Strani: 1

ogo sporočil: 3.087
[#2812535] 19.01.20 10:10
Odgovori   +    12
Manjkajo še emisije CO2 na km preračunane na slovensko letno povprečje emisij za produkcijo električne energije.
ogo sporočil: 3.087
[#2812547] 19.01.20 11:26 · odgovor na: ogo (#2812535)
Odgovori   +    20
Zadnja sprememba: ogo 19.01.2020 11:44
Ker ste lijenčine na Finance, evo še nekaj CO2 preračunov.

Povprečje v SLO za kWh = 300 g / kWh (ponavadi je kar manj, cca 260)
Vzamemo EPA cifre iz vaše tabelice (ki so dokaj realne v celoletni praksi uporabe vozila)

Tesla model 3 Standard range plus => 14,88 * 300 / 100 = 44,64 g CO2 / km
Hyundai ioniq => 15,5 * 300 / 100 = 46, 5 g CO2 / km
BMW i3 => 18,6 * 300 / 100 = 55,8 g CO2 / km
Tesla model X Performance => 23,56 * 300 / 100 = 70,68 g CO2 / km
Audi E-tron => 28,52 * 300 / 100 = 85,56 g CO2 / km
Porsche taycan turbo S => 31 * 300 / 100 = 93 g CO2 / km

Še malo elektrificirane klasike za primerjavo:
Toyota Prius Hybrid Generacija 4 (navaden bencinski hibrid, ne priključni): 78g/km


Skratka, matematika ekologije se lahko hitro poruši, če imamo vire nečiste električne energije (čisti termo je hitro nad 900 g / kWh) ali pa če subvencioniramo še naprej električne kante, ki si to ne bi zaslužile (po mojem vse kar ima ekvivalentno emisijo nad 50 g / km).

Če 100% gremo na termo:
Povprečje na kWh = 900 g CO2 / kWh (v resnici je še več) aka faktor x3:

Tesla model 3 Standard range plus => 44,64 g CO2 / km * 3 = 133,92 g CO2 / km
Hyundai ioniq => 46, 5 g CO2 / km * 3 = 139,5 g CO2 / km
BMW i3 => 55,8 g CO2 / km * 3 = 167,4 g CO2 / km
Tesla model X Performance => 70,68 g CO2 / km * 3 = 212,04 g CO2 / km
Audi E-tron => 85,56 g CO2 / km = 256,68 g CO2 / km
Porsche taycan turbo S => 93 g CO2 / km *3 = 279 g CO2 / km

Skratka mit, da so električarji bolj eko, tudi če se 100% polnijo iz termo elektrarn NE DRŽI. V resnici so čisti vsi manj eko kot Toyota Prius Hybrid.
Moderni avtomobili so postali precej bolj učinkovitejši. Celo bencinski motorji dosegajo termodinamične izkoristke nad 40 % (41% Toyota, 44% Mazda). Z hibridizacijo pogona se pa dvigajo tudi izkoristki za celoten pogon vozila.

Skratka, treba bo biti pameten in ne se iti nekih verskih vojn. In če bodo emisije CO2 na proizvodnjo kWh elektrike nizke, bo elektrifikacija vozil ekološka zmaga, če ne, pa zna biti poguba. Razen če nekdo ne uspe navit izkoristka termo elektrarn *2.
FIN-379669 sporočil: 7.967
[#2812549] 19.01.20 11:45 · odgovor na: ogo (#2812547)
Odgovori   +    15
V realnih razmerah so skoraj vsi "kante" , ker real proizvajajo 100g CO2 / km. Če pa dodamo k temu TE, ki šopa elektriko s temi izpusti, premalo definirano proizvodnjo in predelavo baterij, izkope v rudnikih surovin, prevoz in predelavo le teh, da jih potem dajo v baterijo...

Te primerjave so vse skupaj statistična magla. Vse skupaj je ena improvizacija, ne pa znanstvena natančnost.

Še dobro, da mati Gea to vse skupaj uravnava sama od sebe. (Najprej se bo led topil, potem bodo vremenske neprilike večje, mokro bo vsepovsod... in en dan bo spet šlo v hlajenje površja, vprašanje pa bo, kako močna bo spet (hladilna) inverzija na polih in kako se bodo sončna, vesoljna in domača zemljina elektromagnetna valovanja spreminjala skozi čas ter kako bo človek - lahko - v to posegal... ampak to bomo preučevali skozi čas in vedeli leta 2200, dotlej pa bo pač gladina morja 1 m višja kot danes... in so what. 2.000 let nazaj je bila skoraj 4 m nižja, pa ni bilo nobene statistike o prdcih.)

