Izbrani forum: Avto
Izbrana tema: članek S preprostimi triki do nižje porabe goriva
Strani: 1
sporočil: 9.333
Zadnja sprememba: 153 17.06.2015 09:14
Pametni napotki ! Hvala zanje ! Brezosveževanja rutina prehaja v neznanje.
Sodražan
sporočil: 9.830
"7. Motor ugasnite vedno, kadar stojite več kot minuto."
Zdaj pa to razložite taksistom, ki pridejo po stranko in jo čakajo pet ali deset minut -- s prižganim motorjem. In policajem med kotrolo prometa. En opravlja kontrolo, drugi pa sedi v avtu -- s prižganim motorjem.
Za prve plačuje gorivo firma. Očitno jim tak poslovni model znese.
Za druge plačujemo gorivo državljani in zato jim dol visi za porabo službenh vozil. Itak folk plača.
Zdaj pa to razložite taksistom, ki pridejo po stranko in jo čakajo pet ali deset minut -- s prižganim motorjem. In policajem med kotrolo prometa. En opravlja kontrolo, drugi pa sedi v avtu -- s prižganim motorjem.
Za prve plačuje gorivo firma. Očitno jim tak poslovni model znese.
Za druge plačujemo gorivo državljani in zato jim dol visi za porabo službenh vozil. Itak folk plača.
sporočil: 13.528
[tasilo]Ja, pa si ob takšnem režimu upošteval strošek novih akumulatorjev ?
"7. Motor ugasnite vedno, kadar stojite več kot minuto."
Zdaj pa to razložite taksistom, ki pridejo po stranko in jo čakajo pet ali deset minut -- s prižganim motorjem. In policajem med kotrolo prometa. En opravlja kontrolo, drugi pa sedi v avtu -- s prižganim motorjem.
Za prve plačuje gorivo firma. Očitno jim tak poslovni model znese.
Za druge plačujemo gorivo državljani in zato jim dol visi za porabo službenh vozil. Itak folk plača.
sporočil: 18.363
Zadnja sprememba: bigl 17.06.2015 09:59
No, triki to ravno niso. Veliko tega je v navodilih, a kaj ko jih
redkokdo prebere. Kljub modernemu sinhroniziranem menjalniku
uporabljam double clutching. Al je to varčna vožnja (precej je je v
leru - s stisnjeno sklopko) al ne, pa ne vem, je pa mehka in
udobna. Lep dan.
sporočil: 9.830
Sem. Pri taksistih in policajih računica definitivno govori v prid
ugašanju motorja.
Če alternator oz. regler normalno deluje, akumulator, ki stane cca. 90-120€, menjaš na 5 ali več let -- recimo, da je strošek akumulatorja pribl. 20-25 € na leto. Z ugašanjem motorja taki "težki uporabniki motorja med dolgotrajnim stanjem na mestu" definitibno prihranijo več kot 20-25€ na leto. -- Pandurji znajo imeti prižgan motor tudi po pol ure -- nekajkrat na dan. Do the math ...
Če alternator oz. regler normalno deluje, akumulator, ki stane cca. 90-120€, menjaš na 5 ali več let -- recimo, da je strošek akumulatorja pribl. 20-25 € na leto. Z ugašanjem motorja taki "težki uporabniki motorja med dolgotrajnim stanjem na mestu" definitibno prihranijo več kot 20-25€ na leto. -- Pandurji znajo imeti prižgan motor tudi po pol ure -- nekajkrat na dan. Do the math ...
sporočil: 18.363
[tasilo]Pandurji? Lep dan.
Sem. Pri taksistih in policajih računica definitivno govori v prid ugašanju motorja.
Če alternator oz. regler normalno deluje, akumulator, ki stane cca. 90-120€, menjaš na 5 ali več let -- recimo, da je strošek akumulatorja pribl. 20-25 € na leto. Z ugašanjem motorja taki "težki uporabniki motorja med dolgotrajnim stanjem na mestu" definitibno prihranijo več kot 20-25€ na leto. -- Pandurji znajo imeti prižgan motor tudi po pol ure -- nekajkrat na dan. Do the math ...
