Izbrani forum: Glavni forum
Izbrana tema: članek Public enemy: Napihnjeni Bajuk
Strani: 1
sporočil: 1.585
Verjetno je vsakemu ekonomistu jasno, kaj so vzroki za visoko
gospodarsko rast in kako je bila dosežena. Avtorju članka gre
zasluga, da je vzroke in posledice ter njihovo povezanost razumno
opredelil.
Jaz osebno bi dodal še, da je imelo največji vpliv na "slovenski uspeh" vreme, in to lepo vreme .
Minister Gregor pa nič ...*****
Jaz osebno bi dodal še, da je imelo največji vpliv na "slovenski uspeh" vreme, in to lepo vreme .
Minister Gregor pa nič ...*****
sporočil: 854
VSLED MOREBITNEMU ZAVAJANJU, NAJ SE PONAZORI IN PODA PRESEK IZDAJE
OBVEZNIC RS. FORMULA ZA NATANČEN IZRAČUN, ZAJEMA TUDI DEL TEGA.
ANALIZA " A LA GOSTILNA ", TOKRAT NAKAZUJE NA NEKAJ, ČESAR NI. TUDI
SAMA RAZLAGA JE............NAJ JO AVTOR SAM ŠE ENKRAT
PREBERE.........NESMISELNA, BREZ PODPORE STROKE.....LP
sporočil: 3.426
Odlično Stanislav, to sem pričakoval in hvala za tvoj komentar, ki
nam tako lepo pokaže Bajukovih potemkinovih 7,2% rasti.
sporočil: 38
Kljub temu, da je članek kolikor toliko strokoven, pa je potrebno
povedati, da je tudi zavajujoč in enostranski. Če pogledamo tabel,
največji delež k gospodarski rasti prispevajo predelovalne
dejavnosti in tudi del gradbeniškega sektorja pokriva investicije v
predelovalnih dejavnostih, ki pa so pretežno izvozno usmerjene.
Malo pojdite po slovenskih izvoznih podjetjih in opazili boste
izrazito investicijsko aktivnost kot tudi veliko rast prodaje na
tujem. S tem ne zanikam, da delno k visoki gospodarski rasti
prispeva gradbeniški sektor z DARS-om na čelu, toda govoriti, da je
vzrok predvsem zaradi velike rasti tega sektorja pa je vseeno za
ekonomista, ki je napisal tale članek vse prej kot resen strokoven
argument.
Kar se pa tiče zadolževanja DARS-a pa se je država za to odločila, ker je morala del sredstev preusmeriti v investicije na železnicah, ki so bile zadnjih 15 let popolnoma zanemarjene. Je pa načeloma vseeno ali DARS pridobiva sredstva iz državnih virov ali pa neposredno z zadolževanjem. Kar se mene tiče je zadnja varianta celo boljša, saj imate stalen pregled na zadolževanjem, pokrivanjem tekočih obresti in glavnice iz poslovanja ter na splošno tekočim poslovanjem. Če je DARS sposoben obvladovati tekoče odhodke, je zadolževanje OK. Saj bodo trenutno zadolževanje in povečane investicije v prihodnosti samo pozitivno vplivale na višjo gospodarsko rast.
Kar se pa tiče zadolževanja DARS-a pa se je država za to odločila, ker je morala del sredstev preusmeriti v investicije na železnicah, ki so bile zadnjih 15 let popolnoma zanemarjene. Je pa načeloma vseeno ali DARS pridobiva sredstva iz državnih virov ali pa neposredno z zadolževanjem. Kar se mene tiče je zadnja varianta celo boljša, saj imate stalen pregled na zadolževanjem, pokrivanjem tekočih obresti in glavnice iz poslovanja ter na splošno tekočim poslovanjem. Če je DARS sposoben obvladovati tekoče odhodke, je zadolževanje OK. Saj bodo trenutno zadolževanje in povečane investicije v prihodnosti samo pozitivno vplivale na višjo gospodarsko rast.
sporočil: 27
...luknja v javnih financah, na katero je pred dnevi opozorila tudi
evropska komisija, pa bo postala tragična tudi za našega finančnega
ministra.
