Strani: 1 2

Endimion sporočil: 10.312
[#2592435] 16.04.16 08:22 · odgovor na: (#2592434)
Odgovori   +    2
Za tak primer obiščeš gospode v Muenchnu:

marine.man.eu/genset...technology

Odbiješ svojih 100 in več jurjev za tole, pol to strogaš doma za hišo v lopo.... in

hmnja :)

Res pa da lahko s temle napajaš celo ulico, in tri sosednje.
anon-130092 sporočil: 524
[#2592437] 16.04.16 09:26
Odgovori   +    5
No, ja že konec letošnjega leta na ceste prihaja GMov Bolt (v EU Opel Ampera-e), z električnim dosegom 320 km in ceno 37500 $. Avto bo v istem razredu tako posekal npr. Renault Zoe, VW e-golf itd. saj ima bistveno boljše krakteristike... Kot omenjeno bo pa še boljše ko pride Tesla 3.

Sicer sedaj ne bom pametoval kateri avto se glede na stroške bolj splača (električni ali bencinski), vendar ko bo enkrat kristalno jasno kje je ekonomika boljša bo po mojem mnenju prodaja električnih avtomobilov eksplodirala.

Vodikovi avtomobili so pa zaspali. Akumulatorski avtomobili tako hitro napredujejo, da bo tistih 500 km dosega ujetih tam nekje do 2020. Problem so vodikove polnilne postaje, saj ena taka postaja stane od milijona do dveh USD. Kot vidimo je velika težava že električni kabel za polnilnico potegnit, kaj šele investirat v vodikovo inftrastrukturo...

Se bo pa vodikova tehnologija razvijala na področju stacionarnih solarnih sezonskih hranilnikov energije (poleti je več sonca kot pozimi in odvečno energijo iz poletja je treba nekako shranit za zimo).
anon-166232 sporočil: 3.600
[#2592438] 16.04.16 09:28
Odgovori   +    6
Komaj čakam avtonomna vozila. Da moraš lastnoročno voziti avto in biti ves čas skoncentriran na vožnjo, namesto na prijeten pogovor, opazovanje okolice ali brskanje po internetu, res ni za nikamor. Sploh ob dejstvu, da 3/4 voznikov ne zna voziti, kaj šele upoštevati predpise. Vsekakor pa je prijetneje na elektro, saj fosilne ropotuljice povzročajo preveč hrupa, strupene izpušne pline (sploh dizli) in zahtevajo servisiranje. Upam, da kmalu izginejo s cest.
Endimion sporočil: 10.312
[#2592440] 16.04.16 09:46 · odgovor na: anon-166232 (#2592438)
Odgovori   +    15
Za nekaj 10.000 letal v trirazsežnem prostoru zraka imamo na zemlji nekaj 10.000 kontrolerjev letenja. in na vsakem letalu 2 pilota, ki bi načeloma lahko samo gledala okolico, kramljala, in brskala po internetu.

In vsaka napaka v teh samodejnih sistemih letenja (TCAS in drugo) je imela zelo krvav račun.

Migracija na full auto je možna samo tako da se migrira vse hkrati in čez noč. in opremiš kompletno cestno omrežje z celega fuka senzorji in ostalim, da bodo lahko ti avtomatski avtomobili lahko predvideli kaj je pred njimi za njimi in okoli njih. Premalo so senzorji okoli avtomobila.

Edini smiselen način uporabe full-auto vozil je dejansko avtocesta. pa še tam imaš "situacije".. V mestni vožnji so ti sistemi tako kaotični, nepredvidljivi.. ne znam si predstavljat. Človeški možgani delujejo na bistveno višji ravni, zmožno so sprocesirati bistveno višjo količino podatkov na več ravneh.

Če bi pa imel full autonomy avtomobil za to, da bom moral potem sedet in gledat ves čas a je kje kaka jeba, da mi disablam auto-mode, in grem na manual override, potem ga pa ne rabim.

