Strani: 1

bc123a sporočil: 46.692
[#2776097] 23.05.19 16:42
Odgovori   +    15
Tule sicer AVKju dam naceloma prav, ampak logika javnih razpisov, kjer mora biti izbran najcenejsi ponudnik, organ pa mora preverjati ali izpolnjuje pogoje preden mu odda narocilo pa ravno pri taksnih primerih cisto odpove.

Recimo da se prijavi na ta razpis 30 ponudnikov in je najcenejsi Janez Novak iz vukojebine pri Trenti. Odda vse papirje iz katerih izhaja, da ima opremo za servisiranje, in se obveze da bo avto ki je potreben servisa prevzel v ljubljani in ga pripeljal nazaj v ljubljano. Kdo na FURSU ima sposobnosti ocenjevanja avtomobilskih delavnic? Tajnica od direktorja? Direktor? Sofer?

In FURS mu odda razpis, potem se pa izkaze da mu delavnica razpada, avtomobile pofusa in se ga ze vsi ki ga poznajo 10 let izogibajo.
Kaj zdaj? Seveda lahko narocnik z njim prekine pogodbo in ga tozi za skodo, itd... ampak tega, koliko ur bodo pa FURSovci potem porabili zato da bodo resevali probleme s slabim servisiranjem pa nobenega ne briga.

Dajmo biti resni. Z denarjem je res treba ravnati gospodarno. Ampak cist noben lastnik avta ne dela tako da bi peljal avto na najcenejsi servis in si rekel "ok ce bo kaj narobe bom pa itak iztozil". Norost.
simona2 sporočil: 1.804
[#2776100] 23.05.19 17:23 · odgovor na: bc123a (#2776097)
Odgovori   +    4
pa saj se naročnik odloči, kakšen ponder bo pri izbiri imela cena in to napiše v pogojih;
dvakrat dražji je pooblaščeni od nepoblaščenega; v življenjski dobi avtomobila je lahko razlike za cel avto;
bi naredili pametne pogoje razpisa, bi imenovali člana komisije, ki se spozna, in sodeluje pri oceni in izboru ponudb;
je pa po liniji najmanjšega odpora narediti tako, kot delaš že sto let, pač pooblaščeni, posebej iz denarja drugih ljudi;
nobene želje pri sistemu, pri odgovornih, da bi bili zgled, da bi spreminjali navade, da bi, če že imamo zpomk in če smo za konkurenco, da bi jo vsaj sistem na vsakem koraku tudi uresničeval, ne pa, da je samo napisano; kolk bi lahko Furs pokazal vsem Slovencem, ne se pustit nategovat ... razlika je, če jaz peljem k nepooblaščenemu, ali pa če na to možnost vsem pokaže državni organ...pa skoz podpiramo malo podjetništvo, pa trg, pa tako dalje :) pa še, pr nepooblaščenih bi končno en plačeval davek in z računom :) same sistemske koristi, oni pa tko.. :)
0826INSTI sporočil: 23
[#2776105] 23.05.19 17:52 · odgovor na: simona2 (#2776100)
Odgovori   +    4
In potem pooblaščeni serviser dobi razpis, ker. pa nima dovolj kapacitet dobi podizvajalce, nepooblaščene serviserje.
rename sporočil: 11.676
[#2776110] 23.05.19 18:34 · odgovor na: simona2 (#2776100)
Odgovori   +    6
Ampak, ce je voZilo v garanciji, bos potem peljal avto na nepooblascen servis, kjer bos placal, da ti ugotovijo, kaj je narobe, da ti potem poservisirajo na pooblascenem in priznajo garancijo?
In nepooblasceni servis tudi ne bo stempljal servisne knjizice, kajne?
bc123a sporočil: 46.692
[#2776111] 23.05.19 18:50 · odgovor na: simona2 (#2776100)
Odgovori   +    2
[simona2]
pa saj se naročnik odloči, kakšen ponder bo pri izbiri imela cena in to napiše v pogojih;
Mislim da je to ze passe, cena mora biti odlocilna, vse ostalo mora biti specificirano s pogoji. Mislim da so variante "30% cena, 50% kvaliteta, 20% dobre izkusnje" prepovedane.

Tako da se mi zdi da je tu FURS tocno to naredil, kar se dela odkar mora biti cena absolutno odlocilna.

