Strani: 1

aimon sporočil: 1.924
[#2989234] 20.02.22 10:42
Odgovori   +    1
"Na ladji so tudi električni avti, ogenj je zajel litij ionske baterije, zato potrebujejo za gašenje posebno opremo, je poročal Reuters. Ni pa še jasno, ali so ogenj povzročile baterije. ..."
Verjetnost, da bi litijeve baterije v električnih avtomobilih povzročile požar, je zelo majhna. Več o tem na: www.erieinsurance.co...tery-fires

"When batteries catch fire, they often make the news. Remember the Samsung Galaxy Note 7 or hoverboard fires? But in reality, lithium battery fires are rare. According to the tech reporting site CNET, your odds of a lithium battery fire are about 1 in 10 million."
0126Bacis sporočil: 3.031
[#2989244] 20.02.22 15:52 · odgovor na: aimon (#2989234)
Odgovori   +    5
[aimon]
> "Na ladji so tudi električni avti, ogenj je zajel litij ionske baterije, zato potrebujejo za gašenje posebno opremo, je poročal Reuters. Ni pa še jasno, ali so ogenj povzročile baterije. ..."

Verjetnost, da bi litijeve baterije v električnih avtomobilih povzročile požar, je zelo majhna. Več o tem na: www.erieinsurance.co...tery-fires

"When batteries catch fire, they often make the news. Remember the Samsung Galaxy Note 7 or hoverboard fires? But in reality, lithium battery fires are rare. According to the tech reporting site CNET, your odds of a lithium battery fire are about 1 in 10 million."
Finta je, da baterija gori tudi brez zraka, zato "gašenje" ne pride v poštev. Ko se enkrat vžge, lahko samo čakaš da pogori!

To je razložil en naš gasilec:

Par reči, ki jih je dobro vedeti glede električnih vozil, ki imajo za osnovo akumulatorje (vrsta akumulatorja je nepomembna)

1. V akumulatorjih je kar velika zaloga energije, ki ne potrebuje kisika, da se sprosti, ampak le neko okvaro celic ali celice (smatrajte za požar, ki ne potrebuje kisika, torej dušilni efekti odpadejo.)
2. Ker je energija shranjena v obliki elektro kemične energije, znižanje temperature ne ustavi reakcije (kot pri gorenju, kjer lahko zadevo ohladimo pod mejo vnetišča).
3. Za nameček se v akumulatorjih nahajajo še kovine, ki gorijo v stiku s kisikom (gorenje kovin)

Se pravi imamo precej neugodno kombinacijo.

Realno teh požarov, če se lahko tako kliče (boljši izraz bi bil elektro termična reakcija) ne gasimo, ampak s prho ohlajamo (vprašanje prha, goreča kovina !?) in čakamo pač, da se vsa energija,
ki je spravljena v akumulatorjih porabi (pretvori v toplotno).

Problem je, ker s praškom, ki gasi kovine ne naredite nič koristnega, akumulator se bo še naprej pregreval.

Zelo težko si predstavljam kako bo izgledalo posredovanje na takšni zadevi, če so potniki še v vozilu !?!
Na to ni nekega jasnega odgovora.
rename sporočil: 1.321
[#2989246] 20.02.22 16:41 · odgovor na: 0126Bacis (#2989244)
Odgovori   +    1
Zadnja sprememba: rename 20.02.2022 16:43
Baterija se v bistvu sploh ne vzge, me gori.
Sprosti samo izjemno vrocino, da se vname okolica.
Zato se baterije ne da pogasiti, gasis lahko samo (na primer) karoserijo, sedeze.... baterija pa bo se naprej oddajala vrocino.