In ja... kramljanje, opazovanje okolice, in brskanje po internetih med vožnjo je mogoče že danes. reče se mu uporaba javnega potniškega prometa. Ni tok komot kokr je avtomobil. Je pa.
anon-304487 sporočil: 967
[#2592442] 16.04.16 09:57
Odgovori   +    6
čas vnosa: 16.04.16 07:36
A se zna z električnimi vozeki zgoditi isto kot z dizelskimi?

Ljudi se je v preteklosti na veliko farbalo, kako oh in sploh superiorni so vozeli z novo dizelsko tehnologijo. Navor, manjša poraba, ni da ni :)

Pa so prvo pričeli Francozi. Ker je delež dizelskih vozekov eden najvišjih v EU. No, in Francozi sprejmejo višji davek za do tedaj oh in sploh napredne vozeke, ki so čez noč postali smraduhi. Lop, pa je predlog o višjem davku sprejet.

In nato Nemci, ki jih bodo, v kolikor ne bodo euro6, kar izgnali iz mest. Morda bo kasneje predvideno, da boš moral v roku 2 let vozek, ki ne bo euro6, kar oddati v stiskalnico :)

Ljudje, ki so naivno kupovali nove vozeke, ki seveda ta trenutek niso euro6, pa s spuščenimi hlačami... in v jok pa na drevo!

V kolikor bi resnično pri električnih vozelih nastala kritična masa kupcev, ki bi imela resnično konkreten vpliv pri številu prodanih vozil (in ne zgolj v promilih...), se glede na pretekle zabave z dizelskimi vozeki upravičeno postavlja logično vprašanje:

kdo garantira, da EU ne bo sprejela uredbe, da boš elektriko lahko polnil le na za to predvidenih mestih (današnjih bencinskih črpalkah), po ceni seveda, enaki ali višji od bencina :) Pa kakšen nov davek na porabo elektrike tudi ne bi bil nenavaden - že sedaj elektru plačuješ, če prekoračiš predvideno porabo :); nov ekološki davek na porabo elektrike bi bil tudi na mestu, saj bo zaradi velike porabe postala iskano blago... :)

Kako se da potrošnike nenehno voditi za nos :))

In, ja, še fensi-šmensi frikom Tesle: se vam zdi menjava blatnika Tesle, ki stane cca 10.000 usd, velika, še znosna ali povsem korektna cena - saj za okolje pa le moramo vsaj nekaj prispevati iz svojega žepa?

:)
anon-166232 sporočil: 3.600
[#2592443] 16.04.16 10:06 · odgovor na: Endimion (#2592440)
Odgovori   +    2
Človeški možgani delujejo na bistveno višji ravni, zmožno so sprocesirati bistveno višjo količino podatkov na več ravneh.
Pa kaj še. Poglej si vožnjo 70 letnika ali mlade dame za volanom. Katastrofa od vožnje. Takšnih je 3/4 voznikov.

Res pa je, da vsak voznik zase trdi, da je odličen voznik, ki sprocesira bistveno višjo količino podatkov na več ravneh. Aha.

Kognitivna slepota.

p.s.
Ravno včeraj sem v krožišču naletel na starejšo gospo v avtu, ki me je opazovala ali bom vstopil v krožišče pred njo ali ne in gladko spregledala kolesarja, ki je prečkal cesto pred njenim vozilom. Avtonomno vozilo tega ne bi spregledalo.
kixs sporočil: 1.232
[#2592444] 16.04.16 10:12 · odgovor na: Endimion (#2592440)
Odgovori   +    2
V bistvu vidim tole avtonomnost kot prehod na nelastniske avte. Placas mesecno uporabo, ko ga rabis si ga narocis in se sam pripelje ter te odpelje kamor zelis. Nekaksen javni transport ala taxi, samo bolj osebni in cenejsi.
Endimion sporočil: 10.312
[#2592445] 16.04.16 11:06 · odgovor na: anon-166232 (#2592443)
Odgovori   +    5
To ni kognitivna slepota, ampak poznavanje merilne tehnike in sistemov procesiranja podatkov.

praviš da je 3/4 voznikov slabih? Mislim, da ne. V nasprotnem primeru bi imel bistveno višje število dejanskih nezgod. Tako pa imaš veliko število near-miss dogodkov. Le-ti so sicer nerodni in utrujajoči za živce, dejanske škode pa ni.

