Izbrani forum: Glavni forum
Izbrana tema: članek Kaj morate vedeti pri nakupu pnevmatik
Strani: 1
sporočil: 6.899
Škoda, da je v članku skoraj vse napisano narobe, in škoda, da
niste za nasvet vprašali na forumu avtomobilizem.com, katerega
ustvarjalci so neodvisni (za razliko od recimo amzs).
Da opozorim na nekaj mitov o gumah: govora bo zgolj o kvalitetnih novih gumah, ne o kitajskih okroglih črnih zadevah, ki nosijo isto ime.
1. Letne gume so boljše od zimskih v vseh pogojih, razen v snegu. Tudi pri 1 stopinji celzija in mokri cesti, ali pri minus 10 in suhi cesti. (ko je minus in je mokra, imamo led in takrat niso nobene gume dobre.)
vir:
download.autobild.de..._55_16.pdf
Za tiste, ki ne potrebujete avta vsak dan, so veliko boljše letne gume in verige v prtljažniku. Tistih 5 - 10 dni, ko je na cestah še nesplužen sneg, pač greste na avtobus ali ostanete doma. Če pa avtomobil morate uporabiti tudi v snegu, potem morate imeti zimske gume, ker so letne skoraj neuporabne.
2. oznake na pnevmatikah:
Zadnji dve oznaki je treba razumeti skupaj. 88T pomeni nosilnost 560 kg do 190km/h. to pomeni, da lahko imate tudi težji avto (na eno gumo), če se boste vozili zgolj do 130 km/h. Guma zagotavlja pač to, da lahko s tako težo vozite 190 na uro, in ne bo popustila.
Oznaka M+S: to NAJ BI pomenilo mud + snow, in to oznako proizvajalci (še posebej kitajski) printajo na gume kakor se jim pač zdi, še posebej za terence. Ta oznaka sama po sebi ne pomeni, da bo guma v snegu delovala kot zimska, tukaj je slovenski zakonodajalec pač zatajil, ker nima pojma in je pač en bedast uradnik vprašal enega bedastega vulkanizerja, kaj naj bi to bilo.
Vsak dober proizvajalec jasno pove, katera od njegovih gum je letna, zimska, ali celoletna itd... ne se zanašati na m+s.
Najbolj ugodno gume dobite v tem trenutku preko gume-direkt.com. pri njih lahko tudi vnaprej izberete vulkanizerja, kamor vam gume dostavijo, z vnaprej znano ceno menjave. Potem se samo pripeljete tja in vam jih zamenja. Seveda je v tem primeru treba biti pismen, da na internetu uspete naročiti dobre gume v pravilni dimenziji, in ta pismenost ni samoumevna.
Precej bedno je, ko nekdo izven stroke poskuša svetovati o neki stroki. Za takšno početje je potrebna pamet, življenjske izkušnje, sposobnost kritičnega pretresa dosegljivih informacij.
80% vulkanizerjev ne pozna dejstev, ki sem jih zgoraj navedel. Zato, da gumo snameš, natakneš in nacentriraš, pač ni potrebno imet pameti in kritičnega duha. pa še v nasprotje interesov bi prišel, če bi vam svetoval, da imejte gor letne gume, če se v snegu ne vozite.
Škoda, da omenjenih lastnosti nimajo naši "raziskovalni" novinarji. pa kako bi jih imeli, ko pa so jih skozi celoten proces izobrazbe izbijali iz njihove glave.
Da opozorim na nekaj mitov o gumah: govora bo zgolj o kvalitetnih novih gumah, ne o kitajskih okroglih črnih zadevah, ki nosijo isto ime.