sporočil: 13.528
[tasilo]Akumulatorji res zdržijo 5-7 let ob normalni uporabi, kar pomeni 2-3 štarte na dan in vsaj 30 minut vožnje, da se lahko napolnijo. Obstoječ akumulator ni namenjen 20-30 štartom na dan in bi ga v takšnem režimu hitro vzel hudič, najbrže že v enem letu ali še prej. Novejši avti, ki prakticirajo avtomatsko ugašanje imajo za ta namen vgrajen specialni akumulator. Drugo je vžigalni sistem (elektrika, elektronika), ki tudi ni dizajniran za tolikšne obremenitve in bi znatno povečalo njegovo obrabo. Tretja komponenta, ki je nisi upošteval, je poraba goriva ob mrzlem motorju, ki je tudi za 50% večja. Tudi novejši avti, ki prakticirajo avtomatsko ugašanje tega ne počno dokler motor nima delovne temparature. Ne vem sicer kakšne primere si videl, lahko da so tudi nesmotrni, ampak definitivno v takšnem režimu dela, ugašanje vozila za vsak postanek ni smiselno.
Sem. Pri taksistih in policajih računica definitivno govori v prid ugašanju motorja.
Če alternator oz. regler normalno deluje, akumulator, ki stane cca. 90-120€, menjaš na 5 ali več let -- recimo, da je strošek akumulatorja pribl. 20-25 € na leto. Z ugašanjem motorja taki "težki uporabniki motorja med dolgotrajnim stanjem na mestu" definitibno prihranijo več kot 20-25€ na leto. -- Pandurji znajo imeti prižgan motor tudi po pol ure -- nekajkrat na dan. Do the math ...
sporočil: 48.253
[tasilo]Policaji imajo v avtu se kup opreme, ki neusmiljeno trosi elektriko in bi ugasanje pomenilo da bi se kar hitro zgodilo, da bi bil akumulator prevec prazen za ponovni vzig. Ce se ne motim imajo not racunalnik s stalno povezavo do centrale (za preverjanje dokumentov), radijsko postajo, pa verjetno se kaksno opremo, ki je v navadnih avtih ni.
"7. Motor ugasnite vedno, kadar stojite več kot minuto."
Zdaj pa to razložite taksistom, ki pridejo po stranko in jo čakajo pet ali deset minut -- s prižganim motorjem. In policajem med kotrolo prometa. En opravlja kontrolo, drugi pa sedi v avtu -- s prižganim motorjem.
Za prve plačuje gorivo firma. Očitno jim tak poslovni model znese.
Za druge plačujemo gorivo državljani in zato jim dol visi za porabo službenh vozil. Itak folk plača.
sporočil: 48.253
[alek14]in zivcirati voznika za sabo, ki cilja na pas za zavijanje v levo (kjer gori zelena), medtem ko se ti pocasi cijazis proti svoji rdeci na pasu za naprej?
Prijetno sem presenečen. Napotki so tokrat skladni s stroko (tako teoretično, kot praktično). :)
Še vedno pa je pomembno predvidevanje. V mestni vožnji je pametno hitro pospešiti, a le do hitrosti, ki omogoča "drsenje" avtomobila do naslednjega postanka.
sporočil: 211
[bc123a]Omejitev je itak 50 (tam kjer ni sta ponavadi 2 pasova) in zdaj pa že picajzlaš.
> [alek14]
> Prijetno sem presenečen. Napotki so tokrat skladni s stroko (tako teoretično, kot praktično). :)
>
> Še vedno pa je pomembno predvidevanje. V mestni vožnji je pametno hitro pospešiti, a le do hitrosti, ki omogoča "drsenje" avtomobila do naslednjega postanka.
in zivcirati voznika za sabo, ki cilja na pas za zavijanje v levo (kjer gori zelena), medtem ko se ti pocasi cijazis proti svoji rdeci na pasu za naprej?
sporočil: 3.228
[rename]V cilju čim manjše porabe, da jo ugasneš.
In kakšna je pravilna uporaba klimatske naprave?
sporočil: 48.253
[fastriff1]uf? meni se kar dostikrat zgodi da tisti pred mano da v ler in se pocasi kotali (tako 10-20 km/h) do rdecega semaforja, medtem ko meni gori semafor za levo, pa ne morem mimo njega do pasu za levo.
> [bc123a]
> > [alek14]
> > Prijetno sem presenečen. Napotki so tokrat skladni s stroko (tako teoretično, kot praktično). :)
> >
> > Še vedno pa je pomembno predvidevanje. V mestni vožnji je pametno hitro pospešiti, a le do hitrosti, ki omogoča "drsenje" avtomobila do naslednjega postanka.
