral 1 miljardo, Gigafactory za 5 pa je več 1/3 ŽE v obratovanju.

Meni je dosti ceneje narediti doma polnilnico
- Sure, pa is pogledal koliko A lahko vlečeš? Be my guest, pa polni 8 ur, skupaj s pol ulice. Ne vem koliko sekund traja da se lokalni trafo izključi.

Nemci že vedo...
- Ne vem od kom vsem zaupanje v nek nemški mitološki tehnični dar. Es war einmal.....EU električni sistem se pozimi fura na meji, Je samo stavr časa kdaj bo prekoračena. Pa 21.000MWH tudi narediš čez noč + dodatek za električarje?
www.next-kraftwerke....-frequency

Kot pravim je game over zelo blizu za Nemce, ker je trg omejen in okno priložnosti so zamudili.
Dajejo mu od 3 do 7 let prednosti.
This Is Tesla's Greatest Competitive Advantage - Singularity Hub

singularityhub.com › 2017/07/24 › this-is-teslas-greatest-competitiv...
Jul 24, 2017 - But Tesla has an advantage that many people don't understand: It is much more than an automotive company; it is a technology company

Tesla battery team breaks one million mile barrier – and the ...

thedriven.io › 2019/09/12 › tesla-battery-team-breaks-one-million-...
Sep 12, 2019 - Tesla battery team breaks one million mile barrier – and the implications ... the results of the research to Tesla's own battery tech development.

Tesla Model 3 batteries have 75% less cobalt than ...
www.teslarati.com › Model 3
Apr 1, 2019 - Tesla Model 3 batteries have 75% less cobalt than Volkswagen's current cells ... the most scandalous cobalt mines in the world due to their use of child labor. ... batteries for over a decade, Tesla is literally years ahead of the competition. ... We have achieved this by significantly reducing cobalt content per ...

Torej jaz verjamem podatkom ti pa mitologiji...
anon-116402 sporočil: 4.340
[#2794736] 20.09.19 10:05 · odgovor na: PyotrNovak (#2794713)
Odgovori   +    1
[PyotrNovak]
Zgradil je halo za proizvodnjo baterij in najel tehnologijo pri Panasonicu.
- TAKA Tovarna je narejena v enem mesecu ali malo več? Ima tudi velik del svoje tehnologije, ki jo nemci BODO imeli NEKOČ. Nemci BODO investiral 1 miljardo, Gigafactory za 5 pa je več 1/3 ŽE v obratovanju.
Če je potreba, je lahko taka tovarna zgrajena precej hitro, nemška avtomobilska industrija pa tudi ima precej milijard za investicije, če bo potreba po tem.

Meni je dosti ceneje narediti doma polnilnico
- Sure, pa is pogledal koliko A lahko vlečeš? Be my guest, pa polni 8 ur, skupaj s pol ulice. Ne vem koliko sekund traja da se lokalni trafo izključi.
Od elektro omarice do moje hiše je dovolj zmogljiv kabel. Kako je z javno elektro infrastrukturo, pa ne vem. Je pa to isti problem za XY proizvajalca električnih avtov in za Teslo. Saj Tesla verjetno nima svojih daljnovodov in elektrarn.

Nemci že vedo...
- Ne vem od kom vsem zaupanje v nek nemški mitološki tehnični dar. Es war einmal.....EU električni sistem se pozimi fura na meji, Je samo stavr časa kdaj bo prekoračena. Pa 21.000MWH tudi narediš čez noč + dodatek za električarje?
www.next-kraftwerke....-frequency
Očitno nisi razumel, da je bil ta "Nemci že vedo..." mišljen cinično. V glavnem, tiste zaostanke pri tehnologiji električnega pogona bo nemška avtoindustrija zlahka nadoknadila, če bo potrebno, bodisi z nakupom tehnologije, bodisi z lastnim razvojem oz. razvojem pri kooperantih. Dosti večji problem bo dobiti elektriko za električne avtomobile in tukaj nima Tesla nikakršne prednosti pred ostalimi. Kapiraš?
anon-116402 sporočil: 4.340
[#2794739] 20.09.19 10:16 · odgovor na: FIN-379669 (#2794680)
Odgovori   +    3
[]
Za sedaj bi pravila termodinamike morda govorila še najbolj v prid pogonu vozila na utekočinjeni zemeljski plin. Po ceveh je plin pripeljan do postaje, nato se ga stisne in hrani, natoči v avto, precej manjši ogljični odtis, morda celo manjše obremenitve agregata, who knows?
Tako nekako. Vprašanje samo, če raje utekočinjen ali stisnjen zemeljski plin, ampak to je vprašanje, na katrega zlahka odgovorijo inženirji.

