Strani: 1

MatevzGroboljsek sporočil: 326
[#3063134] 14.06.25 10:54
Odgovori   +    2
Rory Sutherland ima par zanimivih o vlakih, med drugim, da za ljudi ni tako pomemben čas samega prevoza, kot kvaliteta tega uporabljenega časa.

Kot primer je potenciral to logiko v smislu da bi namesto miljard v prenovo omrežja, samo zato da skrajšamo dolžino potovanja za par minut, lahko investirali v luštne mlade punce, ki bi ponudile zastonj šampanjec na samem potovanju.
(Kot praktičen primer pa je omenjal mize na vlaku in kako hudiča lahko vsi prevozniki ignorirajo pomembnost le-te za vse potnike; v primerjavi seveda s gornjim stroškom miljard za par minut krajše potovanje)
sopranos sporočil: 11.432
[#3063155] 14.06.25 19:16
Odgovori   +    1
Milijarde za to, da skoraj ni dvotirnih prog, da večina prog ni elektrificiranih, tiste, ki so pa so z enosmernim tokom, niti nimamo prog kjer bi vlaki lahko vozili 160 km na uro, kaj šele 250 kot je čedalje bolj standard v večjem delu sveta.
Endimion sporočil: 10.914
[#3063158] 14.06.25 21:10 · odgovor na: sopranos (#3063155)
Odgovori   +    0
[sopranos]
Milijarde za to, da skoraj ni dvotirnih prog, da večina prog ni elektrificiranih, tiste, ki so pa so z enosmernim tokom, niti nimamo prog kjer bi vlaki lahko vozili 160 km na uro, kaj šele 250 kot je čedalje bolj standard v večjem delu sveta.
Menjave napetosti se ne moreš it, če imaš vozni park kot ga imaš. Najprej so nabavili trisistemske lokomotive (52 Siemens 64U4), in zdajle nabavljajo še 20 3-sistemskih Alstom lokomotiv. EMU so ravno tako do prihoda Stadler Flirt ov bile vse na 3kV (gomulke in Desiroji). Ob obnovah prog so novi vodi že zdizajnirani za napetost 15kV. Tu so predvsem izolatorji problem. Tako da bodo praktično le trafo postaje menjavali.

Dizel in elektro mešanica pri vlakih je smiselna, ker imaš nekaj voznega parka, ki je uporaben v razmerah, ko imaš neke izredne razmere. Se spomnim, ko je bil žled, in so bili primorani dva Reagana potegnit iz muzeja. In po izkušnjah (z vlakom z drago zelo rada potujeva), so novi Dizel vlaki SŽ zelo v redu. Motor je komaj slišen, pospeški so povsem ranga njegovega elektro bratranca. In udobni so.

Brzine od 250km/h so v Sloveniji iluzorne. Seveda se da narest progo za take hitrosti. A koliko bo v uporabi? Včasih grem ob ponedeljkih z jutranjim iz MB v LJ. Štartamo praktično prazni, nakar se med Poljčanami in Štorami napolni, zato da se v Celju sprazni. Nakar se začne polnit v Hrastniku, v Litiji se napolni na full in potem do Ljubljane. Hočem reči da je izven turizma velika večina poti lokalnih.

Zanimiv mi je Kamničan. Tam ni problem proge, kot to, da ima vlak vsake 500m postajo. Da pride ven iz LJ, so 3. Brinje, Savlje, in Črnuče. Na 3 km trase.

Dolenjska proga podobno. V eno smer se ti vlak polne do Novega Mesta, kontra pa šele pri Grosupljem.

Na primorski progi pa se bo že 2T potovanje skrajšalo za 3/4 ure, na uro in pol. Kar je povsem OK.

Stanje je daleč od optimalnega. Ampak vis-a-vis AC omrežju ki smo ga dokončali pred 20 leti, se v železnice v vsem tem cajtu res ni vlagalo. Me veseli da se. Zaradi nabave teh novih vlakov pot morda ne bo kaj hitrejša. A povem ti da je velika razlika sedeti v udobnem klimatiziranem vlaku, kot pa v 50 let starem kanarčku, kjer je klima bolj za vtis, cela stvar pa ropota kot da bo vsak čas razpadla.
sopranos sporočil: 11.432
[#3063163] 14.06.25 23:20 · odgovor na: Endimion (#3063158)
Odgovori   +    0
Ah daj no. Ja, boljši so novi vlaki, bolj udobni. Ampak govoriti, da se v železnice nič ni vlagalo, že kar nekaj let ne drži več. So celo odseki, po prenovi, kjer se v teoriji in tudi v realnosti lahko vozi 160 km/h, a proge niso certificirali za take hitrosti. Potem poglej kaj se dogaja na 2. tiru. Najprej en tir, potem drugi tir in ko bo vse narejeno bo enkrat morda dvosmerni tok. Kakšno je to načrtovanje? In cene prenov so take kot da gre za tire narejene iz zlata. Če je vse 2x ali 3x preplačano, potem je jasno, da nič ne dosežemo, če notri samo denar mečemo. In potem imamo postaje kjer gre gor nekaj posameznikov dnevno. Bi bilo povsem vseeno, če bi postajo ukinili. Mednarodni vlak iz Kranja do Ljubljane vozi 20 minut, ker se vmes ne ustavlja. Medtem ko lokalni vlak vozi 33-35 minut. Ker je na 25 km 7 vmesnih postaj. In mednarodni po hitrosti vožnje ni nič hitrejši. 15 minut razlike je izključno v postankih.

Strani: 1