Imamo cestno prometne predpise. In na cesti je denimo dovoljena najvišja hitrost 70 km/h. Potem pa pride do nekega dela na cesti ali česa podobnega, in tam neki delavec postavi znak 30km/h. Ker ga je postavil kruljavo ga morda avtomatska kamera na vozilu niti ne bo registrirala kot prometni znak.... Ki ga mora upoštevat. Tam stoji.

Ali pa še boljši primer. Vožnja mimo. Imaš neprekinjeno črto, preko katere ne smeš prehitevati. Lahko pa voziš mimo. A je oni počasni ali pa stoječi traktor pred tabo zadost hiter da ne smeš mimo njega, ali greš lahko? ali se bo tvoj avtomatski avtomobil lepo odpeljal mimo njega, ali pa se ustavil in čakal kot osel?

tretji primer: Križišče enakovrednih cest. Če priletijo hkrati nanj 4 vozila, se po pravilu vozniki dogovorijo, kdo bo prvi zapeljal v križišče, in potem ostali trije po pravilu desnega. ne znam si predstavljat da bi se CPU-ji lahko zmenili kaj takega....

Hočem reči. Promet vozil je fantastična mešunga povsem človeških reakcij in dejanj, ki jih omejujejo neka pravila. In vse simulacije ki jih danes počnejo znanstveniki ob pomoči računalnikov, ki so večji kot hiša, so samo bolj ali manj posrečeni približki dejanskim stanjem. Ki pa niti blizu ne predvidijo vseh mogočih variacij, ki lahko nastanejo v real-time zgodbi.

Ja vsi senzorji in pomagala, ki jih danes nekateri avtomobili že imajo, olajšajo delo vozniku. A mu zgolj dajejo delčke informacij, ki jih voznik potem poveže v smiselno celoto. Skladno s svojo presojo, pravili, in z lastnim opazovanjem okolice.

In to lastno opazovanje okolice je nemogoče sprogramirati. In kakršenkoli poizkus v to smer... bi bil zelo komunističen... (Pa smo spet tam). Zakaj? Vsi enaka vozila, vsi se enako hitro vozimo, in Big Brother (Analogija UDBE) bo vedno vedel točno, kje si. Ker bo moral vedet. Ne vem, če si to res želimo...

Vožnja je po vsebini trening možganov. In trening telesa. Na rokah in riti čutiš kako se vozilo obnaša. Tega ne moremo, ne znamo sprogramirati... niti si ne želim, da bi kdaj bili znali to narest. Dobiš Matrico.

In čisto tehnično. Pri 140km/h se stali ena sama dioda... in začne tvoj super duper avto mal po svoje... ti si zaposlen z kramljanjem, in gledanjem internetov in držanjem boljše polovice za finfar.. Božaš jo po tamali.... avto pa v ograjo... ker je šel en mali košček v franže. jah...

Ker, če moram med "vožnjo" vseeno gledat mnoštvo indikatorjev in okolico, samo v nekih pogojih avto sam vozi, potem to ni AVTONOMNA VOŽNJA!