Tragična bo postala za nas - davkoplačevalce, kar ministru očitno ni niti malo mar, saj mu pokojnino lahko pošiljajo tudi v Argentino.
Tragična bo postala za nas - davkoplačevalce, kar ministru očitno ni niti malo mar, saj mu pokojnino lahko pošiljajo tudi v Argentino.
sporočil: 10.650
Predelovalne dejavnosti 2,3%, gradbeništvo 1,3%. To sem včeraj
povdarjal - gradbeništvo le ni tako odločilno. Cenim Kovačev
komentar, ker prikaže razmerja in pomaga laikom, da zadeve glede
BDP in rasti bolje razumemo.
Strinjam se, da je Bjuk napihnjen, počasen, neodločen in komaj povprečno sposoben. Moral bi tudi storiti več za zamnjašanje primanjkljaja v tem odličnem času. Zadolževanje za ceste je najbrž tudi res že pretirano, gradnja pa je še prepočasna.
Rast bo seveda nihala bolj, kot bi nihala, če bi bila na nižjih ravneh, ob upočasnitvi v EU lahko kako leto pričakujemo tudi velik padec rasti (mogoče le 1 - 2%), verjamem pa da bo kako leto mogoče tudi 7-8%. Povprečje zna biti solidno. Avtoceste se, skupaj z železnicami za gradbeništvo še dolgo ne bodo končale (3. in 4.os, drugi tir,..., državne ceste - povezava Kr.gore in posočja recimo...........). Vsaj do leta 2025 po moje bo v ceste in železnice letno vloženih okoli 1-2 milijarde evrov. Seveda bo tu moralo biti veliko zasebnega in EU denarja in gradnja bo morala biti bolj racionalna.
Glavna očitka Bajuku: Primanjkljaja letos ne bi smelo biti in zmanjšati zadolževanje DARSa.
Strinjam se, da je Bjuk napihnjen, počasen, neodločen in komaj povprečno sposoben. Moral bi tudi storiti več za zamnjašanje primanjkljaja v tem odličnem času. Zadolževanje za ceste je najbrž tudi res že pretirano, gradnja pa je še prepočasna.
Rast bo seveda nihala bolj, kot bi nihala, če bi bila na nižjih ravneh, ob upočasnitvi v EU lahko kako leto pričakujemo tudi velik padec rasti (mogoče le 1 - 2%), verjamem pa da bo kako leto mogoče tudi 7-8%. Povprečje zna biti solidno. Avtoceste se, skupaj z železnicami za gradbeništvo še dolgo ne bodo končale (3. in 4.os, drugi tir,..., državne ceste - povezava Kr.gore in posočja recimo...........). Vsaj do leta 2025 po moje bo v ceste in železnice letno vloženih okoli 1-2 milijarde evrov. Seveda bo tu moralo biti veliko zasebnega in EU denarja in gradnja bo morala biti bolj racionalna.
Glavna očitka Bajuku: Primanjkljaja letos ne bi smelo biti in zmanjšati zadolževanje DARSa.
sporočil: 10.650
glasniksrc je napisal(a):
Odlično Stanislav, to sem pričakoval in hvala za tvoj komentar, ki nam tako lepo pokaže Bajukovih potemkinovih 7,2% rasti.
A so bile potemkinove vasi iz fasad kot drage vile, zadaj pa so bile povprečne hiše za "srednji razred"? Sem pa mislil, da so bile samo kulise?Nič mi ni jasno, ali pa tebi ni jasno, kaj avtor piše.
sporočil: 18.121
Moj glavni očitek Bajuku: nasprotavanje EDS in še pred tem
ignoranca mladoekonomistov.
sporočil: 10.650
de
danbog je napisal(a):Glede velike investicvijske aktivnosti v podjetjih se vidi, da ni novinarja, ki bi zadnjih nekaj let podrobneje poznal kakšno slovensko firmo. To se mi zdi za poslovni časnik sploh zelo zelo slaba izkaznica. Kovača pohvalim že zato, ker se poglobi. Seveda me pa vedno znova zabava, kako se teoretični ekonomisti usajajo in zmerjajo nepismene, njihova nepismenost iz poslovnih financ pa je žalostno očitna. Ampak to je druga zgodba.
