Strani: 1

FIN-379669 sporočil: 3.984
[#2829540] 26.03.20 00:46
Odgovori   +    5
Saj študiozneži imajo prav, ampak kdo bo plačal tale preskok (ki bo drag) in kdo, ob sedanji stopnji razvoja baterij in omrežja, bo potrpežljivo čakal vsaj pol ure ob vozilu (da se napolni) vsake 180 km opravljene razdalje?

Pa še in še. Če ne bi bila sedaj kriza in ljudje bodo previdni ter bi država izdatno subvencionirala to vse skupaj, bi rekel, ajd, gremo počasi in začetek v urbane BEV... tako pa,... bomo še malo počakali, pa potem videli in sodili.

(Tisti premožnejši pa naj si kar privoščijo e-vozilo... bolje to, kot bencinarji s povprečno porabo 15 l/100 km.)

(Počasi bomo šli v ta vozila.. pa še kaj se bo našlo v naslednjih 10 letih...)
alek14 sporočil: 12.873
[#2829549] 26.03.20 06:49
Odgovori   +    21
Študija je nična. Upoštevali so porabo BEV 14 kWh/100 km.

Bedaki so celo predpostavili, da se bo ta zniževala as časom - dogaja pa se ravno nasprotno (prodajajo se BEV SUV in superšportniki s porabo 30-40kWh/100km, prodaja malčkov pa bo ugasnila, saj bo subvencij konec). Kako je lahko tak članek prestal peer-review ni jasno.

No, sice pa Nature ni več resen znanstveni cajtng - je bolj rumeni tisk.
0126Bacis sporočil: 1.617
[#2829593] 26.03.20 09:25
Odgovori   +    7
Bom tule nalimal 2 linka, ki ju priporočam v branje:

SNEG NE PADA, DA PREKRIJE PLANJAVO, AMPAK DA VSAKA ZVER POKAŽE SVOJO SLED
radlek.si/2020/03/25...vojo-sled/

ZAKAJ JE MORDA KORISTNO, DA SMO GLOBALNO KRIZO S COVID-19 DOŽIVELI PRED RAZOGLJIČENJEM?
radlek.si/2020/03/23...ljicenjem/

g Hočevar, bi morda povabili avtorja, da "uravnoteži" vaša pisanja?
alek14 sporočil: 12.873
[#2829599] 26.03.20 09:35 · odgovor na: 0126Bacis (#2829593)
Odgovori   +    4
[0126Bacis]
Bom tule nalimal 2 linka, ki ju priporočam v branje:

SNEG NE PADA, DA PREKRIJE PLANJAVO, AMPAK DA VSAKA ZVER POKAŽE SVOJO SLED
radlek.si/2020/03/25...vojo-sled/

ZAKAJ JE MORDA KORISTNO, DA SMO GLOBALNO KRIZO S COVID-19 DOŽIVELI PRED RAZOGLJIČENJEM?
radlek.si/2020/03/23...ljicenjem/
Ja, razogljičenje, krožno gospodarstvo, zelena energija, "climate change emergency", it's all antient history now. ;-)
aimon sporočil: 593
[#2829606] 26.03.20 09:49
Odgovori   +    3
"Recimo, da zmanjšanje izpustov pri proizvodnji električne energije ne bo uspešno. Mar lahko z elektrifikacijo prometa in ogrevanja v tem primeru dosežemo nasprotno od željenega, torej povečamo emisije ogljika?"
Ogljika?

"V imenu nekega drugega, medijsko in politično skonstruiranega strahu pred posledicami človekovih emisij CO2 na podnebje, smo raje investirali v sončnice in vetrne elektrarne namesto v npr. nabavo opreme za soočenje z realno grožnjo pandemij. Lekcija, ki smo se jo (upajmo) naučili je, da je mogoče še ostrejše omejitve bivanja in delovanja doseči le s še hujšim ustrahovanjem populacije. Recimo, ljudi zares prepričati, da bo planeta konec, če se ne bomo razogljičili do leta 2050.

Borislav Ristić je svoji kolumni v Večernjem listu dal naslov (prosti prevod):
»Corona, kako si drzneš, Greti si odvzela vso pozornost!«" radlek.si/2020/03/23...ljicenjem/
hocevarb sporočil: 802
[#2829646] 26.03.20 10:48 · odgovor na: 0126Bacis (#2829593)
Odgovori   +    0
[0126Bacis]
g Hočevar, bi morda povabili avtorja, da "uravnoteži" vaša pisanja?
Ne razumem pripombe. Polinkani besedili ne polemizirata s člankom, ki sem ga povzel po reviji Nature, pač pa avtor diskutira o pandemiji in podnebnih akcijah, takšnim temam pa sem se izogibal, zato mi ni jasno, katero moje pisanje naj uravnotežim.