Podobno sem skeptičen do vseh "pametnih" naprav v hiši... če mi sredi dela zmrzne PC je ena stvar. Če pa mi sredi obratovanja popizdi pralni stroj, pa ni enako. Precej hujše je. podobno s pametno pečjo za ogrevanje in podobnim...
anon-292686 sporočil: 763
[#2592446] 16.04.16 11:36
Odgovori   +    4
Glede debate o avtonomnih oziroma samovoznih vozilih le kratek, v bistvu pravzaprav splošnejši komentar. Gre izključno za vprašanje nadzora - ali boste vi imeli nadzor nad nečim in nekom, ali pa bo nekaj oziroma nekdo imel (še več) nadzora in oblasti nad vami in vašim življenjem. (...) Zgolj prepustite se in uživajte, seveda! :> Mislim, da se bo človeška družba, kolikor, če sploh kaj, je bo od nje ostalo, v morda niti ne tako daljni prihodnosti spontano razdelila na vsaj dve mentalno in vrednotno v temeljih nasprotujoči si, različni "civilizaciji". Zelo verjetno, glede na sedanja opažanja razvoja družbe (in to z mnogih vidikov), bo tako, da bo ena od obeh zelo majhna napram drugi, torej v velikosti kvečjemu nekaj odstotkov napram drugi, pri čemer bo doseženi odstotek enak oziroma čisto primerljiv odstotku onih, ki bodo v resnici na čelu druge civilizacije in bodo "v njenem imenu delovali, jo zastopali in jo nenazadnje tudi vodili." Skratka, precej terminatorska vizija, kajne?! :-S
anon-198668 sporočil: 2.998
[#2592447] 16.04.16 11:44 · odgovor na: anon-304487 (#2592442)
Odgovori   +    1
Slutim, da je tvoje vprašanje "kdo garantira ..." v resnici retorično, da hočeš povedati "ni garancij". Pa so. Garancijo imamo v Evropski konvenciji o človekovih pravicah in standardih demokracije ter svobode, ki jih ščiti Svet Evrope. Direktivo, ki jo omenjaš lahko v Rusiji sprejme Putin, ne pa Evropska komisija. Zgolj teoretično lahko, v praksi pa ne.

Malo bolj pozorno naštudiraj EU in boš tudi sam to dojel. Ampak ne skozi oči Putina, Varufakisa, ZL ali drugih, ki EU rušijo.
sm56 sporočil: 25
[#2592448] 16.04.16 11:46 · odgovor na: Endimion (#2592440)
Odgovori   +    2
Dobro napisano. Avtonomna vožnja je danes le gimmick in vizija za prihodnost. Lahko si seveda predstavljam, da bodo v Kaliforniji cele odseke cest rezervirali le za taka vozila (beri: premožnejše prebivalce), ampak da bi pa to funkcioniralo v mestih, bo pa treba tudi mesta zamenjati ali vsaj zelo spremeniti. Kjer živim, in to je na razvitem zahodu, vožnja skozi veliko križišč ob konicah poteka z očesno komunikacijo na par centimetrov med vozili; semaforjev ni, ker niso funkcionalni.
Kaka avtonomna tesla bi prišla skozi vedno pobunkana (če bi forsirala) ali pa bi naredila zastoje (ker bi bila preveč defenzivna in se ne bi premaknila z mesta).
anon-304487 sporočil: 967
[#2592452] 16.04.16 12:45 · odgovor na: anon-198668 (#2592447)
Odgovori   +    0
čas vnosa: 16.04.16 12:01
Nemcu, ki si je lansko leto kupil dizelaša EURO5, ne bo pomagala prav nobena konvencija EU - ne bo več smel v mesto z svojim avtom EURO5 in pika (če bo takšen bolan predlog seveda sprejet...)

Pogled na račun za elektriko že sedaj lepo pokaže delež, ki odpade na dobavljeno elektriko in delež, ki odpade na takšne in drugačne davke.

Bi res nastal problem, če se razmerje še malce zviša - v prid davkov seveda?

Nikakor.
anon-166232 sporočil: 3.600
[#2592455] 16.04.16 12:55 · odgovor na: Endimion (#2592445)
Odgovori   +    4
tretji primer: Križišče enakovrednih cest. Če priletijo hkrati nanj 4 vozila, se po pravilu vozniki dogovorijo, kdo bo prvi zapeljal v križišče, in potem ostali trije po pravilu desnega. ne znam si predstavljat da bi se CPU-ji lahko zmenili kaj takega....
Z lahkoto. Tisti, ki bo tisočinko sekunde ali milimeter prej pripeljal do križišča, bo prvi zapeljal vanj. Voznik takšnih zaznav ni sposoben.

