11 min
Bo Iran zaprl Hormuško ožino: kakšna bo potem cena nafte?
23 min
FT: Kitajska zadržala združitev ameriških proizvajalcev čipov
52 min
FT: Osrednji del nemškega infrastrukturnega naložbenega vala bodo železnice
57 min
So redke zemlje nov adut kitajske avtoindustrije pri osvajanju sveta?
2 uri
Novi vlaki flirt: slovo od starih gar iz prejšnjega tisočletja in skok na 27 milijonov potnikov
2 uri
Izrael napadel Iran. Iran: To je napoved vojne. Nafta močno navzgor, delnice dol 31
2 uri
Evropske borze nadaljujejo v rdečem, nekoliko upadle tudi nekatere orožarske delnice
2 uri
TOP ČLANKI - Kaj danes berete
2 uri
S čim je Damir Črnčec povečal kibernetsko varnost v državnih družbah 3
2 uri
Potrošnja se zmanjšuje, cene prevozov padajo, kje so (sploh) še priložnosti (PRO)
3 ure
Tako zaščitite montažne hiše pred pregrevanjem
3 ure
Delnice letalskih družb navzdol, Lufthansa odpovedala lete v Tel Aviv do 22. junija
3 ure
Ljubljanska borza: delnica Krke pri rekordnih 189,5 evra, indeks v rdečem 2
3 ure
Kitajci bi v vetrno elektrarno Trebinje vložili 800 milijonov evrov 2
4 ure
Kako so se na izraelski napad na Iran odzvali Kitajci
4 ure
Delničarjem Equinoxa 1,83 evra bruto dividende na delnico
4 ure
Napovedi zaposlovanja do konca 2025: podjetja v Sloveniji bodo iskala več kot 30 tisoč delavcev
4 ure
Tudi ljubljanska borza navzdol
4 ure
Obrambno ministrstvo v nakup artilerijskih sistemov: 87 milijonov evrov 3
4 ure
Ko se združijo tehnologija, dizajn in gastronomija (Oglas)

Izbrani forum: Glavni forum

Izbrana tema: članek John Elkann poziva EU k cenejšim avtom

Strani: 1

denivuga28 sporočil: 36
[#3063017] 12.06.25 14:37
Odgovori   +    1
Dear John,
Zelo modro razmišljanje,bravo!
FIN-544124 sporočil: 4.408
[#3063049] 12.06.25 22:58
Odgovori   +    0
Končno se še najde kdo z zdravo pametjo.
Pri tem je opozoril na primer tako imenovanih kei ali žepnih avtomobilov na Japonskem, namenjenih mestnim središčem...
Spomnim se davno nazaj, kakšnih 30 let in več, ko so na zahodu ugotavljali, da imajo velike probleme s prometom v mestih.

Premalo prakirišč, gosti promet in še vse oatalo, kar že vemo.

Del problema je bil tudi slab zrak v mestih.

Posledično so se pojavile ideje o električnih avtomobilih.

Govorilo se je o majhnem mestnem avtomobilu, da bi bilo manj gneče in bi jih lahko več spravili na enako površino.

Seveda so v mestih hitrosti nizke, marsikje so že davno nazaj imeli v bivalnih delih omejitev 30km/h in potrebe za velikim motorjem odpadejo.

Tak avtomobil je lahek, ne rabi visoke hitrosti in posledično rabi majhen motor, ki tudi bistveno manj onesnažuje okolje.

V mestih se tudi veliko časa stoji pred semaforji in logično je, da se lahko ta čas motor ugasne.

Nekaj je na tem davno nazaj delal VW.

In seveda so se takrat pojavile tudi ideje o motorju na elektriko.

Glede na zgoraj opisano tak avtomobilček rabi majhen motor in seveda majhno baterijo.

Govorilo se je tudi o ceni, ki bi naj bila zelo ugodna.

Nekateri ljudje bi ga kupili, kot drugi avto v družini oziroma za vsakdan v službo, trgovino in drugih opravkih večino po mestu.

Na žalost je danes realnost povsem drugačna, ko eni kar tekmujejo kdo bo imel več konjev, hitrejše pospeške in take 2 ali več tonske mrcine tudi rabijo ogromno baterijo in vse skupaj tudi ima temu primerno ceno.

Vse skupaj je šlo povsem v napačno smer.
»Do leta 2030 bo Evropska unija za avtomobile uvedla kar 120 novih regulativ. To pomeni, da se kar 25 odstotkov naših inženirjev ukvarja zgolj s tem, da bodo nova vozila izpolnjevala zahteve EU.«
Starejši politiki in ostali ljudje z zdravim razumom so ugotovili, da zadnjih 15 ali 20 let gre v EU večina vse v napačno smer.

Regulativa na regulativo.

Kot gospod navaja, nameravajo v naslednjih 5 letih uvesti 120 regulativ samo pri avtomobilih.

Težko sploh razumljivo.

In kot navaja dalje se četrtina inženirjev ukvarja samo s tem, kako zadostiti NOROSTIM iz Bruslja !!!

Seveda vse te stvari tudi veliko stanejo in se na koncu prelijejo v ceno avtomobila.

Večkrat sem poslušal inženirje, da so določene regulative take, da sploh tehnično ne moreš zadev narediti, ker so v nasprotju z vsemi zakoni fizike, mehanike in tako dalje, ampak to veleumov v Bruslju ne zanima in gonijo dalje svojo histerijo.
Ob tem ne vidi razloga, zakaj tudi Evropa ne bi uvedla majhnih mestnih avtomobilov. Ne nazadnje njihovi japonski ekvivalenti pomenijo kar 40 odstotkov tamkajšnjega avtomobilskega trga.
Gospod, kot dedič družine Agnelli dobro ve, kako je v Italiji, kjer so ozke ulice in vse natrpano in zato imajo že dolgo tradicijo majhnih avtomobilov.

Seveda je podobno tudi drugje po razviti Evropi, ko je gneča čedalje večja in situacija kar kliče po mestnih avtomobilih.

Končno ljudje itak večino voženj naredijo lokalno na kratke razdalje in v naseljih.

Zato ne preseneča 40 odstotni delež mestnih vozil na Japonskem.

Omenjeni Citroën ami poznam, ker se en vsak dan vozi po nasšem kraju.

Lahko bi imeli kakšen model, ki ne bi bil tako futuristično oblikovan, pomeni bolj avtomobilu podoben, ampak še vedno majhen in brez sranja od tablic in ne vem kaj še vse.

Končno je avtomobil sredstvo za prevoz in NE igrača !!!

Saj so še med politiki vmes tudi razumni ljudje, ampak ne pridejo do besede in trenutno nimajo teže.

V kolikor bo več takih, kot je gospod John Elkann in bodo vstrajali se bo kaj premaknilo.

Strani: 1