Kljub temu, da je članek kolikor toliko strokoven, pa je potrebno povedati, da je tudi zavajujoč in enostranski. Če pogledamo tabel, največji delež k gospodarski rasti prispevajo predelovalne dejavnosti in tudi del gradbeniškega sektorja pokriva Ginvesticije v predelovalnih dejavnostih, ki pa so pretežno izvozno usmerjene. Malo pojdite po slovenskih izvoznih podjetjih in opazili boste izrazito investicijsko aktivnost kot tudi veliko rast prodaje na tujem. S tem ne zanikam, da delno k visoki gospodarski rasti prispeva gradbeniški sektor z DARS-om na čelu, toda govoriti, da je vzrok predvsem zaradi velike rasti tega sektorja pa je vseeno za ekonomista, ki je napisal tale članek vse prej kot resen strokoven argument. Kar se pa tiče zadolževanja DARS-a pa se je država za to odločila, ker je morala del sredstev preusmeriti v investicije na železnicah, ki so bile zadnjih 15 let popolnoma zanemarjene. Je pa načeloma vseeno ali DARS pridobiva sredstva iz državnih virov ali pa neposredno z zadolževanjem. Kar se mene tiče je zadnja varianta celo boljša, saj imate stalen pregled na zadolževanjem, pokrivanjem tekočih obresti in glavnice iz poslovanja ter na splošno tekočim poslovanjem. Če je DARS sposoben obvladovati tekoče odhodke, je zadolževanje OK. Saj bodo trenutno zadolževanje in povečane investicije v prihodnosti samo pozitivno vplivale na višjo gospodarsko rast.
sporočil: 10.650
0902ISXdX je napisal(a):
Moj glavni očitek Bajuku: nasprotavanje EDS in še pred tem ignoranca mladoekonomistov.
To je tudi res. Čeprav sem v zadnjem letu nejga slišal, da je govoril, kako previsoko je obdavčeno delo in da je to treba vsaj malo sprostiti, JPD recimo pa je govoril o primerjavah med klobaso za revne in avtom za bogate (ali nekaj takega). V glavnem, če smo kolikor toliko pošteni, zadeve kar laufajo in čas za prave reforme tudi še pride. Upam samo, da ne bo zmagal SD, LDS, Zares, SLS ali SNS. Bojazen je bolj resna. Ti vsi skupaj ne smejo imeti čez 50%.
sporočil: 18.121
Sam ne vidim niti enega samega razloga, da SD+LDS+Zares+SLS+DESUS
ne bodo z lahkoto dosegli 60%.
Dodaj k temu še SNS, pa so že blizu 70%.
Dodaj k temu še SNS, pa so že blizu 70%.
sporočil: 8.543
kzupanc je napisal(a):odvisno kateri LDS-Švaganov ni isti, kot tisti od Kresalove...
To je tudi res. Čeprav sem v zadnjem letu nejga slišal, da je govoril, kako previsoko je obdavčeno delo in da je to treba vsaj malo sprostiti, JPD recimo pa je govoril o primerjavah med klobaso za revne in avtom za bogate (ali nekaj takega). V glavnem, če smo kolikor toliko pošteni, zadeve kar laufajo in čas za prave reforme tudi še pride. Upam samo, da ne bo zmagal SD, LDS , Zares, SLS ali SNS. Bojazen je bolj resna. Ti vsi skupaj ne smejo imeti čez 50%.
sporočil: 10.650
0902ISXdX je napisal(a):
Sam ne vidim niti enega samega razloga, da SD+LDS+Zares+SLS+DESUS ne bodo z lahkoto dosegli 60%.
Dodaj k temu še SNS, pa so že blizu 70%.
A SNS sem pozabil? Vsem ostalim sem naredil krivico.
sporočil: 10.650
1 € je napisal(a):
odvisno kateri LDS-Švaganov ni isti, kot tisti od Kresalove...
