39 min
Spletno izobraževanje o obveznem cepljenju proti bolezni modrikastega jezika
50 min
Surs: Stroški gradnje novih stanovanj na četrtletni ravni upadli
50 min
NASVET: Ali božičnico dobi tudi Slovenec, zaposlen pri Avstrijcu, če dela pri nas? 1
1 ura
Na Hrvaškem potrdili kugo drobnice
2 uri
Z novim letom v ZDA višje minimalne plače za več milijonov delavcev
2 uri
TOP ČLANKI - Kaj danes berete
2 uri
Podeljena prva mikrodokazila za umetno inteligenco za odločevalce 1
2 uri
V Sloveniji bi lahko zgradili še 80 sistemov daljinskega ogrevanja - in kako je kurjenje povezano z meglo 1
2 uri
NLB: Dividenda potrjena, na računih bo tik pred božičem. Kakšna bi lahko bila v 2026? 2
3 ure
Vrednost oktobrskih gradbenih del medletno poskočila za dobro tretjino 2
3 ure
Furs opozarja: Pravočasno si zagotovite nova potrdila za delo z davčnimi blagajnami
3 ure
Ruska centralna banka toži Euroclear za 195 milijard evrov 1
3 ure
Handelsblatt: nemška gradnja optičnih omrežij drsi v krizo 1
3 ure
Zelenski namignil, da bi bila varnostna jamstva lahko alternativa članstvu v Natu 3
3 ure
Največja električna ladja na svetu uspešno prestala prvi preizkus
4 ure
EU uvaja carinsko dajatev pri pošiljkah do 150 evrov iz Kitajske, VB, ZDA 3
4 ure
Volkswagen: znamenita steklena tovarna zapira vrata, prva v zadnjih 88 letih v Nemčiji 1
11 ur
Je lahko železnica v stoletju umetne inteligence motor razvoja kot pred 200 leti? 2
11 ur
Kako se trguje s kriptovalutami: praktični vodnik za začetnike
11 ur
Kje boste podjetja lahko pobrala denar v letu 2026

Strani: 1

tonifinance sporočil: 70
[#3074233] 08:06
Odgovori   +    2
Vseeno moram stopiti v bran naši državi. Omenjeni koridor severno od naše države je bil zastavljen že z novo železnico Pontebanno (Videm - Trbiž) za hitrost 180 km/h, ki so jo Italijani pričeli graditi v sklopu obnove po furlanskem potresu leta 1976. Dokončana je bila leta 2000, torej lahko govorimo o skoraj polstoletnem projektu, ki je železniški koridor (dokončno) preselil nad našo severno mejo. Avstrija se je torej navezala na novo železnico in posledično tudi zahtevala premik evropskega koridorja na svoje ozemlje. Pričelo se je torej še globoko v času Jugoslavije, ko je bila Ljubljana - Maribor lokalna proga, vse je bilo usmerjeno v "bratstvo in jedinstvo" proti Beogradu, kamor pa se danes z vlakom sploh ne moreš več peljati. Zamuda je torej logična in razumljiva, vprašanje pa je, če bomo še kdaj uspeli zgraditi kakšno hitro progo proti Mariboru z evropskim denarjem.
lazarand64 sporočil: 17
[#3074245] 11:46
Odgovori   +    0
Prihajam iz stroke in treba je priznati, da strateškega planiranja prometnih koridorjev v naši samostojni državi praktično ni in ga tudi ni bilo. Avtoceste smo zgradili po koridorjih, ki so bili zastavljeni v bivši jugi. Edini novi koridor je 3. os, za katero vidimo, da se premika po polžje. Na železnice smo pozabili in res je narobe, da posodabljamo počasne proge brez tehničnih rešitev, ki bi omogočile bistveno večje hitrosti. Gradnja novega tira do Kopra je v posmeh celi stroki in politiki, tako dolgo traja odkar smo se za to odločili in še ni narejeno. Državo smo zbirokratizirali do te mere, da bo vse samo še težje, saj je postavit nov koridor v prostor praktično nemogoče. Če začnemo zadeve spreminjati danes, bodo prvi rezultati vidni šele čez 30-50 let. Časovni doseg naših odločevalcev pa je največkrat omejen na mandat ali dva, žal!

Strani: 1