Strani: 1

FIN-379669 sporočil: 7.967
[#2878106] 28.10.20 23:07
Odgovori   +    3
Rešitve so in so enostavne. Jih bo država podprla? Dvomim, saj tam sledijo nebulozam Bruslja in ne razumejo ničesar, kaj je realno in kaj potencialno.
vrac sporočil: 11.068
[#2878133] 29.10.20 07:02 · odgovor na: FIN-379669 (#2878106)
Odgovori   +    2
[]
Rešitve so in so enostavne. Jih bo država podprla? Dvomim, saj tam sledijo nebulozam Bruslja in ne razumejo ničesar, kaj je realno in kaj potencialno.
Ne bodo podprli, ker stvar očtno deluje, oni podpirajo oredvsem to, kar je škodljivo za okolje.
0513ANITO sporočil: 10.825
[#2878142] 29.10.20 08:05 · odgovor na: vrac (#2878133)
Odgovori   +    2
[vrac]
> []
> Rešitve so in so enostavne. Jih bo država podprla? Dvomim, saj tam sledijo nebulozam Bruslja in ne razumejo ničesar, kaj je realno in kaj potencialno.

Ne bodo podprli, ker stvar očtno deluje, oni podpirajo oredvsem to, kar je škodljivo za okolje.
Prosim lepo.....

Ena predelava diesel mašine na plin pa res ni nekaj s čemer bi se nekdo prav posebej izpostavljal svojo inovativnost...

Vam še napišem, kako v grobem zadeva deluje....

V sesalni takt Diesel motorja se dovaja plin (enako kot pri Otto motorju). Diesel motor potem stiska mešanico plina in zraka, kot pri Otto motorju...Ker pa ima plin zelo visoko oktansko število ne pride do samovžiga, kot bi se to zgodilo pri Otto motorju, kar bi uničilo običajen Otto motor. Vžig zmesi goriva in zraka se zato izvede z vbrizgom diesel goriva v mešanico plina in zraka (ni svečke). Seveda je količina diesel goriva bistveno nižja pri kombiniranem gorivu kot pri čistem diesel pogonu.

Evo to je to na kratko...No rocket sience...
lojze1 sporočil: 784
[#2878144] 29.10.20 08:16
Odgovori   +    0
čas vnosa: 29.10.20 07:58
Ah, dajte no. To je samo slepi rokav v iskanju primerne energije. Teoretično uporaba utekočinjenega naftnega plina res pomeni okrog 25% manj CO2 izpustov. Vendar samo teoretično, od tu naprej je odvisno od načina vožnje, motorja tovornjaka, cestne infrastrukture itd. Tovornjak je že v zasnovi dražji, z manj možnostmi preskrbe z UNP itd. Cenejša uporaba je toliko cenjša kolikor ima vozilo olajšave, v Nemčiji npr obljubljeno do 2023 vozila na pogon na UPN ne plačuje cestarine, čeprav je EK Nemčijo opozorila, da takšna subvencija pomeni kršenje evropskih pravil in zahteva od Nemčije revidioranje subvencije s 01.01.2021. Kot prava rešitev izgleda uporaba vozil na vodik oziroma električni pogon.
lojze1 sporočil: 784
[#2878145] 29.10.20 08:16
Odgovori   +    0
čas vnosa: 29.10.20 07:58
Ah, dajte no. To je samo slepi rokav v iskanju primerne energije. Teoretično uporaba utekočinjenega naftnega plina res pomeni okrog 25% manj CO2 izpustov. Vendar samo teoretično, od tu naprej je odvisno od načina vožnje, motorja tovornjaka, cestne infrastrukture itd. Tovornjak je že v zasnovi dražji, z manj možnostmi preskrbe z UNP itd. Cenejša uporaba je toliko cenjša kolikor ima vozilo olajšave, v Nemčiji npr obljubljeno do 2023 vozila na pogon na UPN ne plačuje cestarine, čeprav je EK Nemčijo opozorila, da takšna subvencija pomeni kršenje evropskih pravil in zahteva od Nemčije revidioranje subvencije s 01.01.2021. Kot prava rešitev izgleda uporaba vozil na vodik oziroma električni pogon.
0513ANITO sporočil: 10.825
[#2878149] 29.10.20 08:28 · odgovor na: lojze1 (#2878144)
Odgovori   +    3
[lojze1]
Ah, dajte no. To je samo slepi rokav v iskanju primerne energije. Teoretično uporaba utekočinjenega naftnega plina res pomeni okrog 25% manj CO2 izpustov. Vendar samo teoretično, od tu naprej je odvisno od načina vožnje, motorja tovornjaka, cestne infrastrukture itd. Tovornjak je že v zasnovi dražji, z manj možnostmi preskrbe z UNP itd. Cenejša uporaba je toliko cenjša kolikor ima vozilo olajšave, v Nemčiji npr obljubljeno do 2023 vozila na pogon na UPN ne plačuje cestarine, čeprav je EK Nemčijo opozorila, da takšna subvencija pomeni kršenje evropskih pravil in zahteva od Nemčije revidioranje subvencije s 01.01.2021. Kot prava rešitev izgleda uporaba vozil na vodik oziroma električni pogon.
Malo si zgrešil..ne gre za UNP (propan-Butan, ampak za Metan....
Kar pa razen pri rezervoarju, kje so tlaki 200 bar, namesto 25...ni bistvene razlike.