Človek obrača, bog obrne.
ogo sporočil: 3.087
[#2812550] 19.01.20 11:49 · odgovor na: FIN-379669 (#2812549)
Odgovori   +    5
Zadnja sprememba: ogo 19.01.2020 12:01
Tudi precej sedanjih avtov pristane v "grapi".

Samo pejd na pogledat na obrobja povprečnih slovenskih vasi. Avti, avtomobilski akumulatorji, stari traktorji, prevrnjeni v prvo jamo.
Vsake par mesecev pa lokalni potok poln rib s trebuhi gor, ker je nekdo po domači menjavi motornega olja slednjega recikliral kar v potok.

Tako, da prva tabelica kar drži. Emisije so nizke, dokler imamo nizke emisije tudi pri proizvodnji elektrike.
3Iceman sporočil: 61
[#2812551] 19.01.20 11:51 · odgovor na: ogo (#2812547)
Odgovori   +    0
Lahko naredimo še ta graf g Co2/100 km, to je zanimivo. Edino uradno povprečno vrednost g Co2/kwh za daljše časovno obdobje bi rabil.
ogo sporočil: 3.087
[#2812555] 19.01.20 12:12 · odgovor na: 3Iceman (#2812551)
Odgovori   +    5
Zadnja sprememba: ogo 19.01.2020 12:14
Tukaj se vidi trenutno stanje po državah, lahko ločiš emisije po porabi ali pa po proizvodnji na državo, npr za Slovenijo:

www.electricitymap.o...tryCode=SI


Zanimiva je Poljska. Tam imet električni avto, sploh ni eko, večino reči laufajo na premog - 696 g CO2 / kWh.
ogo sporočil: 3.087
[#2812557] 19.01.20 12:20 · odgovor na: (#2812554)
Odgovori   +    1
[alek14]

Tule samo majhen popravček, če smem, povprečje v SLO je 600 g/kWh (nočni tok pa te zadeve). Dnevni pa je okoli 300 - sam kdo bo polnil pri 2x višji tarifi?
Težko bo to, kar si napisal, kar si navedel je faktor x 2.
Današnji graf kaže špico 315 g CO2 / kWh potrošnje za včeraj pozno popoldne. Sedaj nedelja, za čas kosila, smo na rangu 238 g CO2/kWh.
0126Bacis sporočil: 3.030
[#2812564] 19.01.20 12:32
Odgovori   +    7
Hihi, beri še tole, dizli čistijo zrak:

Med temi je bil na testu najuspešnejši tiguan, ki je med 300-kilometrsko vožnjo raven delcev z vstopnih 50 tisoč (na kvadratni centimeter) znižal na 16 tisoč. Zelo blizu mu je bil tudi C5 aircross, ki je raven znižal na okrog 19 tisoč delcev na kvadratni centimeter.

siol.net/avtomoto/no...rat-516634
3Iceman sporočil: 61
[#2812565] 19.01.20 12:33 · odgovor na: ogo (#2812555)
Odgovori   +    0
Ta stran je super! Hvala. Zanimivi podatki. Za primer je tudi trenutna vrednost g Co2/kwh zanimiva. Moral bi naredit en graf s povprečno g Co2/kwh za daljše časovno obdobje in enega interaktivnega s trenutno. Da se vsak dan vidi, kako čista je vožnja z EV.
ogo sporočil: 3.087
[#2812570] 19.01.20 12:49 · odgovor na: (#2812561)
Odgovori   +    2
Zadnja sprememba: ogo 19.01.2020 12:50
[alek14]
> [ogo]
> > [alek14]
> >
> > Tule samo majhen popravček, če smem, povprečje v SLO je 600 g/kWh (nočni tok pa te zadeve). Dnevni pa je okoli 300 - sam kdo bo polnil pri 2x višji tarifi?
>
> Težko bo to, kar si napisal, kar si navedel je faktor x 2.
> Današnji graf kaže špico 315 g CO2 / kWh potrošnje za včeraj pozno popoldne. Sedaj nedelja, za čas kosila, smo na rangu 238 g CO2/kWh.

