Strani: 1

cman sporočil: 809
[#2565385] 27.11.15 10:50
Odgovori   +    3
Volkswagnovi ukrepi za sporne dizle naj ne bi uspavali konjev in dvignili žeje
Če bi bilo tako enostavno bi že od začetka naredili tako. No pa saj maksimalna moč res ne bo šla dol, bo pa pri nizkih rpm sigurno manj navora.
alek14 sporočil: 10.613
[#2565406] 27.11.15 11:25 · odgovor na: cman (#2565385)
Odgovori   +    1
čas vnosa: 27.11.15 11:14
[cman]
>Volkswagnovi ukrepi za sporne dizle naj ne bi uspavali konjev in dvignili žeje

Če bi bilo tako enostavno bi že od začetka naredili tako. No pa saj maksimalna moč res ne bo šla dol, bo pa pri nizkih rpm sigurno manj navora.
Moč bo nižja, navor pri nizkih RPM pa ne bo trpel veliko.
alek14 sporočil: 10.613
[#2565407] 27.11.15 11:25
Odgovori   +    0
čas vnosa: 27.11.15 11:12
Volkswagnovi ukrepi za sporne dizle naj ne bi uspavali konjev in dvignili žeje
Efektivno gre za vgradnjo dušilke na pretok zraka, ali bo to znižalo moč motorja pa izračunajte sami. :)
cman sporočil: 809
[#2565428] 27.11.15 11:59 · odgovor na: alek14 (#2565406)
Odgovori   +    1
[alek14]
> [cman]
> >Volkswagnovi ukrepi za sporne dizle naj ne bi uspavali konjev in dvignili žeje
>
> Če bi bilo tako enostavno bi že od začetka naredili tako. No pa saj maksimalna moč res ne bo šla dol, bo pa pri nizkih rpm sigurno manj navora.

Moč bo nižja, navor pri nizkih RPM pa ne bo trpel veliko.
Moč pri koliko obratih? Maksimalna moč je zdaj pri 2.0 motorju pri 4.2k rpm. Dvomim da ga kdo vozi tako.

V normalnem načinu delovanja ga voziš nekje pri 1.5k-3k rpm, tam dvomim da bo krivulja narova ostala isto "visoko".
0126Bacis sporočil: 1.392
[#2565436] 27.11.15 12:10 · odgovor na: alek14 (#2565407)
Odgovori   +    4
Efektivno gre za vgradnjo dušilke na pretok zraka, ali bo to znižalo moč motorja pa izračunajte sami. :)


Nekdo, ki se na to spozna (in tunira čipe na Primorskem), pravi takole:

...blabla....Glede emisij.
NOx naj bi kolateralno povzročali nastanek ozona (pod UV od sonca) in ta naj bi dražil dihala in dolgoročno povzročal obolenja. To recimo da drži, oz. strinjal bi se da vsekakor ne koristijo.

Njihov nastanek v izgorevalnem procesu pa je neizbežen in bi bilo bolj smotrno se s tem sprijaznit in iti v smer izboljšanja učinkovitosti procesa. Tendenca pa je ravno obratna.

Euro 5/6 emisijski standard zahteva da je NOx-ov skoraj nič. To pomeni da se modificira izgorevalni proces z sledečimi ukrepi :

• zmanjšanje vsebnosti kisika (EGR), dodatek viška goriva (ki se ne pretvori v koristno delo),
• zmanjšanje pritiska (nižja kompresija), zmanjšanje temperature (pozen vbrizg/vžig) in na koncu
• še dodajanje amoniaka v auspuh.

Vsi ti posegi popolnoma zjebejo izgorevanje in povečajo CO, HC (dim) za 10x in več! Ti pa so kratkoročno strupeni. Tehnologija je zaradi tega popolnoma zblojena.

Zaradi tega sem šel ven iz razvoja, ker smo razvijali samo kozlarije, namesto da bi kaj koristnega naredili.


En drug, pa ima še nove ideje:
Glede emisij. NOx naj bi kolateralno povzročali nastanek ozona (pod UV od sonca) in ta naj bi dražil dihala in dolgoročno povzročal obolenja. To recimo da drži, oz. strinjal bi se da vsekakor ne koristijo.
Resnica je, da je vse gornje kobajagi dokazano samo s korelacijami, iz katerih drugi vzroki (obolenj dihal) niso izključeni. Recimo, SO2. To, da lahko KAKRŠNEKOLI koncentracije NOx ob dolgoročni izpostavljenosti kobajagi povzročijo oboljenja dihal, pa temelji na t.i. kliničnih študijah: to naredijo, recimo, tako, da paciente z rakom na grlu sprašujejo, kaj so jedli, dihali, ...

