Izbrani forum: Glavni forum
Izbrana tema: članek Je lahko železnica v stoletju umetne inteligence motor razvoja kot pred 200 leti?
Strani: 1
sporočil: 70
Vseeno moram stopiti v bran naši državi. Omenjeni koridor severno
od naše države je bil zastavljen že z novo železnico Pontebanno
(Videm - Trbiž) za hitrost 180 km/h, ki so jo Italijani pričeli
graditi v sklopu obnove po furlanskem potresu leta 1976. Dokončana
je bila leta 2000, torej lahko govorimo o skoraj polstoletnem
projektu, ki je železniški koridor (dokončno) preselil nad našo
severno mejo. Avstrija se je torej navezala na novo železnico in
posledično tudi zahtevala premik evropskega koridorja na svoje
ozemlje. Pričelo se je torej še globoko v času Jugoslavije, ko je
bila Ljubljana - Maribor lokalna proga, vse je bilo usmerjeno v
"bratstvo in jedinstvo" proti Beogradu, kamor pa se danes z vlakom
sploh ne moreš več peljati. Zamuda je torej logična in razumljiva,
vprašanje pa je, če bomo še kdaj uspeli zgraditi kakšno hitro progo
proti Mariboru z evropskim denarjem.
sporočil: 17
Prihajam iz stroke in treba je priznati, da strateškega planiranja
prometnih koridorjev v naši samostojni državi praktično ni in ga
tudi ni bilo. Avtoceste smo zgradili po koridorjih, ki so bili
zastavljeni v bivši jugi. Edini novi koridor je 3. os, za katero
vidimo, da se premika po polžje. Na železnice smo pozabili in res
je narobe, da posodabljamo počasne proge brez tehničnih rešitev, ki
bi omogočile bistveno večje hitrosti. Gradnja novega tira do Kopra
je v posmeh celi stroki in politiki, tako dolgo traja odkar smo se
za to odločili in še ni narejeno. Državo smo zbirokratizirali do te
mere, da bo vse samo še težje, saj je postavit nov koridor v
prostor praktično nemogoče. Če začnemo zadeve spreminjati danes,
bodo prvi rezultati vidni šele čez 30-50 let. Časovni doseg naših
odločevalcev pa je največkrat omejen na mandat ali dva, žal!
Strani: 1

