Izbrani forum: Avto
Izbrana tema: članek 7 zanimivosti o slovenskih avtocestah
Strani: 1
sporočil: 2.807
Morda še ena zanimiviost, o kateri lahko poročamo tisti, ki se
veliko prevozimo po cestah drugje v Evropi. Slovenske (avto)ceste
so očitno ožje, kot denimo v Avstriji, Nemčiji,.... Ko namreč tam
potekajo dela na AC, jim nekako eno polovico avtoceste zmeraj uspe
preurediti v dva vozna pasova v vsako smer (en sicer malo ožji).
Pri nas je kaj takega znanstvena fantastika, v najboljšem primeru
je varianta 1+2.
sporočil: 4.080
Zadnja sprememba: anon-180464 09.06.2014 11:46
5. Prvi avtocestni odsek je bil zgrajen leta 1972 - gre za odsek med Ljubljano in Postojno.Tole seveda ne drži. Moj spomin, ki ni ravno luknjast, pravi, da je bil prvi odsek med Vrhniko in Postojno. Od Ljubljane do Vrhnike smo se še kar nekaj let cijazili po prenapolnjeni magistralki.
Tudi pri datumu (tukaj nisem več tako prepričan) se mi zdi, da je bilo kakšno leto kasneje. Da ni bilo 1973?
Tudi kasneje se je prej približala Primorska (do Razdrtega) kot pa Ljubljana.
In potem dolgo nič ...
sporočil: 18.363
[kekez]Temu se reče asfaltni makadam. Avtor še naj navede koliko je v Sloveniji takšnih cest in bo presenečen nad kilometri. Lep dan.
> 5. Prvi avtocestni odsek je bil zgrajen leta 1972 - gre za odsek med Ljubljano in Postojno.
Tole seveda ne drži. Moj spomin, ki ni ravno luknjast, pravi, da je bil prvi odsek med Vrhniko in Postojno. Od Ljubljane do Vrhnike smo se še kar nekaj let cijazili po prenapolnjeni magistralki.
Tudi pri datumu (tukaj nisem več tako prepričan) se mi zdi, da je bilo kakšno leto kasneje. Da ni bilo 1973?
Tudi kasneje se je prej približala Primorska (do Razdrtega) kot pa Ljubljana.
In potem dolgo nič ...
sporočil: 4.080
Življenjska doba avtocestnega vozišča je odvisna od številnih dejavnikov, najbolj pa jo načenjajo (pretežka) tovorna vozila.Kljub temu se tovorna vozila po dosti odsekih vozijo brezplačno, medtem ko moramo osebni plačati čisto vsak kilometer. Najbolj (največ prometa) to velja za celoten obroč okrog Ljubljane.
sporočil: 2.989
28. december 1972 - več informacij
www.rtvslo.si/sloven...jna/299013
www.rtvslo.si/sloven...jna/299013
sporočil: 501
[alek14]V bistvu ni problem hitrost vožnje, temveč zaviranje, pospeševanje. Ko avtobus na postaji zavre in kasneje spelje, "potegne" asfalt, kot tepih.
Ker je bitumen oz. asfalt viskoelastičen material, ga najbolj zjebe počasna vožnja vozil poleti (zastoji). Če pogledate npr. ceste v mestu, je asfalt najbolj naguban na postajah mestnega prometa. Pa ne zato, ker bi bili avtobusi na postajah težji, temveč zato, ker se tam premikajo počasi. Počasna vozila so smrt za vroč asfalt.
sporočil: 3.698
OK, reklama za naše AC. Morda bi kazalo podati tudi kakšne druge
podatke, koliko npr. je stal km avtoceste, pa koliko predori, pa
kdaj se je kaj usulo na tla, pa kdaj so morali zamenjati celotno
plast, pa...
sporočil: 30
Zadnja sprememba: duc 09.06.2014 12:16
"V SLO se ne prevaža kakih težjih tovorov. Šleparji prevažajo v
glavnem tovore majhne in srednje gostote (ne prevažajo ravno kake
rude ali kaj podobnega)."Aja? Malo sutra. Mal se pozanimaj o dovoljenih skupnih težah tovornih vozil ki trenutno vozijo... Vsak drugi ima težo tovora 24k kg... potem pa še vozilo.
sporočil: 2.989
Gre pač za nekaj zanimivosti, da ne bodo venomer samo črni oblaki.