Ostalo je v glavnem prav (pravi moj ekspert, ki piše programe za dirkalce):
Njihov nastanek v izgorevalnem procesu pa je neizbežen in bi bilo bolj smotrno se s tem sprijaznit in jit v smer izboljšanja učinkovitosti procesa. Tendenca pa je ravno obratna. Euro 5/6 emisijski standard zahteva da je NOxov praktično sokraj nič. To pomeni da se modificira izgorevalni proces z sledečimi ukrepi : zmanjšanje vsebnosti kisika (EGR), dodatek viška goriva (ki se ne pretvori v koristno delo), zmanjšanje pritiska (nižja kompresija), zmanjšanje temperature (pozen vbrizg/vžig) in na koncu še dodajanje amoniaka v avspuh. Vsi ti posegi popolnoma zjebejo izgorevanje in povečajo CO, HC (dim) za 10x in več! Ki pa so kratkoročno strupeni. Tehnologija je zaradi tega popolnoma zblojena.
Dejansko je to tisto, kar vam pravim že od začetka te VW “afere”: lahko pokuriš manj goriva, torej uporabiš turbodiesel, ki laufa “na suho” - ampak potem neizogibno proizvaja NOxe; če pa nočeš NOXov, moraš v cilindre brizgati več goriva, kot ga lahko z vsesanim kisikom izgori, pa imaš večjo porabo, monoksid v izpuhu in več saj. E, za saje ti potem v izpuh montirajo mrežico - če se s takim dizlom veliko voziš po mestu (na relativno nizkih obratih), saje hitro zapacajo mrežico in motor se prične “dušiti”; pelješ tak avto na servis in veš, kaj bodo naredili? Zapeljali se bodo na obvoznico in ga en krog terali na max. obratih (iz auspuha se bo kadilo kot iz parne lokomotive), tako bodo saje v mrežici izgorele in motor bo spet normalno zadihal. In ti seveda mastno zaračunali poseg. Če pa sam redno teraš tak avto po avtocesti, saje sproti izgorijo. Pa premisli, kaj je z vsem tem sranjem prišparanega.

No, naslednja finta je - kot fant pravi - da v izpuh brizgaš amonijak. To je “okoljski ukrep” pri vseh avtih, na katerih vidiš napis “BLUE” - ker se najbolj uporabljani aditiv imenuje AdBlue. Za to moraš imeti poseben tank v avtu in občasno dodajati tekočino (dobiš jo na pumpi). Seveda nima smisla govoriti o spojinah, ki na ta račun frčijo iz auspuha. Ampak, ne se sekirat, eko-fanatiki bodo slej ali prej dosegli, da bodo morali “BLUE” avti imeti še nekaj dragega, da to požre … smo že pri Euro-6, sem pa ziher, da imajo že ideje za Euro-7, Euro-8, …. Euro-n (pri čemer je n - po matematično - večji od kateregakoli vnaprej izbranega naravnega števila).

Zaradi tega sem šel ven iz razvoja, ker smo razvijali samo kozlarije, namesto da bi kaj koristnega naredili.
Škoda. S kolegi smo že premišljali o euro-nategu, s katerim bi povsem izločili NOxe iz izpuha.

Simpl: pred sesalni kolektor montiraš napravo, ki izloča dušik in spusti naprej samo kisik (cena? sitnica!). Za primeren volumen ekspanzijskih plinov v cilinder brizgaš vodo (znana tehnologija, so to počeli pri dirkalcih, dkler ni bilo prepovedano). Potem seveda NOxov ne more biti. Jasno, ne smeš se spraševati, koliko to stane, še manj, koliko zato pokuriš več goriva (ker moraš kisik mašino seveda goniti na motor).

