Izbrani forum: Avto

Izbrana tema: članek 10 nasvetov, kako preprečiti prehitro obrabo pnevmatik

Strani: 1

anon-166829 sporočil: 5.290
[#2441998] 07.08.14 08:16 · odgovor na: (#2441992)
Odgovori   +    1
To bi bilo smiselno, kajti gume uničuje že čas.

Ne samo, da se avtomobilski plašč ščasoma obrabi, tudi vse trši postaja. In tudi guma trohni.
chef sporočil: 2.986
[#2442014] 07.08.14 08:31 · odgovor na: anon-166829 (#2441998)
Odgovori   +    1
Smiselno bi bilo, ampak kot vem so samo priporočila, predpisov glede starosti pa ni. Se pa seveda strinjam z napisanim, (pre)stare pnevmatike so podobno nevarne kot obrabljene. Nasploh se vozniki premalo zavedajo pomena dobrih pnevmatik v primerni kondiciji, nekateri dajo gor celo odslužene in potem plešejo po cesti že ob prvih kapljah, da o snegu ne govorim.
Res je finančno stanje ljudi pri nas takšno, kakršno je, ampak pri gumah bi bilo treba škrtarit nazadnje. Tak tipičen pokazatelj, kaj dela dobra-slaba guma je razcep Kozarje na Viču, kjer cesta in asfalt sama po sebi nista kaj dosti kriva.
anon-297342 sporočil: 416
[#2442031] 07.08.14 08:48
Odgovori   +    2
Gume tako vrtimo navzkrižno, levo sprednjo pnevmatiko zamenjamo z desno zadnjo, desno sprednjo pa z levo zadnjo.
Bodimo prosim malo bolj natančni pri teh nasvetih, ki lahko pomenijo tudi razliko med življenjem in smrtjo:
www.michelinman.com/...ation.page

Glede obrabe pa lahko dodam še nasvet, da je smiselno prebrati tudi neodvisne teste in ob nakupu izbrati pnevmatiko z majhno obrabo, ki pa še vedno ima dobre lastnosti na mokrem.
0513ANITO sporočil: 10.825
[#2442036] 07.08.14 08:55 · odgovor na: anon-297342 (#2442031)
Odgovori   +    5
[Glock]
>Gume tako vrtimo navzkrižno, levo sprednjo pnevmatiko zamenjamo z desno zadnjo, desno sprednjo pa z levo zadnjo.

Bodimo prosim malo bolj natančni pri teh nasvetih, ki lahko pomenijo tudi razliko med življenjem in smrtjo:
www.michelinman.com/...ation.page

Glede obrabe pa lahko dodam še nasvet, da je smiselno prebrati tudi neodvisne teste in ob nakupu izbrati pnevmatiko z majhno obrabo, ki pa še vedno ima dobre lastnosti na mokrem.
Tako je.

Nasvet št. 8 je napačen oz celo nevaren

Imamo dve vrsti gum glede na način montaže.

1. Gume kjer mora biti obvezno ena stran zunaj (this side out)-ponavadi piše ne gumah
2. Gume ki se morajo zaradi oblike profila vrteti samo v eno smer (tam piše direction) in še puščica je narisana.

V primeru 2. je torej točka 8 iz vašega članka hudo slab nasvet.

Pa ne sedaj pisat, da boste šli gume s feltn snemat. :)
bigl sporočil: 18.363
[#2442102] 07.08.14 11:06
Odgovori   +    0
Še nisem rotiral gum na 10.000 km. Kaj je zdaj to? Potem sem lahko kar naprej tam:-). Lep dan.
anon-49022 sporočil: 830
[#2442106] 07.08.14 11:16
Odgovori   +    1
Ena stvar ne gre skupaj:
Če zamenjate le dve, je treba nove pnevmatike namestiti na zadnja kolesa...
... obrabljene na zadnjih kolesih so recept za nestabilnost
in pa:
Za dosego enakomerne obrabe tekalne plasti in maksimalne življenjske dobe pnevmatik je pomembno rotiranje...
Če bomo torej želeli uravnotežiti obrabo, bomo morali kdaj pa kdaj namestiti bolj obrabljene gume nazaj (dejansko že v 1. taki rotaciji, če imamo pogon spredaj), kar ne gre ravno skupaj s prvim od teh dveh navedb?!