UNP je danes res skoraj na vsaki pumpi, kar pa za komprimiran Metan ne velja...V Ljubljani je kolikor vem le na LPPju.
FIN-379669 sporočil: 7.967
[#2878151] 29.10.20 08:34 · odgovor na: 0513ANITO (#2878142)
Odgovori   +    5
Saj ni, ampak zakaj država ne subvencionira , spodbuja stvari, ki pomenijo majhen korak k izboljšanju stanja?

Zato ker sami ne vedo, kaj bo jutri in ker jim Bruselj razlaga, da imamo že čez 3 leta zero emission state. In da so te predelave brez veze.

Od tega nebulozenja pa danes krasno žive v Slo tisti, ki pišejo 100% ali 80% subvencionirane študije ali predstavljajo projekte, ki ne bodo nikoli v praksi zaživeli.

(Zapravljamo milijone po nareku Bruslja za nekaj, kar praktično ne bo vredno nič. Bi pa rezervirali 0,5 mio eur kot spodbude za predelavo kamionov, če bi vedeli, kam plovemo. Pa ne vemo oz. eni vemo, le odgovorni na ministrstvu ne.)
0228Semen sporočil: 12
[#2878163] 29.10.20 08:54 · odgovor na: 0513ANITO (#2878142)
Odgovori   +    3
[0513ANITO]
> [vrac]
> > []
> > Rešitve so in so enostavne. Jih bo država podprla? Dvomim, saj tam sledijo nebulozam Bruslja in ne razumejo ničesar, kaj je realno in kaj potencialno.
>
> Ne bodo podprli, ker stvar očtno deluje, oni podpirajo oredvsem to, kar je škodljivo za okolje.

Prosim lepo.....

Ena predelava diesel mašine na plin pa res ni nekaj s čemer bi se nekdo prav posebej izpostavljal svojo inovativnost...

Vam še napišem, kako v grobem zadeva deluje....

V sesalni takt Diesel motorja se dovaja plin (enako kot pri Otto motorju). Diesel motor potem stiska mešanico plina in zraka, kot pri Otto motorju...Ker pa ima plin zelo visoko oktansko število ne pride do samovžiga, kot bi se to zgodilo pri Otto motorju, kar bi uničilo običajen Otto motor. Vžig zmesi goriva in zraka se zato izvede z vbrizgom diesel goriva v mešanico plina in zraka (ni svečke). Seveda je količina diesel goriva bistveno nižja pri kombiniranem gorivu kot pri čistem diesel pogonu.