Če bi resno jemali nepotrebne ugovore in strahove, bi se še danes vozili s konjskimi vpregami.
sm56 sporočil: 25
[#2592456] 16.04.16 13:02 · odgovor na: sm56 (#2592448)
Odgovori   +    0
Če še malo razmišljam - spodnje velja v pogojih mešanega prometa, avt+neavt istočasno, kar bo še nekaj časa.

Prometna filozofija že od zelo kmalu v zgodovini pozna bolj ali manj prostovoljna izrinjanja posameznih sredstev s cest in segregacije vozil (npr. ko so konjske vprege v ameriških mestih pregnali).

Povsem realno je, da bodo v prih posamezne ceste omejili za avtomatska vozila (tako kot danes traktorji ne smejo na avtcesti ali 7,5t na lokalne). Druga možnost je, da bodo po prehodnem obdobju neavt vozila enostavno prepovedana (omejena na kaka dirkališča ali karkoli se bo že izumilo). Ko bodo na cesti le še avtomatska vozila, ne vidim več težav. V x z enakovrednimi cestami lahko CPU tudi žrebajo, možnosti je velilo tudi za ekonomiziranje; npr. tisti, ki ga drugi CPU spustijo naprej plača ostalim trem 5 centov :)).
[sm56]
Dobro napisano. Avtonomna vožnja je danes le gimmick in vizija za prihodnost. Lahko si seveda predstavljam, da bodo v Kaliforniji cele odseke cest rezervirali le za taka vozila (beri: premožnejše prebivalce), ampak da bi pa to funkcioniralo v mestih, bo pa treba tudi mesta zamenjati ali vsaj zelo spremeniti. Kjer živim, in to je na razvitem zahodu, vožnja skozi veliko križišč ob konicah poteka z očesno komunikacijo na par centimetrov med vozili; semaforjev ni, ker niso funkcionalni.
Kaka avtonomna tesla bi prišla skozi vedno pobunkana (če bi forsirala) ali pa bi naredila zastoje (ker bi bila preveč defenzivna in se ne bi premaknila z mesta).
sm56 sporočil: 25
[#2592457] 16.04.16 13:19 · odgovor na: (#2592434)
Odgovori   +    2
[alek14]
Hm. Na kaj napolniš elektro avto, ko bo (resen) štrajk v elektrarnah?
z zakonom prepoveš štrajk.
imaš doma zmogljivo baterijo za en mesec tankanja (a ne dela tesla zdaj nekaj takega).
se pelješ z dizelsko lokomotivo (no, za to moraš živeti v slo :))
...
anon-154083 sporočil: 6.570
[#2592462] 16.04.16 14:16 · odgovor na: sm56 (#2592457)
Odgovori   +    1
[sm56]
> [alek14]
> Hm. Na kaj napolniš elektro avto, ko bo (resen) štrajk v elektrarnah?

z zakonom prepoveš štrajk.
imaš doma zmogljivo baterijo za en mesec tankanja (a ne dela tesla zdaj nekaj takega).
se pelješ z dizelsko lokomotivo (no, za to moraš živeti v slo :))
...
Se vidi, kakšno mnenje imajo državni kolhozi o sebi. Železničarji so pripravljeni za primer, če elektrogospodarstvo crkne, elektrogospodarstvo ne potrebuje več železnic za prevoz premoga.
anon-304487 sporočil: 967
[#2592469] 16.04.16 15:25 · odgovor na: anon-166232 (#2592455)
Odgovori   +    6
čas vnosa: 16.04.16 13:07
"Z lahkoto. Tisti, ki bo tisočinko sekunde ali milimeter prej pripeljal do križišča, bo prvi zapeljal vanj. Voznik takšnih zaznav ni sposoben."