Da pa ne gremo na LNG, pa ne vem čisto točno zakaj. Avtoindustrija zdaj hiti z razvojem pri e-vozilih...

Tudi plinske elektrarne so po tej logiki ok.
Po moji oceni je energetsko ugodneje imeti ICE avte na zemeljski plin, kot plinske elektrarne. Razlika ni velika, a vseeno gre v prid ICE avtov na plin. Bistveno pomembnejše je pa to, da za ICE avte na plin skoraj ne rabimo spreminjati infrastrukture in navad uporabnikov, niti ne razvijati novih tehnologij pogona, pri plinskih elektrarnah in elektrifikaciji prometa so pa potrebne ogromne investicije tako v infrastrukturo, kot v avtomobilsko industrijo, pa še navade uporabnikov bo potrebno nekoliko spremeniti.

A se bojimo ruskega plina? Je političen problem to?
Ne vem... Saj ga lahko vozimo tudi iz ZDA. V vsakem primeru pa bomo od nekoga odvisni. Če bi hoteli biti neodvisni, bi morali razvijati jedrsko energijo in e-vozila.
PyotrNovak sporočil: 5.775
[#2794763] 20.09.19 11:27 · odgovor na: anon-116402 (#2794736)
Odgovori   +    1
Bom počakal da dejstva potrdijo večino mojih predpostavk....
PyotrNovak sporočil: 5.775
[#2794764] 20.09.19 11:28 · odgovor na: anon-116402 (#2794736)
Odgovori   +    1
Bom počakal na dejstva in prihranim pisanje....
anon-191845 sporočil: 961
[#2794788] 20.09.19 12:44 · odgovor na: anon-116402 (#2794675)
Odgovori   +    1
žal skoraj nihče nam ne da teh podatkov, so poslovna skrivnost....
najobj sporočil: 31.920
[#2794827] 20.09.19 14:59 · odgovor na: PyotrNovak (#2794713)
Odgovori   +    2
Zadnja sprememba: najobj 20.09.2019 15:07
[PyotrNovak]
Zgradil je halo za proizvodnjo baterij in najel tehnologijo pri Panasonicu.
- TAKA Tovarna je narejena v enem mesecu ali malo več? Ima tudi velik del svoje tehnologije, ki jo nemci BODO imeli NEKOČ. Nemci BODO investiral 1 miljardo, Gigafactory za 5 pa je več 1/3 ŽE v obratovanju.

Meni je dosti ceneje narediti doma polnilnico
- Sure, pa is pogledal koliko A lahko vlečeš? Be my guest, pa polni 8 ur, skupaj s pol ulice. Ne vem koliko sekund traja da se lokalni trafo izključi.


Nemci že vedo...
- Ne vem od kom vsem zaupanje v nek nemški mitološki tehnični dar. Es war einmal.....EU električni sistem se pozimi fura na meji, Je samo stavr časa kdaj bo prekoračena. Pa 21.000MWH tudi narediš čez noč + dodatek za električarje?
www.next-kraftwerke....-frequency

Kot pravim je game over zelo blizu za Nemce, ker je trg omejen in okno priložnosti so zamudili.
Dajejo mu od 3 do 7 let prednosti.
This Is Tesla's Greatest Competitive Advantage - Singularity Hub

singularityhub.com › 2017/07/24 › this-is-teslas-greatest-competitiv...
Jul 24, 2017 - But Tesla has an advantage that many people don't understand: It is much more than an automotive company; it is a technology company

Tesla battery team breaks one million mile barrier – and the ...

thedriven.io › 2019/09/12 › tesla-battery-team-breaks-one-million-...
Sep 12, 2019 - Tesla battery team breaks one million mile barrier – and the implications ... the results of the research to Tesla's own battery tech development.

Tesla Model 3 batteries have 75% less cobalt than ...
www.teslarati.com › Model 3
Apr 1, 2019 - Tesla Model 3 batteries have 75% less cobalt than Volkswagen's current cells ... the most scandalous cobalt mines in the world due to their use of child labor. ... batteries for over a decade, Tesla is literally years ahead of the competition. ... We have achieved this by significantly reducing cobalt content per ...