Vseeno, hvala za predlog.

Imam pa vprašanje. Se prav spomnim in ste vi nekoč omenili, da imate napravo za merjenje kakovosti zraka? Razmišljam namreč o nakupu takšnega merilnika in me zanimajo vaše izkušnje in seveda tudi izkušnje drugih forumašev.
aimon sporočil: 593
[#2829658] 26.03.20 11:17 · odgovor na: hocevarb (#2829646)
Odgovori   +    0
[hocevarb]
Imam pa vprašanje. Se prav spomnim in ste vi nekoč omenili, da imate napravo za merjenje kakovosti zraka? Razmišljam namreč o nakupu takšnega merilnika in me zanimajo vaše izkušnje in seveda tudi izkušnje drugih forumašev.
Tukaj je eden od njih: www.conrad.si/extech...-%280%2C1-

"CO100 omogoča nadzor kakovosti zraka v prostorih, kjer je CO2-Rivni so lahko problematični. Previsoka vrednost negativno vpliva na zdravje, koncentracijo in dobro počutje. CO2-Vrednotenje je treba spremljati v vseh prostorih, kjer se veliko ljudi zadržuje dlje časa. Izmerjena vrednost CO2, Temperatura zraka in vlažnost ter čas in datum se lahko odčitajo hkrati. Za enostavno oceno CO2- Prikazan je tudi indeksni znak: Dobro (0 - 800 ppm), normalno (800 - 1200 ppm), slabo (>1200 ppm). Ko je prekoračena nastavljiva vrednost alarma, se oglasi alarmni signal."

Imam merilnik za temperaturo zraka in vlažnost, ki ga je dobro imeti, še posebej pozimi, da se izmeri, če je zrak v prostoru presuh. (Moj merilnik ne meri CO2.)
0126Bacis sporočil: 1.617
[#2829661] 26.03.20 11:25 · odgovor na: hocevarb (#2829646)
Odgovori   +    1
[hocevarb]
Ne razumem pripombe. Polinkani besedili ne polemizirata s člankom, ki sem ga povzel po reviji Nature....
Sta mi članka tako všeč, da sem ju moral deliti ;=)))
Imam pa vprašanje. Se prav spomnim in ste vi nekoč omenili, da imate napravo za merjenje kakovosti zraka? Razmišljam namreč o nakupu takšnega merilnika in me zanimajo vaše izkušnje in seveda tudi izkušnje drugih forumašev.
Od Kitajcev sem nabavil tole:
www.banggood.com/PM2...rehouse=CN

Jaz imam varianto s povezavo na računalnik. Tako lahko spremljam kvaliteto zraka:
V Ljubljani, ob Pivovarni Union: 84.20.227.53/PM_2.5/Graph.htm
in v vasi Rožno (med Sevnico in Krškem): 84.41.0.197/PM2.5_AQ.../Graph.htm

Kliknite še link [Day], ki vam pokaže podrobnejše podatke za poljuben dan.

Zadeva je "amaterska", zato je to bolj indikacija, kot meritev.
Lepo pa se vidi kdaj sosed zakuri peč na drva...

Poglejte tudi linke AQI (Air Quality Index), Ljubljana | World | Wiki
hocevarb sporočil: 802
[#2829687] 26.03.20 12:30 · odgovor na: 0126Bacis (#2829661)
Odgovori   +    1
[0126Bacis]
Od Kitajcev sem nabavil tole:
www.banggood.com/PM2...rehouse=CN

Jaz imam varianto s povezavo na računalnik. Tako lahko spremljam kvaliteto zraka:
V Ljubljani, ob Pivovarni Union: 84.20.227.53/PM_2.5/Graph.htm
in v vasi Rožno (med Sevnico in Krškem): 84.41.0.197/PM2.5_AQ.../Graph.htm

Kliknite še link [Day], ki vam pokaže podrobnejše podatke za poljuben dan.

Zadeva je "amaterska", zato je to bolj indikacija, kot meritev.
Lepo pa se vidi kdaj sosed zakuri peč na drva...