Evo to je to na kratko...No rocket sience...
Ne, ni rocket science. Vrag pa je v detajlih. Tako je vaš opis povsem korekten. Sam princip je enostaven in zlahka prenosljiv na stare dizle, recimo EURO 0 do EURO IV. Vgradnja na EURO VI tovornjake pa je lahko precej zahtevna, zahteva precej znanja in izkušenj.
0228Semen sporočil: 12
[#2878166] 29.10.20 09:11 · odgovor na: lojze1 (#2878145)
Odgovori   +    3
[lojze1]
Ah, dajte no. To je samo slepi rokav v iskanju primerne energije. Teoretično uporaba utekočinjenega naftnega plina res pomeni okrog 25% manj CO2 izpustov. Vendar samo teoretično, od tu naprej je odvisno od načina vožnje, motorja tovornjaka, cestne infrastrukture itd. Tovornjak je že v zasnovi dražji, z manj možnostmi preskrbe z UNP itd. Cenejša uporaba je toliko cenjša kolikor ima vozilo olajšave, v Nemčiji npr obljubljeno do 2023 vozila na pogon na UPN ne plačuje cestarine, čeprav je EK Nemčijo opozorila, da takšna subvencija pomeni kršenje evropskih pravil in zahteva od Nemčije revidioranje subvencije s 01.01.2021. Kot prava rešitev izgleda uporaba vozil na vodik oziroma električni pogon.
Govorimo o stisnjenem zemeljskem plinu (jeklenke 200 bar) ali utekočinjenem zemeljskem plinu (pri cca. -160stC), ne UNP. Število polnilnic po Evropi raste izjemno hitro. To omogoča že vzpostavljena infrastruktura za zemeljski plin v katero lahko enostavno vključimo tudi bio-metan ali sintetični metan iz obnovljive električne energije. Za vodik in elektriko (npr. polnjenje tovornjakov) pa jo moramo še zgraditi. Na kratko, lahko sanjamo kaj bo (to je gotovo bolj ležerno, zahteva manj napora), lahko pa gremo že sedaj v akcijo.
anon-93129 sporočil: 2.117
[#2878171] 29.10.20 09:21 · odgovor na: 0513ANITO (#2878149)
Odgovori   +    0
Malo si zgrešil..ne gre za UNP (propan-Butan, ampak za Metan....
Kar pa razen pri rezervoarju, kje so tlaki 200 bar, namesto 25...ni bistvene razlike.

UNP je danes res skoraj na vsaki pumpi, kar pa za komprimiran Metan ne velja...V Ljubljani je kolikor vem le na LPPju.
Menda je v Sloveniji 144 LPG plinskih črpalk

Seznam vseh 144 plinskih črpalk v Sloveniji - plinske-crpalke.siwww.plinske-crpalke.si › seznam
anon-534275 sporočil: 161
[#2878181] 29.10.20 09:38 · odgovor na: anon-93129 (#2878171)
Odgovori   +    1
[Mleben]
> Malo si zgrešil..ne gre za UNP (propan-Butan, ampak za Metan....
> Kar pa razen pri rezervoarju, kje so tlaki 200 bar, namesto 25...ni bistvene razlike.
>
> UNP je danes res skoraj na vsaki pumpi, kar pa za komprimiran Metan ne velja...V Ljubljani je kolikor vem le na LPPju.