Torej jaz verjamem podatkom ti pa mitologiji...
... čuj, ampak če po celem svetu ne bodo bistveno povečali proizvodnje elektrike in jo poleg tega z daljnovodi tudi pripeljali v središča mest, bodo lokalne trafo postaje vedno crkovale, tako da ne vem, zakaj si tako navdušen nad električno Teslo, če je v središču mesta - to so podatki in ne mitologija - ne boš imel s čem polnit, tudi če bi napraskal denar ...

P.S.: če prav vidim in slišim svetovne mainstream medije, bodo po celem razvitem svetu - niti Amerika ni glih neka izjema - naredili ravno nasprotno od potreb električnih avtomobilov in bodo bistveno zmanjšali proizvodnjo elektrike, ker se je s propelerji brez vetra in ponoči brez sonca ne da delat, tako da daljnovodov v središča naselij niti ne bo treba pripeljati ...
moon sporočil: 1.623
[#2794882] 20.09.19 17:09 · odgovor na: najobj (#2794827)
Odgovori   +    3
Imas prav. Ko bo zmanjkalo fosilnih goriv bo Konec sveta. Amen!
najobj sporočil: 31.920
[#2794983] 21.09.19 13:30 · odgovor na: moon (#2794882)
Odgovori   +    0
[moon]
Imas prav. Ko bo zmanjkalo fosilnih goriv bo Konec sveta. Amen!
... ne, konec bo tebe in mene, svet pa bo ostal s fosilnimi gorivi ali brez njih ...
PyotrNovak sporočil: 5.775
[#2795005] 21.09.19 16:57 · odgovor na: moon (#2794882)
Odgovori   +    0
Sure, baje ne še ta ponedeljk, prvo sredo v Oktobru pa SIGURNO!

he Limits to Growth (1972) – projected the world would run out of gold by 1981, mercury and silver by 1985, tin by 1987, zinc by 1990, petroleum by 1992, and copper, lead and natural gas by 1993. It also stated that the world had only 33-49 years of aluminum resources left, which means we should run out sometime between 2005-2021. (See Donella Meadows et al., The Limits to Growth: A Report for the Club of Rome’s Project on the Predicament of Mankind. New York: New American Library, 1972.

Claim: In 1974, the US Geological Survey announced “at 1974 technology and 1974 price” the US had only a 10-year supply of natural gas.

Data: The American Gas Association said that gas supplies were sufficient for the next 1,000-2,500 years. (Julian Simon, Population Matters. New Jersey: Transaction Publications, 1990): p. 90.

Itd itd itd......
Endimion sporočil: 10.307
[#2795034] 22.09.19 08:11 · odgovor na: PyotrNovak (#2794672)
Odgovori   +    1
Mej jajca, pa napiši člank do konca:
It appears Tesla's visit to the Nurburgring is bearing some fruit: Today, eyewitnesses have timed a heavily-modified Model S lapping the famous German circuit at a blistering 7:23—nearly 20 seconds faster than the 7:42 lap time set by the Porsche Taycan. But it took a lot of changes to the car to get there.

According to local Nurburgring experts, the two Model S prototypes lapping the Nurburgring are nothing like the EVs you can buy from Tesla today. Our inside source describes the cars as being "stripped to the gunwales," the interiors fully gutted of anything apart from the necessary seats, harnesses, and driver controls—hence the dark-tinted windows, it seems. And we're nearly certain these prototypes are sporting a brand-new, three-motor ultra-high-performance drivetrain—one motor for each rear wheel, and one powering the front axle. Tesla CEO Elon Musk says this ultra-high-performance drivetrain—nicknamed "Plaid," the logical conclusion to the automaker's many Spaceballs references—will be available on production Model S, Model X and Roadster sometime next year.
Serijskega Taycana je nascala Tesla, ki je bila predelana prav za ta namen, oskubljena kar se teže tiče na minimum, in z pogonom ki je prototip.
vji sporočil: 1
[#2795298] 23.09.19 18:06
Odgovori   +    0
čas vnosa: 23.09.19 17:56
Kdo pa izdeluje elektromotor za ta avto? Daimler sam ali mu ga kdo dobavlja?

Strani: 1