Ok, govorim iz svojega zornega kota glede razpisov, katerih notranjost poznam :)
rename sporočil: 11.676
[#2776113] 23.05.19 19:01 · odgovor na: bc123a (#2776111)
Odgovori   +    4
Ni passe, kot vem so ponderji dovoljeni, izbere se najugodnejsa, ki ni nujno najcenejsa.
doberman sporočil: 24
[#2776195] 24.05.19 09:34
Odgovori   +    2
Za vsa javna naročila bi moralo obstajati pravilo, da se najprej najdražja in najcenejša opcija črtata, šele potem pa se začne presojati ostale ponudnike. :)
simona2 sporočil: 1.804
[#2776201] 24.05.19 09:57 · odgovor na: bc123a (#2776111)
Odgovori   +    1
z "mislim" imam jaz veliko težav; ker je navadno tisto, kar kdo misli, napačno... tudi ne vem, zakaj je treba "misliti", ko pa se da vedeti..in za vedeti, kaj piše v zakonu, res ni treba veliko napora;
zakon določa, da je treba izbrati ekonomsko najugodnejšo ponudbo, to pa ne pomeni, da je cena edino merilo; pomeni, da se naročnik lahko odloči, da je edino merilo cena, lahko pa se tudi odloči, da so poleg cene še druga merila, zakon daje tudi usmeritve za merila; zakon tudi določa, da se za merila v razpisu določijo uteži, daje pa celo usmeritev, kaj velja - kadar ponderiranje ni mogoče...
zdaj, če je za katega od zavezancev za javna naročilo prezahtevno oblikovanje razpisov po zakonu -- je mogoče dvoje, ali je zakon neumen (in izvedba nemogoča zaradi različnih razlogov) ali pa je nekompetenten naročnik -- tukaj pa že lahko "mislimo" in imamo "mnenja", kateri razlog je pravi...
ampak, kaj piše v zakonu, pa je dejstvo

merila za javne razpise določa 84. člen ZJN-3

84. člen

(merila za oddajo javnega naročila)

(1) Naročnik odda javno naročilo na podlagi ekonomsko najugodnejše ponudbe.

(2) Ekonomsko najugodnejša ponudba se določi na podlagi cene ali stroškov, ob uporabi pristopa stroškovne učinkovitosti, na primer z izračunom stroškov v življenjski dobi, kot ga določa ta zakon, in lahko zajema tudi najboljše razmerje med ceno in kakovostjo, ocenjeno na podlagi meril, ki se nanašajo na kakovost ter okoljske ali socialne vidike, povezane s predmetom javnega naročila. Takšna merila lahko na primer vključujejo:

a) kakovost, vključno s tehničnimi prednostmi, estetske in funkcionalne lastnosti, dostopnost, oblikovanje, prilagojeno vsem uporabnikom, socialne, okoljske in inovativne značilnosti ter trgovanje in pogoje v zvezi z njim;

b) organiziranost, usposobljenost in izkušenost osebja, ki bo izvedlo javno naročilo, če lahko kakovost osebja bistveno vpliva na raven izvedbe javnega naročila;

c) poprodajne storitve, tehnično pomoč in pogoje dobave, kot so datum dobave ali dokončanja del, postopek dobave ali izvedbe in trajanje dobav ali del.

(3) Stroškovni dejavnik je lahko tudi fiksna cena ali fiksni stroški, če gospodarski subjekti na njihovi podlagi med seboj konkurirajo zgolj v zvezi z merili kakovosti.

(4) Za oddajo javnega naročila storitve izdelave računalniških programov, arhitekturnih in inženirskih storitev ter prevajalskih in svetovalnih storitev naročnik ne sme uporabiti zgolj cene kot edinega merila za oddajo javnega naročila. Pri javnem naročanju storitev iz prvega odstavka 67.a člena tega zakona naročnik naroča te storitve upoštevaje socialno odgovorno javno naročanje z vključitvijo meril, ki se nanašajo na socialne vidike.

(5) Merila za oddajo javnega naročila morajo biti nediskriminatorna, sorazmerna in povezana s predmetom javnega naročila. Šteje se, da so merila povezana s predmetom javnega naročila, če se nanašajo na gradnje, blago ali storitve, ki jih je treba zagotoviti v skladu z javnim naročilom, in sicer v katerem koli pogledu in na kateri koli stopnji njihove življenjske dobe, vključno z dejavniki, povezanimi s posebnim postopkom proizvodnje, zagotavljanja ali trženja teh gradenj, blaga ali storitev, ali s posebnim postopkom za drugo stopnjo njihove življenjske dobe, tudi če takšni dejavniki vsebinsko niso del njih.