1. Letne gume so boljše od zimskih v vseh pogojih, razen v snegu. Tudi pri 1 stopinji celzija in mokri cesti, ali pri minus 10 in suhi cesti. (ko je minus in je mokra, imamo led in takrat niso nobene gume dobre.)
vir:
download.autobild.de..._55_16.pdf
Za tiste, ki ne potrebujete avta vsak dan, so veliko boljše letne gume in verige v prtljažniku. Tistih 5 - 10 dni, ko je na cestah še nesplužen sneg, pač greste na avtobus ali ostanete doma. Če pa avtomobil morate uporabiti tudi v snegu, potem morate imeti zimske gume, ker so letne skoraj neuporabne.
2. oznake na pnevmatikah:
Zadnji dve oznaki je treba razumeti skupaj. 88T pomeni nosilnost 560 kg do 190km/h. to pomeni, da lahko imate tudi težji avto (na eno gumo), če se boste vozili zgolj do 130 km/h. Guma zagotavlja pač to, da lahko s tako težo vozite 190 na uro, in ne bo popustila.
Oznaka M+S: to NAJ BI pomenilo mud + snow, in to oznako proizvajalci (še posebej kitajski) printajo na gume kakor se jim pač zdi, še posebej za terence. Ta oznaka sama po sebi ne pomeni, da bo guma v snegu delovala kot zimska, tukaj je slovenski zakonodajalec pač zatajil, ker nima pojma in je pač en bedast uradnik vprašal enega bedastega vulkanizerja, kaj naj bi to bilo.
Vsak dober proizvajalec jasno pove, katera od njegovih gum je letna, zimska, ali celoletna itd... ne se zanašati na m+s.
Najbolj ugodno gume dobite v tem trenutku preko gume-direkt.com. pri njih lahko tudi vnaprej izberete vulkanizerja, kamor vam gume dostavijo, z vnaprej znano ceno menjave. Potem se samo pripeljete tja in vam jih zamenja. Seveda je v tem primeru treba biti pismen, da na internetu uspete naročiti dobre gume v pravilni dimenziji, in ta pismenost ni samoumevna.
Precej bedno je, ko nekdo izven stroke poskuša svetovati o neki stroki. Za takšno početje je potrebna pamet, življenjske izkušnje, sposobnost kritičnega pretresa dosegljivih informacij.
80% vulkanizerjev ne pozna dejstev, ki sem jih zgoraj navedel. Zato, da gumo snameš, natakneš in nacentriraš, pač ni potrebno imet pameti in kritičnega duha. pa še v nasprotje interesov bi prišel, če bi vam svetoval, da imejte gor letne gume, če se v snegu ne vozite.
Škoda, da omenjenih lastnosti nimajo naši "raziskovalni" novinarji. pa kako bi jih imeli, ko pa so jih skozi celoten proces izobrazbe izbijali iz njihove glave.
sporočil: 6.899
Morda ni bilo dovolj izpostavljeno:
Teorija, da se pri magičnih 7 stopinjah celzija spremenijo pogoji in oprijemalne lastnosti letne pnevmatike, ni vzdržala testa. To teorijo uporabljajo vsi, ki imajo od tega korist, za zavajanje potrošnikov, ki pozimi ne izkusijo snega, imajo pa nizke temperature. pogosto to trdijo tudi najbolj priznani proizvajalci gum.
Testi (zgoraj je link) so pokazali, da vse gume izgubljajo oprijemljivost z nižanjem temperature, ampak letne pnevmatike je imajo tudi ob nizkih temperaturah še zmeraj več od zimskih. Samo sneg na cestišču je tisti pogoj, kjer letne pnevmatike delajo slabše. (zavorna pot je tudi dvakrat daljša od tiste ki jo imajo zimske pnevmatike).
Teorija, da se pri magičnih 7 stopinjah celzija spremenijo pogoji in oprijemalne lastnosti letne pnevmatike, ni vzdržala testa. To teorijo uporabljajo vsi, ki imajo od tega korist, za zavajanje potrošnikov, ki pozimi ne izkusijo snega, imajo pa nizke temperature. pogosto to trdijo tudi najbolj priznani proizvajalci gum.