Pa še nekaj bi vprašal, če je kdo znalec: en kolega ki se kar spozna na avte pumpa zadnje gume na 3.0 bare in pravi da je to nujno za res dobro stabilnost v ovinkih. Se strinjamo ali ne?!
anon-154083 sporočil: 6.570
[#2442216] 07.08.14 14:28 · odgovor na: anon-49022 (#2442106)
Odgovori   +    0
Zadnja sprememba: anon-154083 07.08.2014 14:30
[mikmik]
Ena stvar ne gre skupaj:

>Če zamenjate le dve, je treba nove pnevmatike namestiti na zadnja kolesa...
> ... obrabljene na zadnjih kolesih so recept za nestabilnost

in pa:

>Za dosego enakomerne obrabe tekalne plasti in maksimalne življenjske dobe pnevmatik je pomembno rotiranje...

Če bomo torej želeli uravnotežiti obrabo, bomo morali kdaj pa kdaj namestiti bolj obrabljene gume nazaj (dejansko že v 1. taki rotaciji, če imamo pogon spredaj), kar ne gre ravno skupaj s prvim od teh dveh navedb?!

Pa še nekaj bi vprašal, če je kdo znalec: en kolega ki se kar spozna na avte pumpa zadnje gume na 3.0 bare in pravi da je to nujno za res dobro stabilnost v ovinkih. Se strinjamo ali ne?!
Odgovor na prvo vprašanje: odvisno. Strogo formalno je nasprotje, praktično pa ne. Vsekakor ima cilj "enakomerno obrabljene pnevmatike" prednost pred "bolj obrabljene spredaj", ker je 2 mm spredaj in 6 mm zadaj slabše kot 5 mm spredaj in 4 mm zadaj takoj po zamenjavi naprej-nazaj.

Odogovor na drugo vprašanje: odvisno. Od avtomobila. Pri motorju in pogonu spredaj in eni ali dveh osebah v avtu vsekakor ne. Pri veliki obtežbi zadaj pa seveda da, ampak to tako ali tako piše v navodilih oziroma na pokrovu rezervoarja za gorivo - da je pri veliki obtežbi zadaj treba bolj dvigniti tlak kot spredaj.
anon-49022 sporočil: 830
[#2442636] 08.08.14 10:59 · odgovor na: anon-154083 (#2442216)
Odgovori   +    0
[jani1974]
Odogovor na drugo vprašanje: odvisno. Od avtomobila. Pri motorju in pogonu spredaj in eni ali dveh osebah v avtu vsekakor ne. Pri veliki obtežbi zadaj pa seveda da, ampak to tako ali tako piše v navodilih oziroma na pokrovu rezervoarja za gorivo - da je pri veliki obtežbi zadaj treba bolj dvigniti tlak kot spredaj.
In kako meriti tlak, če mislimo voziti z obteženim avtom - meriš pri obteženem avtu, z ljudmi(in polnim prtljažnikom) ali že v praznega bolj napolniš pnevmatike? (sej če meriš s polnim avtom tlak itak sam narase?!)
anon-154083 sporočil: 6.570
[#2442655] 08.08.14 11:19 · odgovor na: anon-49022 (#2442636)
Odgovori   +    1
[mikmik]
> [jani1974]
> Odogovor na drugo vprašanje: odvisno. Od avtomobila. Pri motorju in pogonu spredaj in eni ali dveh osebah v avtu vsekakor ne. Pri veliki obtežbi zadaj pa seveda da, ampak to tako ali tako piše v navodilih oziroma na pokrovu rezervoarja za gorivo - da je pri veliki obtežbi zadaj treba bolj dvigniti tlak kot spredaj.

In kako meriti tlak, če mislimo voziti z obteženim avtom - meriš pri obteženem avtu, z ljudmi(in polnim prtljažnikom) ali že v praznega bolj napolniš pnevmatike? (sej če meriš s polnim avtom tlak itak sam narase?!)
Pri menjavi pnevmatik pri vulkanizerju ti jih napolnijo z zrakom na ustrezen tlak še ko imajo kolo na montirki. Se pravi, da se z obremenitvijo tlak ne spremeni bistveno. Očitno se toliko, kolikor se pnevmatika posede, se hkrati na straneh izboči. In če ostane volumen približno enak, ostane tudi tlak približno enak.

In če še malo ostanemo pri fiziki, tudi če bi se pnevmatika čisto sploščila in nič raztegnila v drugih smereh in bi tako izgubila samo 20% volumna, bi tlak narasel za 25%. Recimo iz 2,0 bar na 2,5 bar. In ker se realno deformira dosti manj, se tlak ne poveča niti za 0,1 bar.

Cilj višjega tlaka pri obremenjenem avtu pa je ravno to, da se prepreči večja deformacija pnevmatik, ker večja deformacija pomeni več segrevanja in s tem nevarnost odpovedi pnevmatike.
Se pravi, tudi če bi se tlak sam po sebi povečal dovolj, ne bi to rešilo problema.

Strani: 1