Kaj pa če bodo vsi štirje pripeljali v križišče v isti tisočinki sekunde in do milimetra enako globoko v križišče?

Malo se spomni na nesrečo na senožeškem klancu. Toliko novih super duper avtekov z najsodobnejšimi asistenčnimi sistemi, radarskimi tempomati in drugih super duper tehnologij...

... potem se pa edini uspe pravočasno ustaviti več kot 20 let star Audi 80 (t.i. krntija...) enega od zdomcev, ki ni imel nobenih asistenčnih sistemov - le voznika za volanom, ki je znal uporabljati svojo glavo in je vedel, kako pravilno odreagirati!

Vau, pa toliko avtov z najsodobnejšo tehnologijo na kupu?!

Ne se pustiti tako nategovati mnenjskim voditeljem, četudi vam mahajo z iPhoni z najnovejšimi duper duper aplikacijami!

:)))
bc123a sporočil: 48.253
[#2592474] 16.04.16 16:39 · odgovor na: anon-166232 (#2592443)
Odgovori   +    1
[COP]
>Človeški možgani delujejo na bistveno višji ravni, zmožno so sprocesirati bistveno višjo količino podatkov na več ravneh.

Pa kaj še. Poglej si vožnjo 70 letnika ali mlade dame za volanom. Katastrofa od vožnje. Takšnih je 3/4 voznikov.

Res pa je, da vsak voznik zase trdi, da je odličen voznik, ki sprocesira bistveno višjo količino podatkov na več ravneh. Aha.

Kognitivna slepota.

p.s.
Ravno včeraj sem v krožišču naletel na starejšo gospo v avtu, ki me je opazovala ali bom vstopil v krožišče pred njo ali ne in gladko spregledala kolesarja, ki je prečkal cesto pred njenim vozilom. Avtonomno vozilo tega ne bi spregledalo.
Ne, bi pa spregledalo kaj drugega, bistveno bolj neumnega.

Carski primer je tisti tesla avtopilot, ki skoraj naredi celno trcenje, ko se mu zazdi da bi moral "slediti" avtomobilu ki pripelje - po nasprotnem pasu.

Zelo tipicno obnasanje umetne "inteligence".
g1n3k sporočil: 92
[#2592476] 16.04.16 17:28 · odgovor na: anon-166232 (#2592443)
Odgovori   +    7
Kdor postavlja umetno inteligenco nad človeške možgane - ki so v bistvu ultimativno remek delo narave - si zasluži, da mu ta umetna inteligenca vzame delovno mesto.
.
Konj te varno prinese mrtvo pijanega domov čez drn in strn. Deluje povsem avtonomno in ne potrebuje tehnične podpore.
(sem v branži in se trenutno z AI poslom kar dobro preživljam, tako da se zavedam meje)
bc123a sporočil: 48.253
[#2592482] 16.04.16 20:08 · odgovor na: g1n3k (#2592476)
Odgovori   +    4
[g1n3k]
Kdor postavlja umetno inteligenco nad človeške možgane - ki so v bistvu ultimativno remek delo narave - si zasluži, da mu ta umetna inteligenca vzame delovno mesto.