Menda je v Sloveniji 144 LPG plinskih črpalk

Seznam vseh 144 plinskih črpalk v Sloveniji - plinske-crpalke.siwww.plinske-crpalke.si › seznam
No, pa probaj na teh pumpah dobiti metan.
0513ANITO sporočil: 10.825
[#2878188] 29.10.20 10:09 · odgovor na: 0228Semen (#2878166)
Odgovori   +    1
[0228Semen]
> [lojze1]
> Ah, dajte no. To je samo slepi rokav v iskanju primerne energije. Teoretično uporaba utekočinjenega naftnega plina res pomeni okrog 25% manj CO2 izpustov. Vendar samo teoretično, od tu naprej je odvisno od načina vožnje, motorja tovornjaka, cestne infrastrukture itd. Tovornjak je že v zasnovi dražji, z manj možnostmi preskrbe z UNP itd. Cenejša uporaba je toliko cenjša kolikor ima vozilo olajšave, v Nemčiji npr obljubljeno do 2023 vozila na pogon na UPN ne plačuje cestarine, čeprav je EK Nemčijo opozorila, da takšna subvencija pomeni kršenje evropskih pravil in zahteva od Nemčije revidioranje subvencije s 01.01.2021. Kot prava rešitev izgleda uporaba vozil na vodik oziroma električni pogon.
Če je prava rešitev vodik oziroma električni pogon, potem mi povejte, kje lahko zdaj to kupim po ceni, ki mi bo omogočala pozitivno poslovanje. Govorim o transportu na dolge razdalje, da se razumemo, ne "last mile delivery". Lahko čakamo na tehnologije, ki gotovo bodo prišle, kdaj točno, pa ne vemo. In vmes ne naredimo nič. Lahko pa že sedaj začnemo z zmanjševanjem izpustov CO2 s tehnologijami, ki so že na voljo.
Govorimo o stisnjenem zemeljskem plinu (jeklenke 200 bar) ali utekočinjenem zemeljskem plinu (pri cca. -160stC), ne UNP. Število polnilnic po Evropi raste izjemno hitro. To omogoča že vzpostavljena infrastruktura za zemeljski plin v katero lahko enostavno vključimo tudi bio-metan ali sintetični metan iz obnovljive električne energije. Za vodik in elektriko (npr. polnjenje tovornjakov) pa jo moramo še zgraditi. Na kratko, lahko sanjamo kaj bo (to je gotovo bolj ležerno, zahteva manj napora), lahko pa gremo že sedaj v akcijo.
Vse OK, samo prosim ne omenjajte sintetičnega metana....ker potem tudi ene fure ne bost naredili s pozitivnim denarnim tokom...še vsaj naslednjih 100 let.

Pod sintetičen metan seveda razumemo proizvodnjo iz elektrike, Vodika in CO2

en.wikipedia.org/wik...wer-to-gas

Mal teorije za posladek...
Froc sporočil: 2.031
[#2878221] 29.10.20 11:20 · odgovor na: anon-534275 (#2878181)
Odgovori   +    0
[]
> [Mleben]
> > Malo si zgrešil..ne gre za UNP (propan-Butan, ampak za Metan....
> > Kar pa razen pri rezervoarju, kje so tlaki 200 bar, namesto 25...ni bistvene razlike.
> >
> > UNP je danes res skoraj na vsaki pumpi, kar pa za komprimiran Metan ne velja...V Ljubljani je kolikor vem le na LPPju.
>
> Menda je v Sloveniji 144 LPG plinskih črpalk
>
> Seznam vseh 144 plinskih črpalk v Sloveniji - plinske-crpalke.siwww.plinske-crpalke.si › seznam

No, pa probaj na teh pumpah dobiti metan.
Ga niti ne iščem. LPG (UNP) zemeljski propan/butan plin je pogosto uporabljan v osebnih vozilih. CNP (metan) pa je bolj teoretiziranje in zaenkrat nepomembno, ker je že sama montaža predraga. Čeprav se pripravlja razvoj na večih področjih, a še ni tam.
0513ANITO sporočil: 10.825
[#2878225] 29.10.20 11:32 · odgovor na: Froc (#2878221)
Odgovori   +    3
[Froc]
> []
> > [Mleben]
> > > Malo si zgrešil..ne gre za UNP (propan-Butan, ampak za Metan....
> > > Kar pa razen pri rezervoarju, kje so tlaki 200 bar, namesto 25...ni bistvene razlike.
> > >
> > > UNP je danes res skoraj na vsaki pumpi, kar pa za komprimiran Metan ne velja...V Ljubljani je kolikor vem le na LPPju.
> >
> > Menda je v Sloveniji 144 LPG plinskih črpalk
> >
> > Seznam vseh 144 plinskih črpalk v Sloveniji - plinske-crpalke.siwww.plinske-crpalke.si › seznam
>
> No, pa probaj na teh pumpah dobiti metan.

