Izbrani forum: Glavni forum
Izbrana tema: članek Med Slovenci aprila znova več navdušenja nad električnimi avtomobili
Strani: 1
sporočil: 1.285
Ukiniti je treba vse subvencije in izenačiti davčni položaj
električnih in termičnih avtov. Pa naj bo to poštena tržna
tekma!
Res ni vzdržno, da en povprečni Janez, ki vozi bencinskega clia, skozi davke in trošarine kupi en del nekajkrat dražjega električnega avta nekemu nastopaču.
Res ni vzdržno, da en povprečni Janez, ki vozi bencinskega clia, skozi davke in trošarine kupi en del nekajkrat dražjega električnega avta nekemu nastopaču.
sporočil: 4.241
Ukiniti subvencije in uvesti dodatno trošarino na elektriko za
polnjenje tega sranja !!!
Tako, kot se polni proračun z bencinom in dizlov se naj še z elektriko, ko se polnijo štromarji.
Tako, kot se polni proračun z bencinom in dizlov se naj še z elektriko, ko se polnijo štromarji.
sporočil: 411
Zadnja sprememba: OgnjenAnto 07.05.2025 12:20
[GV-1113]Slovenski povprečni nastopač si kupi dizla, BMW, Audi ali Mercedez.
Ukiniti je treba vse subvencije in izenačiti davčni položaj električnih in termičnih avtov. Pa naj bo to poštena tržna tekma!
Res ni vzdržno, da en povprečni Janez, ki vozi bencinskega clia, skozi davke in trošarine kupi en del nekajkrat dražjega električnega avta nekemu nastopaču.
Slovenska mentaliteta je odzadaj, električarjev ni prav dosti med nastopači, čeprav tehnološko in po pospeških deplasirajo prej navedene fosilarje.
Glede davkov se bomo pa pogovarjali, ko bodo proizvajalci, oz vozniki dizlov, krili tudi posledice in bolezni iz naslova zastrupljanja z nevarnimi izpuhi. Ne bo poceni zanje. Ko bi obesili še okoljsko škodo in kalvarije v obliki poplav, toč, ipd, bi bil pa bankrot izpuharskih industrij.
Prej navedeno krijemo mi vsi. In gre v resnici za subvencije fosilarski izpuharski industriji.
sporočil: 1.548
[GV-1113]No, kolikor vem, so e-avti danes cenovno skoraj primerljivi bencinskim oz hibridom (brez upoštevanja subvencije). A je mogoče Zvone, ki vozi ID2 ali teslo 3 nastopač, ali kako?
Ukiniti je treba vse subvencije in izenačiti davčni položaj električnih in termičnih avtov. Pa naj bo to poštena tržna tekma!
Res ni vzdržno, da en povprečni Janez, ki vozi bencinskega clia, skozi davke in trošarine kupi en del nekajkrat dražjega električnega avta nekemu nastopaču.
A da pa Janez recimo "plačuje" drugemu Janezu vrtec, fasado na stari bajti, toplotno črpalko, najemnino stanovanja.... ali pa zaposlitev starejše nezaposljive osebe.... to je pa bistveno drugače, ali kako?
Subvencije se bodo pač počasi ukinjale in zmanjševale. Konec koncev pa lahko vsak, ki misli, da je sam ta Janez, ki vozi dvajset let starega clia tega zamenja za kaj bolj ekološkega.
sporočil: 4.241
[XDONA1]
Hmmm, ne vem kaj bi bilo ekološko.
Subvencije se bodo pač počasi ukinjale in zmanjševale. Konec koncev pa lahko vsak, ki misli, da je sam ta Janez, ki vozi dvajset let starega clia tega zamenja za kaj bolj ekološkega.
Sicer nas večina tehnično nima možnosti polnit avtomobil.
Če bi ga pa že mi dobavitelj sporoča, da je premog in lignit 33,77 %, zemeljski plin pa 25,43 %, naftni derivati 1,21 in nedoločljivo 3,09, skupaj fosilnih goriv za 63,5 %.
Čez palec je 2/3 fosilnih goriv v elektriki.
sporočil: 1.673
[XDONA1]Če je 50% dražje skoraj primerljivo, potem res.
No, kolikor vem, so e-avti danes cenovno skoraj primerljivi bencinskim oz hibridom (brez upoštevanja subvencije).
sporočil: 411
[trocki]Evo, nova novcata Teslica 3, za manj kot 40 jurjev:
> [XDONA1]
> No, kolikor vem, so e-avti danes cenovno skoraj primerljivi bencinskim oz hibridom (brez upoštevanja subvencije).
Če je 50% dražje skoraj primerljivo, potem res.
www.tesla.com/sl_SI/...njen274758
Minus 6500 EUR subvencije, si pod 33 jurjev EUR.
Če primerjaš bilokaj podobnega fosilnega po performansah in opremi, te pride daleč čez 40 jurjev.
Če pridodaš še strošek polnjenja 2,5 EUR na 100 km, prihranke pri servisih (Tesla ima obveznih servisov nula), ipd ...