O vsem ostalem so pa Finance veliko pisale.
sporočil: 3.698
[chef]Ko sem zvedel, da si vodilni na DARS-u izplačajo variabilni del tudi na podlagi zadovoljstva uporabnikov (lahko bi dodali tudi na račun zadovoljstva davkoplačevalcev, ki raboto financiramo), mi gredo minusi prekleto hitro v spomin. Ja, 2mrd. ojrov preplačila so hudičevo črni oblaki in prav bi bilo, da bi jih razpucali in denar dobili nazaj. Potem naj se pa jajcajo z raznimi zanimivostmi.
Gre pač za nekaj zanimivosti, da ne bodo venomer samo črni oblaki. O vsem ostalem so pa Finance veliko pisale.
sporočil: 2.989
Če pričakuješ jurja v žep, če in ko bodo morda kaj vrnili, si zelo
velik optimist ;)
sporočil: 450
[FIN-368181] Morda še ena zanimiviost, o kateri lahko poročamo tisti, ki se veliko prevozimo po cestah drugje v Evropi. Slovenske (avto)ceste so očitno ožje, kot denimo v Avstriji, Nemčiji,....In širše kot marsikje v Italiji.
sporočil: 788
Če avtocesta nima odstavnega pasu, to ni avtocesta, ampak hitra
cesta. Zato gorenjska nima avtoceste in pika. Samo hvala se pod
mizo vala in to za nas drži kot pribito. Naše kao avtoceste imajo
toliko napak, da je bolje da se DARS čim manj hvali, ja edino stale
so toliko kot super avtoceste. Da o Karavanškem predoru ne govorim.
Avstrijci se samo za glavo držijo, saj na njihovi strani ni nobenih
zapor in obnavljanja, vprašajmo se zakaj.
sporočil: 633
Kaj pa primerjalnaa tabela cene izgradnje kilometra cest v
EU?
Pa podatek, kdo sve si je omastil prste pri naših preplaačanih cestah?
In ne nazadnje, kaj je bilo s preiskavo o zamenjavi dissket za Trojanske predore?
Je še veliko etga, akr bi bilo zanimivo.
Pa podatek, kdo sve si je omastil prste pri naših preplaačanih cestah?
In ne nazadnje, kaj je bilo s preiskavo o zamenjavi dissket za Trojanske predore?
Je še veliko etga, akr bi bilo zanimivo.
sporočil: 3.698
[chef]Daleč od tega, da bi pričakoval kaj v žep, preveč naivno. Pričakujem pa, da 2mrd. preplačanega vrnejo v državno kaso in mi zaradi tega ne vzamejo več iz mojega žepa. kar pa je izvedljivo.
Če pričakuješ jurja v žep, če in ko bodo morda kaj vrnili, si zelo velik optimist ;)
sporočil: 501
[alek14]Glej, v bistvu kritičen material ni asfalt, ampak njegova manjšinska sestavina bitumen (3-4%), in ta definitivno ni visokoelastičen ampak plastičen. Zato mi, oprosti, v bistvu ni jasno, zakaj blefiraš o nečem, česar očitno ne poznaš.
Ne. Pospešek avtobusa izražen v g-jih je zanemarljiv v primeljavi z njegovo težo, ki je 1 g. Vzrok je počasna vožnja (to ni ugibanje - navedeno se da tudi računsko pokazati za viskoelastičen material z visoko komponento fluidnosti - kar asfalt je).
Over and out.
sporočil: 4.080
[chef]To ne velja. Jaz sem se na svojo glavo zanašal :-)
28. december 1972 - več informacij
www.rtvslo.si/sloven...jna/299013
Očitno so na silo pohiteli in odprli (danes bi rekli) med božičnimi prazniki.
Potem sem zelo zadel, da smo se prvič po njej na morje peljali 1973.
Moram začeti jemati kakšne tablete ZA pozabljivost. Edino tako bom lahko razumel povprečen folk, ki trdi, kako je bilo včasih fajn.
sporočil: 862
[babinova]Koroška recimo nima niti spodobne regionalke, pa zaradi tega, ker se vsaj petkrat letno peljemo po slovenskih avtocestah, ravno tako kupimo letno vinjeto. Pa še denar od cestnin, pobran v našem okolju se porabi v Ljubljani.