Ga niti ne iščem. LPG (UNP) zemeljski propan/butan plin je pogosto uporabljan v osebnih vozilih. CNP (metan) pa je bolj teoretiziranje in zaenkrat nepomembno, ker je že sama montaža predraga. Čeprav se pripravlja razvoj na večih področjih, a še ni tam.
Ma kakšen razvoj neki...vse je razvito...pa predrago.

A sploh veste kako zgleda prava polnilna postaja za CNG?

Trije rezervoarji, trije ventili.
Polnjenje gre v treh stopnjah...Nizki tlak, srednji tlak, visoki tlak, da se doseže ustrezno kratke čase polnjenja in ne razmetava z energijo za komprimiranje plina.

Evo...tlele mate: www.ventiltechnik.de...ations.pdf
0228Semen sporočil: 12
[#2878253] 29.10.20 12:15 · odgovor na: 0513ANITO (#2878188)
Odgovori   +    1
[0513ANITO]
> [0228Semen]
> > [lojze1]
> > Ah, dajte no. To je samo slepi rokav v iskanju primerne energije. Teoretično uporaba utekočinjenega naftnega plina res pomeni okrog 25% manj CO2 izpustov. Vendar samo teoretično, od tu naprej je odvisno od načina vožnje, motorja tovornjaka, cestne infrastrukture itd. Tovornjak je že v zasnovi dražji, z manj možnostmi preskrbe z UNP itd. Cenejša uporaba je toliko cenjša kolikor ima vozilo olajšave, v Nemčiji npr obljubljeno do 2023 vozila na pogon na UPN ne plačuje cestarine, čeprav je EK Nemčijo opozorila, da takšna subvencija pomeni kršenje evropskih pravil in zahteva od Nemčije revidioranje subvencije s 01.01.2021. Kot prava rešitev izgleda uporaba vozil na vodik oziroma električni pogon.
> Če je prava rešitev vodik oziroma električni pogon, potem mi povejte, kje lahko zdaj to kupim po ceni, ki mi bo omogočala pozitivno poslovanje. Govorim o transportu na dolge razdalje, da se razumemo, ne "last mile delivery". Lahko čakamo na tehnologije, ki gotovo bodo prišle, kdaj točno, pa ne vemo. In vmes ne naredimo nič. Lahko pa že sedaj začnemo z zmanjševanjem izpustov CO2 s tehnologijami, ki so že na voljo.
> Govorimo o stisnjenem zemeljskem plinu (jeklenke 200 bar) ali utekočinjenem zemeljskem plinu (pri cca. -160stC), ne UNP. Število polnilnic po Evropi raste izjemno hitro. To omogoča že vzpostavljena infrastruktura za zemeljski plin v katero lahko enostavno vključimo tudi bio-metan ali sintetični metan iz obnovljive električne energije. Za vodik in elektriko (npr. polnjenje tovornjakov) pa jo moramo še zgraditi. Na kratko, lahko sanjamo kaj bo (to je gotovo bolj ležerno, zahteva manj napora), lahko pa gremo že sedaj v akcijo.

Vse OK, samo prosim ne omenjajte sintetičnega metana....ker potem tudi ene fure ne bost naredili s pozitivnim denarnim tokom...še vsaj naslednjih 100 let.

Pod sintetičen metan seveda razumemo proizvodnjo iz elektrike, Vodika in CO2

en.wikipedia.org/wik...wer-to-gas

Mal teorije za posladek...
Ja, ampak potem ne smemo govoriti tudi ne o vodiku. Na linku manjka en podatek: Kakšen je izkoristek, če vodik stisnemo na 700bar, kar je običajen tlak (ali pa vsaj 350bar). Se strinjam, da je to energetsko vprašljivo. Je pa to smer v katero se usmerjamo v EU.
anon-534275 sporočil: 161
[#2878254] 29.10.20 12:16 · odgovor na: Froc (#2878221)
Odgovori   +    2
[Froc]
> []
> > [Mleben]
> > > Malo si zgrešil..ne gre za UNP (propan-Butan, ampak za Metan....
> > > Kar pa razen pri rezervoarju, kje so tlaki 200 bar, namesto 25...ni bistvene razlike.
> > >
> > > UNP je danes res skoraj na vsaki pumpi, kar pa za komprimiran Metan ne velja...V Ljubljani je kolikor vem le na LPPju.
> >
> > Menda je v Sloveniji 144 LPG plinskih črpalk
> >
> > Seznam vseh 144 plinskih črpalk v Sloveniji - plinske-crpalke.siwww.plinske-crpalke.si › seznam
>
> No, pa probaj na teh pumpah dobiti metan.

