Zasebnost

Izbrani forum: Glavni forum

Izbrana tema: članek Cena za čistejši transport so nove podražitve

Strani: 1

comteo sporočil: 664
[#3032542] 09.12.23 09:58
Odgovori   +    0
Prinselo bo pocenitev. Ker so stroški goriva in vzdrževanja vozil nižji.
Razlika v ceni se v enem letu ali dveh poračuna.
Dizel tovornjak je 120.000€, a Tesla Semi 200.000€.
Endimion sporočil: 10.433
[#3032565] 10.12.23 08:07 · odgovor na: comteo (#3032542)
Odgovori   +    6
Zadnja sprememba: Endimion 10.12.2023 08:10
[comteo]
Prinselo bo pocenitev. Ker so stroški goriva in vzdrževanja vozil nižji.
Ker se kamioni polnijo ponoči doma, ko je elektrike preveč? To je do sedaj bila tvoja mantra.
Razlika v ceni se v enem letu ali dveh poračuna.
Dizel tovornjak je 120.000€, a Tesla Semi 200.000€.
MAN TGX 26.510 ima porabo 48,9l na 100 km. V enem dnevu pri polni hitrosti 90km/h voznik v delovnem dnevu prevozi 720km. V tem času torej skuri 7,2 * 48,9 = 352,1 litra goriva. Pri ceni 1,6€ na liter je to 563,33€

Tesla Semi s polno baterijo od 900kWh prevozi 500 milj ali 800km ali 1,125kWh/km. Za teh istih 720km zgoraj (več voznik v EU niti ne sme voziti, zaradi počitkov), je torej skuril 810kWh el. energije. pri petrolovi ceni 0,77€/kWh je to torej 623€. In to je 50kW polnilnica. pri tej polnilni moči bi se ta tovornjak polnil 16ur. MAN-ov tank od 400l pa napolniš v nekaj minutah.

Kje vidiš prihranek zaradi cenejšega "goriva"? Ker ustrezno močnejše polnilnice, bodo po kWh ustrezno dražje, ker bo imel lastnik polnilnice ustrezno višjo omrežnino, ker bo imel večjo priključno moč.
Endimion sporočil: 10.433
[#3032569] 10.12.23 10:31 · odgovor na: comteo (#3032542)
Odgovori   +    5
Hehe dajva še malo. 1 tovornjak 900kWh.

Na počivališče jih pride 100. To je 90MWh na dan. In to je eno počivališče...

Peak performance solarnega panela je 200w/m2. Če obratujejo s polno močjo 12 ur na dan, je to 2,4kWh, rabiš 37.500m2 panelov. To je površina 5 nogometnih igrišč. Za to eno posrano pumpo

Ti praviš da ne bomo rabili dodatnih proizvodnih kapacitet? Pa še kako jih bomo rabili.
MatevzGroboljsek sporočil: 214
[#3032820] 15.12.23 11:29 · odgovor na: Endimion (#3032565)
Odgovori   +    0
Zadnja sprememba: MatevzGroboljsek 15.12.2023 11:31
Ali ni precej verjetno, da bo za kratke razdalje dejansko bolj primerno in cenejše električno vozilo (manjši/srednji razred)?

Ni pa to odgovor na tovorna vozila, pri tem se s teboj povsem strinjam.

T.j. ob mnogih predpostavkah, npr.:
- da ima večina družin 2 avtomobila ali morebiti le enega za kratke razdalje, za daljše pa si primerno vozilo najame;
- da večina družin s tem avtomobilom dejansko dela dnevne migracije tam do 100, 200km kar bp napolni ponoči na nizek tok, ki pa bo tudi dolgoročno pod 100€/MWh;
- vedno večjo rabo smart napeljav doma, morebiti ekonomska smiselnost baterijskih sistemov doma;
- da ima večina teh družin sploh možnosti polniti doma, kar verjetno pomeni le majhen delež mestnega prebivalstva, a velik delež ruralnega prebivalstva;
- nekdo bo moral porabiti/shraniti silno sončno energijo čez dan, sicer bodo cene avgusta ob 12h res okoli karikiranih 0€/MWh;
- da še naprej ignoriramo posledice težjih vozil na obrabo cest, na večji delež majhnih plastičnih delcev v zraku zaradi večje obrabe gum teh težjih vozil, količino vode/kemikalij potrebnih za gašenje požarov teh vozil "kar tako"/ob izrednih dogodkih;
- itd.

Strani: 1