Poglejte tudi linke AQI (Air Quality Index), Ljubljana | World | Wiki
Hvala. Ste za akcijo? Narediva krog po LJ in opraviva nekaj meritev v čim krajšem času na različnih lokacijah. Na primer ob prometni konici na Celovški, na križišču pri naši redakciji in v Rožni dolini. In potem napišem članek. (po koncu karantene, seveda)

Če bo fajn ratalo, si kupim svojo in delam občasne meritve.
hocevarb sporočil: 802
[#2829690] 26.03.20 12:35 · odgovor na: aimon (#2829658)
Odgovori   +    1
[aimon]
Tukaj je eden od njih: www.conrad.si/extech...-%280%2C1-

"CO100 omogoča nadzor kakovosti zraka v prostorih,
Hvala. Razmišljam o merjenju zunanjega zraka. Za članek. Morda poznate zunanje merilnike?
comteo sporočil: 97
[#2829699] 26.03.20 12:48 · odgovor na: FIN-379669 (#2829540)
Odgovori   +    1
Danes je električni avto cenejši od vseh naftnih že pri nabavi, kaj šele pri uporabi.
Če začnemo od VW eUp! ki ga kupijo za 110€ mesečno brez pologa... preko EGolfa za 180€ mesečno brez pologa, enako eSmart... Kia SOul 190€ brez pologa... Nissan Leafi od 220€ mesečno brez pologa...
Torej ljudje brez prihrankov in denarja, samo z redno službo si ga lahko kupijo - investicija se jim splača prvi dan po nakupu (ker investicije ni bilo - nakup na kredit EKO sklada BREZ POLOGA). Naprej so stroški veliko manjši od stroškov rabljenih naftnih avtov (ni cestne takse, ni goriva, servisni stroški so zanemarljivi, ni okvar, dolge garancijske dobe)...
Ne vem, kdo je danes nor kupiti naftni avto, še posebej nov naftni avto??? Seveda, če ne dela vsak dan 500 kilometrov.
226.000 družin ima 2 ali več avta. Torej enih 300.000 avtov v SLO so "drugi avti v družini". Kaj ti avti rabijo 400 km avtonomije? Čemu? večina niti vinjete nima.
comteo sporočil: 97
[#2829700] 26.03.20 12:52 · odgovor na: alek14 (#2829549)
Odgovori   +    0
14 kWh je neka povprečna poraba trenutnih avtomobilov na trgu (poleti in pozimi skupaj za mestno uporabo). ... Od 10 kWh manjši avtomobili (Up, Citygo, iOn, C0)...tam 13 do 16 srednja klasa....(Golf, Soul, Niro, Kona, i3,..), tu nekje je tudi Tesla 3... Potem 20 in več so sotale Tesle... in preko 25 so slabo prodajani Audiji in Jaguarji.
comteo sporočil: 97
[#2829705] 26.03.20 13:01
Odgovori   +    0
Ali je ta študija končno upoštevala izpuste CO2 pri raziskavah naftnih vrtin.... črpanju nafte, izgradnji in vzdrževanju naftovodov, proizvodnji in uporabi tankerjev, izgradnji, razgradnji in uporabi rafinerij (samo rafinerija za 1 liter bencina porabi 1,6 kWh energije), potem cisterne, benciske črpalke.... potem izdelava in razradnja izpušnih cevi, katalizatorjev.... Pri elektriki pa se seveda upošteva izgradnja, obratovanje in razgradnja centrale. Če to ni upoštevano, je študija lobistični zmazek v korist naftne in nuklearne industruje.
aimon sporočil: 593
[#2829711] 26.03.20 13:12 · odgovor na: hocevarb (#2829690)
Odgovori   +    0
[hocevarb]
> [aimon]
> Tukaj je eden od njih: www.conrad.si/extech...-%280%2C1-
>
> "CO100 omogoča nadzor kakovosti zraka v prostorih,

Hvala. Razmišljam o merjenju zunanjega zraka. Za članek. Morda poznate zunanje merilnike?
Eden od njih je uRADMonitor A3.