Sve će to narod pozlatiti.
alek14 sporočil: 10.613
[#2565466] 27.11.15 13:20 · odgovor na: 0126Bacis (#2565436)
Odgovori   +    0
čas vnosa: 27.11.15 12:27
[0126Bacis]
• zmanjšanje vsebnosti kisika (EGR), dodatek viška goriva (ki se ne pretvori v koristno delo),
EGR deluje tako, da povečuje količino DUŠIKA in manjša količino kisika v sestavu zmesi pred vžigom. S tem se zniža temperatura izgorevanja in tvorba NOx. Trik seveda deluje pri ne-polnem plinu. Namernega viška goriva, ki se tu ne bi pretvoril v delo ni.

• zmanjšanje pritiska (nižja kompresija), zmanjšanje temperature (pozen vbrizg/vžig) in na koncu

Nižanje kompresije (ne govorim o nekem avtu, ki že obstaja in mu nižamo kompresijo, temveč o nekem avtu, ki mu načrtujemo motor) povečuje NOx na 2 načina:

a) manj kompresije se daje, da je lahko turbo boost večji => več NOx.
b) manj kompresije pomeni večje temperature v izgorevalnem prostoru dlje časa v ekspanzijo. => več NOx.

Sodobni avti imajo več zaporednih vbrizgov pri posameznem ciklu. Če bi poradirali predvbrizge (brizgi pred GMT), bi bili NOx zelo majhni, a poraba bi šla gor za 2x in moč bi šla dol za 50%.

Druga slika je pri avtu, ki že obstaja. Tu znižanje kompresije zniža NOx zaradi znižanja stiskanja izgorevalnih plinov predvbrizgov.
jani1974 sporočil: 3.800
[#2565471] 27.11.15 13:27 · odgovor na: alek14 (#2565407)
Odgovori   +    0
Očitno da ne:

www.treadstoneperfor...eField.y=0

Ampak če so eni tunerji to že pred časom pogruntali, VW inženirji pa ne, bi jih moralo še enih par izgubiti službe...
premza sporočil: 1.927
[#2565483] 27.11.15 14:13 · odgovor na: alek14 (#2565407)
Odgovori   +    1
[alek14]
Efektivno gre za vgradnjo dušilke na pretok zraka, ali bo to znižalo moč motorja pa izračunajte sami. :)
Turbina + Dušilka :)
alek14 sporočil: 10.613
[#2565490] 27.11.15 14:29 · odgovor na: jani1974 (#2565471)
Odgovori   +    0
čas vnosa: 27.11.15 14:08
[jani1974]
Očitno da ne:

www.treadstoneperfor...eField.y=0

Ampak če so eni tunerji to že pred časom pogruntali, VW inženirji pa ne, bi jih moralo še enih par izgubiti službe...
For God's sake, kako da ne? Je ni hujše ovire za pretok kot majhne luknjice. Poskusi hitro prezračiti hišo skozi komarnike. :)

Edino kar drži, je da je MAF meritev bolj natančna.
yuTel sporočil: 129
[#2565507] 27.11.15 15:32 · odgovor na: alek14 (#2565490)
Odgovori   +    0
[alek14]
> [jani1974]
> Očitno da ne:
>
> www.treadstoneperfor...eField.y=0
>
> Ampak če so eni tunerji to že pred časom pogruntali, VW inženirji pa ne, bi jih moralo še enih par izgubiti službe...

For God's sake, kako da ne? Je ni hujše ovire za pretok kot majhne luknjice. Poskusi hitro prezračiti hišo skozi komarnike. :)

Edino kar drži, je da je MAF meritev bolj natančna.
Ta tvoj zadnji stavek je to, vse ostalo je blef.
alek14 sporočil: 10.613
[#2565510] 27.11.15 15:47 · odgovor na: premza (#2565483)
Odgovori   +    0
čas vnosa: 27.11.15 14:36
[premza]
> [alek14]
> Efektivno gre za vgradnjo dušilke na pretok zraka, ali bo to znižalo moč motorja pa izračunajte sami. :)

Turbina + Dušilka :)
Good point. :)

Ampak masni tok zraka se vseeno zniža. Na dušilki se zrak segreje, volumen poveča, motor pa je volumetrični stroj. Vsesana masa zraka se vseeno zniža, če kdo ne poveča boost tlaka kompresorja.
PyotrNovak sporočil: 2.647
[#2664632] 21.07.17 18:27 · odgovor na: alek14 (#2565510)
Odgovori   +    1
Tole je vedno bolj Rube Goldberg diesel motor.

en.wikipedia.org/wik...rg_machine

Strani: 1