Vzrok pozara na tej ladji se ni znan.
Glede na to, da EV transportirajo z minimalno napolnjeno baterijo, vsaj jaz dvomim, da je razlog baterija.
dz1975 sporočil: 2.264
[#2989252] 20.02.22 18:41 · odgovor na: rename (#2989246)
Odgovori   +    6
Aha, v ZDA je GM izdal uradno priporočilo kupcem Voltov, da svojih avtomobilov ne parkirajo doma v garaži, da so na parkiriščih vsaj 15 metrov od ostalih vozil in da v garažnih hišah parkirajo izključno na najvišjem nivoju (strehi)...
gmauthority.com/blog...s-outside/
BorutHocevar sporočil: 1.534
[#2989254] 20.02.22 18:58 · odgovor na: 0126Bacis (#2989244)
Odgovori   +    1
[0126Bacis]
Zelo težko si predstavljam kako bo izgledalo posredovanje na takšni zadevi, če so potniki še v vozilu !?!
Na to ni nekega jasnega odgovora.
oe.finance.si/894251...-klasicnih :
Z zornega kota požarne varnosti so električni avti varnejši od klasičnih. Med drugim tudi zato, ker baterija gori počasi in imamo čas za umik, je povedal Andrej Pečjak z Inštituta Metron.
ty sporočil: 244
[#2989279] 21.02.22 08:36 · odgovor na: BorutHocevar (#2989254)
Odgovori   +    3
[BorutHocevar]
> [0126Bacis]
> Zelo težko si predstavljam kako bo izgledalo posredovanje na takšni zadevi, če so potniki še v vozilu !?!
> Na to ni nekega jasnega odgovora.

oe.finance.si/894251...-klasicnih :
Z zornega kota požarne varnosti so električni avti varnejši od klasičnih. Med drugim tudi zato, ker baterija gori počasi in imamo čas za umik, je povedal Andrej Pečjak z Inštituta Metron.
Tolko nebuloz, kot v tem članku, pa že dolgo nisem prebral... Ko baterija res zagori, lahko samo gledajo.
BorutHocevar sporočil: 1.534
[#2989283] 21.02.22 09:04 · odgovor na: ty (#2989279)
Odgovori   +    0
[ty]
Tolko nebuloz, kot v tem članku, pa že dolgo nisem prebral...
Lahko to trditev utemeljite?
ty sporočil: 244
[#2989324] 21.02.22 12:56 · odgovor na: BorutHocevar (#2989283)
Odgovori   +    2
[BorutHocevar]
> [ty]
> Tolko nebuloz, kot v tem članku, pa že dolgo nisem prebral...

Lahko to trditev utemeljite?
Naprimer:
Baterije gorijo počasi: mislim da smo vsi videli en kup video posnetkov kako zagori Tesla in kako so naprimer gorele baterije v enem Samsungovem modelu telefona

Baterije zdržijo do celotne življenske dobe avtomobila: rad bi videl koliko baterij zdrži 20 let.. še deset je vprašljivo... Zamenjava je pa tako draga da je en norvežan raje razstrelil staro teslo kot pa dal tišoče EUR za novo

Avto baterije kot zalogovniki za omrežje: nima smisla komentirat

Zaenkrat mislim da je dovolj
BorutHocevar sporočil: 1.534
[#2989338] 21.02.22 13:25 · odgovor na: ty (#2989324)
Odgovori   +    0
[ty]
Baterije gorijo počasi: mislim da smo vsi videli en kup video posnetkov kako zagori Tesla in kako so naprimer gorele baterije v enem Samsungovem modelu telefona
Zagori ali gori? Pečjak je primerjal teslo z bencinarjem in možnosti za rešitev:
Kaj pa je hujše, je vprašal Pečjak: baterija, ki gori deset ur, ali deset litrov bencina, ki zagori v trenutku? »V katerem primeru imate večje možnosti za rešitev?«

Baterije zdržijo do celotne življenske dobe avtomobila: rad bi videl koliko baterij zdrži 20 let.. še deset je vprašljivo... Zamenjava je pa tako draga da je en norvežan raje razstrelil staro teslo kot pa dal tišoče EUR za novo
The good news is that the most recent battery pack is going on almost half a million kilometers (310,000 miles) with very little battery degradation. electrek.co/2019/11/...illion-km/
Avto baterije kot zalogovniki za omrežje: nima smisla komentirat
vehicle to grid enables EVs to export their unused battery capacity back to the grid to fill gaps in renewable energy generation www.elektrobit.com/t...echnology/
dz1975 sporočil: 2.264
[#2989378] 21.02.22 14:41 · odgovor na: BorutHocevar (#2989338)
Odgovori   +    5
Na tega lastnika z 1 mio km jih pride par 10k, ki so dali 20 do 30k USD za novo baterijo na Tesli. Seveda tudi ICE motor porabi kak menjalnik in par sklopk, da pride do 1M...