Sedaj te v povprečju že za menjavo olja in filtrov na 15 jurjev km na povprečnem pooblaščenem servisu za izpuharje olupijo za 300 EUR, če ne celo več.
sporočil: 1.548
[trocki]Ne bluzi.
> [XDONA1]
> No, kolikor vem, so e-avti danes cenovno skoraj primerljivi bencinskim oz hibridom (brez upoštevanja subvencije).
Če je 50% dražje skoraj primerljivo, potem res.
Nekaj primerov:
Opel Corsa Electric Edition ima ceno 26.690 €, po odbitku subvencije pa 19.490 €. To je celo približno 1.500 € ceneje od bencinske različice Corsa 1,2 turbo hibrid 48V edition, ki stane 20.990 €.
Opel Mokka Electric Edition stane 29.990 €, po subvenciji 22.790 €, kar je lahko ceneje od bencinske Mokka 1,2 turbo hibrid 48V, ki stane 24.590 €.
Hyundai Kona Electric z elektromotorjem 114,6 kW stane 34.990 €, po subvenciji 26.790 €, medtem ko je bencinska Kona T-GDI 138 premium dražja, saj stane 28.700 €.
Škoda Elroq 50 električni model stane 34.742 €, oziroma 27.542 € po subvenciji. Bencinski model Škoda Karoq, ki je najbližji primer, stane 32.605 €, torej je dražji od električnega Elroqa po subvenciji.
Dongfeng Box je cenovno zelo dostopen električni avto, ki stane 25.000 €, po subvenciji pa le 17.800 €. Gre za ugodno mestno vozilo z dosegom 430 km (WLTP).
sporočil: 411
Zadnja sprememba: OgnjenAnto 07.05.2025 16:14
[]Čez palec to že v osnovi ne drži, ker vsaj tretjino elektrike v Sloveniji je iz NEK in cca 40% je hidro, posledično smo čez 70% na nizko-ogljičnih virih.
> [XDONA1]
Čez palec je 2/3 fosilnih goriv v elektriki.
Če dodaš še sončni dan, ko je sonca na pretek, da so celo med delovnim tednom ob špicah spot cene elektrike okrog nule, pa prideš do tega, da je tvoja trditev čista namerna dezinformacija.
Bilanca za Slovenijo, za danes ob 16:00 je - 95% elektrike je nizko-ogljične, s skupno emisijo le 51 g CO2 na kWh. S tem, da se tudi hidro in nuklearna ne štejejo kot 0 g CO2 / kwh.
app.electricitymaps....72h/hourly
Kaj šele bo, ko bodo solarni paneli, veterni generatorji in veliki baterijski hranilniki še 80% cenejši, pa raje ne bi, ker nekateri ste še vedno zapeli v letu 1972 in premogu ...
sporočil: 6
Tudi trditev, da naj "večina tehnično ne bi imela možnosti polnit
avtomobila," ne drži. Dve tretjini prebivalstva Slovenije po
uradnih podatkih živi v taki ali drugačni hiši. Pa tudi nekaterih
od tistih, ki živijo v bloku, imajo možnost polnjenja. Ali na
lastni ali na kakšni javni polnilnici nekje blizu.
sporočil: 4.241
[OgnjenAnto]Sicer je brez veze, da sploh s teboj tukej debatiram, ker imava okrg tega povsem različne poglede.
> []
> > [XDONA1]
>
> Čez palec je 2/3 fosilnih goriv v elektriki.
Čez palec to že v osnovi ne drži, ker vsaj tretjino elektrike v Sloveniji je iz NEK in cca 40% je hidro, posledično smo čez 70% na nizko-ogljičnih virih.
Če dodaš še sončni dan, ko je sonca na pretek, da so celo med delovnim tednom ob špicah spot cene elektrike okrog nule, pa prideš do tega, da je tvoja trditev čista namerna dezinformacija.
Bilanca za Slovenijo, za danes ob 16:00 je - 95% elektrike je nizko-ogljične, s skupno emisijo le 51 g CO2 na kWh. S tem, da se tudi hidro in nuklearna ne štejejo kot 0 g CO2 / kwh.
app.electricitymaps....72h/hourly
Kaj šele bo, ko bodo solarni paneli, veterni generatorji in veliki baterijski hranilniki še 80% cenejši, pa raje ne bi, ker nekateri ste še vedno zapeli v letu 1972 in premogu ...
Jaz sem ti pač samo predstavil nekaj dejstev, ker vedno delam z argumenti.
Ti pišeš nasploh o Sloveniji.
Jaz sem ti napisal podatke, ki jih meni posreduje dobavitelj električne energije.
In vsak dobavitelj ima svoje dobavitelje in različno mešanco.
Moj dobavitelj ima 63,50 % fosilna goriva, jedrsko gorivo 16,87 % in obnovljivi viri 19,63 %. Pri obnovljivih virih je tričetrt voda.
Sicer pa brez veze, ker sem že davno omenil, da ogromno ljudi sploh nima možnosti polnjenja četudi bi dobili avtomobil zastonj.
Strani: 1