Izbrani forum: Avto
Izbrana tema: članek Raziskava: zakaj so električni avti danes bolj umazani od dizlov
Strani: 1
sporočil: 49
Moj stric fizik vse to govori že 10 let.Tudi vse izračune je
naredil že zdavnaj- pa mu nihče tega noče objaviti.Lobiji....????
sporočil: 3.029
Včasih smo rekli, da ima električni avto auspuh v Velenju!
Dajte ta članek prebrat še g. Hočevarju iz EKO oddelka ;=)))
Dajte ta članek prebrat še g. Hočevarju iz EKO oddelka ;=)))
sporočil: 4.311
Ni res, da je dizel najbolj eko. Pogled na graf "Okoljska
bilanca..."pokaže, da je to električni avto na 100% zeleno
energijo, recimo tisti ki se polni ponoči, saj podnnevi se verjetno
z avtom vozimo, in to na fotovoltaične izvore.
Bolj resno je pa potrebno pogledati, zakaj so dizli v veliki meri onesnaževalci okolja, ne zaradi CO2, ampak zaradi prašnih delcev. In v mestih povzročajo delci PM10 problem in ne CO2. So pač avtomobilarji delali študijo. Sicer je pa znano, da ima ADAC bogato zgodovino ponarejanja rezultatov, recimo za najboljši avto leta, siol.net/avtomoto/no...olfa-20986
Bolj resno je pa potrebno pogledati, zakaj so dizli v veliki meri onesnaževalci okolja, ne zaradi CO2, ampak zaradi prašnih delcev. In v mestih povzročajo delci PM10 problem in ne CO2. So pač avtomobilarji delali študijo. Sicer je pa znano, da ima ADAC bogato zgodovino ponarejanja rezultatov, recimo za najboljši avto leta, siol.net/avtomoto/no...olfa-20986
sporočil: 10.519
To je pa res zavajajoče. Ne gre za umazanost in celotno okoljsko
bilanco (če so dejansko to tako imenovali, gre za katastrofalno
zmoto), ampak za CO2 bilanco. Električni avtomobili so morda tudi
dejansko še vedno bolj umazani po celotni bilanci od dizelskih ali
bencinskih. Dizli izpuščajo NOx-e, ki med drugim povzročajo poletni
smog zaradi ozona, bencinarji imajo v izpustih ogljikovodike. Pa
nano trdi delci (saje) so v izpustih. Vse to škoduje človekovemu
zdravju. Najbolj problematično je vse za prebivalce mest in tudi
redne voznike, ki stalno vdihavajo izpušne pline. Celovita analiza,
najpomembnejša, se naredi na osnovi predvidenih vplivov na
človekovo zdravje (izguba let življenja, stroški zdravljenja in
izgubljenih delovnih ur ipd.). In tu, sklepam, so električni
avtomobili že danes precej spredaj po čistosti. Vsaj v mestih in za
krajše razdalje je elektrika zakon. Seveda je treba upoštevati tudi
CO2 vpliv na klimo, pa vzdržnost sistema pri naraščanju deleža
električnih vozil.
sporočil: 20
Kaj pa če bi prišteli še vplive na okolje v fazi izgradnje in
razgradnje t.i. "alternativnih virov"? Ali drži, da za izgradnjo
vetrne elektrarne porabimo več energije, kot jo ta odda v
življenjski dobi? In okoljska primernost proizvodnje silicijevih
rezin? Pa ko bodo te fotovoltaične elektrarne odslužile - kam bomo
s temi nevarnimi odpadki?
In ja, zemljo imamo samo eno, pa še to sposojeno od naših vnukov. In svinjanje na enem mestu ne pomeni nujno, da posledic ne bodo čutili na drugem koncu sveta. Da o moralnosti takega početja sploh ne izgubljamo besed. Pa nisem proti napredku, samo ta bi moral biti bolj celosten. Najlažje je reševati en problem(ček) na račun drugih, kar za t.i. alternativne vire energije zagotovo velja!
In ja, zemljo imamo samo eno, pa še to sposojeno od naših vnukov. In svinjanje na enem mestu ne pomeni nujno, da posledic ne bodo čutili na drugem koncu sveta. Da o moralnosti takega početja sploh ne izgubljamo besed. Pa nisem proti napredku, samo ta bi moral biti bolj celosten. Najlažje je reševati en problem(ček) na račun drugih, kar za t.i. alternativne vire energije zagotovo velja!
sporočil: 11.068
Zadnja sprememba: vrac 29.03.2018 11:30
Men je tale izračn ADAC-a malo mimo. Proizvodnja novega vozila in
recilažo kar seštevati, kot so naredili v ADAC-u, po moje ni
pravilno. Za tono reciklirane kovine ali plastike je potrebno
nekajkrat manj enegije kot če se materiali pridobivajo iz osnovnih
surovin. Zato je reciklaža prej koristna za količino okoljskega
odtisa kot škodljiva. Zatem eletrika povzroča tudi če se proizvede
s fosilnimi gorivi, veliko manj škodljivi izpustov kot jih
povzročajo motorji avtomobilov z notranjim izgorevanjem, kjer tako
učinkovitega čiščenja izpustov ni mogoče izvesti. Tudi izkoristek
EV je trikrat večji kot pri dizlu ali bencincu recimo, zato se mi
narisani grafi zdijo nepravilni.Strani: 1