Strani: 1

denac sporočil: 22.655
[#2781353] 27.06.19 18:53
Odgovori   +    2
Zadnja sprememba: denac 27.06.2019 18:55
Pri nas asfalta za flikanje z rahlo rjavim odtenkom (kar pomeni, da je brez primesi eruptivnih kamenin) izgleda, da ne uporabljajo več. Hvala Bogu, ta asfalt je terjal že marsikatero smrtno žrtev. V dežju je drselo že pri mestnih hitrostih.
Žalostno, da se učijo na nič hudega slutečih voznikih!
alek14 sporočil: 10.513
[#2781360] 27.06.19 20:05
Odgovori   +    4
V Nemčiji so za današnji dan napovedane temperature do 40 stopinj, zato so na nekaterih odsekih omejili hitrost na omrežju na sto kilometrov na uro.
Asfalt je viskoelastična tekočina. Počasneje kot vozijo avti večja je poškodba vozišča. Največja je tem kjer avti pogosto stojijo. Škoda je sorazmerna tlaku v gumi in obratno sorazmerna s hitrostjo (povečuje s s časom delovanja gume na isto mesto na vozišču - jasno, če gre avto počasneje na isto mesto pritiska dlje časa).
Torej asfaltirano cesto uničijo zastoji tovornjakov, postajanja avtobusov.
Nekatere Nemške ceste so betornirane - tam so visoke temperature neodvisna težava, ki z avti nima veliko povezave. Nekatera naša avtobusna postajališča so tudi že prilagojena na ta problem.
siap sporočil: 1.947
[#2781364] 27.06.19 20:38 · odgovor na: alek14 (#2781360)
Odgovori   +    3
Njajn, Problem je pospesevanje in zaviranje v "sodelovanju "z drsnim kotom posameznega materiala, khmm in v veliki vrocini bitumensko vezivo izgubi kohezivno "moc",..filer gre v maloro.press
alek14 sporočil: 10.513
[#2781373] 28.06.19 06:00 · odgovor na: siap (#2781364)
Odgovori   +    3
Zadnja sprememba: alek14 28.06.2019 06:05
[siap]
Njajn, Problem je pospesevanje in zaviranje v "sodelovanju "z drsnim kotom posameznega materiala, khmm in v veliki vrocini bitumensko vezivo izgubi kohezivno "moc",..filer gre v maloro.press
Tole morda celo res za star asfalt (no, sigurno je res). Vdolbine (kolesnice) nastajajo kot sem pojasnil. O tem ne more biti kake posebne razprave (razen religiozne). Viskoelastični materiali so moje področje. Bitumenske suspenzije niso nič posebnega in njihovo vedenje je dobro poznano.
Drži pa kot praviš, da ko UV/voda obdeluje bitumen nekaj let, ta na vrhu deloma izgubi viskozne lastnosti. Vdolbine v vozišču so premiki (deformacija) veziva in ne predstavljajo poškodbe polnila (fillerja=peska).
Še tole za občutek.
Sile zaviranja in pospeševanja so 10% sile teže (če ne gre ravno za zaviranje v sili).
Slovenka91 sporočil: 6
[#2782641] 06.07.19 15:03
Odgovori   +    1
Rad bi videl 1x, da par kilometrov na voznem pasu kjer so večino tovornjaki položijo zmes asfalta kot je na letališčih. Sicer je pa v Sloveniji 10cm asfalta, medtem ko ga v Nemčiji položijo več kot 30cm grobega asfalta in še 10cm finega končne plasti. Ne moremo primerjati finih nemških avtocest z slovenskim skropucalom in šparanjem na materialu. So pa obremenitve tovornega prometa v Nemčiji večje kot na slovenski tranzitni trasi. No ja precej radi se zgledujemo po Nemčiji....škoda, ker si neznate it pogledat kvalitetnega italijanskega asfalta.....pa tudi skupno obremenitveno težo za tovornjake imajo višjo kot slovenskih 40ton ;) Važna je kvaliteta gradnje kar je pa v Sloveniji totalni hojladri.
rename sporočil: 11.911
[#2782654] 06.07.19 18:15 · odgovor na: alek14 (#2781373)
Odgovori   +    1
Menda pei nas bolj stedijo z eruptivnimi kameninami, ker so drage....posledicnoje ves asfalt ptem slabse obstojen.
Tako sem nekoc slisal od strokovnjaka, ki je v ozji druzbi pojasnjeval problematiko slovenskih avtocest.
alek14 sporočil: 10.513
[#2782682] 07.07.19 05:26 · odgovor na: rename (#2782654)
Odgovori   +    1
Slabši presek bolj vpliva na izgubo trenja z gumami.
Vročinske zadeve pa so bolj z bitumnom povezane, ki se jasno zmehča na višji temperaturi.

Strani: 1