>
> in zivcirati voznika za sabo, ki cilja na pas za zavijanje v levo (kjer gori zelena), medtem ko se ti pocasi cijazis proti svoji rdeci na pasu za naprej?
Omejitev je itak 50 (tam kjer ni sta ponavadi 2 pasova) in zdaj pa že picajzlaš.
ne govorim o 50 km/h, govorim o "drsenju" ki ga je omenjal alek14.
sporočil: 6.570
[alek14]Ne ravno:
Prijetno sem presenečen. Napotki so tokrat skladni s stroko (tako teoretično, kot praktično). :)
Miti o varni vožnji, ki v praksi ne držijoSeveda, manjša hitrost je manjši zračni upor. Zakaj pa se potem pri rekordnih vožnjah cijazijo s 60 km/h?
1. Počasneje peljem, manjšo porabo bom dosegel. Nikakor! Brez >razmišljanja se držite hitrostnih omejitev, le tako boste dosegli ugodno >porabo.
www.zurnal24.si/peue...nek-227113
3. Višja prestava, manjša poraba. V šesti prestavi je lahko večja kot v >tretji. Prenizki vrtljaji pomenijo večjo porabo, vrtljaji, kjer motor >doseže največji navor, pa idealno.To ni res. Čimprej v čimvišjo prestavo, kot ste sami napisali v točki 2!
sporočil: 3.228
[rename]Seveda, klimo imaš prižgano tako kot mora bit. Edino če je avto na soncu, da ga prej prezračiš oz. se voziš toliko časa, da izrineš iz kabine vroč zrak. Takrat je dobro dati pihanje spodaj. To je vsa znanost okoli klime. Drugače ima avtomatska klima pri VW na 22 stopinj.
> [maxmaxlj]
> > [rename]
> > In kakšna je pravilna uporaba klimatske naprave?
>
> V cilju čim manjše porabe, da jo ugasneš.
Potem bi kupil avto brez klime :-)
Jaz laufam avtomatsko klimo "24*7"; pozimi in poleti na 23.
sporočil: 9.830
[bigl]So policisti in so pandurji. Policistov je zelo zelo, ampak res zelo(!) malo.
> [tasilo]
> /.../ -- Pandurji znajo imeti prižgan motor tudi po pol ure -- nekajkrat na dan. Do the math ...
Pandurji? Lep dan.
sporočil: 6.570
[alek14]Napisali so "kjer motor doseže največji navor" , to pa ni 950 vrljajev.
>>3. Višja prestava, manjša poraba. V šesti prestavi je lahko večja kot v >tretji. Prenizki vrtljaji pomenijo večjo porabo, vrtljaji, kjer motor >doseže največji navor, pa idealno.
>
> To ni res. Čimprej v čimvišjo prestavo, kot ste sami napisali v točki 2!
Mislim, da so tule imeli v mislih eksremno počasno vožnjo v zelo visoki prestavi. Npr. v 6. prestavi pri 950 vrtljajih. Dugače pa je tako kot praviš.
sporočil: 1.232
Mojo porabo bi rad se znizal. Bi slo?
Zadnji tank (racunano peske):
Prevozeno: 1064,7km
Natoceno: 49,42L
Povprecna poraba: 4,64L/100km (On-board CPU kaze 3.7L/100km :o )
Povprecna hitrost: 59km/h
Opel Astra karavan 2005, 1.7CDTI 74kw
PS:
Tamle, ko pisejo o navoru, bi morali dopisati, da to velja za turbase. Saj ne turbasi veliko kasneje dosezejo max navor in vozit pri 3500 obratih ni ravno varcno.
Zadnji tank (racunano peske):
Prevozeno: 1064,7km
Natoceno: 49,42L
Povprecna poraba: 4,64L/100km (On-board CPU kaze 3.7L/100km :o )
Povprecna hitrost: 59km/h
Opel Astra karavan 2005, 1.7CDTI 74kw
PS:
Tamle, ko pisejo o navoru, bi morali dopisati, da to velja za turbase. Saj ne turbasi veliko kasneje dosezejo max navor in vozit pri 3500 obratih ni ravno varcno.
Strani: 1