Gašenje (bolje rečeno hlajenje) pa žal ne traja samo 10 ur, lahko traja dni. Gašenje ICE avta zahteva 2 do 4 tone vode, gašenje EVja 120 do 150 ton (praktični podatki iz ZDA). Prvega lahko pogasi tudi samo eno gasilsko vozilo, za drugega se jih rabi 50!
ty sporočil: 244
[#2989381] 21.02.22 14:50 · odgovor na: BorutHocevar (#2989338)
Odgovori   +    3
- kar nekaj tesel je zgorelo praktično v trenutku, brez možnosti rešitve. Kot sem rekel, baterija ne gori vedno počasi
- mislim da so ocene o življenski dobi baterij preoptimistične
- potem boš šel pa peš domov... Ne vem kdo bo 'prodajal' elektriko v grid in tvegal da mu bo baterija hitreje crknila.

Eno je teorija, drugo pa praksa. In življenje je praksa, vse bolj ali manj 'zeleno' pa je še bolj teorija. Zelena realnost nas že močno tepe in še bolj nas bo.
dz1975 sporočil: 2.264
[#2989395] 21.02.22 16:02 · odgovor na: (#2989383)
Odgovori   +    1
V ZDA cca 250 ljudi letno (vključuje prometne nesreče, kjer je vozilo zagorelo):
www.nfpa.org/-/media...efires.pdf
comteo sporočil: 664
[#2989402] 21.02.22 16:48 · odgovor na: (#2989383)
Odgovori   +    3
[abohte]
> [BorutHocevar]
> > [ty]
> > Baterije gorijo počasi: mislim da smo vsi videli en kup video posnetkov kako zagori Tesla in kako so naprimer gorele baterije v enem Samsungovem modelu telefona
>
> Zagori ali gori? Pečjak je primerjal teslo z bencinarjem in možnosti za rešitev:
> Kaj pa je hujše, je vprašal Pečjak: baterija, ki gori deset ur, ali deset litrov bencina, ki zagori v trenutku? »V katerem primeru imate večje možnosti za rešitev?«

Koliko ljudi je v zadnjih 10 letih umrlo v avtomobilih v požaru? Ta odgovor bi rabil, preden bi lahko rekel, ali se je potrebno z vprašanjem gasilca Pečjaka sploh ukvarjati.



Na milijon prevoženih kilometrov električni avtomobili zagorijo cca 11 krat redkeje kot bencinski. Verjetnost, da se vžge je torej 11 krat manjša.

V požarih naftnih avtomobilov je poginilo nekaj ljudi, ki sem jih poznal....v električnem pa gre bolj za dim in lahko še kako nezavestnega voznika mimoidoči rešijo.

Novejše baterije sploh ne gorijo. Karkoli jim delaš.

Zanimivo je, da ko ze vžge kak električni avto, se to vrti na vseh medijih najmanj 14 dni... a naftnih zgori (11 krat več torej) vsak dan nekaj in nič ni slišati.
Naključje?


Stroka - gasilci - pa so itak poponoma neobveščeni in brez izkušenj. KAk bi tudi prišli do izkušenj, če to enostavno ne gori. Sem imel nesrečo s CNG avtom.... pa so merili pod avtom koncentracijo plina ... Ne glede na večkratno opozorilo, da ne gre za LPG ampak CNG.

Spomnimo se velikanskega požara na letališču v Skandinaviji.... Seveda takoj obtoženi električni avti, ki so slučajno bili tam. Na koncu pričakovan rezultat preiskave - zagorelo naftno vozilo.
comteo sporočil: 664
[#2989544] 22.02.22 13:39 · odgovor na: (#2989411)
Odgovori   +    1
comteo sporočil: 664
[#2989621] 22.02.22 21:13 · odgovor na: (#2989548)
Odgovori   +    1
Tiste, ki sem jih poznal, ne bo iskal po medijih. Ali želite?
Očitno ljudje umirajo v gorečih naftnih vozilih.
Električni avto, ki se veliko težje vžge in bolj počasi gori (bolj se kadi, kot gori) pa so statistično veliko bolj varna.

Je pa odnos javnosti in medijev (večina reeklam v avtomobilističnih revijah reklamira goriva, olja in podobno) pa neprimerno več in raje objavlja redke požare električnih vozil. Praviloma najmanj 14 dni se objavlja v vseh možnih medijih po nekaj krat.
Naključje?

Strani: 1