Zame so vsi LDS isti, dokler ne dokažejo z dejanji, da niso. No, po svoje je bolj transparentno, če prevlada Švagan s Kebrom. Te "SLS like" politike imam že "poln kufer".
sporočil: 8.543
kzupanc je napisal(a):
Zame so vsi LDS isti, dokler ne dokažejo z dejanji, da niso. No, po svoje je bolj transparentno, če prevlada Švagan s Kebrom. Te "SLS like" politike imam že "poln kufer".
komunistična kontinuiteta ima pripravljene vse scenarije. s pomočjo agenta Jelinčiča obvladuje "nacionalistične" volilce. s Kresalovo bo na svoj mlin speljala "liberalce" tstihu. ker bi bila lahko taka stranka pravih "svobodnjakov" nevarna. zelo nevarna...
sporočil: 32
na zalost se mi zdi zadeva prvi slab clanek Kovaca - do zdaj smo
vedno dobili dobre analize in s podatki odprli dileme.
Slovenija rabi novo infrastrukturo in malenkostno zadolzevanje drzave je na dolgi rok zares zanemarljiva zadeva - pomislimo, kako malo vpliva imajo dolgovi, ki smo jih vzeli pred deset leti in primerjajo to s profitom, ki smo ga imeli od investicij - v NLB, v cestno infrastrukturo.
Evropska komisija, IMF EBRD itd bodo vedno svarili proti cemurkoli ze bo v dolocenem trenutku moderno -- to pa se ne pomeni, da imajo prav. Drzave, ki rastejo se morajo vedno zadolzevat ce hocejo to rasti hitreje.
Prav tako ne vidim problema s preveliko kapaciteto v gradbenistvu zaradi dveh razlogov ... v Slo je treba zgradit ne samo avtocester, pac pa tudi zeleznice, in stanovansjske zgradbe -- tako nove, kakor prenoviti stare, dela gradbenikom ne bo zmanjkalo se kar nekaj casa.
Gospodarska rast na 7% se meni zdi idealna rast za slovensko gospodarstvo -- in kot vidimo iz tega clanka in drugih podatkov obstaja se zmeraj velika rezerva, v obdobjih potencialne recesije se se zmeraj da spodbudit domace povprasevanje, ki je nepricakovano krotko in se je zaenkrat na ugodne razmere odzvalo zelo pocasi. Prav tako se da gradbenistvo se pospesiti, in ko bo infrastruktura zgrajena bojo okoli nje zrastle tudi druge dejavnosti, ki bojo nadaljevale rast.
Slovenija rabi novo infrastrukturo in malenkostno zadolzevanje drzave je na dolgi rok zares zanemarljiva zadeva - pomislimo, kako malo vpliva imajo dolgovi, ki smo jih vzeli pred deset leti in primerjajo to s profitom, ki smo ga imeli od investicij - v NLB, v cestno infrastrukturo.
Evropska komisija, IMF EBRD itd bodo vedno svarili proti cemurkoli ze bo v dolocenem trenutku moderno -- to pa se ne pomeni, da imajo prav. Drzave, ki rastejo se morajo vedno zadolzevat ce hocejo to rasti hitreje.
Prav tako ne vidim problema s preveliko kapaciteto v gradbenistvu zaradi dveh razlogov ... v Slo je treba zgradit ne samo avtocester, pac pa tudi zeleznice, in stanovansjske zgradbe -- tako nove, kakor prenoviti stare, dela gradbenikom ne bo zmanjkalo se kar nekaj casa.
Gospodarska rast na 7% se meni zdi idealna rast za slovensko gospodarstvo -- in kot vidimo iz tega clanka in drugih podatkov obstaja se zmeraj velika rezerva, v obdobjih potencialne recesije se se zmeraj da spodbudit domace povprasevanje, ki je nepricakovano krotko in se je zaenkrat na ugodne razmere odzvalo zelo pocasi. Prav tako se da gradbenistvo se pospesiti, in ko bo infrastruktura zgrajena bojo okoli nje zrastle tudi druge dejavnosti, ki bojo nadaljevale rast.
sporočil: 3.426
Oblast se bo prej, ali slej morala lotiti razčiščevanja poslov
prihvatizacijskega DARSA. Po slišanem od DARSOVIH insajderjev bo
prej, ali slej sledila finačna katastrofa.
sporočil: 10.650
0902ISXdX je napisal(a):
Pozabil si desus.
sns si naštel.