Testi (zgoraj je link) so pokazali, da vse gume izgubljajo oprijemljivost z nižanjem temperature, ampak letne pnevmatike je imajo tudi ob nizkih temperaturah še zmeraj več od zimskih. Samo sneg na cestišču je tisti pogoj, kjer letne pnevmatike delajo slabše. (zavorna pot je tudi dvakrat daljša od tiste ki jo imajo zimske pnevmatike).
sporočil: 19
Z večino stvari ki ste jih napisal g. NemirniTujec se strinjam.
Nekaj pa bi vseeno rad izpostavil. V vremenskih pogojih, kjer je
temperatura zraka po ničlo se asfalt tako shladi, da se letna guma
preprosto niti malo ne ogreje. In postane trda kot kamen, kar
botruje slabšim zmogljivostim. V nasprotju s tem pa zimska
pnevmatika z drugačno zmesjo, ter silico in profilom ohranja neko
temperaturo gume.
Še to. Bolje kupiti srednjo kakovostno pnevmatiko in jo menjati po 3 letih uporabe, ne glede na ohranjenost profila, kot pa imeti vrhunsko pnevmatiko 5 in več let.
LP
Še to. Bolje kupiti srednjo kakovostno pnevmatiko in jo menjati po 3 letih uporabe, ne glede na ohranjenost profila, kot pa imeti vrhunsko pnevmatiko 5 in več let.
LP
sporočil: 1.662
Da ne bi spet nabijali o temu da letne gume pri temperaturah pod 7
stopinj ne primejo več dobro, ker po vseh forumih kroži ta nebuloza
oziroma urbana legenda.
Lansko leto je ADAC delal primerjalne teste za letne gume vs. zimske gume na suhi cesti pozimi...
Izkazalo se je da so letne gume v večini primerov boljše kot zimske.
Enak test so naredili potem še pri avto magazinu v sloveniji, kjer so prišli do enakih rezultatov.
PROSIM VAS nehajte pumpat narod z neumnostmi.
Letne gume so za pozimi (na suhi cesti - 99% primerov) boljše, če nisi eden izmed večine, rednih vozačev, ki so odvisni od avta. Vsem tem bi moralo biti jasno da za 100% mobilnost pač rabiš zimske gume, ker nikoli ne veš kje te lahko preseneti led oziroma sneg. Vsi ostali "nedeljski" vozniki, ki avto rabijo samo občasno in so se pripravljeni odrečt vožnji v izrednih razmerah, pa letne, in pač zaradi predpisov ketne v pritljažniku.
Lansko leto je ADAC delal primerjalne teste za letne gume vs. zimske gume na suhi cesti pozimi...
Izkazalo se je da so letne gume v večini primerov boljše kot zimske.
Enak test so naredili potem še pri avto magazinu v sloveniji, kjer so prišli do enakih rezultatov.
PROSIM VAS nehajte pumpat narod z neumnostmi.
Letne gume so za pozimi (na suhi cesti - 99% primerov) boljše, če nisi eden izmed večine, rednih vozačev, ki so odvisni od avta. Vsem tem bi moralo biti jasno da za 100% mobilnost pač rabiš zimske gume, ker nikoli ne veš kje te lahko preseneti led oziroma sneg. Vsi ostali "nedeljski" vozniki, ki avto rabijo samo občasno in so se pripravljeni odrečt vožnji v izrednih razmerah, pa letne, in pač zaradi predpisov ketne v pritljažniku.
sporočil: 4.799
Zadnja sprememba: RTM 05.11.2009 12:47
Moja najdražja pupa v totem sajber bufetu, Lana, spet si ga vsakala mimo.
sporočil: 1.169
NemirniTujec je napisal(a): Najbolj ugodno gume dobite v tem trenutku preko gume-direkt.com . pri njih lahko tudi vnaprej izberete vulkanizerja, kamor vam gume dostavijo, z vnaprej znano ceno menjave. Potem se samo pripeljete tja in vam jih zamenja. Seveda je v tem primeru treba biti pismen, da na internetu uspete naročiti dobre gume v pravilni dimenziji, in ta pismenost ni samoumevna.Ravno iščem ugodno ceno za gume pa sem primerjal gume-direkt.com, mimo vrste.com in topolino , primerjal sem 5 različnih znamk ( ista dim in h razred ) in vedno je pri gumah direkt najdražje ! Najcenejši nakup je pri http://www.topolino.si/ .
