Izbrani forum: Glavni forum
Izbrana tema: članek BMW iX5 z dosegom več kot tisoč kilometrov znanilec nove dobe podaljševalnikov dosega?
Strani: 1
sporočil: 854
No ja. Avtomobili, ki imajo el motor, baterijo, poleg tega pa se
motor na notranje izgorevanje ter povezovalni sklop, ki skrbi, da
zadeva funkcionira se v praksi izkaze za neumnost.
V teoriji je zadeva super, v praksi pac ne. Sem spoznal nekaj navdusencev nad prikljucnimi hibridi, ki so imeli z avtomobili tezave. Moznost okvare je neprimerno vecje, kot pri EV ali starim dizlom.
Naj delajo na boljsimi baterijami z vecjo energijsko gostoto in velikostjo do 120 KWh. To v praksi zadostuje za vsaj 600 km.
Ob dobri infrastrukturi polnilnic je za 99% ljudi popolnoma O.K. In polnilnice morajo biti "uporabniku prijazne". Prides na katerokoli polnilnico, vtaknes kabel v avto in ti ga napolni. Avtomatsko bremeni tvojo kreditno kartico ... in "to je to". Tudi v tujini. Brez zapletov, brez logiranja ...
V teoriji je zadeva super, v praksi pac ne. Sem spoznal nekaj navdusencev nad prikljucnimi hibridi, ki so imeli z avtomobili tezave. Moznost okvare je neprimerno vecje, kot pri EV ali starim dizlom.
Naj delajo na boljsimi baterijami z vecjo energijsko gostoto in velikostjo do 120 KWh. To v praksi zadostuje za vsaj 600 km.
Ob dobri infrastrukturi polnilnic je za 99% ljudi popolnoma O.K. In polnilnice morajo biti "uporabniku prijazne". Prides na katerokoli polnilnico, vtaknes kabel v avto in ti ga napolni. Avtomatsko bremeni tvojo kreditno kartico ... in "to je to". Tudi v tujini. Brez zapletov, brez logiranja ...
sporočil: 1.494
Z dizelskim motorjem bi imel brez problema doseg 1000 km, hkrati pa
bi realno stal pol manj.
Seveda pa zdaj proizvajalci po diktatu samouničevalne EU politike umetno nabijajo cene avtom s termičnimi motorji, da se ti v višavah izenačijo s trapastimi hibridi in e-sranjem.
Seveda pa zdaj proizvajalci po diktatu samouničevalne EU politike umetno nabijajo cene avtom s termičnimi motorji, da se ti v višavah izenačijo s trapastimi hibridi in e-sranjem.
sporočil: 854
[GV-1113]Jah, se vedno zagovarjam el prihodnost. Kot vidimo danes, nismo dalec. Za drug avto pri hisi, je super. Za prvega, pa se nekaj manjka. Bo pa kmalu. EV ima veliko prednosti pred dizlom. Definitivno pa ne pri ekologiji.
Z dizelskim motorjem bi imel brez problema doseg 1000 km, hkrati pa bi realno stal pol manj.
Seveda pa zdaj proizvajalci po diktatu samouničevalne EU politike umetno nabijajo cene avtom s termičnimi motorji, da se ti v višavah izenačijo s trapastimi hibridi in e-sranjem.
sporočil: 1.494
Električna prihodnost bo samo, če se zgodi res velik tehnični
napredek pri baterijah:
- da bodo 3x bolj energijsko goste
- 3x cenejše
- 3x bolj dolgožive
- se 30x hitreje napolnile.
Če ne, pač ne. Samo nehajte s trapastimi subvencijami na eni strani in visokimi davki ter trošarinami na avte s termičnimi motorji.
Naj e-avti zmagajo v pošteni tržni tekmi, če so res boljši. Oziroma ko/če bodo boljši.
- da bodo 3x bolj energijsko goste
- 3x cenejše
- 3x bolj dolgožive
- se 30x hitreje napolnile.
Če ne, pač ne. Samo nehajte s trapastimi subvencijami na eni strani in visokimi davki ter trošarinami na avte s termičnimi motorji.
Naj e-avti zmagajo v pošteni tržni tekmi, če so res boljši. Oziroma ko/če bodo boljši.
sporočil: 395
Dodaj še da morajo biti vsaj trikrat lažje. Ker stalno voziti s
seboj dodatnih tristo in več kilogramov baterij zagotovo ni uspešna
rešitev z vidika okoljske obremenitve. Če bi za tako težo povečali
rezervoar za gorivo, bi se ICE vozili 5.000 km in več z enim
polnenjem. Če malo pretiravam, bi s štirimi polnenji prišel okoli
zemeljske oble.
sporočil: 1.494
Če bi bile baterije 3x bolj energijsko goste, bi bile za enak doseg
seveda tudi 3x lažje.
Če pa bi želeli še 3x večji doseg (kar je čisto realna zahteva), bi torej morale biti 9x bolj energijsko goste.
In zdaj bodo poznavalci rekli, da se to zaradi fizikalnih omejitev seveda ne da. Tudi prav. Torej gre za trajno nekonkurenčno tehnologijo!
Če pa bi želeli še 3x večji doseg (kar je čisto realna zahteva), bi torej morale biti 9x bolj energijsko goste.
In zdaj bodo poznavalci rekli, da se to zaradi fizikalnih omejitev seveda ne da. Tudi prav. Torej gre za trajno nekonkurenčno tehnologijo!
sporočil: 1.223
Zadnja sprememba: alpha7B5sn 20.06.2025 09:57
... ali pa bo prišla neka povsem druga, morda čisto nova
tehnologija, ki pa ne bo tako 'tržno zanimiva', ker npr. zaradi
relativne preprostosti načina delovanja z njo ne bo možno mastno
služiti in ljudstva niti prikrito ne več nategovati in trajnejše
odirati.P.S.: Verjamem tudi, da takšna tehnologija že obstaja. Pa ne le ena, ampak celo več.
sporočil: 1.494
Katero tehnologijo pa imaš v mislih?
Z vidika energijske gostote bi bila fantastična jedrska. Za en grah goriva in doseg milijon kilometrov!
Z vidika energijske gostote bi bila fantastična jedrska. Za en grah goriva in doseg milijon kilometrov!
sporočil: 1.223
Zadnja sprememba: alpha7B5sn 20.06.2025 12:02
:-) V bistvu nobene posebej, ali pa katero morda vendarle. Ampak to
bi bile 'robne debate'.Se pa po mojem mnenju, ob spremljanju dogajanja v svetu, kako se vse skupaj vrti in kam se nagibajo zadeve, marsikaj skriva. Najbrž celo več, kot je človeštvu odkritega. To vidimo že pri zlonamernih zadevah (npr. od COVID-a naprej in nazaj), kaj šele pri nečem, kar bi vsaj v osnovi in vsaj na nekem področju koristilo vsemu človeštvu (pišem o ZARES KORISTILO!).
Strani: 1