Strani: 1

RAIFF-LEAS03 sporočil: 3
[#2838213] 16.04.20 20:43
Odgovori   +    3
Milos na poloznici za elektriko piše da je cca 80% elektrike ki jo točimo v avtomobile iz neobnovljivih virov. Je električni avto res rešitev za okolje? S povečevanjem povpraševanja po elektrike se že sedaj nakazuje da bomo rabili še eno nuklearko... pa proizvodnja in razgradnja baterij? Mislim da je potrebno spremeniti potovalne navade -> vlak in kolo...
0513ANITO sporočil: 7.540
[#2838216] 16.04.20 20:51 · odgovor na: RAIFF-LEAS03 (#2838213)
Odgovori   +    10
[]
Milos na poloznici za elektriko piše da je cca 80% elektrike ki jo točimo v avtomobile iz neobnovljivih virov. Je električni avto res rešitev za okolje? S povečevanjem povpraševanja po elektrike se že sedaj nakazuje da bomo rabili še eno nuklearko... pa proizvodnja in razgradnja baterij? Mislim da je potrebno spremeniti potovalne navade -> vlak in kolo...
Pomenljiv je podatek 22kW polnilna postaja...

Miloš si bo prilastil priklopno moč za cca 10 individualnih hiš.
MF-566285 sporočil: 50
[#2838220] 16.04.20 21:05 · odgovor na: 0513ANITO (#2838216)
Odgovori   +    0
Katera hiša ima samo eno 10A glavno varovalko? Nekaj si se zaštrikal.
0513ANITO sporočil: 7.540
[#2838223] 16.04.20 21:14 · odgovor na: MF-566285 (#2838220)
Odgovori   +    6
[]
Katera hiša ima samo eno 10A glavno varovalko? Nekaj si se zaštrikal.
Miloš bo rabil 50A varovalke...s 35A bo velikokrat usekal čez zakupljeno moč.

Upoštevaj še povprečno priključno moč na hišo, ki je nekje med 1-2kW....za tako povprečno moč je omrežje zgrajeno, neglede na to, da ima posamezna hiša 3x25A glavne varovalke
Nollem sporočil: 157
[#2838236] 16.04.20 22:17 · odgovor na: MF-566285 (#2838220)
Odgovori   +    0
[]
Katera hiša ima samo eno 10A glavno varovalko? Nekaj si se zaštrikal.
matematika pa ne gre, pa ne gre...
FIN-209516 sporočil: 763
[#2838256] 17.04.20 00:43
Odgovori   +    5
"Denimo, pri električnem vozilu je menjavanje olja preteklost, saj motor ne potrebuje mazanja. Enako velja za zavorne ploščice, kolute in bobne, ki imajo občutno daljšo življenjsko dobo."
Da ni menjave olja razumem, ne vem pa kaj ima električni motor opraviti z zavornimi ploščicami? Avto z zelo skromnim motorjem (pospeški 0-100: 11.4 sekunde) ima za svojo velikost kar veliko težo (prazen tono in pol). Da se to ustavi se verjetno tudi nekaj ploščic podrsa.
ev-database.org/car/...-ZE50-R110
Mogoče bi to tehnologijo zaviranja veljalo prenesti na vozila z notranjim izgorevanjem?
Naj pripomnim, da že 8 let vozim navaden dizel z regeneracijo energije pri zaviranju, tako da to ni ravno novost, ki je drugi avti ne bi imeli.
alek14 sporočil: 12.873
[#2838266] 17.04.20 06:58 · odgovor na: FIN-209516 (#2838256)
Odgovori   +    2
BEV zavirajo z motorjem. Ploščice se rabijo samo pri zaviranju v sili.
milos9 sporočil: 854
[#2838272] 17.04.20 07:40 · odgovor na: RAIFF-LEAS03 (#2838213)
Odgovori   +    2
[]
Milos na poloznici za elektriko piše da je cca 80% elektrike ki jo točimo v avtomobile iz neobnovljivih virov. Je električni avto res rešitev za okolje? S povečevanjem povpraševanja po elektrike se že sedaj nakazuje da bomo rabili še eno nuklearko... pa proizvodnja in razgradnja baterij? Mislim da je potrebno spremeniti potovalne navade -> vlak in kolo...
Pozdravljen,