Toliko je. Sem si pogledal grafe za "malo več" kot 1 dan in 1/2 jedrske ni naše (gre na hrvaško) potem pa boš hitro na mojih cifrah.

Moraš pogledat še poletne dni, ko je hidrologija slaba in zimske dni, ko je hladneje.
Ponoči dobiš 75% TE.
Od gl. od 23h-6h zjutraj.
Tlele moraš gledat:
www.eles.si/prevzem-...roizvodnja
Ti imaš svojo dinozaversko interpretacijo teh istih grafov, češ da je 75% na TE. Kar pa ni res.
Moj sodelavec bi rekel: Oseba laže. :)

Če v teh tvojih grafih iz Elesa razpolovim nočno proizvodnjo iz NEK (ker kao 50% gre v HR), TE ne pride čez 50%.
NEK: 696 / 2 = 348
TE: 356
Hidro (namerno vzamem najnižjo vrednost tekom noči): 75
TOTAL: 779

348/779 = 0,446 aka termo 44,6%
ogo sporočil: 3.087
[#2812575] 19.01.20 13:10 · odgovor na: (#2812573)
Odgovori   +    2
Zadnja sprememba: ogo 19.01.2020 13:11
[alek14]
> [ogo]

> Če v teh tvojih grafih iz Elesa razpolovim nočno proizvodnjo iz NEK (ker kao 50% gre v HR), TE ne pride čez 50%.
> NEK: 696 / 2 = 348
> TE: 356
> Hidro (namerno vzamem najnižjo vrednost tekom noči): 75
> TOTAL: 779
>
> 348/779 = 0,446 aka termo 44,6%

Samo TEŠ6 je 2x JE (naš del). Pogosto obratujejo še stari bloki in brestanica.
Je pa res, da 75% je max. na celoletni skali. Trnutno ni porabe TE, ker je toplo.

P.S.
Popravljam. Čez 2/3 TE ne prideš, če JE obratuje.
Kako je TEŠ kar naenkrat x2?
Kaj imaš ti neko versko matematiko? Izjasni se.

Ker kar je meni trenutno jasno, si pač neki anti elektro avto verski fanatik.
Nekako v podobnem kampu kot verski fanatiki Električnega Jezusa - Muska. Oni tudi delijo in množijo zadeve tako, da njim matematika paše.
Ostali pa zadeve gledamo versko neobremenjeno. :)
anon-178149 sporočil: 4.311
[#2812638] 19.01.20 21:17 · odgovor na: (#2812619)
Odgovori   +    2
[alek14]
>V zadnjih 24 urah je Slovenija za proizvodnjo kilovatne ure električne energije proizvedla 262 gramov ogljikovega dioksida. To pomeni, da bi električni avtomobili za kilometer vožnje proizvedli med 40 in 81 grami ogljikovega dioksida.

To je nerelevantno, ker pač BEV nihče (v zasebni lasti) ne polni v povprečju. Vsi brez izjem (tisti, ki plačujejo) ga polnijo ponoči. Ponoči lahko v SLO (v času remonta JE) CO2/kWh prileze do 900g. Običajno je ponoči okoli 400-500g (popravljam svoj eprejšnje cifre navzdol), če JEK obratuje. Visoke vrednosti so predvsem v hladnih dneh pozimi, če je vodostaj nizek in poleti, prav tako, če je vodostaj nizek.

Če vzamamo sedaj realno izmerjeno porabo za BMW i3, 25 kWh/100 km in recimo 450gCO2/kWh = 112 gCO2/km.
So ti že dejali da imaš neko posebno matematiko. Po podatkih "Electricity map" bi bila maksino možna emisija CO2 820 g/kWh pri izključno energiji proizvedeni v TE! In v račun jemati remont JE je oslarija, obratovalna zanesljivost je okoli 87% na podlagi njenih podatkov. In HE stalno dajejo nekaj energije, je še ni bilo suše, da bi vse stale, in delajo s 24 g CO2/kWh. Ti pa o 900 g/kWh. Podobne emisije veljajo naprimer tudi za Poljsko, Bosno, Nemčijo in so povzete po ICCP 2014. Lahko povepš, kako si za Sloveniske TE izračunal svojo vrednost nad 900?
In še enkaj, kar nekajkrat sem pogledal ElectricityMap in še nisem zasledil emisij tako visokih, kot jih ti prikazuješ. Pravzaprav se ne spomnim podatka krepko nad 300!
In še nekaj, elektrika proizvedena v Sloveniji se na tej mapi šteje v Slovenijo, ne glede na to, da so Hrvati 1/2 lastniki NE. Kar pa gre na Hrvaško se pa pokaže posebej, kakor tudi izvoz v Italijo in uvoz iz Avstrije.
FIN-366556 sporočil: 179
[#2812668] 20.01.20 07:57 · odgovor na: ogo (#2812555)
Odgovori   +    0
Zato pa na Poljskem zaman iščeš električno polnilnico. Pravzaprav jih je povsod na vzhodu le za vzorec.
Do 2050. Potem bodo morali biti pa tudi oni eko.
ogo sporočil: 3.087
[#2812669] 20.01.20 08:00 · odgovor na: (#2812654)
Odgovori   +    1
[alek14]
BEV je dejansko treba preračunavati na 100% fosilni vir, če se računa, da bo teh vozil veliko (gl. zgoraj).