Ga niti ne iščem. LPG (UNP) zemeljski propan/butan plin je pogosto uporabljan v osebnih vozilih. CNP (metan) pa je bolj teoretiziranje in zaenkrat nepomembno, ker je že sama montaža predraga. Čeprav se pripravlja razvoj na večih področjih, a še ni tam.
UNP ni zemeljski plin, temveč utekočinjen naftni plin. V članku pa je govora o stisnjenem zemeljskem plinu - metanu. Če se ne motim, imamo zanj samo neke 3 ali 4 črpalke.
0513ANITO sporočil: 10.825
[#2878262] 29.10.20 12:44 · odgovor na: 0228Semen (#2878253)
Odgovori   +    1
[0228Semen]
> [0513ANITO]
> > [0228Semen]
> > > [lojze1]
> > > Ah, dajte no. To je samo slepi rokav v iskanju primerne energije. Teoretično uporaba utekočinjenega naftnega plina res pomeni okrog 25% manj CO2 izpustov. Vendar samo teoretično, od tu naprej je odvisno od načina vožnje, motorja tovornjaka, cestne infrastrukture itd. Tovornjak je že v zasnovi dražji, z manj možnostmi preskrbe z UNP itd. Cenejša uporaba je toliko cenjša kolikor ima vozilo olajšave, v Nemčiji npr obljubljeno do 2023 vozila na pogon na UPN ne plačuje cestarine, čeprav je EK Nemčijo opozorila, da takšna subvencija pomeni kršenje evropskih pravil in zahteva od Nemčije revidioranje subvencije s 01.01.2021. Kot prava rešitev izgleda uporaba vozil na vodik oziroma električni pogon.
> > Če je prava rešitev vodik oziroma električni pogon, potem mi povejte, kje lahko zdaj to kupim po ceni, ki mi bo omogočala pozitivno poslovanje. Govorim o transportu na dolge razdalje, da se razumemo, ne "last mile delivery". Lahko čakamo na tehnologije, ki gotovo bodo prišle, kdaj točno, pa ne vemo. In vmes ne naredimo nič. Lahko pa že sedaj začnemo z zmanjševanjem izpustov CO2 s tehnologijami, ki so že na voljo.
> > Govorimo o stisnjenem zemeljskem plinu (jeklenke 200 bar) ali utekočinjenem zemeljskem plinu (pri cca. -160stC), ne UNP. Število polnilnic po Evropi raste izjemno hitro. To omogoča že vzpostavljena infrastruktura za zemeljski plin v katero lahko enostavno vključimo tudi bio-metan ali sintetični metan iz obnovljive električne energije. Za vodik in elektriko (npr. polnjenje tovornjakov) pa jo moramo še zgraditi. Na kratko, lahko sanjamo kaj bo (to je gotovo bolj ležerno, zahteva manj napora), lahko pa gremo že sedaj v akcijo.
>
> Vse OK, samo prosim ne omenjajte sintetičnega metana....ker potem tudi ene fure ne bost naredili s pozitivnim denarnim tokom...še vsaj naslednjih 100 let.
>
> Pod sintetičen metan seveda razumemo proizvodnjo iz elektrike, Vodika in CO2
>
> en.wikipedia.org/wik...wer-to-gas
>
> Mal teorije za posladek...

Ja, ampak potem ne smemo govoriti tudi ne o vodiku. Na linku manjka en podatek: Kakšen je izkoristek, če vodik stisnemo na 700bar, kar je običajen tlak (ali pa vsaj 350bar). Se strinjam, da je to energetsko vprašljivo. Je pa to smer v katero se usmerjamo v EU.
Smer EU je jasno začrtana....Vračamo se v Jame.

Strani: 1