To je sicer res, večina elektrike pridelamo netrajnostno. Zato je moj cilj lastna pridelava, s sončno elektrarno. Pridelana elektrika bo sicer zaokrožila po omrežju. A če vsak mesec proizveden dober megavat za lastne potrebe, to pomeni da bo naša poraba energija prišla zgolj iz obnovljivih virov.
milos9 sporočil: 854
[#2838273] 17.04.20 07:43 · odgovor na: 0513ANITO (#2838216)
Odgovori   +    2
[0513ANITO]
> []
> Milos na poloznici za elektriko piše da je cca 80% elektrike ki jo točimo v avtomobile iz neobnovljivih virov. Je električni avto res rešitev za okolje? S povečevanjem povpraševanja po elektrike se že sedaj nakazuje da bomo rabili še eno nuklearko... pa proizvodnja in razgradnja baterij? Mislim da je potrebno spremeniti potovalne navade -> vlak in kolo...

Pomenljiv je podatek 22kW polnilna postaja...

Miloš si bo prilastil priklopno moč za cca 10 individualnih hiš.
22 kW polnilnica ne pomeni, da bo ta polnila z 22 kW. Polnila bo z 10, 12... nekje do 17 kW kolikor je na voljo. Odjem bo uravnaval load guard, ki nadzoruje porabo in polnilnici omogoča trenutno prosto moč. Ko bo delavalo več uporabnikov v hiši, bo polnilnica tako polnila počasneje. Vsekakor pa hitreje kot sedaj, prek šuko vtičnice.
milos9 sporočil: 854
[#2838276] 17.04.20 07:45 · odgovor na: 0513ANITO (#2838223)
Odgovori   +    3
[0513ANITO]
> []
> Katera hiša ima samo eno 10A glavno varovalko? Nekaj si se zaštrikal.

Miloš bo rabil 50A varovalke...s 35A bo velikokrat usekal čez zakupljeno moč.

Upoštevaj še povprečno priključno moč na hišo, ki je nekje med 1-2kW....za tako povprečno moč je omrežje zgrajeno, neglede na to, da ima posamezna hiša 3x25A glavne varovalke
Varovalke so 3x25A, je povsem dovolj oziroma stroškovno najbolj smiselno. Pojasnilo o polnjenju zgoraj.
milos9 sporočil: 854
[#2838278] 17.04.20 07:48 · odgovor na: FIN-209516 (#2838256)
Odgovori   +    1
[FIN-209516]
"Denimo, pri električnem vozilu je menjavanje olja preteklost, saj motor ne potrebuje mazanja. Enako velja za zavorne ploščice, kolute in bobne, ki imajo občutno daljšo življenjsko dobo."
Da ni menjave olja razumem, ne vem pa kaj ima električni motor opraviti z zavornimi ploščicami? Avto z zelo skromnim motorjem (pospeški 0-100: 11.4 sekunde) ima za svojo velikost kar veliko težo (prazen tono in pol). Da se to ustavi se verjetno tudi nekaj ploščic podrsa.
ev-database.org/car/...-ZE50-R110
Mogoče bi to tehnologijo zaviranja veljalo prenesti na vozila z notranjim izgorevanjem?
Naj pripomnim, da že 8 let vozim navaden dizel z regeneracijo energije pri zaviranju, tako da to ni ravno novost, ki je drugi avti ne bi imeli.
Avto je res težek, do stotice ima celo 9,5 s... A vseeno, zaradi načina vožnje, zaviranja s pomočjo rekuperacije, zavore in s tem ploščice obremenjujemo zelo zelo redko. Takšnega načina vožnje se je sicer potrebno navadit, a gre lažje če si nagrajen z dodatnimi kilometri dosega in s tem odrešen "range anxiety".
Nollem sporočil: 157
[#2838285] 17.04.20 08:07
Odgovori   +    4
Zakaj tak naslov, če avto najemaš?

za 200 eur na mesec bi avto marsikdo najemal, jaz zagotovo. to komaj pokrije stroške cestnine, zavarovanja, pnevmatik, kje je še izguba vrednosti vozila.
bostjan50 sporočil: 914
[#2838295] 17.04.20 08:50 · odgovor na: 0513ANITO (#2838223)
Odgovori   +    1
[0513ANITO]
> []
> Katera hiša ima samo eno 10A glavno varovalko? Nekaj si se zaštrikal.

Miloš bo rabil 50A varovalke...s 35A bo velikokrat usekal čez zakupljeno moč.