*****
1357 sporočil: 7.095
[#2592488] 16.04.16 22:38
Odgovori   +    0
Zadnja sprememba: 1357 16.04.2016 22:42
Enostavno zato, govorim za Europo, ker so proračuni evropskih držav preveč odvisni od trošarin in DDV-ja na fosilna goriva, ki v vsakem proračunu predstavljajo cca 10%, ki jih trenutno ni kje drugje vzeti. O povečani brezposelnosti zaradi masovnega prehoda na elektro avtomobile niti nočem razglabljati ( že danes bi bilo na masoven način mogoče proizvesti električni avto za zelo podobno ceno kot njegova bencinski ali dizelski brata vendar bi to pomenilo precejšnjo krizo in posledično odpuščanje zaposlenih v segemntrtu dobaviteljske verige ki je vezan na izdelavo pogonskih agregatov, kar povečan obseg v elektro industriji nebi mogel nadomestiti, pretres bi doživela tudi petrokemična industrija kar pri elektro vozilih večine njihovih tekočih prosuktov ni potrebnih, itd, itd.........) ker bo mosovna uporaba električnih vozil prinesla v naša živlejnja na celi vertikali manjšo revolucijo na vseh ravneh ( od posameznika pa do države in vseh njenih organov in ustanov).
notomi sporočil: 768
[#2592502] 17.04.16 11:46
Odgovori   +    0
Že davno nazaj bi se vozili na elektriko, če naftaši ne bi pokupili vseh patentov in plačevali visokih zneskov za upočasnjevanje konkurence! Ljudje smo komot in dosegi teh avtov so premajhni, cene pa previsoke za masoven nakup. Hibridi da, saj ohranjajo avtonomijo in omogočajo lepo vožnjo!
anon-166232 sporočil: 3.600
[#2592518] 17.04.16 19:09 · odgovor na: g1n3k (#2592476)
Odgovori   +    0
Kdor postavlja umetno inteligenco nad človeške možgane - ki so v bistvu ultimativno remek delo narave - si zasluži, da mu ta umetna inteligenca vzame delovno mesto.
To se bo zgodilo ne glede na želje. Zakaj bi v podjetju zaposloval fizičnega delavca, če lahko njegovo delo kvalitetneje in hitreje opravi robot ali finančnega analitika, če lahko njegovo delo hitreje opravi zmogljiv računalniški algoritem?

Torej, zakaj bi vozil avto, če lahko avto vozi mene?
anon-166232 sporočil: 3.600
[#2592519] 17.04.16 19:28 · odgovor na: anon-304487 (#2592469)
Odgovori   +    0
[psm]
Malo se spomni na nesrečo na senožeškem klancu. Toliko novih super duper avtekov z najsodobnejšimi asistenčnimi sistemi, radarskimi tempomati in drugih super duper tehnologij...

... potem se pa edini uspe pravočasno ustaviti več kot 20 let star Audi 80 (t.i. krntija...) enega od zdomcev, ki ni imel nobenih asistenčnih sistemov - le voznika za volanom, ki je znal uporabljati svojo glavo in je vedel, kako pravilno odreagirati!

Vau, pa toliko avtov z najsodobnejšo tehnologijo na kupu?!
Ravno ta nesreča je lep primer, zakaj so avtonomna vozila potrebna, kajti avtonomno vozilo zazna oviro tudi v megli.

Res pa je, da radarski tempomat ne koristi, če se v zadek vozila zaleti nepreviden voznik, ki precenjuje svoje sposobnosti in ne ustavi tako hitro kot vozilo pred njim z asistenčnim sistemom.
bc123a sporočil: 48.253
[#2592521] 17.04.16 21:03 · odgovor na: anon-166232 (#2592518)
Odgovori   +    0
[COP]
Torej, zakaj bi vozil avto, če lahko avto vozi mene?
zato ker avtonomnih avtov na trgu ni in jih se 20 let ne bo.
anon-202165 sporočil: 970
[#2592530] 18.04.16 08:11
Odgovori   +    0
Bencin se bo še lep čas točil zato, ker večina sveta še vedno ima avto predvsem za prevozno sredstvo. Od njega pričakuje pa, da bo relativno poceni, trpežen in enostaven za vzdrževanje. Tak, ki se v Evropi smatra za zastarel s*kret...
najobj sporočil: 31.920
[#2592535] 18.04.16 09:26 · odgovor na: anon-166232 (#2592455)
Odgovori   +    1
[COP]
>tretji primer: Križišče enakovrednih cest. Če priletijo hkrati nanj 4 vozila, se po pravilu vozniki dogovorijo, kdo bo prvi zapeljal v križišče, in potem ostali trije po pravilu desnega. ne znam si predstavljat da bi se CPU-ji lahko zmenili kaj takega....
Z lahkoto. Tisti, ki bo tisočinko sekunde ali milimeter prej pripeljal do križišča, bo prvi zapeljal vanj. Voznik takšnih zaznav ni sposoben.