"uRADMonitor A3 ... je avtomatizirana senzorska merilna postaja, ki jo uporabljamo za pametno spremljanje onesnaženosti in škodljivih okoljskih dejavnikov, vključno z merjenjem radiacije. Omogoča sočasno merjenje osmih okoljskih parametrov – temperature, relativne vlage, zračnega pritiska, koncentracije hlapnih organskih spojin (VOC – Volatile organic compounds), koncentracije PM2,5 mikro delcev, nivoje CO2 – ogljikovega dioksida in CH2O – formaldehida ter merjenje gama / x-ray ionizirajočega sevanja." iot.telos.si/urad-mo...a-postaja/
alek14 sporočil: 12.873
[#2829721] 26.03.20 13:33 · odgovor na: comteo (#2829700)
Odgovori   +    3
Zadnja sprememba: alek14 26.03.2020 13:35
[comteo]
14 kWh je neka povprečna poraba trenutnih avtomobilov na trgu (poleti in pozimi skupaj za mestno uporabo). ... Od 10 kWh manjši avtomobili (Up, Citygo, iOn, C0)...tam 13 do 16 srednja klasa....(Golf, Soul, Niro, Kona, i3,..), tu nekje je tudi Tesla 3... Potem 20 in več so sotale Tesle... in preko 25 so slabo prodajani Audiji in Jaguarji.
Vožnja v realnih razmerah - povprečen BEV ala BMW i3 je danes ca. 25 kWh-100 km. To govrimo s stališča uporabnika. Vsekekor pa je trend porabe v precej skokovitem naraščanju. Ameriške Tesle so zelo varčne (Tesla S še vedno porabi tipično 30 kWh/100km). Iz ostalih držav avto višjega srednjega razreda je > 30 kWh/100 km. Merjeno v realnih pogojih.
Na žalost se je WLTP izkazal za faktor 1,5 prenizko z oceno porabe.
comteo sporočil: 97
[#2829798] 26.03.20 15:59 · odgovor na: alek14 (#2829721)
Odgovori   +    0
Zadnja sprememba: comteo 26.03.2020 16:11
Očitno imate problem z vožnjo.
8 let vozim elekzricna vozila, sem v stiku z cca 150 uporabniki in imam kontrolo nad več kot 400 polnilnimi mesti, kje pri DC vidim stanje baterije, vse fakrorje polnjenja in energije. i3 če porabi letno povprečno čez 16 kWh ste športnik in grožnja na cesti. Večina ima porabo 13..... Testi kažejo preveč, ker upoštevajo preveč avtoceste. Večina uporabnikov se vozi v mestih in primestju in imajo pomembno nižjo porabo. Lahko pa se greva peljat in merit potem polnjenje na atestiranem števcu v polnilnici?
Nollem sporočil: 157
[#2829803] 26.03.20 16:14 · odgovor na: comteo (#2829700)
Odgovori   +    1
[comteo]
14 kWh je neka povprečna poraba trenutnih avtomobilov na trgu (poleti in pozimi skupaj za mestno uporabo). ... Od 10 kWh manjši avtomobili (Up, Citygo, iOn, C0)...tam 13 do 16 srednja klasa....(Golf, Soul, Niro, Kona, i3,..), tu nekje je tudi Tesla 3... Potem 20 in več so sotale Tesle... in preko 25 so slabo prodajani Audiji in Jaguarji.
Moj sosed ima teslo 3, ki je imela jeseni 205w/km, pozimi pa 250 w/km porabe. Izgube oz. gretje baterije, ko je avto na kablu najbrz niso vstete
hocevarb sporočil: 802
[#2829804] 26.03.20 16:15 · odgovor na: comteo (#2829798)
Odgovori   +    0
[comteo]
Lahko pa se greva peljat in merit potem polnjenje na atestiranem števcu v polnilnici?
Izvrsten predlog! Jaz pa grem zraven in poročam (seveda po koncu karantene)
:)
alek14 sporočil: 12.873
[#2829816] 26.03.20 16:47 · odgovor na: comteo (#2829798)
Odgovori   +    1
Zadnja sprememba: alek14 26.03.2020 16:48
[comteo]
Očitno imate problem z vožnjo.
8 let vozim elekzricna vozila, sem v stiku z cca 150 uporabniki in imam kontrolo nad več kot 400 polnilnimi mesti, kje pri DC vidim stanje baterije, vse fakrorje polnjenja in energije. i3 če porabi letno povprečno čez 16 kWh ste športnik in grožnja na cesti. Večina ima porabo 13..... Testi kažejo preveč, ker upoštevajo preveč avtoceste. Večina uporabnikov se vozi v mestih in primestju in imajo pomembno nižjo porabo. Lahko pa se greva peljat in merit potem polnjenje na atestiranem števcu v polnilnici?