Če avtocesta nima odstavnega pasu, to ni avtocesta, ampak hitra cesta. Zato gorenjska nima avtoceste in pika. Samo hvala se pod mizo vala in to za nas drži kot pribito. Naše kao avtoceste imajo toliko napak, da je bolje da se DARS čim manj hvali, ja edino stale so toliko kot super avtoceste. Da o Karavanškem predoru ne govorim. Avstrijci se samo za glavo držijo, saj na njihovi strani ni nobenih zapor in obnavljanja, vprašajmo se zakaj.
Fuj pa takšna država!
sporočil: 157
[FIN-368181]ne vem, na podlagi česa si to sklepal, vendar tako v Avstriji kot pri nas so na avtocestah pasovi široki 3,75 m. Razen seveda v Prekmurju, kjer ni avtocesta in so pasovi ožji (3,5 m).
Morda še ena zanimiviost, o kateri lahko poročamo tisti, ki se veliko prevozimo po cestah drugje v Evropi. Slovenske (avto)ceste so očitno ožje, kot denimo v Avstriji, Nemčiji,.... Ko namreč tam potekajo dela na AC, jim nekako eno polovico avtoceste zmeraj uspe preurediti v dva vozna pasova v vsako smer (en sicer malo ožji). Pri nas je kaj takega znanstvena fantastika, v najboljšem primeru je varianta 1+2.
sporočil: 732
[hansi]Jaz se za kaj takega ne sekiram preveč. V ljubljano če že grem se peljem čez Holmec, Ljubelj in po avtocesti, zamudim se dest minut pa sem vsaj varen na cesti. Drgač pa že kolovoz od Raven do Dravograda ali Slovenjgradca uničuje avto do popolnosti. Matr kiri kreten je Mežiško dolino dodelil Sloveniji ( Jugoslaviji ) ?????
> [babinova]
> Če avtocesta nima odstavnega pasu, to ni avtocesta, ampak hitra cesta. Zato gorenjska nima avtoceste in pika. Samo hvala se pod mizo vala in to za nas drži kot pribito. Naše kao avtoceste imajo toliko napak, da je bolje da se DARS čim manj hvali, ja edino stale so toliko kot super avtoceste. Da o Karavanškem predoru ne govorim. Avstrijci se samo za glavo držijo, saj na njihovi strani ni nobenih zapor in obnavljanja, vprašajmo se zakaj.
Koroška recimo nima niti spodobne regionalke, pa zaradi tega, ker se vsaj petkrat letno peljemo po slovenskih avtocestah, ravno tako kupimo letno vinjeto. Pa še denar od cestnin, pobran v našem okolju se porabi v Ljubljani.
Fuj pa takšna država!
sporočil: 9
čas vnosa: 10.06.14 22:16
Jest bi pa rad videl dnevnik popravil - vzdrževanja trojanskih
predorov. Ne vem, koliko je dni v letu, ko ni nobene zapore
predorov.
sporočil: 115
čas vnosa: 10.06.14 07:49
[alek14]Nizka hitrost+vibracije tovornega prometa=smrt za asfalt
> [FIN-542579]
> > [alek14]
> >
> > Ker je bitumen oz. asfalt viskoelastičen material, ga najbolj zjebe počasna vožnja vozil poleti (zastoji). Če pogledate npr. ceste v mestu, je asfalt najbolj naguban na postajah mestnega prometa. Pa ne zato, ker bi bili avtobusi na postajah težji, temveč zato, ker se tam premikajo počasi. Počasna vozila so smrt za vroč asfalt.
>
> V bistvu ni problem hitrost vožnje, temveč zaviranje, pospeševanje. Ko avtobus na postaji zavre in kasneje spelje, "potegne" asfalt, kot tepih.
Ne. Pospešek avtobusa izražen v g-jih je zanemarljiv v primeljavi z njegovo težo, ki je 1 g. Vzrok je počasna vožnja (to ni ugibanje - navedeno se da tudi računsko pokazati za viskoelastičen material z visoko komponento fluidnosti - kar asfalt je).
Strani: 1