Upoštevaj še povprečno priključno moč na hišo, ki je nekje med 1-2kW....za tako povprečno moč je omrežje zgrajeno, neglede na to, da ima posamezna hiša 3x25A glavne varovalke
Torej povprecna prikljucna moc hise je en kalorifer? Težka bo :)
milos9 sporočil: 854
[#2838299] 17.04.20 09:00 · odgovor na: Nollem (#2838285)
Odgovori   +    1
To možnost je imel vsak, akcija je bila splošna. Morda se še vrne. Gre pa za finančni lizing, na ta način je kupljenih 55 % avtov v Sloveniji.
Nollem sporočil: 157
[#2838315] 17.04.20 09:40 · odgovor na: milos9 (#2838299)
Odgovori   +    4
[milos9]
To možnost je imel vsak, akcija je bila splošna. Morda se še vrne. Gre pa za finančni lizing, na ta način je kupljenih 55 % avtov v Sloveniji.
pa saj sam pišeš, da gre za najem: Slovenski Renault ga je konec minulega leta ponudil v poseben triletni najem.

to je OPERATIVNI leasing ali poslovni najem, avtomobil ne preide v tvoje lastništvo
milos9 sporočil: 854
[#2838317] 17.04.20 09:44 · odgovor na: Nollem (#2838315)
Odgovori   +    0
Operativni najem za fizične osebe ni mogoč.
FIN-209516 sporočil: 763
[#2838399] 17.04.20 12:22 · odgovor na: alek14 (#2838266)
Odgovori   +    3
[alek14]
BEV zavirajo z motorjem. Ploščice se rabijo samo pri zaviranju v sili.
Tudi motorji z notranjim izgorevanjem lahko zavirajo z motorjem. Nekateri avti z avtomatskim menjalnikom to počnejo avtomatsko. Tudi polnjenje akumulatorja zavira avto. Vsakič ko spustim gas se avtomatski menjalnik odloča med jadranjem, zaviranjem z motorjem in polnjenjem akumulatorja.
[milos9]
A vseeno, zaradi načina vožnje, zaviranja s pomočjo rekuperacije, zavore in s tem ploščice obremenjujemo zelo zelo redko. Takšnega načina vožnje se je sicer potrebno navadit, a gre lažje če si nagrajen z dodatnimi kilometri dosega in s tem odrešen "range anxiety"
Če bi z motorjem z notranjim izgorevanjem vozil kot po jajcih bi prav tako manj obremenjeval zavore, in privarčeval gorivo. In to brez range anxiety. Na prejšnjem dizlu sem ploščice menjal na 80.000 km, diskov pa nikoli (ob 210.000 km, ko sem avto prodal, so bili še dobri).

Glede na veliko težo vozila je prav mogoče, da bi bila obraba zavor z bencinarjem manjša samo zaradi manjše teže. Tako da ti prihranki ob zaviranju z električnim motorjem morda samo rešujemo problem, ki so ga z električnim motorjem povzročili (velika teža baterij).
comteo sporočil: 97
[#2838594] 18.04.20 05:57 · odgovor na: 0513ANITO (#2838216)
Odgovori   +    1

Pomenljiv je podatek 22kW polnilna postaja...