Hvala za pomoč. res je. Kako sem le mogel pozabiti na Desus?
sporočil: 10.650
BlazJezernik je napisal(a):
na zalost se mi zdi zadeva prvi slab clanek Kovaca - do zdaj smo vedno dobili dobre analize in s podatki odprli dileme. Slovenija rabi novo infrastrukturo in malenkostno zadolzevanje drzave je na dolgi rok zares zanemarljiva zadeva - pomislimo, kako malo vpliva imajo dolgovi, ki smo jih vzeli pred deset leti in primerjajo to s profitom, ki smo ga imeli od investicij - v NLB, v cestno infrastrukturo. Evropska komisija, IMF EBRD itd bodo vedno svarili proti cemurkoli ze bo v dolocenem trenutku moderno -- to pa se ne pomeni, da imajo prav. Drzave, ki rastejo se morajo vedno zadolzevat ce hocejo to rasti hitreje. Prav tako ne vidim problema s preveliko kapaciteto v gradbenistvu zaradi dveh razlogov ... v Slo je treba zgradit ne samo avtocester, pac pa tudi zeleznice, in stanovansjske zgradbe -- tako nove, kakor prenoviti stare, dela gradbenikom ne bo zmanjkalo se kar nekaj casa. Gospodarska rast na 7% se meni zdi idealna rast za slovensko gospodarstvo -- in kot vidimo iz tega clanka in drugih podatkov obstaja se zmeraj velika rezerva, v obdobjih potencialne recesije se se zmeraj da spodbudit domace povprasevanje, ki je nepricakovano krotko in se je zaenkrat na ugodne razmere odzvalo zelo pocasi. Prav tako se da gradbenistvo se pospesiti, in ko bo infrastruktura zgrajena bojo okoli nje zrastle tudi druge dejavnosti, ki bojo nadaljevale rast.
Približno taka so tudi moja razmišljanja. Kovač je pač prikazal vsaj približno, koliko dejansko kakšna panoga pomeni v BDP. Glede zadolževanja bi bil pa jaz vesel, če ga bi bilo malo manj, na račun več odprtosti pri razpisih in več volje po privabljanju zasebnega denarja. Nedvomno pa je, da je bolje, da se zadolžuje DARS z upam vsaj za silo realno sliko odplačevanja dolgov iz cestnin, kot pa da bi se država za proračun. Glede na višino rasti in veliko izvenproračunsko zadolževanje za avtoceste pa mislim, da primanjkljaja v proračunu tudi ne bi smelo biti.
sporočil: 10.650
glasniksrc je napisal(a):
Oblast se bo prej, ali slej morala lotiti razčiščevanja poslov prihvatizacijskega DARSA. Po slišanem od DARSOVIH insajderjev bo prej, ali slej sledila finačna katastrofa.
Kaj mislite, ali bi (hipotetično) Šrot in kompanija v primeru moči to storiti, odstavili Božiča in na DARSu in Slovenskih železnicah poskrbeli za ekonomski in drugačen red ? Človek bi to glede na njihovo deklarirano veliko gospodarsko uspešnost pričakoval.
sporočil: 3.426
kzupanc je napisal(a):
Kaj mislite, ali bi (hipotetično) Šrot in kompanija v primeru moči to storiti, odstavili Božiča in na DARSu in Slovenskih železnicah poskrbeli za ekonomski in drugačen red ? Človek bi to glede na njihovo deklarirano veliko gospodarsko uspešnost pričakoval.
Hipotetično vsekakor da,
ampak močno dvomim, da bi bili Šrot in kompanija dovolj močni
da bi na DARSU in slovenskih železnicah lahko vzpostavili red.
