Izbrani forum: Glavni forum
Izbrana tema: članek (okoljske nagrade 2024) Keko Oprema z megastrojem za proizvodnjo gorivnih celic in elektrolizerjev
Strani: 1
Izguba 20 % v vsako smer !!!
Dokler so od zadaj subvencije še gre in je moderno in "zeleno" !
Subvencije pa itak prek proračuna prispeva navadna raja, ko plačuje davke !
forum.finance.si/?sp...ial_type=1
[LjubiteljCO2]Izgube so še bistveno večje, če se iz "nečesa" najprej proizvaja vodik za skladiščenje in se ga kasneje pretvarja v elektriko.
Beri komentarje na prejšnji članek:
Izguba 20 % v vsako smer !!!
Ne gre pa povezati vse gorivne celice z vodikom. Za razliko od nizkotemperaturnih celic, kjer skozi membrano (običajno) prehajajo vodikovi ioni, pri »SOFC (solid oxyde fuel-cell)« pri visokih temperaturah prehajajo kisikovi atomi. Zato lahko gorivna celica razen ali namesto vodika kuri tudi samo fosilno gorivo (zemeljski plin) ali biometan in čistega vodika (ki zelo rad pušča) ni nikjer.
Izkoristki so visoki. Načeloma bi lahko bila pretvorba kemične energije v električno boljša od dizelskega motorja, ki poganja električni generator. Preostanek toplote z visoko temperaturo, pa se lahko uporabi še za kaj drugega. Pred dodatno generacijo elektrike morda za kakšno sintezo(?), na koncu pa še za ogrevanje. Skratka lahko je koristno, če se uspe znižati ceno in doseči druge lastnosti kot je npr. življenjska doba.
Idej kako se lahko uporabi tanke homogene keramične plasti je zelo veliko. Samo kot primer: morda bi na primer pri visokih temperaturah procesov, kjer je v odvečnih plinih veliko CO2 in imajo težave z izpuhom, lahko skozi tako membrano odstranil en kisik, preostali ogljikov monoksid pa bi z vodo pretvorili v metanol za nadaljnjo uporabo. (Pa ne iz iste SOFC celice, ne obstaja »perpetum mobile«, HI)
Zato lahko gorivna celica razen ali namesto vodika kuri tudi samo fosilno gorivo (zemeljski plin) ali biometan in čistega vodika (ki zelo rad pušča) ni nikjer.Ali lahko prosim dodaš kakšen link?
Ali kje že to laufa ?
[FIN-454644]JPD ima načeloma v vsem prav. damijan.org/2024/10/...more-83856
JPD v Dnevniku pise nekaj drugega o vodiku.
Pozabil pa je napisati zakaj je vodik postal taka politična uspešnica in raj za špekulante in pobiralce subvencij. Začne se pri gorivnih celicah, ki imajo teoretično dvakrat večji izkoristek pretvorbe kemične v električno energijo kot agregati z motorji z notranjim izgorevanjem in, če kurijo vodik teče iz njih zelo čista voda. Kaj bi bilo lepšega za podnebne, okoljske in zelene politike. Naprej ne bom veliko razpravljal. Vodik je postal rešitelj vsega.
Gorivne celice pa lahko delujejo s podobnim izkoristkom tudi na tekoče gorivo ali plin. Pri nizkotemperaturnih celicah je običajno potreben reformer, ki samo v vmesni procesni fazi izdela vodik. Hranjenje in distribucija metanola je bistveno enostavnejša od cevovodov vodika. Če pa kdo želi cevovod, pa naj uporabi dimetileter, ki ga lahko vpelje v navaden plinovod. Razlika v izkoristku glede na vodik je teoretično le cca 8%, kar je manj od cene premagovanja težav pri skladiščenju vodika. Toliko za osvetlitev farse.
Gorivne celice se razvijajo že stoletje in še vedno niso odpravljene vse muhe. Ene so predrage, druge so prevelike, tretje imajo kratko življenjsko dobo itd. Razvoj gre postopoma naprej in slovenski strokovnjaki so po mojem vedenju v samem svetovnem vrhu.
Razvija pa se tudi tehnologija trženja. S plasiranjem polresnic, medijsko propagando in lobiranjem ustvarjajo v dojemljivih množicah velike potrebe najrazličnejših vrst. Rezultat tega je stanje, ki ga opisuje JPD. Dodalo pa bi se lahko še kaj.
[LjubiteljCO2]1. ZDA: Nexceris’ has tailored the fuel electrode chemistry for sulfur tolerant operation to support military applications which require the use of logistic fuels (JP-5, JP-8, etc). Our fuel electrode chemistry can also be tailored to operate by internally reforming light hydrocarbons such as methane and natural gas for applications requiring high efficiency. Solid Oxide Fuel Cells - Nexceris
> Zato lahko gorivna celica razen ali namesto vodika kuri tudi samo fosilno gorivo (zemeljski plin) ali biometan in čistega vodika (ki zelo rad pušča) ni nikjer.
Ali lahko prosim dodaš kakšen link?
Ali kje že to laufa ?
nexceris.com/solutio...pplication
2. ZDA: FuelCell Energy’s Solid Oxide Fuel Cell (SOFC) system generates 250 kW of reliable, efficient, and low-carbon power. The fuel flexible system is capable of running on natural gas, biogas, or hydrogen. FCE-solid-oxide-fuel-cell-spec-sheet.pdf (fuelcellenergy.com) go.fuelcellenergy.co...-sheet.pdf
3. Italija: Higher Energy Efficiency: Efficiency rates of up to 60% in power production. Dual Fuel Use: Operates on a mix of natural gas and up to 20% hydrogen – bio-methane can also be used. SolydEra Achieved Major Breakthrough in Fuel Cell Technology for Data Centres www.solydera.com/en/...a-centres/
4. Finska BOSCH: It can already be fed with natural gas, biogas, or a mixture with hydrogen, so the SOFC system is far more ecofriendly than other sources of electricity. For one thing, it emits no nitrogen oxides or particulates with the exhaust gas. For another, carbon emissions when the system runs on natural gas are nearly 40 percent lower than the CO2 levels emitted by Germany’s electricity mix. www.bosch.com/storie...fc-system/
nearly 40 percent lower than the CO2 levels emitted by Germany’s electricity mixok, to v zadnjem casu ni nek dosezek hehe
[]Ta stavek je bil najbrž napisan kot reklamna poteza za nemško okolje.
> nearly 40 percent lower than the CO2 levels emitted by Germany’s electricity mix
ok, to v zadnjem casu ni nek dosezek hehe
Kadar se kuri gorivo, ki vsebuje ogljik, je rezultat vedno tudi CO2. Za »podnebnike« je pomembno ali je to gorivo iz obnovljivih virov ali ne. Metanol na primer je. Metan se tudi lahko dobi iz skoraj vsakega bio-odpadka. Tudi iz fosilnih goriv je (ali še bo) izkoristek dvakrat večji. Zmanjšanje porabe teh goriv na enoto proizvedene elektrike pa tudi nekaj pomeni.
Druga zgodba pa je izločanje CO2 in njegova uporaba za izdelavo novega goriva s pomočjo čistejše tehnologije, ki ni primerna za transport. To lahko pripomore k čistejši »mobilnosti« in večjem obsegu samooskrbe. Cene pa so odvisne od stopnje razvoja. Zapravljanje na vse strani ne pripomore k njegovi hitrosti.
Strani: 1