Izbrani forum: Glavni forum

Izbrana tema: članek Zbogom premogu. Že, že, a kdaj?

Strani: 1

alek14 sporočil: 9.855
[#2693553] 18.01.18 16:29
Odgovori   +    2
To pa med drugim tudi pomeni, da bi bilo neresno, če bi priprave na drugi blok jedrske elektrarne za nekaj leti zaklenili v predal, vetrne elektrarne pa pustili na stranskem tiru do leta 2030.
Drži. Po članku Hans-Werner Sinna je relevantno vprašanje kaj pa sedaj. Električna mobilnost je brez jedrske opcije vezana na termoelektrarne vsaj v velikem deležu. Edina preostala opcija je gradnja na novo koncipiranih nič-energijskih stavb, ki nimajo več ogrevanja. Imajo pa poudarjeno hlajenje. Energetsko so malo manj učinkovite, a zaradi odsotnosti ogrevanja pozimi, eliminirajo potrebo po sezonskem hranjenju energije. PV energije pač ni moč sezonsko "sharaniti v omrežje" (v tem je bistvo Sinnovega prispevka), kot to počno sedanje "skoraj-nič energijske stavbe". Izobilje PV energije poleti se brez težav sinhronizira s potrebami hlajenja takšnih "zero heating building". Posledično so takšne stavbe nič-ogljične, današnje pasivne ali nZEB pa to še zdaleč niso, saj za ogrevanje še vedno v veliki meri zavisijo od fosilcev. Ker je letni delež prenovljenih stavb manjši od deleža novogradenj, zaradi tega emisije CO2 (ogrevanje!) iz naslova stavb stagnirajo.
hocevarb sporočil: 434
[#2693560] 18.01.18 17:03 · odgovor na: alek14 (#2693553)
Odgovori   +    0
[alek14]
Drži. Po članku Hans-Werner Sinna je relevantno vprašanje kaj pa sedaj. Električna mobilnost je brez jedrske opcije vezana na termoelektrarne vsaj v velikem deležu. Edina preostala opcija je gradnja na novo koncipiranih nič-energijskih stavb, ki nimajo več ogrevanja. Imajo pa poudarjeno hlajenje. Energetsko so malo manj učinkovite, a zaradi odsotnosti ogrevanja pozimi, eliminirajo potrebo po sezonskem hranjenju energije. PV energije pač ni moč sezonsko "sharaniti v omrežje" (v tem je bistvo Sinnovega prispevka), kot to počno sedanje "skoraj-nič energijske stavbe". Izobilje PV energije poleti se brez težav sinhronizira s potrebami hlajenja takšnih "zero heating building".
Je lahko to med razlogi, da so nad baterijami bolj kot v Evropi zagreti v Avstraliji in v delih ZDA? Predpostavljam, da gre za dele teh držav, kjer je podnebje toplejše.
oe.finance.si/886250...m-na-svetu
alek14 sporočil: 9.855
[#2693564] 18.01.18 17:09 · odgovor na: hocevarb (#2693560)
Odgovori   +    1
[hocevarb]
> [alek14]
> Drži. Po članku Hans-Werner Sinna je relevantno vprašanje kaj pa sedaj. Električna mobilnost je brez jedrske opcije vezana na termoelektrarne vsaj v velikem deležu. Edina preostala opcija je gradnja na novo koncipiranih nič-energijskih stavb, ki nimajo več ogrevanja. Imajo pa poudarjeno hlajenje. Energetsko so malo manj učinkovite, a zaradi odsotnosti ogrevanja pozimi, eliminirajo potrebo po sezonskem hranjenju energije. PV energije pač ni moč sezonsko "sharaniti v omrežje" (v tem je bistvo Sinnovega prispevka), kot to počno sedanje "skoraj-nič energijske stavbe". Izobilje PV energije poleti se brez težav sinhronizira s potrebami hlajenja takšnih "zero heating building".

Je lahko to med razlogi, da so nad baterijami bolj kot v Evropi zagreti v Avstraliji in v delih ZDA? Predpostavljam, da gre za dele teh držav, kjer je podnebje toplejše.
oe.finance.si/886250...m-na-svetu
Da, za dnevno hrambo so v za silo v redu. Sezonska hramba je problem. Pokrajine, ki (skoraj) ne rabijo gretja imajo problem sezonske hrambe avtomatično rešen.
hocevarb sporočil: 434
[#2693566] 18.01.18 17:25 · odgovor na: alek14 (#2693564)
Odgovori   +    0
> [hocevarb]
> Je lahko to med razlogi, da so nad baterijami bolj kot v Evropi zagreti v Avstraliji in v delih ZDA? Predpostavljam, da gre za dele teh držav, kjer je podnebje toplejše.
> oe.finance.si/886250...m-na-svetu
[alek14]
Da, za dnevno hrambo so v za silo v redu. Sezonska hramba je problem. Pokrajine, ki (skoraj) ne rabijo gretja imajo problem sezonske hrambe avtomatično rešen.
Hvala, tole mi veliko pove.

Mi lahko odgovorite še na eno vprašanje? Med prebiranjem novic o težavah z elektriko v različnih delih sveta sem dobil občutek, da je evropsko omrežje veliko bolj kakovostno od ameriškega. Tam je več izpadov, deli so slabše povezani in še kaj bi se našlo. Imam prav?
alek14 sporočil: 9.855
[#2693577] 18.01.18 18:44 · odgovor na: hocevarb (#2693566)
Odgovori   +    1
[hocevarb]
Mi lahko odgovorite še na eno vprašanje? Med prebiranjem novic o težavah z elektriko v različnih delih sveta sem dobil občutek, da je evropsko omrežje veliko bolj kakovostno od ameriškega. Tam je več izpadov, deli so slabše povezani in še kaj bi se našlo. Imam prav?
Drži. Ameriško omrežje je privatno in zato vzdrževano zgolj nujno in iz cenejših zračnih daljnovodov. V EU je državna lastnina precej prisotna in zato dražja in tudi zanesljivejša (dosti več je podzemskih vodov) saj od njene zanesljivosti zavisi dobra volja volivcev.
Seveda pa ima ameriški koncept to prednost, da je prenos cenejši/bolj profitabilen.
hocevarb sporočil: 434
[#2693591] 18.01.18 20:20 · odgovor na: alek14 (#2693577)
Odgovori   +    2
[alek14]
Drži. Ameriško omrežje je privatno in zato vzdrževano zgolj nujno in iz cenejših zračnih daljnovodov. V EU je državna lastnina precej prisotna in zato dražja in tudi zanesljivejša (dosti več je podzemskih vodov) saj od njene zanesljivosti zavisi dobra volja volivcev.
Seveda pa ima ameriški koncept to prednost, da je prenos cenejši/bolj profitabilen.
Thx. Dodajam, zakaj sem razmišljal o tem. Dobil sem občutek, da se v ZDA veliko bolj kot v Evropi ukvarjajo z baterijami. Več vlagajo v njihov razvoj in proizvodnjo, pa tudi bolj jih uporabljajo. Podobno se začenja dogajati tudi na Kitajskem.

Kaj je razlog? Zagotovo ni nepomemben individualni vpliv Elona Muska. A to je tudi posledica razmer. Razmišljal sem o vplivu kakovosti omrežja, vendar nisem bi prepričan, da je slabše kot v EU, dokler mi niste vi potrdili. Ključno pa je bilo, ko ste zapisali, da v toplejših krajih praktično ne potrebujejo sezonske hrambe energije.

In se je zložilo :-)

Strani: 1