Dokler so ti ljudje v prvi, ali drugi rdeče-črni paradajzarski ligi
imajo tako, ali drugače zavezane roke.
Za to so poskrbele in še vedno skrbijo razne paradržavne "SOVE"
sporočil: 48.253
BlazJezernik je napisal(a):Kovac ne pravi tega, ampak razlaga kako vpliva zadolzevanje na gospodarsko rast, in pove da je to zelo zacasnega znacaja. Medtem vlada laze da je rast posledica stvari, ki jih nikoli niso naredili.
Slovenija rabi novo infrastrukturo in malenkostno zadolzevanje drzave je na dolgi rok zares zanemarljiva zadeva - pomislimo,
Kar se pa tice avtocest - meni se vedno ni jasno, zakaj mora biti vlada solastnica pivovarne, tovarne zenskih vlozkov, tovarne majoneze in tako naprej... po drugi strani pa moramo za avtoceste jemati kredite.
Naj prodajo investicije, ki dolgorocno nimajo kaj biti v drzavni lasti in iz tega financirajo infrastrukturo.
sporočil: 3.426
Stanislav zanimivo bi bilo narediti raziskavo in najti na netu cene
kilometra avtocest v Evropi po državah in Ameriki in dodati še
povprečen čas za izgradnjo enega kilometra tam in pri nas.
Prepričan sem, da bi taka analiza pokazala, da je DARSOV km avtoceste pri nas daleč najdražji in da za ta DARSOV km avtoceste porabijo vsaj dva do trikrat več časa, kot v Evropi in Ameriki, da pa je DARSOVA kvaliteta avtoceste seveda še vedno daleč najslabša.
Prepričan sem, da bi taka analiza pokazala, da je DARSOV km avtoceste pri nas daleč najdražji in da za ta DARSOV km avtoceste porabijo vsaj dva do trikrat več časa, kot v Evropi in Ameriki, da pa je DARSOVA kvaliteta avtoceste seveda še vedno daleč najslabša.
sporočil: 4.362
'Stanislav zanimivo bi bilo narediti raziskavo in najti na netu
cene kilometra avtocest v Evropi po državah in Ameriki in dodati še
povprečen čas za izgradnjo enega kilometra tam in pri nas.
Prepričan sem, da bi taka analiza pokazala, da je DARSOV km avtoceste pri nas daleč najdražji in da za ta DARSOV km avtoceste porabijo vsaj dva do trikrat več časa, kot v Evropi in Ameriki, da pa je DARSOVA kvaliteta avtoceste seveda še vedno daleč najslabša.'
Kaj lahko pričakujemo od take primerjave?
Gradnjo bistveno podraži ali poceni za gradnjo bolj ali manj ugoden teren, zato je primerjanje na ravni Evrope ali Amerike nesmiselno. Kvečjemu bi lahko primerjali izgradnjo avtocest po podobnem terenu.
Prepričan sem, da bi taka analiza pokazala, da je DARSOV km avtoceste pri nas daleč najdražji in da za ta DARSOV km avtoceste porabijo vsaj dva do trikrat več časa, kot v Evropi in Ameriki, da pa je DARSOVA kvaliteta avtoceste seveda še vedno daleč najslabša.'
Kaj lahko pričakujemo od take primerjave?
Gradnjo bistveno podraži ali poceni za gradnjo bolj ali manj ugoden teren, zato je primerjanje na ravni Evrope ali Amerike nesmiselno. Kvečjemu bi lahko primerjali izgradnjo avtocest po podobnem terenu.
sporočil: 5.933
bc123a je napisal(a):To je zmeraj dilema. Prodati danes za 100 ali čez pet let za 150?
Kar se pa tice avtocest - meni se vedno ni jasno, zakaj mora biti vlada solastnica pivovarne, tovarne zenskih vlozkov, tovarne majoneze in tako naprej... po drugi strani pa moramo za avtoceste jemati kredite.
Naj prodajo investicije, ki dolgorocno nimajo kaj biti v drzavni lasti in iz tega financirajo infrastrukturo.
Strani: 1