Miloš si bo prilastil priklopno moč za cca 10 individualnih hiš.
22 kW AC polnilnica pomeni DO 22 kW. Polnilnica se nastavi na max moč, ki jo pred vsakim polnjenjem, preko podatkovne povezave sporoči avtomobilu. Minimalna moč, ki jo standard za AC polnjenje predvideva je 1 * 6A ali približno 1 kW.
Za ZOE v opisani hiši priporočam vsaj 3* 10A, kar je 6 kW in v eni noči (od 22 do 06 - cenejša energija in cenejša omrežnina) prenese 48 kWh - cca 350 km. Več ne potrebuje.
Električni avtomobili se polnijo čez noč. Struktura vira energije cez noč je veliko bolj zelena, ker je skupna poraba v Slo za cca 40% nižja in TEŠ zniža proizvodnjo.
Če nas ne veseli nakladanje, da je energija v SLO vtičnici umazana se pri dobavitelju energije dogovorimo za modri paket in imamo le OVE energijo v svojih vtivnicah. Cena je bila le 0.1 cent po kWh nižja - meni to znese 40 centov več mesečno.
Eni dobavitelji v SLO itak ponujajo le OVE energijo (npr: Sonce energija).
comteo sporočil: 97
[#2838597] 18.04.20 06:09 · odgovor na: FIN-209516 (#2838399)
Odgovori   +    0
Zadnja sprememba: comteo 18.04.2020 06:19
Ne razumete. Električni avtomobili z rekuperacijo lahko zavirajo ostro in "do nule".
Ena vozila omogočajo vožnjo z eno pedalo (npr BMW i3, Nissan Leaf z e- Pedal), kar pomeni da 100% regenerativne energije gre nazaj v baterijo. Druga vozila (recimo Hyundai) omogočajo z obvolanskimi ročicami sprotno regulacijo moči rekuperacije.
Posledica je lahko popolna neuporaba zavor pri normalni uporabi. Zaradi tega smo mogli v prvem letu lastništva Kone na servis, ker se je zaradi neuporabe začelo slišati "šobanje".
Z "mehko" vožnjo, na podlagi izkušenj trdim, da vam v življenjski dobi vozila (vozila z močnejšo rekuperacijo ) ne bo potrebno menjavati zavornih ploščic.
comteo sporočil: 97
[#2838598] 18.04.20 06:17 · odgovor na: RAIFF-LEAS03 (#2838213)
Odgovori   +    0
[]
Milos na poloznici za elektriko piše da je cca 80% elektrike ki jo točimo v avtomobile iz neobnovljivih virov. Je električni avto res rešitev za okolje? S povečevanjem povpraševanja po elektrike se že sedaj nakazuje da bomo rabili še eno nuklearko... pa proizvodnja in razgradnja baterij? Mislim da je potrebno spremeniti potovalne navade -> vlak in kolo...
Slovenija ta trenutek: 43% obnovljivi viri, 79% z minimalnim CO2.
www.electricitymap.o...emote=true
0513ANITO sporočil: 7.540
[#2838634] 18.04.20 09:43 · odgovor na: comteo (#2838594)
Odgovori   +    1
[comteo]
>
> Pomenljiv je podatek 22kW polnilna postaja...
>
> Miloš si bo prilastil priklopno moč za cca 10 individualnih hiš.

22 kW AC polnilnica pomeni DO 22 kW. Polnilnica se nastavi na max moč, ki jo pred vsakim polnjenjem, preko podatkovne povezave sporoči avtomobilu. Minimalna moč, ki jo standard za AC polnjenje predvideva je 1 * 6A ali približno 1 kW.
Za ZOE v opisani hiši priporočam vsaj 3* 10A, kar je 6 kW in v eni noči (od 22 do 06 - cenejša energija in cenejša omrežnina) prenese 48 kWh - cca 350 km. Več ne potrebuje.
Električni avtomobili se polnijo čez noč. Struktura vira energije cez noč je veliko bolj zelena, ker je skupna poraba v Slo za cca 40% nižja in TEŠ zniža proizvodnjo.
Če nas ne veseli nakladanje, da je energija v SLO vtičnici umazana se pri dobavitelju energije dogovorimo za modri paket in imamo le OVE energijo v svojih vtivnicah. Cena je bila le 0.1 cent po kWh nižja - meni to znese 40 centov več mesečno.
Eni dobavitelji v SLO itak ponujajo le OVE energijo (npr: Sonce energija).
To kor ima Miloš je lepo 17kW...in ne 22kW pa če se na glavo postavite....Ko bo pa doplačal za močnejše varovalke bo pa 22kW...

Pa še to...Dejstvo je, ka kradete priključno moč ostalim porabnikom,,,ker gospodinska priključna moč bazira na povprečni priključni moči 1-2 kW.

Drugače pa naročite industrijski odjem, tam boste pa 24/7 lahko koristili polno priključno moč, pa cos fi vam bodo merili, če boste šli nad 63A.
FIN-209516 sporočil: 763
[#2838762] 18.04.20 19:20 · odgovor na: comteo (#2838597)
Odgovori   +    0
[comteo]
Ne razumete. Električni avtomobili z rekuperacijo lahko zavirajo ostro in "do nule".
Ena vozila omogočajo vožnjo z eno pedalo (npr BMW i3, Nissan Leaf z e- Pedal), kar pomeni da 100% regenerativne energije gre nazaj v baterijo. Druga vozila (recimo Hyundai) omogočajo z obvolanskimi ročicami sprotno regulacijo moči rekuperacije.
Posledica je lahko popolna neuporaba zavor pri normalni uporabi. Zaradi tega smo mogli v prvem letu lastništva Kone na servis, ker se je zaradi neuporabe začelo slišati "šobanje".
Z "mehko" vožnjo, na podlagi izkušenj trdim, da vam v življenjski dobi vozila (vozila z močnejšo rekuperacijo ) ne bo potrebno menjavati zavornih ploščic.
Hvala za pojasnilo. Za dinamično vožnjo verjetno ni, ob vožnji samo na tempomatu pa verjetno res dosega dobre rezultate.

Strani: 1