(6) Merila za oddajo javnega naročila ne smejo imeti za posledico, da je z njimi naročniku podeljena neomejena svobodna izbira. Merila za izbiro morajo zagotoviti možnost učinkovite konkurence, spremljati pa jih morajo podrobni opisi, ki omogočajo učinkovito preverjanje informacij, ki jih predložijo ponudniki, da se oceni, kako ponudba izpolnjuje merila za oddajo javnega naročila. V primeru dvoma mora naročnik preveriti točnost informacij in dokazil, ki jih je glede meril za oddajo javnega naročila predložil ponudnik.

(7) Naročnik v dokumentaciji v zvezi z oddajo javnega naročila določi relativno utež, ki jo dodeli vsakemu merilu, izbranemu za določitev ekonomsko najugodnejše ponudbe, razen če se slednja določi le na podlagi cene. Navedene uteži se lahko opredelijo z določitvijo razpona z ustrezno največjo razliko. Kadar uteži ni mogoče navesti zaradi objektivnih razlogov, naročnik navede merila v padajočem zaporedju po pomembnosti.

(8) Pri merilih za izbiro ponudbe pri naročanju živil se prednostno upoštevajo živila, ki so v shemah kakovosti (na primer sezonsko pridelana živila na integriran način, sezonsko pridelana živila na ekološki način ipd.), živila, ki so proizvedena po nacionalnih predpisih o kakovosti živil ter živila, ki so trajnostno pridelana in predelana in je zagotovljena višja kakovost živil z vidika večje svežine ali nižjih okoljskih obremenitev pri prevozu.
rename sporočil: 11.676
[#2776202] 24.05.19 10:04 · odgovor na: doberman (#2776195)
Odgovori   +    3
[doberman]
Za vsa javna naročila bi moralo obstajati pravilo, da se najprej najdražja in najcenejša opcija črtata, šele potem pa se začne presojati ostale ponudnike. :)
In veš, kako bi se to potem odražalo v praksi?
Firme bi se dogovarjale s slamnatimi ponudniki, ki bi oddajali najvišjo in najnižjo ponudbo...
simona2 sporočil: 1.804
[#2776209] 24.05.19 10:19 · odgovor na: rename (#2776110)
Odgovori   +    3
Zadnja sprememba: simona2 24.05.2019 10:39
[rename]
Ampak, ce je voZilo v garanciji, bos potem peljal avto na nepooblascen servis, kjer bos placal, da ti ugotovijo, kaj je narobe, da ti potem poservisirajo na pooblascenem in priznajo garancijo?
In nepooblasceni servis tudi ne bo stempljal servisne knjizice, kajne?

joj, no :) prvič, Furs ima razpis za vzdrževanje in servisiranje vozil; domnevni problem z garancijo so privlekli na mačkinem repu, samo zato, ker želijo pred dvk in avk argumentirati, zakaj razpis ni diskriminatoren; garancija nima zveze s tem razpisom in nikakor ne drži Fursov argument, da bi moral naročnik v primeru potrebe po popravilu v garancijski dobi, ob predpostavki, da bi bil izbran nepooblaščeni serviser, skleniti tudi pogodbeno razmerje s pooblaščenim serviserjem. Pogodba o garanciji nima zveze z normalnim servisom za kar imajo razpis, pogodbo o garanciji so že sklenili z nakupom vozila! Sramotno, kako Furs tolmači pravila in pogodbe. Če po pogojih garancije oceniš, da je okvara v garanciji - pelješ na pooblaščeni servis v skladu z garancijo ne pa s "servisom" - pol ti pa odobrijo ali zavrnejo; tako je procedura; skratka, če ti crkne varnostni pas, garancija... pelji tja..