Jaz nimam nobenega problema, sem pa bil 7 let vodilni inženir v avto industriji.
Problem je pri tebi. Zajel si podatek posebne skupine uporabnikov, ki se imenujejo pionirji.
BMW i3 je vozil sodelavec v službo. Moral je voziti 90 km/h (AC), da je prikrevsal do službe in nazaj 104km.
Actually se večina v SLO vozi po AC (jaz npr.). Po AC se naredi večina prevoženih km v vseh državah. WLTP ima premalo avtoceste za reprezenativnega uporabnika. Pri meni je AC 80%.
Ne govorimo o malih avtkih, da se razumemo. Ti (mali) utegnejo povsem izginiti, ker za njih ne vidim kupcev v prihodnje. Subvecij ne bo več, zaslužki posameznikov pa se bodo skrčili.
comteo sporočil: 97
[#2830267] 27.03.20 13:56 · odgovor na: Nollem (#2829803)
Odgovori   +    0
Kolegi so ravno s Teslo 3 šli od Kozine do juga Crne gore, po omejitvah. Poraba 11 kWh na 100 km. Imate na Youtube celoten posnetek. Jaz sem danes s Kono na poti : MB, Podčetrtek, Dobova, Šentjernej, Dolenjske Toplice... Povprečna poraba trenutno pod 12 kWh na 100 km... Za 16 moraš biti malo športnika. Kak uploadam fotko sem, da vidite porabo?
aimon sporočil: 593
[#2830296] 27.03.20 15:05 · odgovor na: comteo (#2830267)
Odgovori   +    0
[comteo]
Kak uploadam fotko sem, da vidite porabo?
drive.google.com/drive ... ikona New ... File upload ... poišči sliko na svojem disku ... desni klik na sliko ... Get shareable link ... link vpišeš v svoje besedilo.
comteo sporočil: 97
[#2830324] 27.03.20 16:36 · odgovor na: alek14 (#2829816)
Odgovori   +    0
Jaz tudi lahko porabim 25 kWh na 100 km... Avtocesta in 165 km na uro.
Če kolega tak vozi potem razumem.
Vi ne razumete, da večina voznikov niso cestni dirkači.
Normalna vožnja, vecinoma 5% čez omejitev... Zdaj sem v Mokronogu... 200 km danes narejeno - poraba 12.7 kWh... Kak naj vozim, da porabim 16 kWh? Vse prehitim, pospešuje pa sunkovito zaviram... Kaj naj delam?
comteo sporočil: 97
[#2830346] 27.03.20 17:44 · odgovor na: alek14 (#2829816)
Odgovori   +    0
Pogovarjal sem se recimo z vodilnimi avtonovinarji na to temo. Avtocesta je največ 30% prevoženih km v Sloveniji. Vi gladko pozabljate voznike v večjih mestih, Koroško, prekmurje... Danes sem šel iz Bistrice v Dobovo. Po kateri avtocesti naj se peljem?? Čez Podčetrtek ali naj grem 100 km več, okoli skozi Ljubljano? Če bi večina od 1.100.000 v Slo registriranih osebnih avtomobilov bilo dnevno na avtocesti, kakšne gneče bi bile? A lahko malo razmislite, preden napišete? Največ 30% kilometrov je na avtocesti. Prej manj. 300.000 osebnih avtov nima vinjete. To je slaba tretjina.
comteo sporočil: 97
[#2830350] 27.03.20 17:48 · odgovor na: alek14 (#2829816)
Odgovori   +    0
Zdaj moram iz Šentruperta v Kozje. Katero avtocesto priporočate?
alek14 sporočil: 12.873
[#2830359] 27.03.20 18:21 · odgovor na: comteo (#2830324)
Odgovori   +    0
[comteo]
Jaz tudi lahko porabim 25 kWh na 100 km...

25 kWh dobiš pri 90-100 km/h. Osebno preizkušeno - sam je treba celo leto z zimo vred upoštevat.
alek14 sporočil: 12.873
[#2830369] 27.03.20 18:33 · odgovor na: comteo (#2830267)
Odgovori   +    0
Ja Tesla 3 je pa norc pri porabi - to vsi pravijo, pa še jaz priznam.

Če bodo stvari šle kamor grejo - subvencij več ne bo. Po tem scenariju se bodo prodajali samo taki BEV s po >400 konji. Ker pač to je špica za imet. Pa tudi tako grozno dragi niso. To bo vplivalo na izid.

Strani: 1