Če bi resno jemali nepotrebne ugovore in strahove, bi se še danes vozili s konjskimi vpregami.
... holy shit ! ... čuj, ko sem zgoraj prebral tvoj prvi post, sem bil ziher, da se zajebavaš, zdaj pa vidim, da resno misliš ... evo, in ker očitno resno misliš, si s totimi tisočinkami ali milimetri, ki jih človek med vožnjo ni sposoben zaznati in na osnovi tega reagirati, kar sam najlepše povedal, da bodo samovozeči avtomobili vozili sami samo takrat, ko bodo na cestah sami ... khmm, kar pomeni nikoli, ker si ne znam predstavljati, da bi kdo prepovedal vožnjo normalnim voznikom ...

P.S.: ker te je med vožnjo z avtomobilom (še) strah brskati po internetu, se komot lahko voziš s konjsko vprego in brskaš po internetu, ker bo o prometu konj mislil namesto tebe ...
anon-20668 sporočil: 3.976
[#2592548] 18.04.16 10:49 · odgovor na: notomi (#2592502)
Odgovori   +    3
Zadnja sprememba: anon-20668 18.04.2016 10:50
[notomi]
Že davno nazaj bi se vozili na elektriko, če naftaši ne bi pokupili vseh patentov in plačevali visokih zneskov za upočasnjevanje konkurence! Ljudje smo komot in dosegi teh avtov so premajhni,
Spet en, ki ni prebral, kar smo tudi na tem forumu že nekajkrat napisali.

Saj ljudje so se že davno nazaj vozili na elektriko - konec 19. in začetek 20. stoletja. Takrat so bili bencinski avtomobili zelo zapleteni za upravljanje, električni pa precej bolj udobni, zlasti za po mestu. In tedaj so bili ti avtomobili zgolj malo večji vozički, zato za premikanje niso potrebovali toliko energije kot današnji avti, kjer se teža začne pri 1 toni. Doseg je bil bolj ubog, ampak za po mestu dovolj, ven iz mesta pa praktično nisi mogel/ni imelo smisla, ker dobrih cest med mesti skorajda ni bilo, za malo daljše poti se je pač uporabljal vlak.

Ker so avtomobili postajali večji in težji, elektrika (zmogljivost baterije) ni več zadostovala, zato ni dovoljšnjega dosega, kar tudi ti opažaš. Problem ni v nekih fiktivnih "zarotah naftašev", temveč so realne omejitve v fiziki in trenutni tehnologiji baterij - pač za premikenje avta s težo 1000kg+ porabiš precej energije, ki je liter goriva vsebuje ogromno, težava pa je toliko energije "pretočiti po kablih" ter tudi jo shraniti v baterijah, pri današnjem stanju tehnologije .

Kot vedno pravim: če naftarji bremzajo razvoj baterij za avte, kdo potem bremza razvoj baterij za vse ostale zadeve, da ti npr. laptop zdrži na enem polnjenju samo piškavih par ur, telefon pa v najboljšem primeru par dni?
anon-266648 sporočil: 162
[#2592556] 18.04.16 12:08
Odgovori   +    0
Sem spregledal ali v članku res ni podane primerjave čiste porabe v €/km za primerljiva vozila pri sedanjih cenah goriv in elektrike?
anon-371625 sporočil: 19
[#2593009] 20.04.16 21:33 · odgovor na: bc123a (#2592521)
Odgovori   +    0
čas vnosa: 20.04.16 19:00
čez 20 let se ne bo več prodajalo avto,obilov, ki ne bi omogočali samodejno vožnjo

Strani: 1 2