Izbrani forum: Glavni forum
Izbrana tema: članek Infrastrukturo gradimo vse ceneje, a to nekako ne bo veljalo za drugi tir
Strani: 1
sporočil: 273
Pri tem projektu bi se bilo že davno za pogovoriti o strategiji
zadovoljevanja različnih potreb.
Ker to ni bilo nikoli dobro raziščeno sedaj zelo trpi ekonomika podjetja.
Zgolj za idejo:
1. Bolj kot ta hibrid bi se splačalo zgraditi dvotirno tovorno progo po tej trasi. S tem bi dolgoročno rešili problem tovornega prometa, poleg tega pa tudi odpravili potrebo po posebni progi Divača - Trst, ki so jo Italijani tako ali tako dali svojega programa. Če bi se pojavila potreba bi pač potem, potegnili se en poceni tir iz Kopra do Trsta.
Draznja 2 tovornih tirov ne bi bila nič dražja kot sedanja varianta.
2. Potem bi se lahko za potniški promet namenilo dosedanjo progo. Z malo izboljšav bi lahko potniški vlaki komot potovali s spodobno hitrostjo in bolj pogosto, kot do sedaj. Pri tem je itak problem hitrosti pereč, tudi na ostalem odseku in veliko vprašanje ali se splača vlagat glede na število prebivalcev Primorka toliko v potniški železniški promet, da bo po hitrosti konkurenčen autocesti (10 potniških vlakov na dan, ne povrne stroškov izgradnje dobesedno nikoli).
Ljudje se tudi raje peljejo z autom, ker se lahko odpeljejo od hiše) hiše, medtem ko je potrebno na železnici vedno prestopati. Železnica zato v potniškem prometu trenutno uspeva v medregionalnem prometu (super hitri vlaki na razdalji do 1000 km in v mestnem ter primestnem primeru megalopolisov.
Ker to ni bilo nikoli dobro raziščeno sedaj zelo trpi ekonomika podjetja.
Zgolj za idejo:
1. Bolj kot ta hibrid bi se splačalo zgraditi dvotirno tovorno progo po tej trasi. S tem bi dolgoročno rešili problem tovornega prometa, poleg tega pa tudi odpravili potrebo po posebni progi Divača - Trst, ki so jo Italijani tako ali tako dali svojega programa. Če bi se pojavila potreba bi pač potem, potegnili se en poceni tir iz Kopra do Trsta.
Draznja 2 tovornih tirov ne bi bila nič dražja kot sedanja varianta.
2. Potem bi se lahko za potniški promet namenilo dosedanjo progo. Z malo izboljšav bi lahko potniški vlaki komot potovali s spodobno hitrostjo in bolj pogosto, kot do sedaj. Pri tem je itak problem hitrosti pereč, tudi na ostalem odseku in veliko vprašanje ali se splača vlagat glede na število prebivalcev Primorka toliko v potniški železniški promet, da bo po hitrosti konkurenčen autocesti (10 potniških vlakov na dan, ne povrne stroškov izgradnje dobesedno nikoli).
Ljudje se tudi raje peljejo z autom, ker se lahko odpeljejo od hiše) hiše, medtem ko je potrebno na železnici vedno prestopati. Železnica zato v potniškem prometu trenutno uspeva v medregionalnem prometu (super hitri vlaki na razdalji do 1000 km in v mestnem ter primestnem primeru megalopolisov.
sporočil: 105
200 miljonov Slovenija in 200 miljonov Madžarska. Torej? O čem se
sploh pogovarjamo? Denarja namreč ni.
sporočil: 30.415
Pri vnaprej predvidenih nepredvideno predvidenih stroških v višini
87 milijonov do 255 milijonov, predvidevamo, da bo po začetku
gradnje (ki se je več ne bo dalo ustaviti!) nepredvideni stroški
zrasli na 500 milijonov in bo cena drugega tira že okoli 1,7
milijard. Ocenjujejo, da bi slovenski strošek gradnje proge od
Kopra do Trsta bil 60 milijonov ali nekaj več, mi pa smo že v
drugotirske „študije“ zmetali 6,5 milijonov ali za desetino proge
do Trsta.
sporočil: 30.415
[Deviant]EU za sofinanciranje drugega tira zahteva javno-zasebno partnerstvo, ni se pa dalo zaslediti v kašnem razmerju (50%-50%?), torej koliko bo vložila država preko svojih parazitov (Slovenske železnice, Luka...), ki se pojavlja kot javni partner? Vprašanje je, kdo so zasebni partnerji? Omenja se Madžarska...Kdo so zasebni partnerji? Seveda, Cerar misli, da so zasebni partner Slovenske železnice v 100% državni lasti, ki jih bo država prej morala dokapitalizirati...