drugič: servisna knjižica je tud en mit, kako nepooblaščeni ne smejo štemplat; zdajle sem preverila na nepooblaščenem servisu za mercedes, oni pravijo, da s štemplanjem servisne knjižice ni problema; torej, če kdo k njim pripelje avto na redni servis tudi v času garancije, mirno poštemplajo servisno, celo imajo elektronsko servisno knjižico; mora pa bit to tak servis, ki je v skladu s standardi mercedesa --- tisto, kar bi hoteli narediti "na črno", pač ne gre v servisno;

nepooblaščeni sicer res folku tudi pravijo, da ne smejo štemplat servisne knjižice, ker jim tega ne dovolijo prodajalci; samo potem bi moralo biti nekaj narobe - če je res, je omejitev dostopa na trg.. al pa je kaj s servisom narobe...


pooblaščeni so med vsemi temi postopki AVK razložili, da načeloma ni problemov s štemplanjem, ampak da mora biti ustrezen servis, da pa če je problem, da pa naj pridejo z računom od nepooblaščenega k pooblaščenemu, pa jim bodo tam poštemplali; kar je seveda bullshit - kdo bo to delal- zakaj bi moral imeti dvojno delo?!

ampak poglejmo, čemu je namenjena servisna knjižica: ob prodaji avta kot dokaz, da je bilo vozilo primerno, pametno, strokovno vzdrževano; obličnost takega dokaza sploh ne bi smela biti pomembna; za dosego namena, ne rabiš štemplov v servisni knjižnici, "servisno knjižico" lahko sestaviš iz spetih računov nepooblaščenega servisa, seveda pa rabiš račun od nepooblaščenega, v kerem rabiš opis del in rabiš specifikacijo delov, ki so bili uporabljeni, in specifikacijo, da ustrezajo originalnim -- kar bi moral bit vsak pravilen račun nepooblaščenega servisa; zdaj, če se hodi na nepooblaščeni servis, ker nočeš računa -- to pa ni več razlika med pooblaščenim in nepooblaščenin servisom, o čemer se tu pogovarjamo, ampak je delo na črno in utaja davka :) tega pa ne preferiramo :)

ampak še enkrat, normalni nepooblaščeni servis lahko štempla servisno knjižico, da je ne more, je mit -- če kdo zares omejuje, pa hopla na avk :)
bc123a sporočil: 46.692
[#2776226] 24.05.19 11:21 · odgovor na: simona2 (#2776201)
Odgovori   +    0
[simona2]
a) kakovost, vključno s tehničnimi prednostmi, estetske in funkcionalne lastnosti, dostopnost, oblikovanje, prilagojeno vsem uporabnikom, socialne, okoljske in inovativne značilnosti ter trgovanje in pogoje v zvezi z njim;
Ja. To pri nas ni vec dovoljeno. Vec v zasebni posti.
rename sporočil: 11.676
[#2776230] 24.05.19 11:34 · odgovor na: simona2 (#2776209)
Odgovori   +    2
Zadnja sprememba: rename 24.05.2019 11:40
Servisne knjiž'ce.
Obstajajo proizvajalci, ki nimajo več papirnatih servisnih knjižic, ampak samo še "v oblaku". Kjerkoli na svetu boš servisiral, ima servis vpogled v vsa opravila, ki so (če so) evidentirana.
Nepooblaščeni servisi nimajo dostopa do teh evidenc.
Realnost je tudi takšna, da štempljana knjigca z "Janez Šraufa s.p." bolj čudno zgleda, če boš prodajal avto fizični osebi.
In večina vozi pod kozolc zato, da je ceneje.
Če je ceneje to, da potem čakaš na rezervni del in še enkrat pelješ (ali 3x) pod kozolc, itd...

Glede garancije.
Nisem mislil, da garancija ne bi več veljala, če avto šraufaš pri nepooblaščenem.
Pač pa, crkne nekaj, ko je vozilo še v garanciji. Ga boš peljala k nepooblaščenemu, da bo ugotovil, kaj je narobe (in to seveda zaračunal), nato pa še k pooblaščenemu, da bo opravil garancijski poseg, saj nepooblaščeni nima dostopa do rezervnih delov, da bi lahko priznal garancijo, kajne?


Sicer je pa v realnosti takole. Boš avto peljal k nepooblaščenemu (pa ne mislim zaradi plačila cash na roke in brez ddv), nato pa iz kakršnegakoli razloga k pooblaščenemu... jih boš poslušal v stilu: kdo je pa to šraufal, to se tko ne dela, itd... vemo pa, da se z mehankarji (in zdravniki) ni smiselno pregovarjati.
(Pa ne govorim samo o avtih, ampak na splošno in iz lastnih izkušenj; ne s servisiranjem avtov)

Strani: 1