S povprečjem države ne gre računati, če bo treba za polnjneje BEV graditi dodatne (nočne - fosilne?) proizvodne kapacitete, ki bodo v bistvu izključno zaradi BEV.
Zakaj? Utemelji!

Moje mnenje ni tako. Delež obnovljivih in nefosilnih virov se bo počasi večal. Tudi zaradi sekundarne uporabe rabljenih avtomobilskih baterij za hrambo proizvedene električne energije iz prej navedenih bolj eko virov.

Da niti ne omenjam da so CO2 emisije tudi za elektro proizvodnjo vsako leto bolj obremenjene z dajatvami in bo že zaradi slednjega upad deleža proizvodnje.
bc123a sporočil: 48.253
[#2812749] 20.01.20 15:34 · odgovor na: ogo (#2812669)
Odgovori   +    1
[ogo]
> [alek14]
> BEV je dejansko treba preračunavati na 100% fosilni vir, če se računa, da bo teh vozil veliko (gl. zgoraj).
>
> S povprečjem države ne gre računati, če bo treba za polnjneje BEV graditi dodatne (nočne - fosilne?) proizvodne kapacitete, ki bodo v bistvu izključno zaradi BEV.

Zakaj? Utemelji!

Moje mnenje ni tako. Delež obnovljivih in nefosilnih virov se bo počasi večal.
Ker dobre vile dajo nefosilno energijo ponoči? Fotovoltaika ponoči ne obratuje.
Da niti ne omenjam da so CO2 emisije tudi za elektro proizvodnjo vsako leto bolj obremenjene z dajatvami in bo že zaradi slednjega upad deleža proizvodnje.
Samo zaradi dajatev ne bo šel delež dol. Samo cena bo šla gor. Smo že nekajkrat razlagali da je operaterju prva naloga da zagotovi elektriko, ne cena elektrike.
anon-178149 sporočil: 4.311
[#2812827] 21.01.20 09:28 · odgovor na: (#2812786)
Odgovori   +    1
[alek14]
> [ogo]
> Tukaj se vidi trenutno stanje po državah, lahko ločiš emisije po porabi ali pa po proizvodnji na državo, npr za Slovenijo:
>
> www.electricitymap.o...tryCode=SI

Takole. Našel sem napako v izračunu CO2 v zgornjem linku. Programček deluje po teritorialnem načelu in pripisuje elektriko iz JEK v celoti potrošnji v SLO.

Moji izračuni za CO2 so pravilni. Vrednosti so v resnici do okoli 600g/kWh max. (če JEK obratuje) in do >800, če ne obratuje. V tem trenutku je prava vrednost malce pod 400 (od oka, če dam pol JEK stran). Struktura je v electricitymap navedena po viru, če klikneš na državo.
Ampak potem mi elektrike ne izvažamo na Hrvaško in oni ne uvažajo slovenske elektrike z majhno emisijo CO2. Po tvojem principu, bi bilo potrebno precej predelati to platformo.
Bo že tako, da je najboljši kompromis uporabljati povprečje tudi za polnjenje elektrićnih avtomobilov, kakor platforma uporablja povprečje tudi za polnjenje pri reverzibilnih HE. Seveda se bo z razvojem in nujno uporabo plinskih elektraran z emisijo 480 g/kWh to povprečje v Sloveniji in drugod dvignilo če se ohrani ostala strukturra proizvajalcev.

Strani: 1