200 miljonov Slovenija in 200 miljonov Madžarska. Torej? O čem se sploh pogovarjamo? Denarja namreč ni.
sporočil: 11.068
Zadnja sprememba: anon-182066 24.11.2016 18:31
Na Financah sem pred mesecem, dvema zasledil post nekoga, ki
predlaga dugačen koncept posodobitve te povezave in trdi, da bi se
posodobitev s spremembo koncepta posodobitve obstoječe proge
pretočnost povečali na zahtevano kapaciteto že za dobrih 100
milijonov EUR-ov ali celo že za manj, če se prav spomnim. Človek je
trdil, da dela v angleški multinacionalki, ki se ukvarja s
projektiranjem logističnih poveza in da ravno dela na sličnem
projektu. Je sploh kdo iz Ministrstva kontaktial tega človeka?
sporočil: 8.271
[Deviant]:))
200 miljonov Slovenija in 200 miljonov Madžarska. Torej? O čem se sploh pogovarjamo? Denarja namreč ni.
Odlično! DENAR NI!!
Torej na kratko, da vrnemo debato na izhodišče in v normalne okvire in razmere.
1) Pogovarjamo se o prihodnji-h naložbah v infrastrukturo, železniško, cestno in deloma pomorsko.
2) Ta prihodnjost naj bi zajemala, se odvijala in koristila v naslednjih nekaj desetletjih.
3) Ozko grlo in smiselnost te (celotne) operacije je drugi tir. Cena tega znese, tako ali drugače, tam okoli miljardico. Tej miljardici pa je (bo) potrebno dodati še najmanj) kakšno miljardico v druge železniške odseke in drugo infrastrukturo. Sem spada-ta še tudi kakšen novi pomol v luki, ... ect. ect. In potem še kakšne pol miljardice, da pridemo do realnih cen in realne izvedbe z vsemi omrežji in aneksi.
To je vsa dilema in iztočnica. Imamo dve možnosti:
A) DA
B) V investicijo se NE gre, ni in NE BO smotrna in ne bo prinašale nobene dodane vrednosti in sinergijskih učinkov.
Prvi odgovor A, ki je pozitiven za start in začetek investicije je potrebno zaviti in zapakirati v EU zakonodajni paket pravil in ga zavezati z junkersovo javno zasebno mašnico. Če želimo iztržiti za projekt-e kaj sponzorskega EU dinarja.
* Enostavno ko spinaca. :)
sporočil: 396
Če gledamo navedeni projekt vidimo, da vsi kalkulirajo kako bodo
polnili svoje žepe in delajo račune brez krčmarja. Namreč če
gledamo naveden projekt vidimo skregano logiko. Sedanji potniški
promet po železbici je max 200 potnikov na dan in nič več. Torej je
cenejše, da se organizira za lokalni promet Avtobusni promt, kateri
bo imel dostop do vsakega naselja in se vožnja z Avtobusom
sofinancira. Tako se lahko pripelje do Kozine potnike in tam gredo
na vlak. ČE bi se gradilo za potniški promet predore domačini
nebodo imeli možnosti dostopa do Vlakov, ker bodo postajališča
preveč oddaljena ali pa jih sploh ne bo. To, da ti postaviš
postajališče vrh hriba in do postajališča narediš kozjo stezico je
brez veze.
Potniški promet je lahko na sedanji progi in nova proga bi služila za tovorni promet. Tako bi lahko bila namenjena samo izvozu iz Luke Koper oziroma bi bila dvosmerna. Bolj se bo kompliciralo večji bodo stroški.
Potniški promet je lahko na sedanji progi in nova proga bi služila za tovorni promet. Tako bi lahko bila namenjena samo izvozu iz Luke Koper oziroma bi bila dvosmerna. Bolj se bo kompliciralo večji bodo stroški.
Strani: 1