sporočil: 1.169
Zadnja sprememba: anon-180535 06.11.2009 06:31
oziroma mimovrste.com ( sem pogledal še AMZS, pa so najdražji, tudi
s članskim popustom )
sporočil: 171
Pa kdaj boste začeli uporabljati izkušnje in zdravo pamet.
To basanje z silico in trdoto pri temp. pod 7 stopinj je navadna laž in zavajanje ljudi, da jih lahko nabašejo na nakup zimskih gum tudi na območjih kjer snega ni ali ga je zelo malo.
Zimske gume so boljše od letnih SAMO IN SAMO na snegu. V vseh ostalih razmerah so slabše. Še posebej se slabo obnašajo na mokri cesti in v plundri.
Če kdo ne verjame naj si sam naredi primerjavo med enim avtom z letnimi in drugim z zimskimi gumami in mu bo jasno.
Svetujem, da tisti z letnimi vozi pred tistim z zimskimi, da pri zaviranju ne pride do razbite pločevine :)
To basanje z silico in trdoto pri temp. pod 7 stopinj je navadna laž in zavajanje ljudi, da jih lahko nabašejo na nakup zimskih gum tudi na območjih kjer snega ni ali ga je zelo malo.
Zimske gume so boljše od letnih SAMO IN SAMO na snegu. V vseh ostalih razmerah so slabše. Še posebej se slabo obnašajo na mokri cesti in v plundri.
Če kdo ne verjame naj si sam naredi primerjavo med enim avtom z letnimi in drugim z zimskimi gumami in mu bo jasno.
Svetujem, da tisti z letnimi vozi pred tistim z zimskimi, da pri zaviranju ne pride do razbite pločevine :)
sporočil: 1.169
antjest je napisal(a):
Pa kdaj boste začeli uporabljati izkušnje in zdravo pamet.
To basanje z silico in trdoto pri temp. pod 7 stopinj je navadna laž in zavajanje ljudi, da jih lahko nabašejo na nakup zimskih gum tudi na območjih kjer snega ni ali ga je zelo malo.
Zimske gume so boljše od letnih SAMO IN SAMO na snegu. V vseh ostalih razmerah so slabše. Še posebej se slabo obnašajo na mokri cesti in v plundri.
Če kdo ne verjame naj si sam naredi primerjavo med enim avtom z letnimi in drugim z zimskimi gumami in mu bo jasno.
Svetujem, da tisti z letnimi vozi pred tistim z zimskimi, da pri zaviranju ne pride do razbite pločevine :)
18 let vozim isti model avtomobila in lahko povem da sem v težkih zimskih razmerah z novimi LETNIMI gumami brez problemov prevozil Ljubelj - do Celovca in nazaj po delno zasneženi in poledeneli cesti. Tudi ni bilo nikakršnega zanašanja ali pa pretiranega spodrsavanja ( tudi po "novozapadlemu" snegu nad 10 cm so bile odlične - imele so bolj off road izgled , pa tudi precej ožje letne gume sem že imel , ki pa niso prenesle niti pol centimetra snega.)
Z novimi ZIMSKIMI gumami z oznako M+S ( glede na rezultate testiranih gum so imele na snegu isto oceno kot najboljše ), pa sem v bolj milih razmerah bočno zdrsnil z zasneženega kolovoza kak meter nižje na zasneženo - pognojeno njivo,Sem rabil lopato 2 uri in 20 litrov bencina, da sem obrnil avto in zapeljal nazaj na kolovoz... Te iste gume sem potem dal prijatelju, ki jih je uporabljal samo na cesti in bil je zelo zadovoljen z njimi.
Strani: 1